Stránka 1 z 2
Problém s elektroinstalací
Napsal: pát kvě 01, 2009 18:22
od PPP
Mám občas se svým Roverem 75 2,5 problém s elektroinstalací. Poprvé se objevil asi v roce 2006, nyní se v trochu změněné podobě opakuje.
V roce 2006, někdy zjara, náhle začal v noci houkat alarm, byly odemknuté všechny dveře. Auto jsem zamknul, po hodině se to opakovalo, tak jsem ho v noci asi hodinu projížděl, bylo po delším dešti, hodně vlhký vzduch. Do rána se vše opakovalo. Následovala návštěva servisu, testbook, vyčištění chyb v řídící jednotce (snad nebylo možné zjistit, kde je problém). Po několika hodinách se v servisu opět auto samo odemklo a začalo ječet. Nakonec pomohlo odpojení řídící jednotky, opětovné připojení. Tři roky byl klid.
Nyní se to začíná v mírné obměně opakovat. Při odemknutí dálkáčem auto začne ječet, je potřeba znovu zamknout. Při následném odemknutí nejde nastartovat. Pomůže (pro mne nepochopitelně) třeba otevření kufru či kapoty motoru, pak nastartovat jde. Vždy se zakóduje rádio. Auto bylo opět na diagnostice, následovalo vyčištění načtených chyb v řídící jednotce, dva týdny byl klid a dnes se to opakovalo... odemknutí, alarm, zamknutí, odemknutí, nešlo nastartovat, otevření kufru, nastartování, zakódované rádio... V noci silně pršelo a ráno byl zase dost vlhký vzduch.
Asi půjde o nějakou drobnost, kontakt či co já vím, ale dost člověka zneklidňuje, když neví, zda nastartuje.
Nemáte někdo zkušenost s podobným problémem?
Díky a spoustu radostí s vašimi Rovery.
Re: Problém s elektroinstalací
Napsal: pát kvě 01, 2009 23:35
od roverix
Člověče, tak to mi udělalo, jednou když jsem vrtal v rádiu. Druhý den ráno nešlo nastartovat. Myslím, že jsem pak otevřel kapotu, zkoušel kontakty na baterii a nic jsem neobjevil. Pak to nastartovalo ihned. Dávno jsem už na to zapoměl. Teď znovu řeším rádio. Jeden z kontaktů rádia po 3x špatném zadání kódu vybije kondenzátor v autě. Nevěřím tomu, že to s tím souvisí. Ale co když. Píše se tady na fóru o kondenzátorech v ř.j. Zkus odpojit autorádio.
Re: Problém s elektroinstalací
Napsal: pon čer 01, 2009 10:39
od PPP
Tak byl chvíli klid a s nynějším děštivým počasím je tu problém zpět. Vypozorovány jsou následující shodné znaky: auto nejde nastartovt většinou ráno, především když je vlhko (deštivá noc). Po odemknutí auta a pokusu nastartovat kdesi v autě cosui cvakne a odpojí se baterka (zhasne světlo nad hlavou řidiče). Je potřeba provádět přímo šamanské úkony... otevřít dveře spolujezdce, tím se opět zapojí zdroj proudu, zkusit nastartovat, případně místo otevření dveří spolujezdce otevřít kufr, kapotu motoru, opět dveře... a pak to nastartuje. Samozřejmě na závěr odkódovat rádio.
Jsem naprostý laik, ale mám dojem, že je někde špatný kontakt, to by možná souviselo s vhlkem, kdy je to vždy horší, Při postupných pokusech startovat se kontakt vysuší a po několika pokusech auto nastartuje. Při nastartování poprvé většinou motor zhasne, jako by neměl palivo, napodruhé je to již v pohodě.
Nemáte někdo nějakou radu? Asi nezbyde, jakmile bude trochu, než času zajet zase na diagnostiku. Ahoj
Re: Problém s elektroinstalací
Napsal: pon čer 01, 2009 15:19
od Tommi_82
Zkusil jsi dobít autobaterku?? Mě to připadá jak vybitá (slabá) baterka, to cvaknutí, zhasnutí všeho přesně odpovídá.. Nebo problémy s kostřením...
Re: Problém s elektroinstalací
Napsal: pon čer 01, 2009 15:34
od PPP
Díky za reakci, baterka je půl roku stará, snad by měla být stále OK, nechám to proměřit.
Re: Problém s elektroinstalací
Napsal: stř led 20, 2021 17:08
od PPP
Přátelé, tak po delší době bez roveřího zlobení mám zase problém. Začal tím, že nešlo nastartovat, jako kdyby zatuhnul pastorek startéru, baterka se zdála OK, v palubce před spolujezdcem při ¨pokusu o startování cosi cvaklo (relé?), to bylo ale vše. Protože mrzlo, čekal jsem, zda se po oteplení něco na startéru změní. Mezitím přišlo skoro -20, auto zamrzlo (stojí venku). Dnes jsem se do něj konečně po týdnu dostal a baterka byla KO. Odemkl jsem manuálně klíčem. Fajn, dám tam novou, říkal jsem si. Jakmile jsem ji zapojil, začal řvát alarm tak, že jsem se stal vítanou atrakcí pro všechny sousedy. Podivné je i to, že nejdou otevřít z auta kličkami žádné dveře (spolujezdce, zadní). Může to souviset s baterkou, nebo jde o souběh dvou věcí (baterka a vlhko)? Odtokové kanálky u předních blatníků pravidelně čistím. Jímá mne hrůza, že bych měl případně shánět odtahovku a někam auto dopravit, ostatně zde v okolí jsem už s 75kou pověstný a spousta lidí, co někdy něco na ní dělali mne prosí, ať si vymažu jejich čísla z mobilu...

Ahoj.
Re: Problém s elektroinstalací
Napsal: stř led 20, 2021 18:12
od AnderN
Nějak nerozumím, v čem je vlastně problém? Pokud auto při pokusu o nastartování jen cvaká, bývá to typicky vybitá baterie. Tomu odpovídá i to, že po týdnu stání v mrazu byla baterka kaput. To, že se po zapojení spustí alarm, je normální, protože systém si pamatuje, že auto bylo normálně zamknuté pomocí DO, čímž se alarm aktivoval. Teď po zapojení nového akumulátoru auto zjistí, že je otevřené, ale alarm nikdo pomocí DO nevypnul. Stačí zmáčknout tlačítko na DO a je po kraválu. Takže jaká je situace teď? Startuje už to s novou baterií, nebo pořád ne?
Další "problém" jsou ty dveře. Ačkoliv jsou zámky v autě elektrické, vazba od kličky je čistě mechanická. Tzn. vybitá baterie ti nemůže bránit otevřít dveře zevnitř kličkou. První zatáhnutí dveře odemkne, druhé zatáhnutí otevře. Pokud tomu rozumím správně, tak jestli ti to odemyká, ale otevřít nechce, tak máš nejspíš přilepená těsnění. Kdy byly naposledy ošetřené?
Re: Problém s elektroinstalací
Napsal: stř led 20, 2021 20:42
od lenham3
Byly zamrznute zamky a to startovani bude zaoxidovany kontakt na starteru ten tenky ovladaci
Re: Problém s elektroinstalací
Napsal: čtv led 21, 2021 6:24
od PPP
Přátelé, díky za rady a náměty. Moc si toho vážím. Vyzkouším a dám vědět, jak jsem dopadl.
Re: Problém s elektroinstalací
Napsal: čtv led 21, 2021 20:27
od Keksin
Mně se ještě stalo, že jsem měl v čudu pajšl startéru. Na ebay se dá koupit opravná sada.
Re: Problém s elektroinstalací
Napsal: úte led 26, 2021 14:20
od PPP
Přátelé, vše je v pořádku. Uf, to se mi ulevilo. Konečně jsem našel čas, abych po nabití baterie vše vyzkoušel a auto chytlo na první ťuk. Alarm vážně řval, protože si po instalaci nabité baterky auto myslelo, že je stále zamčené. Dveře jdou normálně otevřít a startér je v pořádku. Byl jsem přesvědčený o tom, že i při slabé baterce se startér zkusí alespoň trochu protočit, buď byla hodně vybitá baterka nebo byl pastorek zatuhlý. Každopádně auto jezdí a slyšet ten benzínový čtyřválec je proti služebnímu TDI balzám na duši. Díky všem, ať vám Rovery a MG jezdí. P.
Re: Problém s elektroinstalací
Napsal: stř led 27, 2021 2:07
od AnderN
Bezva, dík za zpětnou vazbu.
Ta snaha pootočit startérem při slabé baterce, to dělaly škodovky a žigulíky našich otců a dědů. R75 už patří mezi novější auta, kde je daleko víc elektroniky. Zjednodušeně řečeno — startér je ovládaný relé a to při nízkém napětí nesepne, jen cvaká. Dělají to tak všechna auta z té doby a ta jednodušší dodnes. Máš vidět, jak se při vybité baterce projevují moderní auta dnešní doby

Re: Problém s elektroinstalací
Napsal: pát led 29, 2021 7:11
od Jenda
jak?

Re: Problém s elektroinstalací
Napsal: pát led 29, 2021 20:00
od Hombre
Jenda píše: ↑pát led 29, 2021 7:11
jak?

Většinou v tom cvrliká jak v telefonní ústředně před 30.lety, přestože světla dal svítí a kontrolky ani nepohasnou. Pak hodinu hledáš baterku až zjistíš, že kvůli ní musíš rozebrat půl auta, protože je v lepším případě schovaná pod hromadou elektroinstalace, v horším třeba pod sedadlem spolujezdce, nebo ji vůbec nenajdeš

Re: Problém s elektroinstalací
Napsal: úte úno 02, 2021 7:06
od Jenda
jo jsem teďka čuměl, že si v novým autě ani nemůžeš sám dát novou baterku.. že se do toho startstop systému musí nějak přihlásit či co
fakt asi koupím koně, aspoň bude čím topit.