ROVER 75 CDT - poraďte

Odpovědět
lerak
Příspěvky: 95
Registrován: ned říj 11, 2009 8:33

ROVER 75 CDT - poraďte

Příspěvek od lerak » pon lis 02, 2009 21:35

1) Po nastartování a i během jízdy cítím ve volantu vibrace, ne příliš výrazné, ale přesto nepříjemné, odpovídající chodu motoru.
Má někdo z Vás podobnou zkušenost ?

2) Ví někdo, pro jaké země byly ROVER 75 CDT a CDTi osazovány filtrem pevných částic ?

3) Lze vylepšit svítivost couvacích světel ?

4) Je pomalý nástup topení obecnou vlastností vozu ROVER 75 CDT ? (termostat mám v pořádku)

Zkušenější uživatelé tohoto vozu, prosím, poraďte

Lerak
R 75 CDT

donutil
Příspěvky: 914
Registrován: pát zář 28, 2007 11:07
Bydliště: Mor.Třebová

Re: ROVER 75 CDT - poraďte

Příspěvek od donutil » pon lis 02, 2009 21:45

1.Dízl klepe volantem normálně,ale za jízdy to není cítit.
2.Nevím
3.Dej tam silnější žárovky,mě svítivost stačí.
4.Když máš funkční přídavné topení,tak cítím vlažný vzduch po kilometru,což si myslím jde.

Stanik
Příspěvky: 152
Registrován: čtv zář 27, 2007 0:39

Re: ROVER 75 CDT - poraďte

Příspěvek od Stanik » pon lis 02, 2009 23:11

1. Stejná zkušenost jako Donutil
2. Myslím, že filtr nikdy nebyl osazován
3. Nikdy mě to nenapadlo řešit :)
4. Bez funkčního bufíku to trvá hodně dlouho normálně (vysoká účinnost dieselu - málo odpadního tepla)
Stanik ROVER 75 CDT (do 02 2010), JAGUAR S-TYPE 4.0 V8 (od 02 2010 do 06 2013), BMW E91 (od 05 2013)

Tommi_82
Příspěvky: 6440
Registrován: čtv zář 20, 2007 18:17
Bydliště: Šumperk
Kontaktovat uživatele:

Re: ROVER 75 CDT - poraďte

Příspěvek od Tommi_82 » úte lis 03, 2009 8:39

1) Klepe volantem, za jízdy cítím mírné vibrace ve volantu a to i při ohřátém motoru. Jsou opravdu mírné. Viděl bych to na začínající problém s dvouhmotovým setrvačníkem.

2) Filtr je osazován u BMW s tímto typem motoru(je to zmíněno i v uživatelském manuálu), ale u R75 podle mě osazován nebyl. Jsem přesvědčen že u mého, z rakouska pocházejícího vozu, DPF není. V žádném jak už uživatelském an servisním manuálu jsem na zmínku nenarazil, ale večer se na to ještě podívám.

3) Svítí ještě velice oproti jiným autům, takže mě to vůbec nenapadlo řešit, jsem spokojený.

4) Už se to tu řeší v jiném tématu, kdo má funkční bufík(přihřívač Webasto Thermo Top C), ten toto vůbec neřeší. Kdo jej funkční nemá(třeba já), musí si hlídat aby měl při studeném motoru zaplou vnitřní cirkulaci vzduchu. Malý chladící okruh prochází pumpou, blokem motoru, radiátorem na ohřívání motorového oleje, radiátorem na ohřívání převodového oleje(pouze u aut. převodovek), webastem a radiátorem na ohřívání vzduchu přicházejícího do kabiny. Právě poslední zmíněný radiátor při jakékoli jiné možnosti než vnitřní cirkulace(ta je zaplá pouze když svítí dioda na tlačítku vnitřní cirkulace a do 5 minut od spuštění se automaticky vypne) je chlazen studeným vzduchem z venku a tedy ochlazuje zbytečně malý okruh motoru a ohřátí motoru pak trvá déle než je nezbytně nutné. Proto všechny R75 s tímto motorem měly montovány Webasto. BMW podle mě k těmto motorům vždy montuje elektrický přihřívač, který je menší lepší lehčí a spolehlivější. Narozdíl od webasta lze zapnout jen při běžícím motoru, protože jinak by asi sežral baterku i s kabelama. Bratr ho ve svém 320D se stejným typem motoru(jen o generaci novějším), jaký mám já v R75, má. :D
Dříve: 214 Si r.v. 1996 modrá met.
Obrázek
Dříve: 75 Tourer 2.0 CDT r.v. 04/2002 modrá met.(Royal blue)
Obrázek
Obrázek
Dříve: Mazda CX-7 2.3 DiSi Turbo 191 kW r.v. 2008
Obrázek
Nyní: Opel Zafira Tourer 2.0 CDTi 143 kW r.v. 2014
Obrázek

Uživatelský avatar
AnderN
Site Admin
Příspěvky: 6964
Registrován: pon zář 17, 2007 17:46
Bydliště: Brno, tel.: +420 725 378 817
Kontaktovat uživatele:

Re: ROVER 75 CDT - poraďte

Příspěvek od AnderN » stř lis 04, 2009 14:02

1. kazdy diesel klepe celym autem ;) Tommi nestras!!! Dokud pri ubrani/pridani plynu nejsou citit/slyset vylozene rany, tak je setrvacnik OK.
2. taky bych rekl, ze DPF v R75 nekdy nebyl
3. umyj jednou za rok auto a s tim i zadni svetla :D
4. pomaly nastup topeni je devizou kazdeho vznetoveho motoru, coz plyne z jejich konstrukce. Oproti zazehovym maji vyssi ucinnost -> nizsi spotrebu -> nizsi odpadni teplo. V kombinaci s robustnejsi konstrukci (litinovy blok se prohriva dele nez lehky hlinikovy blok zazehoveho motoru) to ma za nasledek delsi dobu ohrivani. Vsechny R75 CDT podle me ale webastem vybavene nebyly, na to jsem jich videl uz prilis hodne bez webasta.

Off-topic -- je mozne, ze MG ZT CDTi MkII ma uz taky elektricky prihrivac? Webasto tam nemam, ale motor se ohriva fakt rychle.
Obrázek
MG ZT CDTi @ 118 kW / 370 Nm - 2009-? :: 200.000 km @ Obrázek
Rover 25 18K4F / automat CVT - 2013-? :: 50.000 km @ Obrázek
Rover Mini Cooper - 2016-? :: 20.000 km @ Obrázek
Ex. Rover 620 SDi - 2004-2009 :: 100.000 km @ Obrázek

Tommi_82
Příspěvky: 6440
Registrován: čtv zář 20, 2007 18:17
Bydliště: Šumperk
Kontaktovat uživatele:

Re: ROVER 75 CDT - poraďte

Příspěvek od Tommi_82 » stř lis 04, 2009 14:38

Je pravda že jsem ještě asi neviděl motor CDTi s webastem a to ani u R75. Ale asi bude pravda že webasto nebyla standardní výbava.

Až budeš v šumpru přistav auto, moc rád ho prozkoumám, sežeň ale někoho kdo ho pak dá do kupy. Třeba tam ten přihřívač najdeme.

Jinak mě by se taky rychlejc ohřívalo kdybych tam to svoje nefunkční Webasto vůbec neměl. :D
Dříve: 214 Si r.v. 1996 modrá met.
Obrázek
Dříve: 75 Tourer 2.0 CDT r.v. 04/2002 modrá met.(Royal blue)
Obrázek
Obrázek
Dříve: Mazda CX-7 2.3 DiSi Turbo 191 kW r.v. 2008
Obrázek
Nyní: Opel Zafira Tourer 2.0 CDTi 143 kW r.v. 2014
Obrázek

max80

Re: ROVER 75 CDT - poraďte

Příspěvek od max80 » stř lis 04, 2009 17:31

.

Tommi_82
Příspěvky: 6440
Registrován: čtv zář 20, 2007 18:17
Bydliště: Šumperk
Kontaktovat uživatele:

Re: ROVER 75 CDT - poraďte

Příspěvek od Tommi_82 » stř lis 04, 2009 17:34

zajímavá informace.
Dříve: 214 Si r.v. 1996 modrá met.
Obrázek
Dříve: 75 Tourer 2.0 CDT r.v. 04/2002 modrá met.(Royal blue)
Obrázek
Obrázek
Dříve: Mazda CX-7 2.3 DiSi Turbo 191 kW r.v. 2008
Obrázek
Nyní: Opel Zafira Tourer 2.0 CDTi 143 kW r.v. 2014
Obrázek

Uživatelský avatar
KDB
Příspěvky: 2148
Registrován: úte úno 26, 2008 21:41
Bydliště: Křivoklátsko

Re: ROVER 75 CDT - poraďte

Příspěvek od KDB » stř lis 04, 2009 21:53

Nejsem přes dýzly, ale z diskuzí na Fordclubu, jsem pochopil, že pro dvouhmoťák je smrtelné zatěžování v otáčkách do 2-2.300ot. Tak opatrně s podtáčením. Údajně by mělo být (u Fordu) i varování v návodu.
MGF, Tourer, RR P38,R75, MGF Trophy, Rover 200 BRM, Rover 827 Coupe, 827 Sedan, Elise S1, XK8 , Škoda Felicia(60´), 1000(64) + 1100(67)MB, 110R(70,71,72,78,80), Garde(83), W353(67,73)...prostě mě to baví.

Tommi_82
Příspěvky: 6440
Registrován: čtv zář 20, 2007 18:17
Bydliště: Šumperk
Kontaktovat uživatele:

Re: ROVER 75 CDT - poraďte

Příspěvek od Tommi_82 » čtv lis 05, 2009 5:56

Hm tak to by si ten můj už dávno vystoupil z auta. Jezdím do 2000RPM v nějakých 2300 už většinou řadím na vyšší rychlostní stupeň(samozřejmě pokud zrovna nejedu do kopce).
Dříve: 214 Si r.v. 1996 modrá met.
Obrázek
Dříve: 75 Tourer 2.0 CDT r.v. 04/2002 modrá met.(Royal blue)
Obrázek
Obrázek
Dříve: Mazda CX-7 2.3 DiSi Turbo 191 kW r.v. 2008
Obrázek
Nyní: Opel Zafira Tourer 2.0 CDTi 143 kW r.v. 2014
Obrázek

Uživatelský avatar
AnderN
Site Admin
Příspěvky: 6964
Registrován: pon zář 17, 2007 17:46
Bydliště: Brno, tel.: +420 725 378 817
Kontaktovat uživatele:

Re: ROVER 75 CDT - poraďte

Příspěvek od AnderN » čtv lis 05, 2009 16:24

navic kdyz ve 130 km/h na dalnici to toci kolem 2400 rpm ... to by clovek na petku nesmel jezdit pomaleji. Myslim si, ze ty kriticke otacky jsou nizsi, rozhodne do 2000 rpm.
Obrázek
MG ZT CDTi @ 118 kW / 370 Nm - 2009-? :: 200.000 km @ Obrázek
Rover 25 18K4F / automat CVT - 2013-? :: 50.000 km @ Obrázek
Rover Mini Cooper - 2016-? :: 20.000 km @ Obrázek
Ex. Rover 620 SDi - 2004-2009 :: 100.000 km @ Obrázek

Skic
Příspěvky: 286
Registrován: čtv říj 04, 2007 21:50
Bydliště: Trencin - Slovakia
Kontaktovat uživatele:

Re: ROVER 75 CDT - poraďte

Příspěvek od Skic » pát lis 06, 2009 12:23

Karel Douša píše:Nejsem přes dýzly, ale z diskuzí na Fordclubu, jsem pochopil, že pro dvouhmoťák je smrtelné zatěžování v otáčkách do 2-2.300ot. Tak opatrně s podtáčením. Údajně by mělo být (u Fordu) i varování v návodu.
Tak to musí byť hlúposť... Bežne chodím aj na 1000 otáčkach. Samozrejme nie do kopca. Otáčky nesmú klesnúť pod voľnobežné otáčky, takže rizikové sú otáčky pod 700-800, určite nie teda pod 2300 ;)

Medzi 1500 a 2500 sú otáčky ideálne.
Rover 75 2,0CDTi

Tommi_82
Příspěvky: 6440
Registrován: čtv zář 20, 2007 18:17
Bydliště: Šumperk
Kontaktovat uživatele:

Re: ROVER 75 CDT - poraďte

Příspěvek od Tommi_82 » pát lis 06, 2009 12:25

Skic píše: Medzi 1500 a 2500 sú otáčky ideálne.
Myslím si totéž, přži jízdě do kopce je ale dobré vyhnat pavouky otáčkama 3000-4500.
Dříve: 214 Si r.v. 1996 modrá met.
Obrázek
Dříve: 75 Tourer 2.0 CDT r.v. 04/2002 modrá met.(Royal blue)
Obrázek
Obrázek
Dříve: Mazda CX-7 2.3 DiSi Turbo 191 kW r.v. 2008
Obrázek
Nyní: Opel Zafira Tourer 2.0 CDTi 143 kW r.v. 2014
Obrázek

Odpovědět