Stránka 1 z 2
asi smutné loučení
Napsal: pát črc 14, 2017 23:01
od fuller
Po dlouhé době se zase nacházím tady a asi bohužel opustím řady roveristů. Moje cdt to má asi za sebou. Jelikož si v ppndělí půjdu pro bmw, chci se zeptat, jestli by někdo z klubu chtěl tu mojí past na díy nebo si s tím pohrát. Mmch je tu někdo, kdo se vyzná v bmw?
Re: asi smutné loučení
Napsal: sob črc 15, 2017 15:48
od ketzll
Prosím foto R75 s popisem závad na
yahooj@seznam.cz
Děkuji
Re: asi smutné loučení
Napsal: sob črc 15, 2017 17:49
od berryj
copak potřebuješ k tomu BMW?
Re: asi smutné loučení
Napsal: ned črc 16, 2017 18:57
od fuller
Chci se zeptat, kolik žere E46 316 1,8 benzín 85kw(pofacelift) a jestli je něco, na co bych se měl u toho auta extra zaměřit. Pohledově je to opečovávaná leštěnka z německý garáže bez kousku rzi. Technicky taky ok. Papíry taky sedí(měl jsem v ruce i německejTP), serviska vypadala dobře, ale nechci nic podcenit.
Re: asi smutné loučení
Napsal: ned črc 16, 2017 20:00
od djmicho
Kolem 8 litrů, ten motor je dost slabej na to auto, ale lepší než M43B19 před faceliftem, i když ten měl jako 8 ventil sympatický zátah odspoda. Za studena se zaměř na to jestli za studena neklape Valvetronic moc (upravuje časování ventilů ), motory trpí trošku na braní oleje a celkově trošku větší hluk. Spíš než na motor bych se zaměřil na stav elektroinstalace, napíchl to na INPU nebo BMW Scaner a prolezl stav jednotek, jinak zbytek asi znáš - mizernější antikoroze, pokud to má xenony tak naklápěcí čidla, na motoru věčně odchází čidla vačky/kliky s tím sem bojoval furt, airbagy - konektory, to podědilo MG/Rover od BMW, stav kardanu, přední náprava bude zralá na výměnu (počítej životnost do 20K km, bohužel... ja za 2 roky měnil 2x
) a pokud to má origo rádio tak si je nepouštěj to je děs běs hrůza nejvyššího kalibru
jelikož sem měl kopii origo diagnostiky, tak sem těch BMW doma měl napíchlých spoustu, takže pokud tě něco zajímá tak se zeptej... Za mě, pokud se chceš svézt tak 328i, pokud se chceš svézt, ale nevadí ti pomalejší odezva plynu tak 330i, pokud chceš spořit tak 330d (320d prosím Tě nikdy...), nicméně do 4-válce bych nešel, BMW tím ztrácí smysl a je to strašně lenošný...
Re: asi smutné loučení
Napsal: ned črc 16, 2017 20:05
od Trunda
spritmonitor.de píše v průměru 8,5 l. Mě ten motor přijde na takové auto slabý, takže se bude muset o to víc honit. Ale záleží na šoférovi
Re: asi smutné loučení
Napsal: ned črc 16, 2017 22:44
od berryj
Vidím, že už obsáhle odpověděl kolega. Škoda, že jsi vybral jen čtyřválec. Už třeba pofaceliftová 320i s šestiválcem (2171cc / 125Kw) je jiný level. Zkus se svézt s benzínovým šestiválcem, aby jsi pak nebyl zklamaný.
Jinak i šestiválcová nafta je skvělá (330D) Velmi tichý motor skoro bez vibrací a budeš jezdit za 7. Měl jsem ten motor v pětce sedanu z roku 2001 a nemá to ještě DPF.
Re: asi smutné loučení
Napsal: pon črc 17, 2017 8:36
od fuller
Díky za info. Taky bych radši naftu, ale to mi neprojde "domácí radou" a jelikož to neplatím jenom já, tak je shoda důležitá... Jinak to auto fakt vypadá jako leštěnka z německý garáže a podle papírů, které jsem viděl, je to dost možný(DE techničák malý i velký, COC list, serviska...). Není na tom zrnko rzi. Ani lemy, víko kufru, prostě nic-asi to bylo garážovaný. Zkušebku jsem jel po dost děravý silnici a oproti mojí 75 bylo od nápravy i volantu ticho a auto drží stopu. Elektroniky se trochu bojím, ale zase-co jsem viděl, by všechno mělo být v cajku. Já nepotřebuju trhače asfaltu ale praktický a pohodlný auto pro rodinu. Akorát se nechci napálit a pak taky, aby mě to provozně sežralo, když jsem teď zvyklej jezdit za 6 nafty.
Pro moje účely to asi slušný auto je (doma padaly i dost blbý návrhy na fabii HTP...
) a já taky nejsem žádnej Fitipaldi.
Re: asi smutné loučení
Napsal: pon črc 17, 2017 10:03
od Trunda
No tak pokud s tím chceš vozit rodinu, tak to budeš s tou 1.8 fakt trpět. Ten motor bude dostatečný když pojedeš sám, ale jak to naložíš, tak to bude mrtvé. Uvidíš no... zas jestli to auto jinak vypadá pěkně, tak to je těžké rozhodnutí.
Re: asi smutné loučení
Napsal: pon črc 17, 2017 15:03
od berryj
Ok, nikdo neříká že musíš závodit, ale když má motor dostatečnou výkonovou rezervu, tak v dnešním hustém provozu není předjíždění každého kamionu adrenalinovou záležitostí a jízda může být pohodovější a bezpečnější. Ale je to jen můj názor. Chápu, že rozhoduje i stav, cena, výše POV, spotřeba.
Re: asi smutné loučení
Napsal: úte črc 18, 2017 13:37
od fuller
Díky za rady. Koupě BMW nakonec proběhla
, takže teď bych spíš potřeboval poradit, jak funguje depozit RZ? 75 s těžkým srdcem prodám, ale za 3, jak mi nabízel jeden šikula, fakt ne.
To si jí radši postavím k chalupě pod plachtu a časem možná dám trochu dohromady.
Re: asi smutné loučení
Napsal: úte črc 18, 2017 14:11
od Trunda
Zajdeš se SPZ a velkým techničákem na registr a že chceš značky do depozitu. Pár papírů a jdeš fuč s potvrzením, se kterým zajdeš na pojišťovnu zrušit POV. Bacha na to, z registru značku vyzvedneš pouze pokud auto má platné STK.
Osobně jsem zvolil jinou a pro mě lepší cestu, sic to něco ročně stojí, ale nemusím lítat kdesi po úřadech. Allianz nabízí pojištění na 5000km (jednou za rok pošleš vyfocený tachometr) a mě to pak vyjde na cca 1600,- ročně, což je snesitelné
Re: asi smutné loučení
Napsal: úte črc 18, 2017 14:22
od fuller
Tak technickou mám do podzimu příštího roku a POV do dubna a jsem ochoten ho obětovat, takže teď okamžitě mě nic nehoní, ale jestli to do té doby rozumně neprodám, tak v dubnu bych to hodil do depozitu a zrušil POV. To minimální POV není špatnej nápad. Za depozit se platí? A hlavně-jde mi o to, že jsem slyšel, že depozit jde jenom na rok a pak si majitel musí vybrat, jestli auto zase zprovozní nebo ho definitivně zruší(zlikviduje). Je to pravda? Ono se to totiž pořád mění.
Re: asi smutné loučení
Napsal: úte črc 18, 2017 14:25
od Pítrs
Pokud si dobře pamatuji (řešeno cca 2 měsíce před), v tomhle se neměnilo nic, jen je po roce nutno osobně nahlásit, kde se vozidlo nachází.
Ale asi bude nejlepší se zeptat příslušného vedoucího magistrátu, který to má na starosti.
Samostudovat předpisy nemusí být stopro záruka dobré informace a spoléhat se na nedejbože úřednické přepážkotele, to už vůbec ne.
Re: asi smutné loučení
Napsal: úte črc 18, 2017 14:28
od Trunda
Platí se nějaké dvě stovky, tuším. Ale jak říká Pítrs, co a jak s tím se raději poptej na úřadě, protože do určité míry si pravidla určuje úředník sám
Já mám jedno auto na tom minimálním POV a druhé zatím v depozitu, ale taky mu zařídím to POV a bude to.