Olej ve vodě

Odpovědět
Skipper
Příspěvky: 22
Registrován: ned pro 29, 2019 15:03

Olej ve vodě

Příspěvek od Skipper » sob čer 20, 2020 10:04

Pánové, po velkém servisu, který nedávno probéhl, jsem dělal rutinnou kontrolu kapalin. V expanzce jsem našel stopy oleje. Bavil jsem se s mechanikem - vše, co na chlazení ménil, tak promazával. Myslíte, že by to stačilo na to, aby to udělalo jemnou emulzi na vrchu expanzky? Celou jsem jí proćistil a budu doufat. Těsnění pod hlavou se už dělalo, před ne moc velkým nájezdem. Voda v oleji není, auto netlakuje. Spotřeba oleje je cca 1l na 1000 km. Napadl mi ještě olejový chladič. Nějaká rada? Expanzku jsem se pokusil vyćistit, samosebou to jde hodné blbě, část tam asi zůstala, tak se to bude sledovat docela složitě.

Paul
Příspěvky: 42
Registrován: pát pro 29, 2017 0:51
Bydliště: Rakovník

Re: Olej ve vodě

Příspěvek od Paul » sob čer 20, 2020 19:30

Ahoj, no počítám že by to ten olejový chladič být mohl jen netuším co ten mechanik promazával
na tom chlazení? Vodní pumpa se už leta namazat nedá, pokud měnil termostat tak není co mazat
a pokud dával nové hadice tak ty se nejlépe nasazují jen navlhčené vodou. V každém případě bych propláchl systém
vyměnil chladící kapalinu a sledoval jestli se ta emulze vytvoří znovu.
Jaguar X-Type R.V. 2007 2.0D
Rover 75 R.V. 1999 1.8
Rolls Royce Silver Shadow II R.V. 1977
MGF MKI R.V. 1996 1.8 non VVC
EX: Jaguar XJ R.V. 2010 Model X351 8V 5.0 Litre
EX: Jaguar S-TYPE R.V. 1999 6V 3.0 Litre

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17933
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Olej ve vodě

Příspěvek od Trunda » pon čer 22, 2020 8:44

Jen pro jistotu.... bavíme se o KV6?
Že by prosakoval olejovej chladič, to jsem ještě neslyšel. Ale jinak ano, hodí se to vyčistit a může být, že to nějakém zásahu se dostal nějaký olej do chladícího okruhu, ale pak už by se tam objevit neměl. Pokud se tam ale i tak dostane, tak je to špatné znamení a spíš bych to viděl na to těsnění.
Jinak to, že ti to žere 1l oleje na 1000km... to tě nepotěším. Většinou je to známka vyběhaných pístů. Na to měl ten mechanik kouknout v době, kdy dělal to těsnění pod hlavou, jestli písty ve válcích nejsou příliš volné.
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Skipper
Příspěvky: 22
Registrován: ned pro 29, 2019 15:03

Re: Olej ve vodě

Příspěvek od Skipper » pon čer 22, 2020 9:55

Jojo, KV6. Těsnění pod hlavou dělal ještě předchozí majitel. My řešili tekoucí vodní pumpu a netěsnící hadice - mizela voda a objevovala se mezi válci ,,ve véčku,,. Po zásahu již voda nemizí, avšak objevila se mastnota v expanzce. Zkusíme vypláchnout a uvidíme...

Skipper
Příspěvky: 22
Registrován: ned pro 29, 2019 15:03

Re: Olej ve vodě

Příspěvek od Skipper » pon čer 22, 2020 10:47

Na info o chladiči oleje jsem natrefil na Land Roveřuch fórech, jinak bych ani nevěděl, že něco takového mám...

Uživatelský avatar
KDB
Příspěvky: 2147
Registrován: úte úno 26, 2008 21:41
Bydliště: Křivoklátsko

Re: Olej ve vodě

Příspěvek od KDB » stř čer 24, 2020 17:23

Měl jsem tenhle výměník na MG a ke konci jsem začal mít zamaštěnou expanzku. Spíš než HGF jsem podezíral, že právě v tom výměníku prolíná olej do vody.
Příčiny jsem se nedopátral, vyměnil jsem motor a výměník zrušil.
MGF, Tourer, RR P38,R75, MGF Trophy, Rover 200 BRM, Rover 827 Coupe, 827 Sedan, Elise S1, XK8 , Škoda Felicia(60´), 1000(64) + 1100(67)MB, 110R(70,71,72,78,80), Garde(83), W353(67,73)...prostě mě to baví.

Skipper
Příspěvky: 22
Registrován: ned pro 29, 2019 15:03

Re: Olej ve vodě

Příspěvek od Skipper » čtv čer 25, 2020 16:54

Díky. Zkusíme vše vypustit, výměník natlakovat a uvidí se. Zdá se, že u těch Freelanderů je to relativné běžná závada.

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17933
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Olej ve vodě

Příspěvek od Trunda » pát čer 26, 2020 6:45

Výměníky byly tuším dva druhy.... ale prubnout se to pravda dá.
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

michal.lom
Příspěvky: 1443
Registrován: sob kvě 17, 2008 17:33
Bydliště: Tachov
Kontaktovat uživatele:

Re: Olej ve vodě

Příspěvek od michal.lom » pát čer 26, 2020 18:42

Teď jsem narazil na jedný Rover FB skupině na jednoho, co mu taky šel olej do vody přez ten chladič. Měl tu hranatou verzi, co k ní vedou slabý hadice. Ke kulatý vedou hadice stejnýho průměru jako do chladiče vody.
Rover 75 CDTi British Racing Green
MG ZT-T 190 Trophy Blue
Rover 75 CDT Copperleaf Red
ZT + ZTT jako zdroj ND

Odpovědět