R 75 tourer
Re: R 75 tourer
Jsou to opravdu Krasavci a ta pětasedma, to je opravdu PARNÍK. Pod SPZku by to chtělo adresu clubu a bude to eňo něňo
-
- Příspěvky: 6440
- Registrován: čtv zář 20, 2007 19:17
- Bydliště: Šumperk
- Kontaktovat uživatele:
Re: R 75 tourer
Jojo nálepka klubu tomu chybí, příští větší sraz to jistí...
Re: R 75 tourer
Pro Tommyho82 - o několik příspěvků dál jsi psal o zátahu 75 (do 2000 se nic neděje). Doporučuju zkontrolovat váhu vzduchu - na 99% špatná. Do 2000 se musí něco dít. 75 táhne už pomalu od 1000 ot - dám tam 5 a jedu 50 ve městě, vyjedu za město, přišlápnu a Roverek plynule začne zrychlovat na 100-120 (cca 10-12s) bez nějakého podřazování. Neměl by být znát žádný mohutný skok v zátahu! Přeci jen to není čerpadlo-tryska od VW, ale Commonrail s proměnlivou geometrií lopatek turba tzn. o řád modernější diesel
Stanik ROVER 75 CDT (do 02 2010), JAGUAR S-TYPE 4.0 V8 (od 02 2010 do 06 2013), BMW E91 (od 05 2013)
-
- Příspěvky: 6440
- Registrován: čtv zář 20, 2007 19:17
- Bydliště: Šumperk
- Kontaktovat uživatele:
Re: R 75 tourer
Fakt?
Sakra!
Ono to od nějakých 1800-2000 táhne naprosto parádně a silně tak jsem si myslel že je v pohodě, ale je tam opravdu poměrně hluchý místo. Kde mám hledat váhu vzduchu? Naprosto netuším kde je umístěná.
Sakra!
Ono to od nějakých 1800-2000 táhne naprosto parádně a silně tak jsem si myslel že je v pohodě, ale je tam opravdu poměrně hluchý místo. Kde mám hledat váhu vzduchu? Naprosto netuším kde je umístěná.
Re: R 75 tourer
Při těch 1800-2000 zatahuje turbo a to už právě ta váha není potřeba. Je tam hlavně od toho, aby zajišťovala optimální chod motoru při nízkých otáčkách. Když je v pytli, tak dává špatné hodnoty řídící jednotce a ta pak špatně dávkuje množství paliva a okamžik vstřiku. Problém je, že i když dává špatné hodnoty, tak dává. To znamená, že na testbooku se to většinou neobjeví, motor nekouří necuká...akorát v nízkejch má zátah jak stará stopětka Umístění váhy: na plastový kryt motoru navazuje směrem k čelnímu oknu kryt vzduchového filtru. Aby se k ní člověk dostal, musí sundat oba kryty - ten filtru je na takových blbých imbusech, které jsou na straně k oknu špatně přístupné - musí být dlouhý šroubovák nebo nástavec na golu. Když to sundáš, na trubce jdoucí z filtru (při pohledu zepředu levá strana) je hned za filtrem konektor - to je ono. Váha se dá po vyndání proměřit. Nejdřív jí ale zkus vyčistit - musí se povolit ty dva šroubky pod konektorem s tím výstupkem uprostřed (buď dutý hvězdičkový šroubovák, nebo česká klasika - kombinačky). Opatrně vysunout čidlo - je to náchylný na brutální zacházení a potom naložit do čističe - nejlépe na bázi isoprophylalkoholu (ten nenechává po odpaření žádný film - myslím že jsou to třeba čistidla na brýle). Pak to zkusit. Než se pustíš do téhle procedury, zkus jenom odpojit ten konektor na váze. Jde vysunout i bez demontáže krytů motoru a filtru, ale chce to trpělivost a šikovnost Pokud je váha špatná, s odpojeným konektorem to pojede jak z praku (váha nedodává signál, tudíž si ŘJ nastaví optimální střední hodnoty sama). Dieselu to nějak neuškodí, akorát jsou trochu horší emise.
Hodně zdaru
Hodně zdaru
Stanik ROVER 75 CDT (do 02 2010), JAGUAR S-TYPE 4.0 V8 (od 02 2010 do 06 2013), BMW E91 (od 05 2013)
-
- Příspěvky: 6440
- Registrován: čtv zář 20, 2007 19:17
- Bydliště: Šumperk
- Kontaktovat uživatele:
Re: R 75 tourer
Zkusím to odpojit a uvidím, s izopropyl alkoholem není problém dělám ve firmě kde se pájí desky plošných spojů a pájí se tu i ručně takže lahvička izopropylnatého čistícího alkoholu mi stojí na stole.
-
- Příspěvky: 6440
- Registrován: čtv zář 20, 2007 19:17
- Bydliště: Šumperk
- Kontaktovat uživatele:
Re: R 75 tourer
Konektor jsem díky tvýmu návodu našel bez problémů, zkoušel jsem ho vytáhnout ale to chce fakt praxi, zkusím někdy sundat kryty a pak se k němu dostat.
-
- Příspěvky: 6440
- Registrován: čtv zář 20, 2007 19:17
- Bydliště: Šumperk
- Kontaktovat uživatele:
Re: R 75 tourer
Původně jsem si to čidlo chtěl kdyžtak vyndat a umejt ho v klidu v práci ale budu to muset udělat asi obráceně, aby to trvalo co nejkratší dobu aby se tam nenafoukal nějakej bordel nebo tak něco, ne? S vymontovaným(nemyslím jen odpojeným) čidlem se předpokládám nemá/nedá jezdit?
-
- Příspěvky: 6440
- Registrován: čtv zář 20, 2007 19:17
- Bydliště: Šumperk
- Kontaktovat uživatele:
Re: R 75 tourer
Tak dnes jsem připojil acer n300 (pocketPC) přes kabel a kazetu a musím řict že zvuk byl lepší než s tím kapesním MP3 přehrávačem co jsem měl předtím. Ale to asi bylo tím že na tom kapesním jsem měl zdůvodu úspory místa písničky v ořezaným formátu WMA a na pocketPC mám klasický MP3. Když jsem to osolil tak mě to až překvapilo jak to hrálo solidně. Myslím že audiosoustava je taky v pohodě.
Každopádně FM rádio mi hraje stále nekvalitně, když zesílím zvuk tak to za moc nestojí. Rozdíl oproti MP3 z pocketPC je znatelnej.
Rozhodně už ten FM transmitter do auta shánět nebudu. Přes kabel je to lepší.
Každopádně FM rádio mi hraje stále nekvalitně, když zesílím zvuk tak to za moc nestojí. Rozdíl oproti MP3 z pocketPC je znatelnej.
Rozhodně už ten FM transmitter do auta shánět nebudu. Přes kabel je to lepší.
-
- Příspěvky: 6440
- Registrován: čtv zář 20, 2007 19:17
- Bydliště: Šumperk
- Kontaktovat uživatele:
Re: R 75 tourer
Ohledně váhy vzduchu:
Dneska jsem se na to soustředil a to hluchý místo je hlavně při rozjížení z popojížděcí rychlosti což je odhadem třeba 20-30 km/h a to na vyšší převodový stupeň. To hluchý místo je ale jen při prvotním šlápnutí na plyn, jakmile se jednou roztočí turbo tak už tam při žádným dalším povolení a přidání plynu při řazení žádnej výpadek není(to je daný asi setrvačností turba).
Zkoušel jsem normální rozjezdy z nuly a na jedničku tam není nějak extra velkej problém. První náznaky turba začínaj už kolem 1500 otáček a je to relativně plynulej náběh. Jednosekundová prodleva tam ale oproti jízdě bez váhy je. Při jízdě bez váhy to opravdu vystřelí rychleji.
Když jsem odpojil váhu vzduchu, šlo to do otáček citelně rychleji, ale ne tak moc na to abych dlouhodobě jezdil s odpojenou nebo to nějak rozdělával. Hlavní rozdíl byl opravdu jen od 800 do těch 2000 otáček, protože pak už je to tak i tak raketa. Časově ten rozdíl při zrychlení z 0 na 100 může být tak maximálně 3 sekundy(a to je zejména daný tou delší reakční dobou po prvním šlápnutí na plyn), takže zatím asi není důvod cokoli dělat s váhou. Jezdím stejně jen piánko. Možná časem zkusím váhu znova odpojit a najet s tím víc km. Každopádně se budu držet hesla, co funguje do toho je zatím lepší nevrtat.
Já už si říkám že jsem normální paranoik, ale hlavně že se ukažzuje že ty moje obavy jsou neopodstatněný.
Posledním otazníkem mi tedy zůstává webasto. Ohřátí na provozní teplotu při venkovní teplotě 4 stupně celsia trvá 5 kilometrů plynulé městské jízdy(kolem 2000 rpm). časově je to dobrejch 5 minut jízdy možná i trošku víc. U spolujezdcova zadního kola slyším vysokej tń takže čerpadlo možná něco čerpá, každopádně z webasta žádnej hluk nejde.
Dneska jsem se na to soustředil a to hluchý místo je hlavně při rozjížení z popojížděcí rychlosti což je odhadem třeba 20-30 km/h a to na vyšší převodový stupeň. To hluchý místo je ale jen při prvotním šlápnutí na plyn, jakmile se jednou roztočí turbo tak už tam při žádným dalším povolení a přidání plynu při řazení žádnej výpadek není(to je daný asi setrvačností turba).
Zkoušel jsem normální rozjezdy z nuly a na jedničku tam není nějak extra velkej problém. První náznaky turba začínaj už kolem 1500 otáček a je to relativně plynulej náběh. Jednosekundová prodleva tam ale oproti jízdě bez váhy je. Při jízdě bez váhy to opravdu vystřelí rychleji.
Když jsem odpojil váhu vzduchu, šlo to do otáček citelně rychleji, ale ne tak moc na to abych dlouhodobě jezdil s odpojenou nebo to nějak rozdělával. Hlavní rozdíl byl opravdu jen od 800 do těch 2000 otáček, protože pak už je to tak i tak raketa. Časově ten rozdíl při zrychlení z 0 na 100 může být tak maximálně 3 sekundy(a to je zejména daný tou delší reakční dobou po prvním šlápnutí na plyn), takže zatím asi není důvod cokoli dělat s váhou. Jezdím stejně jen piánko. Možná časem zkusím váhu znova odpojit a najet s tím víc km. Každopádně se budu držet hesla, co funguje do toho je zatím lepší nevrtat.
Já už si říkám že jsem normální paranoik, ale hlavně že se ukažzuje že ty moje obavy jsou neopodstatněný.
Posledním otazníkem mi tedy zůstává webasto. Ohřátí na provozní teplotu při venkovní teplotě 4 stupně celsia trvá 5 kilometrů plynulé městské jízdy(kolem 2000 rpm). časově je to dobrejch 5 minut jízdy možná i trošku víc. U spolujezdcova zadního kola slyším vysokej tń takže čerpadlo možná něco čerpá, každopádně z webasta žádnej hluk nejde.
Re: R 75 tourer
K váze vzduchu - asi bude OK. Mě když odešla, tak než se otáčky vyšplhaly na 1500-1800, kdy to zabralo, byla to věčnost a zrychlení z 0-100 tak za 20s.
Webasto by asi mělo být slyšet - nevím od koupě mi nefunguje a stále se odhodlávám zajet do servisu, aby mi řekli, že je špatná žhavící svíčka, která se mění s částí spalovacího prostoru a stojí 5-6 tis
Bez Webasta se mi to v tomhle počasí dostane na provozní teplotu (půlka teploměru) za cca 10-12km mimo město.
Pokud píšeš 5km po městě, kde se víc řadí a míň to chladí nevím. Někdo tady někde psal, že s fungujícím Webastem mu fouká teplej vzduch téměř hned a na provozní teplotě je za 2km.
Pokud funguje, tak by po nastartování mělo být slyšet hučení a myslím si, že by měl být rozpálený výfuk od Webasta - ta nerez trubka, co vede od Webasta dolu.
Webasto by asi mělo být slyšet - nevím od koupě mi nefunguje a stále se odhodlávám zajet do servisu, aby mi řekli, že je špatná žhavící svíčka, která se mění s částí spalovacího prostoru a stojí 5-6 tis
Bez Webasta se mi to v tomhle počasí dostane na provozní teplotu (půlka teploměru) za cca 10-12km mimo město.
Pokud píšeš 5km po městě, kde se víc řadí a míň to chladí nevím. Někdo tady někde psal, že s fungujícím Webastem mu fouká teplej vzduch téměř hned a na provozní teplotě je za 2km.
Pokud funguje, tak by po nastartování mělo být slyšet hučení a myslím si, že by měl být rozpálený výfuk od Webasta - ta nerez trubka, co vede od Webasta dolu.
Stanik ROVER 75 CDT (do 02 2010), JAGUAR S-TYPE 4.0 V8 (od 02 2010 do 06 2013), BMW E91 (od 05 2013)
-
- Příspěvky: 6440
- Registrován: čtv zář 20, 2007 19:17
- Bydliště: Šumperk
- Kontaktovat uživatele:
Re: R 75 tourer
No začnu se po tom pídit, když šáhnu na webasto po minutě na volnoběhu tak je teplý, ale 90 stupnu to určitě není.
Re: R 75 tourer
Hoši vy jste úplní inženýři.To webasto když nastartuješ ,do dvou minut je slyšet jako hrom u levýho předního blatníku,ale musí být míň než 5 stupňů.A taky když to máš v garáži,kde je tepleji,tak to trvá než zapne dýl,protože to dostane impuls,až je v tom prostoru zase míň než 5 stupňů.A když nejde,je dobré zkontrolovat pojistku,v motorovém prostoru blízko toho topení je skříňka,kde je asi pět pojistek,nebo níň,nebo víc,teď přesně nevím a může být prasklá.Sám jsem tak jednu zimu jezdil s obavou co s tím je,až jsem zajel do servisu webasto a pojistka.Od té doby zatím klape.O té váze vzduchu jsem psal jinde,koupil jsem na polském Allegru za šestnáct stovek a spokojenost.Táhne od 14 set.
-
- Příspěvky: 6440
- Registrován: čtv zář 20, 2007 19:17
- Bydliště: Šumperk
- Kontaktovat uživatele:
Re: R 75 tourer
Tak mě v tom případě asi nejde. Rozhodně mi nic nehučí(u motoru). Mrknu na ty pojistky. Váhu už neřeším, odpojil jsem ji a je to krapet lepší ale s ní to není zas tak hrozný, až se to zhorší tak už aspoň budu vědět kde ji hledat.
Jinak doufám že tu první větu jsi myslel jako kompliment.
Jinak doufám že tu první větu jsi myslel jako kompliment.
-
- Příspěvky: 6440
- Registrován: čtv zář 20, 2007 19:17
- Bydliště: Šumperk
- Kontaktovat uživatele:
Re: R 75 tourer
webasto nefunguje, výfuk webasta je studenej, pojistka č. 8 v motorovým prostoru je OK. To bude na servis