Trippling/trojblik - Rover 75/MG ZT - vývoj
-
- Příspěvky: 478
- Registrován: stř úno 06, 2013 9:57
Re: Trippling/trojblik pro Rover 75
Aha, já elektroškolu nestudoval , takže o tom vím prdlajs. Každopádně dobrý info, tak si taky raději počkám. A jak se to prosím vyvíjí?
-
- Příspěvky: 2369
- Registrován: pát lis 30, 2007 0:52
- Bydliště: Zlin,Canterbury,Zlin +420603476566 lenham3@seznam.cz
Re: Trippling/trojblik pro Rover 75
No tak to je pekna prasarna
Re: Trippling/trojblik pro Rover 75
Čekáme na jaro
-
- Příspěvky: 478
- Registrován: stř úno 06, 2013 9:57
Re: Trippling/trojblik pro Rover 75
Tak to se těším na výsledek
Re: Trippling/trojblik pro Rover 75
Tak koukám, tripling úplně skolaboval. Chudák Alzafir projevil tolik snahy a nakonec nic...
Možná kdyby s tím dorazil na Tvarůžek mohl by se skusit prototyp....
Možná kdyby s tím dorazil na Tvarůžek mohl by se skusit prototyp....
Re: Trippling/trojblik pro Rover 75
No je to od nás ostuda... co si budeme namlouvat...
Ti co bydlí poblíž nemají zájem se na projektu podílet a my, co zájem máme, to nemáme na skok. Myslel jsem na to při Briketě, ale s rodinou jsme měli program tak napráskaný, že nebyl absolutně žádný prostor organizovat testování. No nevím co s tím
Ti co bydlí poblíž nemají zájem se na projektu podílet a my, co zájem máme, to nemáme na skok. Myslel jsem na to při Briketě, ale s rodinou jsme měli program tak napráskaný, že nebyl absolutně žádný prostor organizovat testování. No nevím co s tím
-
- Příspěvky: 334
- Registrován: ned zář 30, 2007 18:06
- Bydliště: brno
Re: Trippling/trojblik pro Rover 75
Jak mi do toho ted namontují plyn klidně si najdu volnou sobotu a zajedu na test. Stejně by se mi hodil někdo kdo zvládne programovat jednotku, zajímá mne pár věcí. Zda by se dalo nastavit.
Re: Trippling/trojblik pro Rover 75
To by bylo skvělé
Re: Trippling/trojblik pro Rover 75
schizofrenics
Super že se obětuješ. Pak poreferuj výsledek - tripling chci chci chci ......
Super že se obětuješ. Pak poreferuj výsledek - tripling chci chci chci ......
Re: Trippling/trojblik pro Rover 75
Protože mi tento projekt opravdu lhostejný není, tak využívám toho, že se o víkendu budu pohybovat po Ostravě. Jsem s Alzafirem domluvený a předběžně v neděli odpoledne provedeme první test triplingu. Takže držte palce, ať se nám podaří věcičku na místě odladit tak, ať se může začít s výrobou.....
.... no a já se du vrhnout na studium toho, jak se dostat ke kabeláži jednotky světel Má-li s tím někdo zkušenost, tak sem s ní. Uvítám jakékoli rady a poznatky, které mi studium usnadní
.... no a já se du vrhnout na studium toho, jak se dostat ke kabeláži jednotky světel Má-li s tím někdo zkušenost, tak sem s ní. Uvítám jakékoli rady a poznatky, které mi studium usnadní
- AnderN
- Site Admin
- Příspěvky: 6973
- Registrován: pon zář 17, 2007 18:46
- Bydliště: Brno, tel.: +420 725 378 817
- Kontaktovat uživatele:
Re: Trippling/trojblik pro Rover 75
Jak to myslíš? Jednotka světel je tam, kde se zapínají světlomety/mlhovky. Sundáš dekl dole vlevo od volantu (bacha, do jednotky světel je zacvaknutý takovými těmi perky jako některé jiné čalounění, a rádo se to vylomí), no pak vymontuješ jednotku, která je jeden kus s těmi ovládacími tlačítky. Do ní vedou dva konektory, které obsahují veškerou kabeláž (řádově desítky vodičů).
Re: Trippling/trojblik pro Rover 75
Ale to já vím... já jen chtěl ten postup, jak sundám ten spodní kryt tak, abych toho polámal co nejméně
Re: Trippling/trojblik pro Rover 75
Ahoj.
Tak na to, jaké já mám olšové ruce, tohle mi šlo úplně v pohodě.
Postup si nepamatuju, tuším, že se to muselo odsunout někam směrem do interiéru a hlavně opatrně, jinak by to odklusalo někam do brusele, ale když si ten díl pak prohlédneš na světle božím, tak zjistíš, že je to celkem triviální a při troše snahy na tom nezničíš vůbec nic.
Tak na to, jaké já mám olšové ruce, tohle mi šlo úplně v pohodě.
Postup si nepamatuju, tuším, že se to muselo odsunout někam směrem do interiéru a hlavně opatrně, jinak by to odklusalo někam do brusele, ale když si ten díl pak prohlédneš na světle božím, tak zjistíš, že je to celkem triviální a při troše snahy na tom nezničíš vůbec nic.
Rover 75 1.8L Turbo sedan 2004
Tento automobil byl: 72 453. ve výrobním pořadí, z celkového počtu 112 381 ks, 752. 1.8 T Connoisseur z celkového počtu 2 392 ks, 1 003. v barvě laku Odyssey Blue (kód: JGA) z celkového počtu 2 856 ks.
Alfa Romeo 147, 1.6 L Twinspark 105 KS
Tento automobil byl: 72 453. ve výrobním pořadí, z celkového počtu 112 381 ks, 752. 1.8 T Connoisseur z celkového počtu 2 392 ks, 1 003. v barvě laku Odyssey Blue (kód: JGA) z celkového počtu 2 856 ks.
Alfa Romeo 147, 1.6 L Twinspark 105 KS
Re: Trippling/trojblik pro Rover 75
Zdravím po letech spřátelený klan.
Mám pro vás dobré zprávy, teda doufám ještě, že je testovací pilot potvrdí až dojede
Trunda dnes vskutku dorazil, nasadili jsme modul a kupodivu to šlape.
Ještě to má drobnou mušku, při vypnutí zapalování to někdy blikne, ale to už víme, čím to je, takže buď Trunda najde správné napájení nebo já upravím hardware.
Mám ještě jeden námět na úpravu programu, to ale nebude problém.
Co se týče montáže, je to trochu boj s místem, ale na druhou stranu je to o napojení 6 drátů, z toho jeden se musí přestřihnout. Podle barev, a pro jistotu i měření, že to je ten správný, zas není tak obtížné to zapojit.
Takže počkám, co Trunda poreferuje, no a pomalu začnu řešit úpravu programu.
Tímto mu děkuji za ukázkovou spolupráci na projektu
Mám pro vás dobré zprávy, teda doufám ještě, že je testovací pilot potvrdí až dojede
Trunda dnes vskutku dorazil, nasadili jsme modul a kupodivu to šlape.
Ještě to má drobnou mušku, při vypnutí zapalování to někdy blikne, ale to už víme, čím to je, takže buď Trunda najde správné napájení nebo já upravím hardware.
Mám ještě jeden námět na úpravu programu, to ale nebude problém.
Co se týče montáže, je to trochu boj s místem, ale na druhou stranu je to o napojení 6 drátů, z toho jeden se musí přestřihnout. Podle barev, a pro jistotu i měření, že to je ten správný, zas není tak obtížné to zapojit.
Takže počkám, co Trunda poreferuje, no a pomalu začnu řešit úpravu programu.
Tímto mu děkuji za ukázkovou spolupráci na projektu
Opel Zafira 2,2DTi Elegance 2005, diagnostika OP-COM
Re: Trippling/trojblik pro Rover 75
Kucí, kdo z vás má v pětasedmě tripling... já už ano
Ano, je to tak... a tímto já děkuji Alešovi (Alzafirovi) za velice příjemnou a produktivní spolupráci, protože takto na dálku a napoprvé udělat funkční prototyp, to jsem si sice přál, ale nečekal jsem, že to bude i realita
Aleš je fajn chlap, profík a tomu odpovídala i pečlivá příprava, díky které jsme modul namontovali a až na jednu drobnost to nepotřebuje žádné úpravy.
Tedy, aktuálně tripling funguje tak, jak je mi příjemné. Namáčknu, udělá trojblik. Při trojbliku namáčknutí na druhou stranu původní trojblik zruší (zde jsem dal podnět pro možnost jumperem nastavit variantu, kdy se trojblik nezastaví, ale ihned se spustí na druhou stranu).Delší namáčknutí bliká jen po dobu namáčknutí. Aretace páčky bliká trvale.
Ještě včera jsem jel po dálnici z Ostravy domů a velice rychle jsem si zvykl na tuto mou oblíbenou funkčnost, která mi u tak luxusního auta dost chyběla. Schválně jsem na dálnici předjížděl koho jen šlo, abych si tripling užil
Ano, ještě musíme dořešit drobnou komplikaci s bliknutím při vypnutí klíčku, ale to vyřeší napojení modulu na trvalé napětí, tak jako je napojená celá jednotka světel. Uděláme to takto, protože pětasedma má funkčnost nastavení strany svícení obrysových světel při zamknutí auta a s tím se to pere, když se modul odpojí od napájení. Tento týden, to zkusím přepojit. Aktuálně mi to při vypnutí klíčku buď blikne doprava a nebo mi po zamknutí zůstane svítit obrysové světlo
No a druhá věc je náročnost montáže. Bohužel jsme zjistili, že barvičky na drátech nejsou úplně spolehlivé, takže je potřeba vždy drát proměřit. Navíc tam fakt není moc místa. Rozhodně nelze použít žádné rychlospojky, takže jedině pájet na odizolované dráty, tedy bude lepší aby ten, kdo nemá základní elektro znalosti, si modul nechal namontovat. Ještě zkusím polaborovat, jestli by nebylo jednodušší modul napojit přímo v jednotce světel, kde by na to místo bylo.
Takže koncepce je vyřešená a funkční (úplně jiná, než to, co je běžně k dostání) a stačí to jen doladit a můžeme začít s distribucí Asi založím nějaké letmé hlasování, aby jsme zjistili jak velký zájem o to může být. Možná bych zkusil oslovit i na UK fóru. Ona existuje možnost http://www.pekatronic.de/en/Comfortflas ... ay-V4.html , ale můžu říct, že naše bude rozhodně levnější
Tak a teď jedno rychlé video:
Ano, je to tak... a tímto já děkuji Alešovi (Alzafirovi) za velice příjemnou a produktivní spolupráci, protože takto na dálku a napoprvé udělat funkční prototyp, to jsem si sice přál, ale nečekal jsem, že to bude i realita
Aleš je fajn chlap, profík a tomu odpovídala i pečlivá příprava, díky které jsme modul namontovali a až na jednu drobnost to nepotřebuje žádné úpravy.
Tedy, aktuálně tripling funguje tak, jak je mi příjemné. Namáčknu, udělá trojblik. Při trojbliku namáčknutí na druhou stranu původní trojblik zruší (zde jsem dal podnět pro možnost jumperem nastavit variantu, kdy se trojblik nezastaví, ale ihned se spustí na druhou stranu).Delší namáčknutí bliká jen po dobu namáčknutí. Aretace páčky bliká trvale.
Ještě včera jsem jel po dálnici z Ostravy domů a velice rychle jsem si zvykl na tuto mou oblíbenou funkčnost, která mi u tak luxusního auta dost chyběla. Schválně jsem na dálnici předjížděl koho jen šlo, abych si tripling užil
Ano, ještě musíme dořešit drobnou komplikaci s bliknutím při vypnutí klíčku, ale to vyřeší napojení modulu na trvalé napětí, tak jako je napojená celá jednotka světel. Uděláme to takto, protože pětasedma má funkčnost nastavení strany svícení obrysových světel při zamknutí auta a s tím se to pere, když se modul odpojí od napájení. Tento týden, to zkusím přepojit. Aktuálně mi to při vypnutí klíčku buď blikne doprava a nebo mi po zamknutí zůstane svítit obrysové světlo
No a druhá věc je náročnost montáže. Bohužel jsme zjistili, že barvičky na drátech nejsou úplně spolehlivé, takže je potřeba vždy drát proměřit. Navíc tam fakt není moc místa. Rozhodně nelze použít žádné rychlospojky, takže jedině pájet na odizolované dráty, tedy bude lepší aby ten, kdo nemá základní elektro znalosti, si modul nechal namontovat. Ještě zkusím polaborovat, jestli by nebylo jednodušší modul napojit přímo v jednotce světel, kde by na to místo bylo.
Takže koncepce je vyřešená a funkční (úplně jiná, než to, co je běžně k dostání) a stačí to jen doladit a můžeme začít s distribucí Asi založím nějaké letmé hlasování, aby jsme zjistili jak velký zájem o to může být. Možná bych zkusil oslovit i na UK fóru. Ona existuje možnost http://www.pekatronic.de/en/Comfortflas ... ay-V4.html , ale můžu říct, že naše bude rozhodně levnější
Tak a teď jedno rychlé video: