Stránka 1 z 1

ROVER 75 CDT - poraďte

Napsal: pon lis 02, 2009 21:35
od lerak
1) Po nastartování a i během jízdy cítím ve volantu vibrace, ne příliš výrazné, ale přesto nepříjemné, odpovídající chodu motoru.
Má někdo z Vás podobnou zkušenost ?

2) Ví někdo, pro jaké země byly ROVER 75 CDT a CDTi osazovány filtrem pevných částic ?

3) Lze vylepšit svítivost couvacích světel ?

4) Je pomalý nástup topení obecnou vlastností vozu ROVER 75 CDT ? (termostat mám v pořádku)

Zkušenější uživatelé tohoto vozu, prosím, poraďte

Lerak

Re: ROVER 75 CDT - poraďte

Napsal: pon lis 02, 2009 21:45
od donutil
1.Dízl klepe volantem normálně,ale za jízdy to není cítit.
2.Nevím
3.Dej tam silnější žárovky,mě svítivost stačí.
4.Když máš funkční přídavné topení,tak cítím vlažný vzduch po kilometru,což si myslím jde.

Re: ROVER 75 CDT - poraďte

Napsal: pon lis 02, 2009 23:11
od Stanik
1. Stejná zkušenost jako Donutil
2. Myslím, že filtr nikdy nebyl osazován
3. Nikdy mě to nenapadlo řešit :)
4. Bez funkčního bufíku to trvá hodně dlouho normálně (vysoká účinnost dieselu - málo odpadního tepla)

Re: ROVER 75 CDT - poraďte

Napsal: úte lis 03, 2009 8:39
od Tommi_82
1) Klepe volantem, za jízdy cítím mírné vibrace ve volantu a to i při ohřátém motoru. Jsou opravdu mírné. Viděl bych to na začínající problém s dvouhmotovým setrvačníkem.

2) Filtr je osazován u BMW s tímto typem motoru(je to zmíněno i v uživatelském manuálu), ale u R75 podle mě osazován nebyl. Jsem přesvědčen že u mého, z rakouska pocházejícího vozu, DPF není. V žádném jak už uživatelském an servisním manuálu jsem na zmínku nenarazil, ale večer se na to ještě podívám.

3) Svítí ještě velice oproti jiným autům, takže mě to vůbec nenapadlo řešit, jsem spokojený.

4) Už se to tu řeší v jiném tématu, kdo má funkční bufík(přihřívač Webasto Thermo Top C), ten toto vůbec neřeší. Kdo jej funkční nemá(třeba já), musí si hlídat aby měl při studeném motoru zaplou vnitřní cirkulaci vzduchu. Malý chladící okruh prochází pumpou, blokem motoru, radiátorem na ohřívání motorového oleje, radiátorem na ohřívání převodového oleje(pouze u aut. převodovek), webastem a radiátorem na ohřívání vzduchu přicházejícího do kabiny. Právě poslední zmíněný radiátor při jakékoli jiné možnosti než vnitřní cirkulace(ta je zaplá pouze když svítí dioda na tlačítku vnitřní cirkulace a do 5 minut od spuštění se automaticky vypne) je chlazen studeným vzduchem z venku a tedy ochlazuje zbytečně malý okruh motoru a ohřátí motoru pak trvá déle než je nezbytně nutné. Proto všechny R75 s tímto motorem měly montovány Webasto. BMW podle mě k těmto motorům vždy montuje elektrický přihřívač, který je menší lepší lehčí a spolehlivější. Narozdíl od webasta lze zapnout jen při běžícím motoru, protože jinak by asi sežral baterku i s kabelama. Bratr ho ve svém 320D se stejným typem motoru(jen o generaci novějším), jaký mám já v R75, má. :D

Re: ROVER 75 CDT - poraďte

Napsal: stř lis 04, 2009 14:02
od AnderN
1. kazdy diesel klepe celym autem ;) Tommi nestras!!! Dokud pri ubrani/pridani plynu nejsou citit/slyset vylozene rany, tak je setrvacnik OK.
2. taky bych rekl, ze DPF v R75 nekdy nebyl
3. umyj jednou za rok auto a s tim i zadni svetla :D
4. pomaly nastup topeni je devizou kazdeho vznetoveho motoru, coz plyne z jejich konstrukce. Oproti zazehovym maji vyssi ucinnost -> nizsi spotrebu -> nizsi odpadni teplo. V kombinaci s robustnejsi konstrukci (litinovy blok se prohriva dele nez lehky hlinikovy blok zazehoveho motoru) to ma za nasledek delsi dobu ohrivani. Vsechny R75 CDT podle me ale webastem vybavene nebyly, na to jsem jich videl uz prilis hodne bez webasta.

Off-topic -- je mozne, ze MG ZT CDTi MkII ma uz taky elektricky prihrivac? Webasto tam nemam, ale motor se ohriva fakt rychle.

Re: ROVER 75 CDT - poraďte

Napsal: stř lis 04, 2009 14:38
od Tommi_82
Je pravda že jsem ještě asi neviděl motor CDTi s webastem a to ani u R75. Ale asi bude pravda že webasto nebyla standardní výbava.

Až budeš v šumpru přistav auto, moc rád ho prozkoumám, sežeň ale někoho kdo ho pak dá do kupy. Třeba tam ten přihřívač najdeme.

Jinak mě by se taky rychlejc ohřívalo kdybych tam to svoje nefunkční Webasto vůbec neměl. :D

Re: ROVER 75 CDT - poraďte

Napsal: stř lis 04, 2009 17:31
od max80
.

Re: ROVER 75 CDT - poraďte

Napsal: stř lis 04, 2009 17:34
od Tommi_82
zajímavá informace.

Re: ROVER 75 CDT - poraďte

Napsal: stř lis 04, 2009 21:53
od KDB
Nejsem přes dýzly, ale z diskuzí na Fordclubu, jsem pochopil, že pro dvouhmoťák je smrtelné zatěžování v otáčkách do 2-2.300ot. Tak opatrně s podtáčením. Údajně by mělo být (u Fordu) i varování v návodu.

Re: ROVER 75 CDT - poraďte

Napsal: čtv lis 05, 2009 5:56
od Tommi_82
Hm tak to by si ten můj už dávno vystoupil z auta. Jezdím do 2000RPM v nějakých 2300 už většinou řadím na vyšší rychlostní stupeň(samozřejmě pokud zrovna nejedu do kopce).

Re: ROVER 75 CDT - poraďte

Napsal: čtv lis 05, 2009 16:24
od AnderN
navic kdyz ve 130 km/h na dalnici to toci kolem 2400 rpm ... to by clovek na petku nesmel jezdit pomaleji. Myslim si, ze ty kriticke otacky jsou nizsi, rozhodne do 2000 rpm.

Re: ROVER 75 CDT - poraďte

Napsal: pát lis 06, 2009 12:23
od Skic
Karel Douša píše:Nejsem přes dýzly, ale z diskuzí na Fordclubu, jsem pochopil, že pro dvouhmoťák je smrtelné zatěžování v otáčkách do 2-2.300ot. Tak opatrně s podtáčením. Údajně by mělo být (u Fordu) i varování v návodu.
Tak to musí byť hlúposť... Bežne chodím aj na 1000 otáčkach. Samozrejme nie do kopca. Otáčky nesmú klesnúť pod voľnobežné otáčky, takže rizikové sú otáčky pod 700-800, určite nie teda pod 2300 ;)

Medzi 1500 a 2500 sú otáčky ideálne.

Re: ROVER 75 CDT - poraďte

Napsal: pát lis 06, 2009 12:25
od Tommi_82
Skic píše: Medzi 1500 a 2500 sú otáčky ideálne.
Myslím si totéž, přži jízdě do kopce je ale dobré vyhnat pavouky otáčkama 3000-4500.