Olej ve vodě
Olej ve vodě
Pánové, po velkém servisu, který nedávno probéhl, jsem dělal rutinnou kontrolu kapalin. V expanzce jsem našel stopy oleje. Bavil jsem se s mechanikem - vše, co na chlazení ménil, tak promazával. Myslíte, že by to stačilo na to, aby to udělalo jemnou emulzi na vrchu expanzky? Celou jsem jí proćistil a budu doufat. Těsnění pod hlavou se už dělalo, před ne moc velkým nájezdem. Voda v oleji není, auto netlakuje. Spotřeba oleje je cca 1l na 1000 km. Napadl mi ještě olejový chladič. Nějaká rada? Expanzku jsem se pokusil vyćistit, samosebou to jde hodné blbě, část tam asi zůstala, tak se to bude sledovat docela složitě.
Re: Olej ve vodě
Ahoj, no počítám že by to ten olejový chladič být mohl jen netuším co ten mechanik promazával
na tom chlazení? Vodní pumpa se už leta namazat nedá, pokud měnil termostat tak není co mazat
a pokud dával nové hadice tak ty se nejlépe nasazují jen navlhčené vodou. V každém případě bych propláchl systém
vyměnil chladící kapalinu a sledoval jestli se ta emulze vytvoří znovu.
na tom chlazení? Vodní pumpa se už leta namazat nedá, pokud měnil termostat tak není co mazat
a pokud dával nové hadice tak ty se nejlépe nasazují jen navlhčené vodou. V každém případě bych propláchl systém
vyměnil chladící kapalinu a sledoval jestli se ta emulze vytvoří znovu.
Jaguar X-Type R.V. 2007 2.0D
Rover 75 R.V. 1999 1.8
Rolls Royce Silver Shadow II R.V. 1977
MGF MKI R.V. 1996 1.8 non VVC
EX: Jaguar XJ R.V. 2010 Model X351 8V 5.0 Litre
EX: Jaguar S-TYPE R.V. 1999 6V 3.0 Litre
Rover 75 R.V. 1999 1.8
Rolls Royce Silver Shadow II R.V. 1977
MGF MKI R.V. 1996 1.8 non VVC
EX: Jaguar XJ R.V. 2010 Model X351 8V 5.0 Litre
EX: Jaguar S-TYPE R.V. 1999 6V 3.0 Litre
Re: Olej ve vodě
Jen pro jistotu.... bavíme se o KV6?
Že by prosakoval olejovej chladič, to jsem ještě neslyšel. Ale jinak ano, hodí se to vyčistit a může být, že to nějakém zásahu se dostal nějaký olej do chladícího okruhu, ale pak už by se tam objevit neměl. Pokud se tam ale i tak dostane, tak je to špatné znamení a spíš bych to viděl na to těsnění.
Jinak to, že ti to žere 1l oleje na 1000km... to tě nepotěším. Většinou je to známka vyběhaných pístů. Na to měl ten mechanik kouknout v době, kdy dělal to těsnění pod hlavou, jestli písty ve válcích nejsou příliš volné.
Že by prosakoval olejovej chladič, to jsem ještě neslyšel. Ale jinak ano, hodí se to vyčistit a může být, že to nějakém zásahu se dostal nějaký olej do chladícího okruhu, ale pak už by se tam objevit neměl. Pokud se tam ale i tak dostane, tak je to špatné znamení a spíš bych to viděl na to těsnění.
Jinak to, že ti to žere 1l oleje na 1000km... to tě nepotěším. Většinou je to známka vyběhaných pístů. Na to měl ten mechanik kouknout v době, kdy dělal to těsnění pod hlavou, jestli písty ve válcích nejsou příliš volné.
Re: Olej ve vodě
Jojo, KV6. Těsnění pod hlavou dělal ještě předchozí majitel. My řešili tekoucí vodní pumpu a netěsnící hadice - mizela voda a objevovala se mezi válci ,,ve véčku,,. Po zásahu již voda nemizí, avšak objevila se mastnota v expanzce. Zkusíme vypláchnout a uvidíme...
Re: Olej ve vodě
Na info o chladiči oleje jsem natrefil na Land Roveřuch fórech, jinak bych ani nevěděl, že něco takového mám...
Re: Olej ve vodě
Měl jsem tenhle výměník na MG a ke konci jsem začal mít zamaštěnou expanzku. Spíš než HGF jsem podezíral, že právě v tom výměníku prolíná olej do vody.
Příčiny jsem se nedopátral, vyměnil jsem motor a výměník zrušil.
Příčiny jsem se nedopátral, vyměnil jsem motor a výměník zrušil.
MGF, Tourer, RR P38,R75, MGF Trophy, Rover 200 BRM, Rover 827 Coupe, 827 Sedan, Elise S1, XK8 , Škoda Felicia(60´), 1000(64) + 1100(67)MB, 110R(70,71,72,78,80), Garde(83), W353(67,73)...prostě mě to baví.
Re: Olej ve vodě
Díky. Zkusíme vše vypustit, výměník natlakovat a uvidí se. Zdá se, že u těch Freelanderů je to relativné běžná závada.
Re: Olej ve vodě
Výměníky byly tuším dva druhy.... ale prubnout se to pravda dá.
-
- Příspěvky: 1478
- Registrován: sob kvě 17, 2008 18:33
- Bydliště: Tachov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Olej ve vodě
Teď jsem narazil na jedný Rover FB skupině na jednoho, co mu taky šel olej do vody přez ten chladič. Měl tu hranatou verzi, co k ní vedou slabý hadice. Ke kulatý vedou hadice stejnýho průměru jako do chladiče vody.
Rover 75 CDTi British Racing Green
MG ZT-T 190 Trophy Blue
MG ZT-T 190 Trophy Blue - EX Trundovic
Rover 75 CDT Copperleaf Red
ZT + ZTT jako zdroje ND
MG ZT-T 190 Trophy Blue
MG ZT-T 190 Trophy Blue - EX Trundovic
Rover 75 CDT Copperleaf Red
ZT + ZTT jako zdroje ND