Trippling/trojblik - Rover 75/MG ZT - vývoj
Re: Trippling/trojblik pro Rover 75
Prej mládež
Taky jsem začínal svou sbírku součástek např kucháním elektronkových rádií
Kdysi jsem si myslel, že se procesorům vyhnu a vystačím si s tranzistory. Bohužel mě pak kolega naočkoval na procesory PICAXE, to se programovalo v basicu, takže pohoda, žádný zdroják, to mělo svůj překladač. No a pak jsem šel do složitějších akcí, pic procesory, no a ono to jde. Ne že bych byl přeborník, to ani omylem, určitě bych nedělal nějaký port, aby ta krabička šla externě přes nějaký soft nastavovat, ale prostě něco jednoduchého, hlavně spolehlivého!! ať s tím nejsou problémy a fungovalo to.
Taky jsem začínal svou sbírku součástek např kucháním elektronkových rádií
Kdysi jsem si myslel, že se procesorům vyhnu a vystačím si s tranzistory. Bohužel mě pak kolega naočkoval na procesory PICAXE, to se programovalo v basicu, takže pohoda, žádný zdroják, to mělo svůj překladač. No a pak jsem šel do složitějších akcí, pic procesory, no a ono to jde. Ne že bych byl přeborník, to ani omylem, určitě bych nedělal nějaký port, aby ta krabička šla externě přes nějaký soft nastavovat, ale prostě něco jednoduchého, hlavně spolehlivého!! ať s tím nejsou problémy a fungovalo to.
Opel Zafira 2,2DTi Elegance 2005, diagnostika OP-COM
Re: Trippling/trojblik pro Rover 75
Budiž ti čest, že jsi u toho zůstal.... já jen čuchl assemleru a raději jsem od toho utekl
- AnderN
- Site Admin
- Příspěvky: 6973
- Registrován: pon zář 17, 2007 18:46
- Bydliště: Brno, tel.: +420 725 378 817
- Kontaktovat uživatele:
Re: Trippling/trojblik pro Rover 75
Přístup k drátům LCM -- je rozhodně nejlepší demontovat ten spodní plast (pozor jen při vycvakávání úchytek po povolení šroubů). Potom LCM modul ven a jsi u konektoru s klubkem vodičů. Rychlejší/jednodušší cesta podle mě není a ani toto není nijak složité.
Re: Trippling/trojblik pro Rover 75
Ok, neměl jsem potřebu ten panel zatím oddělávat. Tedy díky za info
Re: Trippling/trojblik pro Rover 75
Hlásím první úspěchy, už mám na univerzálním plošňáku vyrobený komparátor s děliči, takže umím převést info z páčky blinkrů na logické úrovně pro procesor.
Zároveň umím vyrobit signál pro modul, takže začnu upravovat soft procesoru.
A pro úplnou dokonalost bych potřeboval, ale netrvám na tom, zjistit, na kterou stranu, tzn páčka dejme tomu vlevo, jaký je na ní odpor, napětí.
Vím, že jsou tam odpory 1k2 a 330, ale který je kam?
Když mi to chlapi někdo zjistíte, budu mít hotový soft, když ne, pak to dořešíme a odladíme na autě, na zkušebním vzorku.
Takže nerad bych zakřiknul, ale je to na dobré cestě
Zároveň umím vyrobit signál pro modul, takže začnu upravovat soft procesoru.
A pro úplnou dokonalost bych potřeboval, ale netrvám na tom, zjistit, na kterou stranu, tzn páčka dejme tomu vlevo, jaký je na ní odpor, napětí.
Vím, že jsou tam odpory 1k2 a 330, ale který je kam?
Když mi to chlapi někdo zjistíte, budu mít hotový soft, když ne, pak to dořešíme a odladíme na autě, na zkušebním vzorku.
Takže nerad bych zakřiknul, ale je to na dobré cestě
Opel Zafira 2,2DTi Elegance 2005, diagnostika OP-COM
Re: Trippling/trojblik pro Rover 75
Supr.... Pripomen se mi vecer. Budu doma a podivam se na kterou stranu je co. Ackoli uplne nechapu na co ti ta informace bude
Re: Trippling/trojblik pro Rover 75
Pravdu máš, je to zbytečná informace
Já už zběžně procházel program a zase jsem se upnul na něco, co není podstatné.
Ráno to vidím v jiném světle, je to jasné, když bude na vstupu krabičky 1,5V, musí to vygenerovat i výstup.
Takže vyrobím zkušební vzorek, až to bude, ozvu se
Já už zběžně procházel program a zase jsem se upnul na něco, co není podstatné.
Ráno to vidím v jiném světle, je to jasné, když bude na vstupu krabičky 1,5V, musí to vygenerovat i výstup.
Takže vyrobím zkušební vzorek, až to bude, ozvu se
Opel Zafira 2,2DTi Elegance 2005, diagnostika OP-COM
Re: Trippling/trojblik pro Rover 75
Hlásím splnění úkolu
Zatím pracovní verze na univerzálním plošňáku, ale účel na testy to splní.
Kdo se hlásí jako dobrovolník na pokus vyzkoušet to na autě?
Zatím pracovní verze na univerzálním plošňáku, ale účel na testy to splní.
Kdo se hlásí jako dobrovolník na pokus vyzkoušet to na autě?
Opel Zafira 2,2DTi Elegance 2005, diagnostika OP-COM
Re: Trippling/trojblik pro Rover 75
Skvělé...
Ty se pohybuješ pouze po Ostravě, nebo vyjedeš občas i ven?
Pár kluků tu je z okolí Ostravy, tak uvidíme, jestli se někdo přihlásí. Mě se to teď bohužel vůbec nehodí někde nějak extra courat
Kluci, kdo by mohl?
Ty se pohybuješ pouze po Ostravě, nebo vyjedeš občas i ven?
Pár kluků tu je z okolí Ostravy, tak uvidíme, jestli se někdo přihlásí. Mě se to teď bohužel vůbec nehodí někde nějak extra courat
Kluci, kdo by mohl?
Re: Trippling/trojblik pro Rover 75
Nejlíp bude, kdyby dotyčný dobrovolník dojel ke mně, kdyby bylo třeba ještě něco doladit, upravit....
Tzn do Ostravy. Bydlím kousek od ZOO, takže to můžete spojit se zvířátky
A ještě když bude dotyčný vědět, kde jsou pojistky, relé blinkrů....případně už má zkušenosti s rozborkou dílů kolem páčky blinkrů....
Tzn do Ostravy. Bydlím kousek od ZOO, takže to můžete spojit se zvířátky
A ještě když bude dotyčný vědět, kde jsou pojistky, relé blinkrů....případně už má zkušenosti s rozborkou dílů kolem páčky blinkrů....
Opel Zafira 2,2DTi Elegance 2005, diagnostika OP-COM
Re: Trippling/trojblik pro Rover 75
Když se nikdo nenajde, tak se nějak obětuju... počkejme....
Re: Trippling/trojblik pro Rover 75
Jasně, to nehoří.
A kolik cca bude zájemců? Kdyžtak se postupně hlaste na SZ, ať cca tuším, kolik toho bude.
Cenově počítejte cca max 500.
A kolik cca bude zájemců? Kdyžtak se postupně hlaste na SZ, ať cca tuším, kolik toho bude.
Cenově počítejte cca max 500.
Opel Zafira 2,2DTi Elegance 2005, diagnostika OP-COM
Re: Trippling/trojblik pro Rover 75
Neměl bych obavu, že by nebyl odbyt Tu to minimálně takových 10 - 15 lidí být může a řekl bych, že kdybys to nabídl na UK klubu a na eBay, tak se taky zájemci najdou...
Re: Trippling/trojblik pro Rover 75
Koukám, že se zájemci vyloženě hrnou
Takže i roveristů je to podobně jako všude....počkáme co bude, proč bych měl já něco zkoušet, když může jiný...
Ale to nechme stranou, mám jednu ideu. A sice tu krabičku, odkud vede páčka blinrů S175. Jestli to chápu dobře, pak stejným principem jako ovládání blinkrů funguje i spínač světel. A tady mě to navádí na myšlenku doplnit trippling o modul denního svícení. Ještě jsem se dál nepitval v kabeláži, jestli je přístupná informace o mazání motoru, to ještě zjistím.
Po startu by se rozsvítily obrysovky, pak potkávačky a dalo by se svícení i vypnout jen krátkým překlopením vypínače světel na obrys a vynuto i při běžícím motoru. Stejnou cestou by se to dalo i zapnout na automat anebo svítit klasicky přes vypínač. Tuhle variantu používám na Oplíku už několik let k naprosté spokojenosti.
Ale jestli to denní svícení už máte zakomponováno v elektrice z výroby, pak to nemá smysl řešit.
Jen dodám, že to ovládá hlavní světla. Ne nějaké nesmyslné LEDkové "samodomoudělátka", co hizdí vzhled auta a navíc to většinou neplní funkci svícení " být viděn"
Takže i roveristů je to podobně jako všude....počkáme co bude, proč bych měl já něco zkoušet, když může jiný...
Ale to nechme stranou, mám jednu ideu. A sice tu krabičku, odkud vede páčka blinrů S175. Jestli to chápu dobře, pak stejným principem jako ovládání blinkrů funguje i spínač světel. A tady mě to navádí na myšlenku doplnit trippling o modul denního svícení. Ještě jsem se dál nepitval v kabeláži, jestli je přístupná informace o mazání motoru, to ještě zjistím.
Po startu by se rozsvítily obrysovky, pak potkávačky a dalo by se svícení i vypnout jen krátkým překlopením vypínače světel na obrys a vynuto i při běžícím motoru. Stejnou cestou by se to dalo i zapnout na automat anebo svítit klasicky přes vypínač. Tuhle variantu používám na Oplíku už několik let k naprosté spokojenosti.
Ale jestli to denní svícení už máte zakomponováno v elektrice z výroby, pak to nemá smysl řešit.
Jen dodám, že to ovládá hlavní světla. Ne nějaké nesmyslné LEDkové "samodomoudělátka", co hizdí vzhled auta a navíc to většinou neplní funkci svícení " být viděn"
Opel Zafira 2,2DTi Elegance 2005, diagnostika OP-COM