AKY OLEJ
AKY OLEJ
Caute,mam rover 75 cdt,2002 rocnik.v manuali sa pise ze tam moze ist 10w/40,alebo 15w/40,sae A3 B3,tak ktory je tam lepsi? mate skusenosti s nejakou znackou oleja? A este jedna otazka,moze mi niekto poslat fotku kde sa nachadza vaha vzduchu na maila? voloda80@gmail.com dikes
Re: AKY OLEJ
Dávám Castrol EDGE diesel.
-
- Příspěvky: 6440
- Registrován: čtv zář 20, 2007 19:17
- Bydliště: Šumperk
- Kontaktovat uživatele:
Re: AKY OLEJ
Je to na vkusu majitele, ať tam dáš kterejkoli z těch dvou typů dle příslušných specifikací, tak žádnej rozdíl nepoznáš. Osobně razím cestu raději levnější olej a čatěji měnit. Osobně tam mám Sunoco Marathon 10W40. Jediný čeho se drž tak nejpozději za rok vyměnit(i s olejovým filtrem).
BTW
nedávno jsem měnil a koupil jsem filtr u ATS(vyrobenej v Polsku) původně tam byl nějakej vyrobenej v rakousku, ten filtr se má měnit i s kroužkama a na první pohled bylo jasný že ten nejmenší kroužek měl uplně jiný rozměr(byl větší). Tak jsem tam raději nechal původní rakouský kroužky, než bych tam narval polský šmejdy.
Váha vzduchu je před spolujezdcem. Tam jak je to žlutý víčko kterým se dolívá olej. Tak od toho víčka směrem ke spolujezdci. Je jakoby na zadní straně bloku motoru, váha vzduchu je vložená do plastové rohové trubky, která vede vzduch z filtru do motoru. Konektor(je to velkej oválnej konektor) je na horní straně trubky a se vytahuje směrem nahoru ale aby šel pořádně vytáhnout tak musíš sundat ty dva plastový horní kryty. Přední kryt je na třech křížových vrutech tuším. Jakoby pod ním(ale i za ním) je další kryt, ten je všude kolem toho žlutýho víčka a kryje i vzduchovej filtr. Drží ho 5 šroubů na imbus. Dva vzadu a tři nahoře(ty tři uvidíš hned, dva musíš pošmátrat - je na každé straně jeden).
Ten konektor jde vytáhnout i bez nutnosti odmontování obou těch krytů ale musíš být šikovnej a mít tenký prsty. Stačí ho vytánout i o 0,5 cm a váha je odpojená, pokud ti jde jen o to. Osobně doporučuju plasty sundat, předejdeš možným škodám. Protože ten konektor má pojistky proti vytažení a k jedné se jde špatně dostat.
BTW
nedávno jsem měnil a koupil jsem filtr u ATS(vyrobenej v Polsku) původně tam byl nějakej vyrobenej v rakousku, ten filtr se má měnit i s kroužkama a na první pohled bylo jasný že ten nejmenší kroužek měl uplně jiný rozměr(byl větší). Tak jsem tam raději nechal původní rakouský kroužky, než bych tam narval polský šmejdy.
Váha vzduchu je před spolujezdcem. Tam jak je to žlutý víčko kterým se dolívá olej. Tak od toho víčka směrem ke spolujezdci. Je jakoby na zadní straně bloku motoru, váha vzduchu je vložená do plastové rohové trubky, která vede vzduch z filtru do motoru. Konektor(je to velkej oválnej konektor) je na horní straně trubky a se vytahuje směrem nahoru ale aby šel pořádně vytáhnout tak musíš sundat ty dva plastový horní kryty. Přední kryt je na třech křížových vrutech tuším. Jakoby pod ním(ale i za ním) je další kryt, ten je všude kolem toho žlutýho víčka a kryje i vzduchovej filtr. Drží ho 5 šroubů na imbus. Dva vzadu a tři nahoře(ty tři uvidíš hned, dva musíš pošmátrat - je na každé straně jeden).
Ten konektor jde vytáhnout i bez nutnosti odmontování obou těch krytů ale musíš být šikovnej a mít tenký prsty. Stačí ho vytánout i o 0,5 cm a váha je odpojená, pokud ti jde jen o to. Osobně doporučuju plasty sundat, předejdeš možným škodám. Protože ten konektor má pojistky proti vytažení a k jedné se jde špatně dostat.
Re: AKY OLEJ
Diki za odpoved,pozriem na to,tu vahu vzduchu nebude problem vymenit,kedze idem menit turbo
Re: AKY OLEJ
este k tym olejom,nieje nahodou 10w/40 polosyntetika a 15w/40 mineral? takze ked dodrzim vyskozne triedy A3 B3,je to jedno?
Re: AKY OLEJ
Tvoj motor ma uz automatiku v hlave preto tam treba liat polosyntetiku 10w-40.
Re: AKY OLEJ
aku automatiku? lenze pred tym tam bol olej 15w/40,ked budem chciet prejst na 10w/40tku budem musiet preplachnut motor?
Re: AKY OLEJ
takze s 15w/40-tkou olejom nebude problem?
Re: AKY OLEJ
nevím co tam patří, ale pokud to auto jezdilo delší dobu na 15W40, tak bych tam 10W40 necpal...sice se mi do auta s rv.2002 15W40 moc nezdá, ale pokud ho výrobce doporučuje, tak bych opravdu nechal 15W40...
Rover 825TD
-
- Příspěvky: 286
- Registrován: čtv říj 04, 2007 22:50
- Bydliště: Trencin - Slovakia
- Kontaktovat uživatele:
Re: AKY OLEJ
Ja odporúčam Valvoline 10W-40, cena cca 20€ za 5 litrov. Mením každých 10 000km...
Rover 75 2,0CDTi
Re: AKY OLEJ
Jak už jsem výše napsal používám Castrol Edge Diesel což je si myslím 5w-40 a zatím mám vyzkoušeno že mu to nevadí, i když je předepsáno nevímco.Není to anglický šestivál,který neunese jiný olej,než je předepsán.Otázka je jiná:kolik kdo najezdí za rok km,když se má po roce měnit.Je jasné že když nenajedu ani 10 tisíc za rok,nebudu tam cpát drahé oleje,abych je zase vylil.Mě ani nenapadne,abych měnil olej dva až třikrát do roka když najedu přes 20 tisíc za rok.To tam dám raději pořádnej a měním jak je psáno po pětadvaceti tisících.A vo tom to je.
Re: AKY OLEJ
no to je sice fajn, ale zkus nalít 5w40 do auta, který delší dobu jezdilo na 15w40...
Rover 825TD
- AnderN
- Site Admin
- Příspěvky: 6973
- Registrován: pon zář 17, 2007 18:46
- Bydliště: Brno, tel.: +420 725 378 817
- Kontaktovat uživatele:
Re: AKY OLEJ
Panove, nemam sice common-rail v R75, ale starou dobrou primovstrikovou 620SDi. Nicmene -- kdysi papala 15W40 a kdyz mela najeto kolem 80 tisic km (tehdy jsem ji koupil), naucil jsem ji jezdit na 10W40 od Mobilu. Zhruba ve 100 tisich km jsme pak presli na stejny Castrol Edge Diesel, ktery pouziva kolega Donutil. Menim pravidelne po 10 tisich km (dobre, obcas pretahnu o par tisic, ale z toho se nestrili). Proc to pisu? Olej kontroluju vzdy pred vymenou a nikdy jsem nezpozoroval unik (mozna par kapek sezere, ale okem se to zpozorovat na rysce neda). Dobre zajety motor? Mozna, ale spis bych rekl, ze na to je ten motor staveny a u R75 bych se 10W40 ani 5W40 nebal. Ten 15W40 se podle me bude obzvlast v zime dlouho rozehrivat.
Re: AKY OLEJ
tím chceš říct, že jsi bez problémů přešel z 15w40 na 5w40? neříkám, že je to nemožný, jen vím o mnoha případech, kdy tohohle kroku majitel auta litoval...
kdo nevěří, nechť vezme 15w40 a 5w40 a z obou flašek zkusí někam ten olej nalít a pozorovat proud vytýkající z flašky...ten rozdíl je pozorovatelnej okem, o tom, co to dělá v motoru ani nemluvím...
u některých motorů se dokonce celkem úspěšně léčil únik a "žraní" oleje výměnou 5w40 za 10w40, 10w40 za 15w40 atd...
kdo nevěří, nechť vezme 15w40 a 5w40 a z obou flašek zkusí někam ten olej nalít a pozorovat proud vytýkající z flašky...ten rozdíl je pozorovatelnej okem, o tom, co to dělá v motoru ani nemluvím...
u některých motorů se dokonce celkem úspěšně léčil únik a "žraní" oleje výměnou 5w40 za 10w40, 10w40 za 15w40 atd...
Rover 825TD