Jak má táhnout diesel?
Jak má táhnout diesel?
Ahoj,chtěl bych se zeptat jaká je hmotnost roveru 75 tdc( zatím čekám až pošlou techničák).Máme ho ted čerstvě,ale zdá se mě že to málo táhne,pod 2000 ot to nic nedělá,pak se to začne zlepšovat.Nevím jestli je to tím jak je to těžký nebo jestli je tam problém -třeba váha vzduchu by to možná mohla být.
Příklad,jeli jsme do kopce na trojku,začali serpentiny a prostě jak to kleslo pod 2000 ot tak se to už nedalo rozjed,musel sem dávat dvojku a zase to rozjíždět,připadal sem si jako ve staré 120cítce.Přitom to nebyl nějaký moc kopec,Přede mnou jel nějakej malej fiatek asi punto a ujížděl mě kde chtěl -vůbec bych na něho neměl.Samozřejmě nechám vyměnit filtry ,olej atd,ale bojím se aby to nebylo něco horšího.
Díky,ahoj.
Příklad,jeli jsme do kopce na trojku,začali serpentiny a prostě jak to kleslo pod 2000 ot tak se to už nedalo rozjed,musel sem dávat dvojku a zase to rozjíždět,připadal sem si jako ve staré 120cítce.Přitom to nebyl nějaký moc kopec,Přede mnou jel nějakej malej fiatek asi punto a ujížděl mě kde chtěl -vůbec bych na něho neměl.Samozřejmě nechám vyměnit filtry ,olej atd,ale bojím se aby to nebylo něco horšího.
Díky,ahoj.
Re: Jak má táhnout diesel?
Filtry samozřejmě vyměň.Ale z té váhy se dá vytáhnout zástrčka a bez ní by to mělo jez jako z praku.Alespoň mě to tak fungovalo.A pak uvidíš.
-
- Příspěvky: 6440
- Registrován: čtv zář 20, 2007 19:17
- Bydliště: Šumperk
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jak má táhnout diesel?
jojo pod 2000 to moc netáhne ani mě, po sešlápnutí plynu trvá tak 1 až 2 sekundy než ty saze začnou roztáčet lopatky turba, ale pak už to tahá krásně(oproti benzínu). Každopádne když šlápnu na podlahu tak to táhne vždy, jen je otázka jak rychle nastoupí ta "pravá síla"...
Tvoje auto se chová jinak, v kopci to musí táhnou i na trojku jak čert, mě to táhlo i na 4!
Tvoje auto se chová jinak, v kopci to musí táhnou i na trojku jak čert, mě to táhlo i na 4!
Re: Jak má táhnout diesel?
Jak se k té váze vzduchu dostanu? Já ani moc nevím jak vlastně ta váha vypadá,každopádně v servisu by to měli odhalit jestli je to tím nebo ne?Jako pak to táhne tak že to pozvolna pořát zrychluje,ale žádnej razantní zátach tam necítím- třeba jako v oktávce atd.na to že to je dvoulitr.Kolik to vlastně váží?
Ještě dotaz,když bych teda odpojil tu váhu vzduchu a pak to jelo tak co s tím? Bez ní se asi jezdit nedá že,stalo by se tomu něco?
Ještě dotaz,když bych teda odpojil tu váhu vzduchu a pak to jelo tak co s tím? Bez ní se asi jezdit nedá že,stalo by se tomu něco?
-
- Příspěvky: 6440
- Registrován: čtv zář 20, 2007 19:17
- Bydliště: Šumperk
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jak má táhnout diesel?
netuším jak tahá vochcávka, ale zátah je relativně intenzívní, silnější jsem zažil jen v Mondeu 2.0 TDCi (ta silnější verze). Ale fakt ta reakční doba je relativně dlouhá 1-2 s, nevím ale v jak skvělým stavu je moje turbodmychadlo a váha, ale řekl bych že v pořádku, ono to chvilku trvá než se ty saze opřou pořádně do lopatek. Rozhodně jsem spokojenej.
Musíš sám poznat jestli se z 0 na 100 rozjíždíš nějakejch 12(OK) nebo 25(KO) sekund.
Provozní hmotnost mojeho Toureru je 1600 kilogramů ochrany, bezpečí, komfortu a stylu.
Musíš sám poznat jestli se z 0 na 100 rozjíždíš nějakejch 12(OK) nebo 25(KO) sekund.
Provozní hmotnost mojeho Toureru je 1600 kilogramů ochrany, bezpečí, komfortu a stylu.
-
- Příspěvky: 6440
- Registrován: čtv zář 20, 2007 19:17
- Bydliště: Šumperk
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jak má táhnout diesel?
dlouhodobě by se s odpojenou váhou podle mě nemělo jezdit, protože jednak máš větší emise, možná i větší spotřebu, řídící jednotka je ve zvláštním režimu, na emisích by to pak stejně podle mě odhalili.
Sám si musím zkontrolovat jestli ji nemám odpojenu, taky ještě nevím kde ji hledat.
Sám si musím zkontrolovat jestli ji nemám odpojenu, taky ještě nevím kde ji hledat.
Re: Jak má táhnout diesel?
Díky,zkusím změřit zrychlení z 0-100 a uvidím kolik to bude.
Re: Jak má táhnout diesel?
Když mě dáš meil,pošlu ti fotku té váhy,je zezadu jak je vzduchový filtr.Jen jsem ji povýtáhl(zástrčku)a větr mě nestačil.Najel jsem 2000 km než jsem sehnal jinou z Polska za 17 stovek.Spotřeba bez ní byla skoro stejná jak s tou polskou kolem sedmi.Emise z polskou hluboko pod normu,jen dřív jsem se dostal okolo 6,2 teď kolem sedmi.Bere mě od 15 set otáček,dříve taky až po dvou tisících,bylo to fakt hluchý a ve třech na křižovatce jsem se musel rozjíždět s plynem jako autoškola,jinak mě to skoro zdechlo.zkrátka nemělo to spodek.
-
- Příspěvky: 6440
- Registrován: čtv zář 20, 2007 19:17
- Bydliště: Šumperk
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jak má táhnout diesel?
pošli prosím i na tommi.d@centrum.cz, dík. Zajímá mě všechno co se jakkoli týká 75ky.
Re: Jak má táhnout diesel?
Tak konečně auto jede jak by asi mělo.Ta váha vzduchu mě teda nešla vysunout-nechtěl sem nic urvat tak sem to nechal radeji na odbornících.Diagnostika je v pořádku a váhu vzduchu vyměnili za jinou.Sice né za novou,ale táhne to mnohem líp. Tak aspoň vím že to bylo tím a že to není nic horšího .Z 0- 100 sem to teda ještě nezkusil a,dám vědět kolik.
-
- Příspěvky: 6440
- Registrován: čtv zář 20, 2007 19:17
- Bydliště: Šumperk
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jak má táhnout diesel?
a kde ji mám teda hledat, zajímalo by mě totiž jestli ji třeba nemám odpojenou ,ale v zrcátku za sebou žádný saze nějak extra nevidím tak snad ne.
-
- Příspěvky: 6440
- Registrován: čtv zář 20, 2007 19:17
- Bydliště: Šumperk
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jak má táhnout diesel?
Nic, otevřu starý téma.
Sem se minulej víkend svezl v bráchovým BMW320d COMPACT abych si taky zkusil co ten bavoráckej motor skoro shodnej s tím co mám v korábu dovede. No kurňa cestu jsem asi roztrhal, a světlo bylo pomalejší než já. (Prostě to bávo jede oproti korábu jak pila ) Takže jsem se nasral a včera jak bylo pěkně rozdělal jsem na korábu sání. Ve filtrboxu jsem našel květy loňskejch třešní . No prostě byl tam krapet bordel. Tož jsem to šecko vysál(Každopádně v příštích týdnech stejně budu možná měnit filtry).
Každopádně abych se dostal k tomu offtopicu co mám na srdci. Odpojil jsem váhu vzduchu. Myslel jsem že koráb bude lítat jak bávo ale bohužel se tak nestalo. Bylo to trocha lepší ale nic moc. Je to hold gentleman a ne žádnej pirát silnic.
Pointu to žádnou nemá ale chtěl jsem se podělit.
Sem se minulej víkend svezl v bráchovým BMW320d COMPACT abych si taky zkusil co ten bavoráckej motor skoro shodnej s tím co mám v korábu dovede. No kurňa cestu jsem asi roztrhal, a světlo bylo pomalejší než já. (Prostě to bávo jede oproti korábu jak pila ) Takže jsem se nasral a včera jak bylo pěkně rozdělal jsem na korábu sání. Ve filtrboxu jsem našel květy loňskejch třešní . No prostě byl tam krapet bordel. Tož jsem to šecko vysál(Každopádně v příštích týdnech stejně budu možná měnit filtry).
Každopádně abych se dostal k tomu offtopicu co mám na srdci. Odpojil jsem váhu vzduchu. Myslel jsem že koráb bude lítat jak bávo ale bohužel se tak nestalo. Bylo to trocha lepší ale nic moc. Je to hold gentleman a ne žádnej pirát silnic.
Pointu to žádnou nemá ale chtěl jsem se podělit.
Re: Jak má táhnout diesel?
Jo, jo. Bude to asi tím, že u 75 je ten motor uškrcenej na 85kW (od tuším 2003 na 96). BMW tam má s tím samým motorem těch 96 a mám dojem, že i 110kW. Bude určitě i o nějakej ten metrák lehčí. Už mě taky napadlo, co by to udělalo, místo pochybnejch "čipů" tam jednoduše připojit ŘJ z BMW za pár tis. z vrakáče. Není to jinak seškrcený, než softwarem v ŘJ. Nejsem odborník, proto si s myšlenkou jen pohrávám, ale mohlo by to jít
Stanik ROVER 75 CDT (do 02 2010), JAGUAR S-TYPE 4.0 V8 (od 02 2010 do 06 2013), BMW E91 (od 05 2013)
-
- Příspěvky: 6440
- Registrován: čtv zář 20, 2007 19:17
- Bydliště: Šumperk
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jak má táhnout diesel?
Těch 110kW nevím, to má asi až ta nastupující verze(od někdy 2001 nebo tak nějak) co má těch 1990 ccm.
S tou jednotkou z BMW těžko říct, možná bude snadněji dostupná, ale raději bych tam dal z CDTI zejména proto že BMW u těch našich motorů NEPOUŽÍVALO COMMON RAIL. To si tam přidal jen Rover. BMW začalo dávat commonrail až to té verze 1990 ccm, ale tam se mě zas zdá že tam je common rail 2G, kdežto my zas máme první generaci.
Ohledně toho v čem se liší CDT a CDTI kromě nastavení jednotky, to by mě taky dost zajímalo ale vypadá to tak že to nikdo na klubu přesně neví.
S tou jednotkou z BMW těžko říct, možná bude snadněji dostupná, ale raději bych tam dal z CDTI zejména proto že BMW u těch našich motorů NEPOUŽÍVALO COMMON RAIL. To si tam přidal jen Rover. BMW začalo dávat commonrail až to té verze 1990 ccm, ale tam se mě zas zdá že tam je common rail 2G, kdežto my zas máme první generaci.
Ohledně toho v čem se liší CDT a CDTI kromě nastavení jednotky, to by mě taky dost zajímalo ale vypadá to tak že to nikdo na klubu přesně neví.
Re: Jak má táhnout diesel?
Ano, pravda. Na to jsem zapoměl, že tam má BMW čerpadlo a pak jinej CR. To by asi nefungovalo . Taky nevím, čím se kromě výkonu liší CDT a CDTi. Mám ale takový dojem, že když se píše objem motoru, tak u CDT je to 1950 a u CDTi 1951, takže tam něco asi trochu jinak bude. Chtělo by to reakci od někoho fundovaného, zda by stačila jen výměna ŘJ za jednotku z CDTi nebo to nebude tak jednoduché (což ostatně předpokládám )
Stanik ROVER 75 CDT (do 02 2010), JAGUAR S-TYPE 4.0 V8 (od 02 2010 do 06 2013), BMW E91 (od 05 2013)