Těsnění pod hlavou?
Těsnění pod hlavou?
Jsem tu zas a mám dotaz, ráno nám auto přestalo topit (R75 1,8). Fouká to do vody, voda v oleji není. Je aspoň nějaká malá možnost, že to nedělá těsnění pod hlavou? To je měněný cca 3 roky zpátky. Najeli jsme 14000 km.
Rover 75 1,8
Re: Těsnění pod hlavou?
Pokud to po přidání plynu dělá v expanzce fontánku( tlačí do vody) tak je to buď těsnění, nebo prasklá hlava. Pokud by vystřelila zámrzka v hlavě vlivem mrazu tak by měla být i voda v oleji. Jestli to přestalo po ranu topit tak byla nejspíš zmrzlá chladicí kapalina, nebo ji tam bylo málo. Stoupala teplota motoru, nevařil?
Rover 620ti r.v.1998
Re: Těsnění pod hlavou?
Motor nevařil, jediný co bylo jinak, tak to netopilo, včera večer ještě všechno ok.
Rover 75 1,8
Re: Těsnění pod hlavou?
Když to běží na volnoběh, tak to bublá v chladiči, při přidání plynu jde gejzír a jde to přepadem ven
Rover 75 1,8
Re: Těsnění pod hlavou?
Tak to bohužel bude tesneni, nebo prasklá hlava. Šance na něco jiného je hodně malá. Kdyz to nebude nastartovany bude v expanzce mastný film nebo skvrny. Změřil bych hustotu nemrzky jestli to mohlo zamrznout, ale to uz bude jenom zjištění příčiny.
Rover 620ti r.v.1998
Re: Těsnění pod hlavou?
Hustota byla měřená před zimou, je to do - 30. Takže opět těsnění :/ Na to že jsme s tím od koupě najeli 15000 docela síla, těsnění, pak imo, teď zase těsnění.
Rover 75 1,8
Re: Těsnění pod hlavou?
Určitě by bylo dobrý,když se to opakuje, nechat hlavu natlakovat a srovnat. Sou to další peníze,ale je to jistota.
Rover 620ti r.v.1998
Re: Těsnění pod hlavou?
Tak v letošní zimu by mě zamrzlá chladicí kapalina nenapadla, ani kdybyste tam měli čistou vodu. Pokud teda neparkujete na Jezerní Slati, nebo ve skladu mrazíren
Podle těch projevů to asi opravdu bude těsnění, ale tentokrát možná v důsledku špatně provedené opravy - špatně změřený přesah vložek v kombinaci s odstraněním tvrzené vrstvy na těsnící ploše hlavy při mnohdy zbytečném přebroušení, použití nevhodného druhu těsnění (MLS) atd. Pokud to dělal mechanik, který Rovery nezná, tak se to stává. Těsnění by mělo vydržet rozhodně alespoň 100 tisíc km, pokud se k auto nechováte nějak šatně, což si nemyslím.

Podle těch projevů to asi opravdu bude těsnění, ale tentokrát možná v důsledku špatně provedené opravy - špatně změřený přesah vložek v kombinaci s odstraněním tvrzené vrstvy na těsnící ploše hlavy při mnohdy zbytečném přebroušení, použití nevhodného druhu těsnění (MLS) atd. Pokud to dělal mechanik, který Rovery nezná, tak se to stává. Těsnění by mělo vydržet rozhodně alespoň 100 tisíc km, pokud se k auto nechováte nějak šatně, což si nemyslím.
Re: Těsnění pod hlavou?
Zkusíme za ním zajít, ale myslím si, že nás po třech letech pošle kamsi :/
Rover 75 1,8
Re: Těsnění pod hlavou?
Vystihla jste to přesně, otázka je, zda Vás vyprovodí slušně, nebo ne.
- AnderN
- Site Admin
- Příspěvky: 6976
- Registrován: pon zář 17, 2007 18:46
- Bydliště: Brno, tel.: +420 725 378 817
- Kontaktovat uživatele:
Re: Těsnění pod hlavou?
Od vás to máte asi nejlepší dát k Zakarovi, který se pravda nachází asi 100 km daleko u Benešova, ale je to záruka, že auto opraví dobře. Nebo pak Mareda v Praze, ale proslýchá se, že má hrozné čekací doby (osobně neznám).
Více o doporučených servisech zde: http://roverclub.cz/bb3/viewtopic.php?f=24&t=8425
Více o doporučených servisech zde: http://roverclub.cz/bb3/viewtopic.php?f=24&t=8425
Re: Těsnění pod hlavou?
My spíš uvažujeme, jestli si ho necháme, za cca 15 tisíc km třetí závada 

Rover 75 1,8
- AnderN
- Site Admin
- Příspěvky: 6976
- Registrován: pon zář 17, 2007 18:46
- Bydliště: Brno, tel.: +420 725 378 817
- Kontaktovat uživatele:
Re: Těsnění pod hlavou?
Tomu rozumím, ale jsou ty závady skutečně chybou auta? Ten imobilizér byla elektrická chyba, ale výrobcem té jednotky není Rover, nýbrž nějaký Bosch, Siemens, Motorola nebo podobná firma, kde si to BMW nechávalo v té době dělat a která vyráběla jednotky i pro jiné automobilky, takže z mého pohledu závada nezávislá na značce auta, Může postihnout Rover stejně jako třeba Audi.
Těsnění pod hlavou bohužel je specifikum tohoto motoru. Jiné motory jiných (i renomovaných) značek zase trpí na jiné závady, mnohdy vážnější (zadřené motory v důsledku konstrukčních chyb mazání, propálené písty, rozlomené klikovky, vysoká spotřeba oleje kvůli špatné ovalitě pístů a další lahůdky), takže tento Rover není ještě žádná hrůza. Motorů bez nějakých konstrukčních chyb mnoho není a když už, tak jsou to motory nezajímavé
U Rovera je to těsnění důsledek poměrně odvážné konstrukce, kdy je celý motor od hlavy až po klikovou skříň smontovaný sadou dlouhých šroubů, díky čemuž je ta jednotka kompaktní a svého času to byl nejlehčí motor své kategorie. Také umí poskytnout nadprůměrný výkon, takže našel uplatnění v mnoha sportovních vozech jiných značek (Lotus, Caterham apod.). V kombinaci s chladicím okruhem konstruovaným na rychlé zahřátí na provozní teplotu pak to těsnění trpí víc, než na jiných motorech.
Navíc jak už psali kolegové přede mnou, když se oprava provede správně, je na dalších 100 tis. km pokoj. Pokud se závada v tak krátké době opakuje, svědčí to spíš o předchozím servisu, kde to možná dělali poprvé a tak se to zřejmě nepovedlo, jak mělo. Nechci samozřejmě nikoho pomlouvat, třeba je ten servis jinak kvalitní a věřím, že se snažili, ale nikdo holt nezná všechno. Proto vždy doporučujeme “klubové” servisy a mechaniky.
Těsnění pod hlavou bohužel je specifikum tohoto motoru. Jiné motory jiných (i renomovaných) značek zase trpí na jiné závady, mnohdy vážnější (zadřené motory v důsledku konstrukčních chyb mazání, propálené písty, rozlomené klikovky, vysoká spotřeba oleje kvůli špatné ovalitě pístů a další lahůdky), takže tento Rover není ještě žádná hrůza. Motorů bez nějakých konstrukčních chyb mnoho není a když už, tak jsou to motory nezajímavé

Navíc jak už psali kolegové přede mnou, když se oprava provede správně, je na dalších 100 tis. km pokoj. Pokud se závada v tak krátké době opakuje, svědčí to spíš o předchozím servisu, kde to možná dělali poprvé a tak se to zřejmě nepovedlo, jak mělo. Nechci samozřejmě nikoho pomlouvat, třeba je ten servis jinak kvalitní a věřím, že se snažili, ale nikdo holt nezná všechno. Proto vždy doporučujeme “klubové” servisy a mechaniky.