Stránka 1 z 3

poradte na co si dat pozor pri kupe R75 CDT + servis na SK

Napsal: ned zář 06, 2009 12:20
od petbab
Nazdar,
Rover 75 je dlhodobo auto mojich snov.... Planujeme do rodiny nieco vacsie (po D.Ticu :) a pokial mozno kombik. Nasiel som inzerat na Rover 75 Tourer 2.0 CDT, rv 2002, manual, dovezeny z Talianska (zatial nie je na papieroch), najazdenych takmer 200tis km (vela, ale snad by nemali byt stacane), cena dobra. Podla fotiek vyzera super (interier je skvely), asi nanho pojdem pozriet.
Poradte mi, na co si mam dat pri pripadnej kupe pozor. V autach sa moc nevyznam, som uzivatel, nie kutil.
Auto sa mi fakt dost paci, ale nerad by som kupil blbost a pozierac penazi na servise.

A este jedna otazka. Je niekde na SK dobry (a rozumne lacny) servis na rovery? Najlepsie niekde na vychode, blizko Presova.

Vopred vdaka za reakcie
Peter

Re: poradte na co si dat pozor pri kupe R75 CDT + servis na SK

Napsal: ned zář 06, 2009 12:46
od Tommi_82
Dobrá volba :-)

Hlavní je vzít s sebou někoho kdo se v autech hodně vyzná(pokud se vyzná i v Roverech nebo v BMW tak to bude ideální). Zkontrolovat ty hlavní věci, stav podvozku, stav brzd, stav váhy vzduchu, stav turba. Prostě se v tom pořádně projet, a cokoli ti se ti nebude zdát, napiš sem a můžeme pokecat o tom co by v tom mohlo být. Rover 75 rozhodně není servisně levné auto a proto je potřeba před koupí velice pečlivě vybírat. Musíš se snažit vybrat auto u kterýho bude co nejmenší podezdření na to že by se v dohledné době mohlo něco pokazit.

200 tisíc není moc, stejně je to hlavně o tom jak se s autem zacházelo,...

Re: poradte na co si dat pozor pri kupe R75 CDT + servis na SK

Napsal: ned zář 06, 2009 21:12
od Austin
Rozumne lacný sevris na Rover 75 neexistuje.......
To auto potřebuje dobrý olej asi 26 € litr a je ho tam 6,5 litru takže jen olej a filtr stojí 170 €.

Od ceny servisu Daewoo Tico je R75 asi stonásobně vzdálen.
Není to o tom, zda si můžeš to auto koupit /zda máš tolik na účtě/,
ale zda si můžeš dovolit to auto vlastnit a servisovat. Řádně. Je dost takových, co pak nemají 2000 € na opravu, něčeho...

Nechci se Tě dotknout ale dobře zvaž tyto aspekty a pak hurá do toho.

Re: poradte na co si dat pozor pri kupe R75 CDT + servis na SK

Napsal: ned zář 06, 2009 21:53
od Tommi_82
Austine, neblbni mu hlavu, olej za 26 Euro/litr tam neleje nikdo koho znám, podle mě ani v DS autoservisu Brno nelijou do R75CDT takhle drahej olej. I v BMW lijou do motorů co nastupujou po M47 (myslím novou generaci) olej kterej stojí o torochu víc než je polovina tebou uváděné sumy. Olejovej filtr za 170 Euro, tak to bych dlouho hledal někoho kdo tohle každej rok vyhodí a nebude si rvát vlasy. Většina lidí kupuje levnější a mění častěji.
Kdybych dal svůj koráb do servisu na výměnu oleje a olejovýho filtru(což bych teda nedal protože není důvod) a oni mi jen za tohle naúčtovali přes 8000 korun tak jim asi rozbiju držku(a to se prát neumím).

Oprava za 2000 Euro, na autě který stojí 5000-7000 Euro. Tomu už říkám sakramentská smůla. To by musely odejít vstřiky nebo něco podobnýho. Ale zas jako máš pravdu že i takhle drahý a i dražší věci se tam pokazit můžou. To už se pak ale většinou řeší dílama z vrakoviště. Aspoň teda já osobně bych to tak byl nucen řešit, jinak bych se asi musel rozvádět a to bych nechtěl.

Jako Rover 75 není žádnej levnej špás, ale tohle podle mýho dramatizuješ. :D

Re: poradte na co si dat pozor pri kupe R75 CDT + servis na SK

Napsal: ned zář 06, 2009 23:17
od AnderN
No ja spis stojim v teto otazce za Austinem, ktery mimochodem psal, ze olej + filtr vyjde na 170 EUR (cca 4500 CZK). Prestoze nevim, jestli mas rozumne vybaveni na vymenu oleje v R75 svepomoci (nechce R75 nahodou diagnostiku?) ani kam lijes ten stary, ale jestli "dopravas" R75 CDT olej za polovic, tak se mas nejspis casem na co tesit (nebo nekdo po tobe). Neni samozrejme vsechno otazkou ceny a treba vis, jak koupit olej pozadovane kvality za maly peniz ... nevim.

Re: poradte na co si dat pozor pri kupe R75 CDT + servis na SK

Napsal: pon zář 07, 2009 6:23
od Tommi_82
Omlouvám se, myslel jsem že jen filtr, právě to se mi zdálo velmi divné. Každopádně se stejně podle mého dá bez problémů pořídit obojí dohromady za 100E.

Vakuovou pumpu nemám, to se přiznávám, ale podle mýho stejně není potřeba tohle vysávat pravidelně. Žádný velký špony se v tom oleji stejně nevyskytujou, možná něco malýho co ani není vidět. Vypouštěný olej filtruju, ale asi nemám dost jemnej filtr nebo dobrý oči protože to co z motoru naposledy vyteklo vypadalo ještě poměrně slušně. R75 chce diagnostiku na resetování servisních kilometrů ale jediný co ta diagnostika dělá je že resetuje dva piny po dobu nekolika sekund. Vzhledem k tomu že mám elektrotechnické vysokoškolské vzdělání a dostatek podkladů na to abych věděl jak to funguje, můžu alespoň občas za tento úkon šetřit(tímto nechci tvrdit že neriskuju, nebo že se nemůže něco stát, něco se stát může vždy). Přiznám to tu na rovinu, že z mého auta veterán nebude. Nebudu brát rodině od huby abych se ho snažil držet ve stavu aby se dožil dalších 20 let. Přesto že to auto mám rád, neplánuji ho mít víc než dalších opravdu maximálně 6 let. Za 6 let už bude situace s Rovery zcela jiná a auto bude stejně zralý tak na ekologickou likvidaci, díly nebudou a zájem o Rovery bude klesat. Co se týče nároků na olej, které definoval výrobce tak normy jím určené splňuje i levnej šmejd. Je jen otázkou citu(a hlavně asi zkušeností) kdo si jaký olej vybere, protože doporučená škála je opravdu hooooooooodně široká. Rád si poslehnu který olej jste měli na mysli, protože mám veškerou technickou dokumentaci k mýmu autu(dva servisní manuály, nekolik uživatelských příruček) a nikde jsem si nevšiml zmínky o nějakém konkrétním typu(značce) oleje. Budu jen rád když mě poučíte.

Co se týče starýho oleje. Starej olej by ti měli vzít tam kdes koupil ten novej(v patřičném obalu) a to i na některých benzínových pumpách. Vždy by ho měli (u nás teda bezplatně, nevím jak jinde) přijmout ve svěrném dvoře do kterého spadáš místem bydliště. Překvapuje mě že to nevíš Ondro. Nevím jestlis ode mě čekal odpověď že ho liju do škarpy, ale ta otázka mě od tebe překvapila.

Re: poradte na co si dat pozor pri kupe R75 CDT + servis na SK

Napsal: pon zář 07, 2009 9:46
od petbab
tak a je to v keli...:-( auticko uz stihol niekto kupit... i ked inzerat tam este je...pokochajte sa

http://rover-75-tourer.autobazar.eu/20- ... 22335.html

Re: poradte na co si dat pozor pri kupe R75 CDT + servis na SK

Napsal: pon zář 07, 2009 10:23
od petbab
no a tento je aktualny, co vy nanho?

http://www.sauto.cz/detail-vozu/osobni/rover/75/7562615

tych km je tam trochu moc :-( a cena je tiez trochu vysoka...

Re: poradte na co si dat pozor pri kupe R75 CDT + servis na SK

Napsal: pon zář 07, 2009 10:59
od Tommi_82
Cena není vysoká, ta je normální(relativně nižší), u toho prvního inzerátu byla až podivně nízká a nebyly u něj žádný pořádný fotky, klasickej zajíc v pytli( jo a ty xenonový světla nevím nevím, tyhle vypadaj jako ty starý klasický žárovkový). Těch 268 tisíc km není nic divnýho, aspoň máš jistotu že auto jezdilo dlouhý trasy. Má to dobrou výbavu. Jde vidět že předchozí majitel měl jasno v tom co je u auta důležitý a co jsou jen hovadiny na efekt. Na ty kilometry nemá smysl se dívat, to maj najeto skoro všecky jen někde předchozí majitelé kilometry stočili. Jediný co je škaredý je ten volant. Novej, lepší, dřevěnej kterej vydrží koupíš na ebay kolem 150-200 Euro.
Otázkou je jen jak je na tom podvozek. Majitel už dlouhou dobu nebyl v servise, takže počítej s tím že první cesta bude do servisu na diagnostiku. čeká tě výměna všech provozních věcí(oleje filtry kapaliny). Otázka je jak je na tom podvozek a vstřiky. Ty maj životnost 150-200 tisíc km a stojej skoro polovinu ceny auta. Ale dalo by se věřit i tomu že už jsou měněný a ty budeš mít klid. Otázka je prostě jak je na tom motor a podvozek. Vem si s sebou někoho kdo tomu rozumí.

Zaráží mě akorát jediná věc, přední nárazník je celej jaksi spadlej k zemi. ťukanec na něm nevypadá ale něco s ním rozhodně je.

Každopádně bych to auto ale asi nekoupil(ne kvůli kilometrům) ale když s tím nebyli už skoro 50 000 tisíc km v pořádným servise a má to bouchlej předek, bylo to asi služební a chovali se k tomu jak k herce.

Re: poradte na co si dat pozor pri kupe R75 CDT + servis na

Napsal: pon zář 07, 2009 11:05
od max80
.

Re: poradte na co si dat pozor pri kupe R75 CDT + servis na SK

Napsal: pon zář 07, 2009 12:46
od petbab
ako viete, ze nebol 50 tis km dozadu v ziadnom poriadnom servise?

Re: poradte na co si dat pozor pri kupe R75 CDT + servis na SK

Napsal: pon zář 07, 2009 13:22
od Skic
Austin píše:Rozumne lacný sevris na Rover 75 neexistuje.......
To auto potřebuje dobrý olej asi 26 € litr a je ho tam 6,5 litru takže jen olej a filtr stojí 170 €.
To si na to kde prišiel? Ja tam dávam 4,9litra oleja... Filter stojí cca 7€ a olej mením každých 15000km (odporúčané je po každých 25000km) a dávam tam Valvoline, 5l za necelých 30€... Takže výmena oleja dva krát do roka ma stojí po tisícke...

Re: poradte na co si dat pozor pri kupe R75 CDT + servis na SK

Napsal: pon zář 07, 2009 16:19
od Tommi_82
Víme to z toho že když byl naposledy v servise tak mu vyresetovali počítadlo na +25 000 km, pak to pomalu klesá až na nulu a když nejedeš do servisu tak to jde do zápornejch čísel. Na té jedné fotce svítí service indicator -23 000(nebo tak nějak) to znamená že už tak velkou porci kilometrů měl být dávno v servise. Celkem tedy od posledního OPRAVDOVÝHO servisu najel 25 000 + 23 000 kilometrů, což je dost.

Skic, mě tam i s proplachem vlezlo přes 7 litrů, bez proplachu to vycházelo fakt kolem 6 a něco málo litrů. 5 litrů je málo ale je pravda že kdesi psali kromě 6,5 i 4,9 litrů a já myslel že si to pletou s motorem L-series(kterej má třeba Rover 620SDi). Možná nepletou..

Re: poradte na co si dat pozor pri kupe R75 CDT + servis na

Napsal: pon zář 07, 2009 17:42
od max80
.

Re: poradte na co si dat pozor pri kupe R75 CDT + servis na SK

Napsal: pon zář 07, 2009 17:58
od Tommi_82
Já si to nuluju doma sám drátkem. Je k tomu potřeba jeden drátek s oholenýma koncema a 30 vteřin času.

Jo a mu tam svítí všecko, takže to není jen o oleji, ale i o brzdovce a všem ostatním, ale jak říkáš neznamená to nic než to že to servisovali tam kde Roverům nerozumějí. Protože kdyby rozuměli tak to vynulujou. Když to umí každá lamka s drátkem.