Ahoj Kony

Vítej mezi námi, blázny se stejnou diagnózou
Hele, sic neradostný, ale dojemný příběh s nadějným koncem-začátkem u nás

....
V první řadě, prosím, doplň si do profilu místo, z kama si

Aspoň zhruba.... můžeme ti pak doporučit nějakého z našich service masterů, kteří na tom rozhodně nejsou tak, jak popisuješ, ale opravdu mohou pomoci vyřešit i takto zapeklité potíže.
Problém s výkonem - v první fázi bych se zaměřil na nefunkčnost tzv. VIS motorků na sání. Jsou to klapky, které v sání mění jeho délku a tím se přizpůsobuje nějakému ideálnímu nastavení v poměru k otáčkám a požadovanému výkonu (otevřené klapce sání). Pokud některý z nich nefunguje, tak se to může takto projevovat. Tedy takovou náladovostí charakteru, ztrátou výkonu ve vyšších otáčkách, škubáním apod. Na to se hodí test diagnostikou. Určitě, pokud tě to tedy baví, pořiď si kabel a stáhni tzv. TOAF diagnostiku -
http://www.toaf.roverki.eu/index.php/en/download-en ... je to do značné míry hacknutá origo Testbook diagnostika, takže to umí opravdu hromadu užitečných diagnostických funkcí, včetně nastavení kde čeho, co tě jen napadne, třeba i funkcí určených pro Britská policejní auta

..... ale klidně i nějakou obecnou Delhi diagnostikou jdou ty klapky otestovat, jestli fungují. Pokud ne, tak motorky vymontovat, zkusit, že klapky a táhlo od nich jde hladce. Pokud tam táhlo ani není, nebo je zatuhlé, tak to bohužel znamená ntnost koupit nové sání. Pokud je to ok a je jen problém s motorky, tak ty se dají rozdělat a v lepším případě jsou tam studeňáky na spínačích, v horším jsou karbonem vyzkratované motorky (většinou se to projeví spálenou cestičkou na tišťáku), ale i to se dá vyřešit sehnáním příslušného motorku. Případně prostě koupit nové servo.
Myslíš jako doprasené T vedení odvětrání z motoru? Takové ty plastové hadičky? Ony už z výroby a z principu toho, z jakého jsou materiálu, jsou dost nešťastné. Nejlépe buď najít nějaký podobný materiál a vyrobit si to komplet nové, nebo použít silikonové hadice určené na přefuky.... prostě zrenovovat to. Dost to může ovlivňovat i onen nešvar tohoto motoru s tím, jak moc hází olej do sání.
No a ten smrádek a možná by to klidně mohl být i ten zvuk.... oddeklovat motor zdola, zvednout auto, lehnout pod něj a nechat někoho šlapat na plyn. A rukou opatrně projít všechna vedení výfuku k motoru. Jsou tam dva nešvary.... První je to, že Y část výfuku je v těch dvou větví složena ze dvou do sebe zavařených trubek. Ta vnitřní trubka se časem uvolní a začne to děsně drnčet. Dost lidí končilo u toho, že je vysypaný katalyzátor, ale v tomto případě stačí na více místech každé větve flexou proříznou ten vrchní plášť tak, ať je vidět na tu vnitřní trubku a hezky to pak provařit k sobě.
A druhý problém je to, že parohy (svody) mají dost často prasklé sváry, nebo vypálené ty vnitřní sváry a prostě netěsní. V tomhle případě se to chová tak že si to přisává vzduch, protože to je v místě, kde prostě funguje Venturiho efekt

Ono to díky tomu není nebezpečné, protože to nefuní teplé plyny kolem motoru, ale nasávaný vzduch pak klame lambdasondy a tak celkově to dost významně klame řídící systém. Vydává to různé zvuky a prostě je to nedobré. Samozřejmě pak může být problém s těsností těsnění mezi svody a Y a to už je docela o hubu, protože tama to funí ven a často na okolní izolaci a vedení. Obzvlášť to přední vedení je peklo, protože tam je to kvůli dilataci řešené jakoby kuželovou přírubou, která je po pár demontážích zdeformovaná a netěsní. Chce si to pomoct nějakým dodatečným těsněním a pastou.
No a tak na závěr. Klidně nafoť, co tam kdo napáchal tou přestavbou na ethanol

Jako hochu ten motor si hýčkej a fakt opatrně na něho. Není to pravda zrovna super držák, protože je dost choulostivý na správný provoz a bohužel díky neřešeným věcem okolo dostává počouděno tak, že prostě umře na vylágrované písty, nebo vydřená ložiska. Funkční chlazení, dostatek oleje a šetrné zacházení při chladném provozu, to je základ velké živostnosti, kdy třeba můj motor měl v momentu smrti najeto 350 tis. km. Navíc KV6 motory už se velice špatně shánějí. I v Anglii už jich není, tak leda si zajistíš dovoz z Číny, kde se vyráběl až do roku 2016 a dá se tam koupit tuším za cca 25 tis. Bohužel to pak zabije doprava a clo, takže to zatím nikdo nezkusil dotáhnout
Tož tak.... ptej se na co si vzpomeneš a bojuj

Předpoklady máš dobré
