Info: olej v automaticke prevodovce

Josef Scháněl
Příspěvky: 57
Registrován: pon říj 08, 2007 15:16

Info: olej v automaticke prevodovce

Příspěvek od Josef Scháněl » pát led 18, 2008 11:56

Nemate nekdo zkusenosti s vymenou oleje v automaticke prevodovce?
V manualu o tom neni nic napsano, tak nevim jestli je tam dozivotni napln nebo zda se ma menit?

Uživatelský avatar
Austin
Moderátor
Příspěvky: 2271
Registrován: ned zář 16, 2007 22:32
Bydliště: Brno 602 770 206
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Austin » pát led 18, 2008 22:52

Sdělte odkud jste, co máte za auto (typ např. 216 RF twincam 99) a typ převodovky (CVT, R827,...) a označení převodovky (štítek je nahoře na převodovce - buď JF403E nebo JF506E).
-----------------------------------------------------------------------------------

ACS Praha - citace, Kaps má totéž /nejspíš to šlukli z webu automatické převodovky.cz/ :

Výměna oleje v automatické převodovce
U většiny automatický převodovek není možné vypustit celou olejovou náplň.Proto je vhodné olej vypustit a napustit několikrát. V podstatě dělat tuto činnost tak dlouho, až se barva oleje změní na barvu oleje čerstvého.Teprve po provedení posledního proplachu olejové náplně vyměnit olejový filtr za nový.

Postup výměny oleje:
Před započetím výměny oleje je nutné zkontrolovat hladinu oleje,která by měla být mezi ryskami na olejové měrce.(neprovádíme v případě,že převodovka nemá olejovou měrku)Provést důslednou zkušební jízdu a vypozorovat funkci automatické převodovky. Zkušební jízdou, se předejde případným nekalým úmyslům ze strany nepoctivých zákazníků.
Výpustným šroubem nebo sejmutím olejové vany vypustíme olej. Rozpojíme hadice olejového chladiče automatické převodovky a provedeme důkladné vyčištění chladiče (speciálním přípravkem TRANS Flusch- pro čištění olejových chladičů).Toto je nutné provést, jelikož v hydraulickém systému dojde při výměně oleje k zavzdušnění systému , tudíž nekontinuálnímu toku hydraulického oleje, což může zapříčinit odpoutání některých nečistot v chladiči, který není filtrován.Hadice olejového chladiče zpět připojíme.Do převodovky nalijeme přibližně stejné množství, které jsem vypustili.

Nastartujeme motor a necháme přibližně běžet 2 - 3 min běžet na volnoběžné otáčky v poloze Parking. Olej znovu vypustíme a v případě,že je jeho kvalita již v pořádku, při následném sejmutí olejové vany , vyměníme také olejový filtr.Nalijeme znovu nový olej.
Hladinu oleje doměříme na předepsanou hodnotu. Provedeme zkušební jízdu a zahřejeme převodovku na provozní teplotu. Následně je vhodné hladinu oleje opět překontrolovat a zároveň prohlédnout místa možného úniku oleje z převodovky.
________________________________________
Intervaly výměny olejů v automatických převodovkách
Jednou z nejzákladnějších podmínek bezporuchové funkce automatické převodovky je množství a kvalita převodového oleje.
Je li v okruhu nedostatečné množství oleje, převodovka při rozjezdu cuká a řadí nepravidelně. V opačném případě (nadbytku oleje) dochází k nadměrnému zpěnění oleje a následnému úniku přes odvzdušňovací otvor.

Kvalita převodového oleje má přímou souvislost s životností automatické převodovky.
Celoživotní náplň pro automatické převodovky NEEXISTUJE! Tento význam slova je zcela zavádějící a každý člověk si jej promítne jinak.

Během provozu automatické převodovky dochází ke tření obložených lamel, které se nepatrně obrušují.Vzniklé mikročástečky se dostávají do olejové náplně a následně do hydraulického systému kde se usazují.Hydraulický okruh je vybaven olejovým filtrem,který je převážně plstěný nebo jej tvoří jemné sítko.Postupně se snižuje průchodnost zmiňovaného olejového filtru.Z tohoto důvodu je nutno provádět pravidelnou výměnu oleje a filtru v automatické převodovce.

Doporučené intervaly výměny oleje a filtru v automatické převodovce:
Nově zakoupená vozidla po prvních 80 000km (neuvádí-li výrobce jinak v servisních podmínkách), následný další servisní interval po každých 60 000km
Ojetá vozidla (přihlédnout ke stavu a stáří vozu) interval 40 000-60 000km
Vozidla z nadměrným zatěžováním převodovky 30 000km
Při výměně vždy použít předepsaný olej nebo adekvátní náhradu výrobcem vozidla popř. výrobcem převodovky.
----------------------------------------------------------
Osobní poznámka:

Je nutné BEZVÝHRADNĚ použít přesnou specifikaci ojele, ne lepší!!!!
Ničemu nepomůžete. :wink:

http://www.kaps.cz - uvádí FYI


Variátorové převodovky (CTX, CVT, ECVT)
--------------------------------------------------------------------------------
Jedná se o převodovky s plynulou změnou převodového stupně (CVT-Continuously Variable Transmission).

Rozjezd vozidla umožnují skupiny třecích lamel umístěné uvnitř převodovky. Tyto převodovky nemají hydrodynamický měnič. Přenos kroutícího momentu zajištuje klínový pás (řemen), který je umístěn mezi hnacím a hnaným kuželovým bubnem (řemenicí). Klínový řemen se skládá z velkého množstvím klínovitých segmentů, které jsou navlečeny na speciálním pásu o vysoké pevnosti v tahu. Tento pás drží segmenty v určené poloze, celý komplet funguje jako ocelový klínový řemen. Protože jsou segmenty navlečeny volně (i když těsně vedle sebe), je přenos výkonu možný pouze tlakem. Řemenice jsou k sobě přitlačovány silou 20 000 N, převod je mazán z důvodu snížení opotřebení a odvodu tepla.

U tohoto řešení je výhoda vysoké životnosti a možnosti přenosu většího výkonu (přes 100 kW) při účinnosti 90 - 97%.

Variátorová převodovka ECVT je založena na stejném principu avšak s jedním rozdílem. Je vybavena speciálním elektromagnetickým měničem, který umožňuje rozjezd vozidla.

U variátorové převodovky Multitronic (vozidla AUDI), je přenos výkonu tahem pomocí speciálního článkového řetězu s upravenými boky čepů, které jsou klínovitě zbroušeny. Jde o mnohořadý řetěz o šířce 38 mm z podobného materiálu, jaký se používá na výrobu valivých ložisek. Přítlačná síla vzhledem k menší styčné ploše vzrostla na 65 000 N. Přenesený výkon je přes 150 kW / 300 Nm. Tento princip vyvinula automobilka Porsche.
---------------------------------------

[/b]

Josef Scháněl
Příspěvky: 57
Registrován: pon říj 08, 2007 15:16

Příspěvek od Josef Scháněl » pon led 21, 2008 11:53

Dekuji za odpoved. Rover 75 2,5 Automat r. 00.najeto 72 tis.km.
Označení převodovky jsem zatím nehledal, ale to asi nebude problem zjistit. Nevite na kolik asi takova vymena prijde?
Dekuji

Uživatelský avatar
Austin
Moderátor
Příspěvky: 2271
Registrován: ned zář 16, 2007 22:32
Bydliště: Brno 602 770 206
Kontaktovat uživatele:

výměna

Příspěvek od Austin » pon úno 25, 2008 20:34

To nevím, počítám pod 8 tis. ale asi to bude servis od servisu jiné, záleží, kolik oleje prolejou, zda ho mají sudový za 400 nebo z prodejny za 800 atp.
Každopádně mi v KAPS řekli, že DOPORUČUJÍ výměnu nejpozději při 80 tkm. což chápu, třetí výměny se většina aut nedožije (obecně, ne že by to Rover nevydržel).

Uživatelský avatar
Austin
Moderátor
Příspěvky: 2271
Registrován: ned zář 16, 2007 22:32
Bydliště: Brno 602 770 206
Kontaktovat uživatele:

Re: olej v automaticke prevodovce

Příspěvek od Austin » úte úno 03, 2009 22:26

Kdo z Vás má ještě automat a jak Vám šlape?
Austin Allegro 1.5 MKII 76, Austin Princess 2.0 OHC MKI 76, Rover 200 CVT 1.6 Twincam 99, Mini Cooper 1.3 97

Uživatelský avatar
undy
Příspěvky: 974
Registrován: pon zář 17, 2007 15:14
Bydliště: Horné Saliby SR

Re: Info: olej v automaticke prevodovce

Příspěvek od undy » stř úno 04, 2009 9:09

Mám na 75 2,0 V6.Povedal by som to asi tak:zatiaľ mi to radí aj keď cítiť preradenie,pri kick down to občas trocha trhne a výnimočne to trvá pár sekúnd než zaradí jednotku z neutrálu resp. zo spiatočky.Minulý rok mi menili olej,trocha sa to zlepšilo.Mám teraz 180000 km a pravdupovediac nemám z AT dobrý pocit a modlím sa aby vydržala čo najdlhšie.Neviem či to je normálne-pri studenom motore veľmi škaredo radí prvých pár sto metrov,medzi 1 a 2 to doslova trhne,po zohriatí ako tak.Ale viezli ma v Prasate a tam to ozaj radilo oveľa krajšie,ale predsa to bolo nové auto a moderná prevodovka.Takže sa každý deň budem naďalej modliť za moju AT.
Predtým Rover Seventyfive 2,0 V6 AT, teraz Mercedes CLS 320 CDI, Chrysler 300 C 3,0 CRD

Josef Scháněl
Příspěvky: 57
Registrován: pon říj 08, 2007 15:16

Re: Info: olej v automaticke prevodovce

Příspěvek od Josef Scháněl » stř úno 11, 2009 10:58

Dobry den, vcera jsem nechal vymenit olej v automat, prevodovce u meho R75 2,5V6.
Byla to prvni vymena v 85tis km, rozdil je patrny, radi to hladce i za studena. Pan v servisu rikal, ze tyto prevodovky jsou nesmrtelne pri spravnem zachazeni, doporucoval dalsi vymenu jiz po 40 tis km.

Ruda
Příspěvky: 16
Registrován: stř srp 06, 2008 16:45

Re: olej v automaticke prevodovce

Příspěvek od Ruda » stř bře 04, 2009 17:24

Austin píše:Kdo z Vás má ještě automat a jak Vám šlape?
Dobrý den, Já jsem si koupil Rover 75 tourer před půl rokem a najel jsem s ním 10 000 km než mi klekla převodovka. Při koupi měl najeto 150 000 km. Už to více jak měsíc a půl řeším. Z toho je auto již měsíc ve specializovaném servisu na automatické převodovky a furt nic nedořešeno. Problém byl v tom že se převodovka z ničeho nic přepla do nouzového režimu. Tak jsem auto po několika konzultací svěřil do ruky odborníkům. Můžu Vám říci, ještě že jsem si dopředu domluvil max.předběžnou cenu opravy. Frajeři v servisu už provedli generálku převodovky a furt nouzák, tak následovala výměna prohnilého kabelového zvazku mezi řídící jednotkou motoru a řídící jednotkou převodovky a furt nouzák, tak další na pořadě byla výměna řídící jednotky převodovky a zase nouzák, tak sehnali převodovku od někud úplně novou a dali ji tam a opět nouzák, teď se řeší výměna řídící jednotky motoru a to jsem teda zvědavý jak to dopadne, protože mám pocit, že maníci v servisu by to auto nejradši hodily někde ze skály. Takže moje první zkušenost s automatickou převodovkou mě dovedla k tomu, že si již auto s automatickou převodovkou určitě nekoupím.

Uživatelský avatar
Austin
Moderátor
Příspěvky: 2271
Registrován: ned zář 16, 2007 22:32
Bydliště: Brno 602 770 206
Kontaktovat uživatele:

Re: Info: olej v automaticke prevodovce

Příspěvek od Austin » stř bře 04, 2009 22:52

Odkud jste / kde auto stojí ? U kterých odborníků?

Můžu Vám po udání typu převodovky a ročníku vyorat z http://www.automaticchoice.com rozkres nebo Vám vyjimečně dám heslo
..... ale musím vědět kterým odborníkům, se nezlobte.

Automatické převodovky - pročtěte si weby, nemáte proč zanevřít.
Každá věc potřebuje údržbu a zdali pak jste věnovat pozornost servisní knížce a intervalům atp.?
Ta věc OBVYKLE vydrží víc než manuál, jelikož pracuje v optimálním režimu. Je to u výměnách a kontrolách hladiny oleje.
Austin Allegro 1.5 MKII 76, Austin Princess 2.0 OHC MKI 76, Rover 200 CVT 1.6 Twincam 99, Mini Cooper 1.3 97

janino
Příspěvky: 8
Registrován: úte zář 18, 2007 22:32
Bydliště: Handlová, Slovensko
Kontaktovat uživatele:

Re: Info: olej v automaticke prevodovce

Příspěvek od janino » čtv bře 19, 2009 11:15

Nooo citam citam a poviem vam so z toho jelen!!!! Podla tohto co tu vsetci pisete sa olej menit v prevodovke má!! Ked sa na to pytam ale mechanikov tak mi vsetci k mojmu autu tvrdia ze nie ze maximalne len kontrolovat a dolievat?! Dokonca mi to tvrdili aj v DSV v Dun. Strede tak ako teda???? Ak sa má tak preco to nevedia? Nechcu oni nahodou aby mi odisla aby ju mohli vymenit??? hehehe :D :twisted:
Rover 75 2.0 V6 automat r.v. 2000

Uživatelský avatar
undy
Příspěvky: 974
Registrován: pon zář 17, 2007 15:14
Bydliště: Horné Saliby SR

Re: Info: olej v automaticke prevodovce

Příspěvek od undy » čtv bře 19, 2009 11:25

každopádne sa meniť má,len sa toho väčšinou boja.Keď sa Ti nakoniec pokazí,nedokážeš nikomu,že to bolo kvôli tomu a okrem toho Ťa pošlú k špecialistovi na AT,oni to nerobia.Takže tiež nechápem ich dôvod,prečo narovinu nepovedia,že meniť treba ale nie u nich...
Predtým Rover Seventyfive 2,0 V6 AT, teraz Mercedes CLS 320 CDI, Chrysler 300 C 3,0 CRD

janino
Příspěvky: 8
Registrován: úte zář 18, 2007 22:32
Bydliště: Handlová, Slovensko
Kontaktovat uživatele:

Re: Info: olej v automaticke prevodovce

Příspěvek od janino » čtv bře 19, 2009 14:56

a kde je na Slovensku špecialista na automaty? idealne v okoli TN, PD, ZV???
Rover 75 2.0 V6 automat r.v. 2000

Uživatelský avatar
undy
Příspěvky: 974
Registrován: pon zář 17, 2007 15:14
Bydliště: Horné Saliby SR

Re: Info: olej v automaticke prevodovce

Příspěvek od undy » čtv bře 19, 2009 15:25

mňa posielali niekam do Senca /20 km od BA/ ale nebol som tam,ani sa nechcem chystať :evil:
Predtým Rover Seventyfive 2,0 V6 AT, teraz Mercedes CLS 320 CDI, Chrysler 300 C 3,0 CRD

bruno.p
Příspěvky: 5
Registrován: ned pro 30, 2007 18:44
Bydliště: Hodonín
Kontaktovat uživatele:

Re: Info: olej v automaticke prevodovce

Příspěvek od bruno.p » čtv říj 08, 2009 8:36

Zdarec, mám také automat, teď mě čeká výměna a bylo mi řečeno, že tam žádný filtr není, pouze magnety zřejmě na výpusti. Řadí v pohodě jen při nízkých teplotách /jaro/ než se zahřeje,tak z 1 na 2 to více cukne. Celé léto bez problémů,ale už to nebudu odkládat. Uvidíme po výměně :-D , který olej odpovídá manuálu? Nebyl by špatný odkaz. díky za radu B.

Uživatelský avatar
undy
Příspěvky: 974
Registrován: pon zář 17, 2007 15:14
Bydliště: Horné Saliby SR

Re: Info: olej v automaticke prevodovce

Příspěvek od undy » čtv říj 08, 2009 8:50

prečítaj si viewtopic.php?f=25&t=2596

asi Ťa nepoteší tá nedostupnosť oleja.Asi 3 týždne čítam info z celého sveta-záver:nalejú Ti tam hocičo,ale do tejto prevodovky ide VÝHRADNE Texaco N 402 alebo jeho náhrada,tú nájdeš v mojom poslednom príspevku a horko-ťažko som ju zohnal,ale ešte ju majú na sklade.V servise v D.Strede mi tam naliali niečo iné a po 10000 km je to cítiť a aj počuť.Pevne verím , že po naliatí správneho oleja sa to zahojí...Opakujem,nenechaj sa presvedčiť nikým,nič iného tam nejde.Oslovil som priamo výrobcov,každý mi odpovedal,že do tejto prevodovky zodpovedajúci olej nerobia /Castrol,Shell,Mobil,Miller Oils,Madit,Mogul,Valvoline,Fuchs/ Dokonca aj v Land Roveri a vo VW servisoch tam lejú oleje,ktoré prevodovku po čase odrovnajú.Veľa šťastia

A filter tam je,len sa nevymieňa ale čistí...
Predtým Rover Seventyfive 2,0 V6 AT, teraz Mercedes CLS 320 CDI, Chrysler 300 C 3,0 CRD

Odpovědět