Už je doma i pětasedma
Už je doma i pětasedma
Aby se neřeklo, že jsem tajnůstkář, tak oznamuji, že jsem počátkem července pořídil do Roveří smečky šestistovek i jednu pětasedmu. V hledáčku jsem měl několik nabídek, vybíral jsem tady v republice, jak benzínové tak naftové. Dokonce i jednu s LPG. Něco jsem jel prohlédnout, něco jsem zavrhl už po prvním telefonátu. Ale jsem rád za to, že jsem se s autem seznámil jednak nejdřív teoreticky a potom se neunáhlil a nesáhl hned po první nabídce.
Nakonec jsem zvolil CDT sedan. Rok výroby 2001. Barva taková zvláštní, kód má HEW, anglický název zní Arden Green Pearlescent. To stojí za to se trochu rozepsat: Než jsem si jel auto prohlédnout, myslel jsem si podle fotek, že je černé. Předchozí majitel to ale popsal slovy: „taková do zelena“. Ta barva se chová zvláštně – podle dopadajícího světla. Pokud nepálí slunko, z dálky se tváří jako černá, zblízka jako temně šedomodrá. Na přímém slunci jako tmavě modrozelená (závisí na úhlu pohledu), nebo jako tmavě zelená (se sluncem za zády). Prostě chameleon.
Výbava taková nějaká střední. Pokud mi časem bude něco chybět tak si to dovybavím, zjištuji, že je to docela dobrá stavebnice. Příjemně vnímám tmavý interiér. Radost mám ze sedaček - jsou také tmavé, látkové. S kůží na sedačkách, třeba v modré šestistovce, jsem se prostě dodnes nedokázal sžít. Jinak na volantu, řadicí páce, botách a peněžence mi kůže nevadí.
Kromě jedné zásadnější vady (s kterou jsem do toho šel) v podobě nefunkční spojky a nějaké koroze, zejména na prazích, to má samozřejmě ještě další drobné mouchy. Ale ty jsou relativně snadno řešitelné.
Na závěr příspěvku bych chtěl poděkovat za konzultace před koupí. Podílel se na tom jmenovitě AnderN, Mirda, Zakar. A Lenham, k němu jsem to teď o víkendu zavezl na opravu hydrauliky spojky. Samozřejmě také díky všem autorům výživných článků rozličných témat na klubovém fóru v sekci ROVER 75.
Nakonec jsem zvolil CDT sedan. Rok výroby 2001. Barva taková zvláštní, kód má HEW, anglický název zní Arden Green Pearlescent. To stojí za to se trochu rozepsat: Než jsem si jel auto prohlédnout, myslel jsem si podle fotek, že je černé. Předchozí majitel to ale popsal slovy: „taková do zelena“. Ta barva se chová zvláštně – podle dopadajícího světla. Pokud nepálí slunko, z dálky se tváří jako černá, zblízka jako temně šedomodrá. Na přímém slunci jako tmavě modrozelená (závisí na úhlu pohledu), nebo jako tmavě zelená (se sluncem za zády). Prostě chameleon.
Výbava taková nějaká střední. Pokud mi časem bude něco chybět tak si to dovybavím, zjištuji, že je to docela dobrá stavebnice. Příjemně vnímám tmavý interiér. Radost mám ze sedaček - jsou také tmavé, látkové. S kůží na sedačkách, třeba v modré šestistovce, jsem se prostě dodnes nedokázal sžít. Jinak na volantu, řadicí páce, botách a peněžence mi kůže nevadí.
Kromě jedné zásadnější vady (s kterou jsem do toho šel) v podobě nefunkční spojky a nějaké koroze, zejména na prazích, to má samozřejmě ještě další drobné mouchy. Ale ty jsou relativně snadno řešitelné.
Na závěr příspěvku bych chtěl poděkovat za konzultace před koupí. Podílel se na tom jmenovitě AnderN, Mirda, Zakar. A Lenham, k němu jsem to teď o víkendu zavezl na opravu hydrauliky spojky. Samozřejmě také díky všem autorům výživných článků rozličných témat na klubovém fóru v sekci ROVER 75.
ROVER 75CDT, r.v. 2001, zelená HEW
ROVER 620SDi, r.v. 1995, šedý
ROVER 620SDi, r.v. 1998, zelený
ROVER 620SDi, r.v. 1997, modrý
OLTCIT CLUB 11R
ROVER 620SDi, r.v. 1995, šedý
ROVER 620SDi, r.v. 1998, zelený
ROVER 620SDi, r.v. 1997, modrý
OLTCIT CLUB 11R
Re: Už je doma i pětasedma
Ten vícebarevný vzhled je dán několika (barevnými) složkami daného nástřiku.
U obyčejných aut se to snad ani nepoužívá, jen dražší modely to mívají, vypadá to opravdu moc pěkně.
U obyčejných aut se to snad ani nepoužívá, jen dražší modely to mívají, vypadá to opravdu moc pěkně.
Rover 75 1.8L Turbo sedan 2004
Tento automobil byl: 72 453. ve výrobním pořadí, z celkového počtu 112 381 ks, 752. 1.8 T Connoisseur z celkového počtu 2 392 ks, 1 003. v barvě laku Odyssey Blue (kód: JGA) z celkového počtu 2 856 ks.
Alfa Romeo 147, 1.6 L Twinspark 105 KS
Tento automobil byl: 72 453. ve výrobním pořadí, z celkového počtu 112 381 ks, 752. 1.8 T Connoisseur z celkového počtu 2 392 ks, 1 003. v barvě laku Odyssey Blue (kód: JGA) z celkového počtu 2 856 ks.
Alfa Romeo 147, 1.6 L Twinspark 105 KS
Re: Už je doma i pětasedma
Díky za info, přemýšlel jsem, kterak je toho efektu docíleno. Představoval jsem si, že pigmenty jednotlivých barevných složek by mohly být v podobě drobných šupinek, všechny šupinky každého pigmentu stejně orientované v jednom směru/rovině a pak jednotlivé pigmenty vzájemně vůči sobě různě orientované. A dle toho by pak podle směru nasvícení a úhlu pohledu mohl vznikat výsledný barevný vjem.
Pro zajímavost přikládám foto (ještě před umytím). No kdo by řekl, že je to zelená?
Pro zajímavost přikládám foto (ještě před umytím). No kdo by řekl, že je to zelená?
ROVER 75CDT, r.v. 2001, zelená HEW
ROVER 620SDi, r.v. 1995, šedý
ROVER 620SDi, r.v. 1998, zelený
ROVER 620SDi, r.v. 1997, modrý
OLTCIT CLUB 11R
ROVER 620SDi, r.v. 1995, šedý
ROVER 620SDi, r.v. 1998, zelený
ROVER 620SDi, r.v. 1997, modrý
OLTCIT CLUB 11R
Re: Už je doma i pětasedma
Je to možné.
Kdysi jsem se s lakýrníkem díval na složení jedné takové barvy (oficiální údaje).
Bylo to tak, že:
- černá
- modrá
- zelená
- metalické šupinky
- jakási "nosná" složka
To vše v různých poměrech.
Výsledkem byla barva taková modrozelená, kdy modrá , či zelená byla výraznější při různých úhlech pohledu na povrch a různě intensivním slunečním světle.
Ale jak to přesně funguje, nevím.
Faktem je, že to vypadá úžasně, akorát je jasné, že ta cena produktu bude patrně vyšší a lůza na levné krámy takové kosmetické drobnosti nepotřebuje, že.....
Kdysi jsem se s lakýrníkem díval na složení jedné takové barvy (oficiální údaje).
Bylo to tak, že:
- černá
- modrá
- zelená
- metalické šupinky
- jakási "nosná" složka
To vše v různých poměrech.
Výsledkem byla barva taková modrozelená, kdy modrá , či zelená byla výraznější při různých úhlech pohledu na povrch a různě intensivním slunečním světle.
Ale jak to přesně funguje, nevím.
Faktem je, že to vypadá úžasně, akorát je jasné, že ta cena produktu bude patrně vyšší a lůza na levné krámy takové kosmetické drobnosti nepotřebuje, že.....
Rover 75 1.8L Turbo sedan 2004
Tento automobil byl: 72 453. ve výrobním pořadí, z celkového počtu 112 381 ks, 752. 1.8 T Connoisseur z celkového počtu 2 392 ks, 1 003. v barvě laku Odyssey Blue (kód: JGA) z celkového počtu 2 856 ks.
Alfa Romeo 147, 1.6 L Twinspark 105 KS
Tento automobil byl: 72 453. ve výrobním pořadí, z celkového počtu 112 381 ks, 752. 1.8 T Connoisseur z celkového počtu 2 392 ks, 1 003. v barvě laku Odyssey Blue (kód: JGA) z celkového počtu 2 856 ks.
Alfa Romeo 147, 1.6 L Twinspark 105 KS
-
- Příspěvky: 1478
- Registrován: sob kvě 17, 2008 18:33
- Bydliště: Tachov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Už je doma i pětasedma
Nebylo to na prodej někde v Jihlavě? Myslím že jsem R75 s vadnou spojkou někde tam viděl nabízet.
Jinak ať dělá radost a zajímalo by mně, jaká barva je zapsaná v techničáku.
Jinak ať dělá radost a zajímalo by mně, jaká barva je zapsaná v techničáku.
Rover 75 CDTi British Racing Green
MG ZT-T 190 Trophy Blue
MG ZT-T 190 Trophy Blue - EX Trundovic
Rover 75 CDT Copperleaf Red
ZT + ZTT jako zdroje ND
MG ZT-T 190 Trophy Blue
MG ZT-T 190 Trophy Blue - EX Trundovic
Rover 75 CDT Copperleaf Red
ZT + ZTT jako zdroje ND
Re: Už je doma i pětasedma
Gratuluji a ať slouží a dělá radost.
Podle fotky bych řekl, že to bude trošku vybledlá JQW.
Podle fotky bych řekl, že to bude trošku vybledlá JQW.
Re: Už je doma i pětasedma
Ano, asi to tak bude složené. Jen přemýšlím, jestli se to stříká už jako koktejl, nebo po jednotlivých složkách. Například dno kufru a ještě některá zákoutí uvnitř karoserie jsou čistě zelené. Prostě tam ty ostatní složky chybí.Pítrs píše: ↑stř črc 31, 2019 9:17Je to možné.
Kdysi jsem se s lakýrníkem díval na složení jedné takové barvy (oficiální údaje).
Bylo to tak, že:
- černá
- modrá
- zelená
- metalické šupinky
- jakási "nosná" složka
To vše v různých poměrech.
Výsledkem byla barva taková modrozelená, kdy modrá , či zelená byla výraznější při různých úhlech pohledu na povrch a různě intensivním slunečním světle.
Ale jak to přesně funguje, nevím.
Faktem je, že to vypadá úžasně, akorát je jasné, že ta cena produktu bude patrně vyšší a lůza na levné krámy takové kosmetické drobnosti nepotřebuje, že.....
ROVER 75CDT, r.v. 2001, zelená HEW
ROVER 620SDi, r.v. 1995, šedý
ROVER 620SDi, r.v. 1998, zelený
ROVER 620SDi, r.v. 1997, modrý
OLTCIT CLUB 11R
ROVER 620SDi, r.v. 1995, šedý
ROVER 620SDi, r.v. 1998, zelený
ROVER 620SDi, r.v. 1997, modrý
OLTCIT CLUB 11R
Re: Už je doma i pětasedma
Ano je to z Jihlavy, bylo u toho uvedeno, že je potřeba vyměnit převodovku, z čehož se nakonec vyklubala "jen" vyteklá spojka.michal.lom píše: ↑stř črc 31, 2019 9:41Nebylo to na prodej někde v Jihlavě? Myslím že jsem R75 s vadnou spojkou někde tam viděl nabízet.
Jinak ať dělá radost a zajímalo by mně, jaká barva je zapsaná v techničáku.
Po opravě snad bude dobře sloužit. V TP je uvedeno pouze zelená. Ale to ještě jde, třeba u Oltcita, který je prostě béžový, takové kapučíno, tak je v TP napsáno oranžová pastelová. To už člověka pojme podezření, že je barvoslepý.
ROVER 75CDT, r.v. 2001, zelená HEW
ROVER 620SDi, r.v. 1995, šedý
ROVER 620SDi, r.v. 1998, zelený
ROVER 620SDi, r.v. 1997, modrý
OLTCIT CLUB 11R
ROVER 620SDi, r.v. 1995, šedý
ROVER 620SDi, r.v. 1998, zelený
ROVER 620SDi, r.v. 1997, modrý
OLTCIT CLUB 11R
Re: Už je doma i pětasedma
Díky. JQW je černá?
ROVER 75CDT, r.v. 2001, zelená HEW
ROVER 620SDi, r.v. 1995, šedý
ROVER 620SDi, r.v. 1998, zelený
ROVER 620SDi, r.v. 1997, modrý
OLTCIT CLUB 11R
ROVER 620SDi, r.v. 1995, šedý
ROVER 620SDi, r.v. 1998, zelený
ROVER 620SDi, r.v. 1997, modrý
OLTCIT CLUB 11R
Re: Už je doma i pětasedma
JQW je půlnoční modrá. Je hoooodně tmavá. Tu mám já na autě.
Re: Už je doma i pětasedma
Aha, taky fešná barva. Už jsem měl za to, že tato půlnoční modrá byla i na té R75, co jsem byl prohlédnout v Jaroměři. Ale teď koukám, že to byla Royal Blue, kód JFM. Taky tmavá, ale spíš do fialova, indigova, též pěkná.
ROVER 75CDT, r.v. 2001, zelená HEW
ROVER 620SDi, r.v. 1995, šedý
ROVER 620SDi, r.v. 1998, zelený
ROVER 620SDi, r.v. 1997, modrý
OLTCIT CLUB 11R
ROVER 620SDi, r.v. 1995, šedý
ROVER 620SDi, r.v. 1998, zelený
ROVER 620SDi, r.v. 1997, modrý
OLTCIT CLUB 11R
Re: Už je doma i pětasedma
Zdravím z dovolené,
Tak minulý týden ve středu jsem dovezl pětasedmu z opravy od Lenhama. Cestou jsem se stavil u Roverixe pro plato s heverem, klíčem na kola a tažným okem. Druhý den jsem vyměnil filtry a palivové čerpadlo a nechal přezout pneumatiky. A v pátek jsme vyrazili na dovolenou.
Mám takový dotaz , abych si potvrdil svou domněnku - na Rimmer Bros jsem našel, že v palivové nádrži mám čerpadlo. Přemýšlel jsem proč, když další čerpadlo je v motorovém prostoru u palivového filtru. Tedy musím si zvykat, šestistovka měla jen jedno – sdružené podávací a vysokotlaké VP37. A teď mám celkem 4 (jen ty palivové) – v nádrži, před filtrem u akumulátoru, vysokotlaké pro Common Rail a ještě jedno pod podlahou u zadního pravého kola - pro Webasto.
Domnívám se dobře, že to čerpadlo v nádrži slouží k přečerpávání nafty z jedné poloviny nádrže do druhé? Jak jsem byl přezouvat pneumatiky, zalezl jsem si pod auto a docela mě dostalo, že nádrž je vlastně složena ze dvou částí spojených uprostřed u středového tunelu jen jakýmsi přelivem. Jelikož to dole nemá žádné propojení, předpokládám, že právě proto je tam to čerpadlo.
Tak minulý týden ve středu jsem dovezl pětasedmu z opravy od Lenhama. Cestou jsem se stavil u Roverixe pro plato s heverem, klíčem na kola a tažným okem. Druhý den jsem vyměnil filtry a palivové čerpadlo a nechal přezout pneumatiky. A v pátek jsme vyrazili na dovolenou.
Mám takový dotaz , abych si potvrdil svou domněnku - na Rimmer Bros jsem našel, že v palivové nádrži mám čerpadlo. Přemýšlel jsem proč, když další čerpadlo je v motorovém prostoru u palivového filtru. Tedy musím si zvykat, šestistovka měla jen jedno – sdružené podávací a vysokotlaké VP37. A teď mám celkem 4 (jen ty palivové) – v nádrži, před filtrem u akumulátoru, vysokotlaké pro Common Rail a ještě jedno pod podlahou u zadního pravého kola - pro Webasto.
Domnívám se dobře, že to čerpadlo v nádrži slouží k přečerpávání nafty z jedné poloviny nádrže do druhé? Jak jsem byl přezouvat pneumatiky, zalezl jsem si pod auto a docela mě dostalo, že nádrž je vlastně složena ze dvou částí spojených uprostřed u středového tunelu jen jakýmsi přelivem. Jelikož to dole nemá žádné propojení, předpokládám, že právě proto je tam to čerpadlo.
ROVER 75CDT, r.v. 2001, zelená HEW
ROVER 620SDi, r.v. 1995, šedý
ROVER 620SDi, r.v. 1998, zelený
ROVER 620SDi, r.v. 1997, modrý
OLTCIT CLUB 11R
ROVER 620SDi, r.v. 1995, šedý
ROVER 620SDi, r.v. 1998, zelený
ROVER 620SDi, r.v. 1997, modrý
OLTCIT CLUB 11R
Re: Už je doma i pětasedma
Proč to zkoumání? 

Rover 75 1.8L Turbo sedan 2004
Tento automobil byl: 72 453. ve výrobním pořadí, z celkového počtu 112 381 ks, 752. 1.8 T Connoisseur z celkového počtu 2 392 ks, 1 003. v barvě laku Odyssey Blue (kód: JGA) z celkového počtu 2 856 ks.
Alfa Romeo 147, 1.6 L Twinspark 105 KS
Tento automobil byl: 72 453. ve výrobním pořadí, z celkového počtu 112 381 ks, 752. 1.8 T Connoisseur z celkového počtu 2 392 ks, 1 003. v barvě laku Odyssey Blue (kód: JGA) z celkového počtu 2 856 ks.
Alfa Romeo 147, 1.6 L Twinspark 105 KS
Re: Už je doma i pětasedma
To je v pořádku.... prostě jen kulturní šok
.... čistě pragmaticky člověk se ptá, proč auta mají víc a víc kurvítek, když i auta před dvaceti lety dokázala udělat tu samou službu a kolikrát spolehlivěji i bez tak složité techniky.
