Stránka 1 z 1

Po výměně řemene altternátoru zmizely problémy s volnoběhem.

Napsal: ned črc 25, 2010 3:09
od roverix
Před týdnem jsem cestoval k Brnu. V Luhačovicích se mi rozsvítila ikonka dobíjení. V motorovém prostoru jsem našel několik proužků gumy. A také torzo řemene. Byl na něm čitelný nápis STARLINE. :shock: Co teď, v sobotu odpoledne se nedá jen tak koupit řemen. Vypl jsem světla a zpět domů. Doma jsem napíchl auto na nabíječku. V neděli jsem měl 99procent jistotu, že v úterý odpoledne bude nový řemen. Pak ještě dva dny jsem jezdil takto do práce. Doma nabít, cestou vybít. A poznatek: Čím míň bylo napětí v baterii, tím vyžší byly otáčky volnoběhu. V úterý jsem vyměnil řemen, najel jsem s novým řemenem asi 400km. Za celou dobu se neprojevila závada, která se vyskytovala předtím. A to: Při volnoběhu( např. zastavení na křižovatce) zůstal viset volnoběh na 1500 až 2000 ot. Vždy pomohlo krátké přidání plynu a otáčky klesly na 800. Také při jízdě z kopce Jsem vždy vyřadil, ( upravil volnoběh) a zase zařadil. Závadu jsem přisuzoval již špatné škrtící klapce. 2x jsem ji čistil. poprvé byl pak klid asi 50 km. podruhé zlepšení nenastalo. Napadají mě možné vysvětlení. Buď byl řenen načatý již dlouho a někdy prostě jen tak prokluzoval a po krátkém přidání plynu zabral. Při prokluzu došlo k poklesu napětí a ŘJ tedy špatně vyhodnotila ůdaje z některých snímačů. Horší varianta by však byla závada kompresoru klimy. Ten je tímto řemenem poháněn součastně s alternátorém. Nevylučuji ani chybu v napínáku. Pro jistotu ještě najdu zpúsob, jak prověřit ložiska v kompresoru a alternátoru. A v nejbližší možné době se vrhnu i na rozvody. Po sundání krytu rozvodů a točení motorem se též objevil nápis STARLINE :shock:

Re: Po výměně řenene altternátoru zmizeli problémy s volnoběhem.

Napsal: ned črc 25, 2010 6:33
od Tommi_82
Docela mě zaujal ten poznatek že při nižším příkonu z baterie jednotka nastaví vyšší volnoběžné otáčky. Docela to dává smysl ale nečekal bych to. Je otázka jestli to tak skutečně dělá nebo to byla jen věc náhody.

Re: Po výměně řenene altternátoru zmizeli problémy s volnoběhem.

Napsal: ned črc 25, 2010 9:51
od Roman620ti
Teda, tak Ty rozvody by to chtělo co nejrychlejc vyměnit. Nechápu, jak to svinstvo může někdo kupovat, když to prostě nic nevydrží :shock:

Re: Po výměně řemene altternátoru zmizely problémy s volnoběhem.

Napsal: ned črc 25, 2010 17:24
od AnderN
Protože je to nejlevnější a bazarník může napsat -- nové rozvody.

Re: Po výměně řemene altternátoru zmizely problémy s volnoběhem.

Napsal: ned črc 25, 2010 20:12
od Roman620ti
No bazarník napíše nové rozvody a načmárá to tam lihovkou, o víc se nestará, protože to stejně nikdo nepozná...než se mu to potká :o Proč by to měnil, že? :lol:

Re: Po výměně řemene altternátoru zmizely problémy s volnoběhem.

Napsal: pon črc 26, 2010 19:59
od roverix
Tož ty kůjvy bazárnické asi dali delší řemen, než tam má být. A já ten nový koupil podle starého. Kontroloval jsem napínák a on napíná skoro v krajní poloze. Problémy s volnoběhem se pomalu vracejí. Vložil jsem do držáku na kafe multimetr a budu za jízdy měřit dobíjení. http://roverix.rajce.net/mereni_dobijeni

Re: Po výměně řemene altternátoru zmizely problémy s volnoběhem.

Napsal: pon črc 26, 2010 21:05
od Tommi_82
Akorát nechápu čeho se chceš doměřit?

Re: Po výměně řemene altternátoru zmizely problémy s volnoběhem.

Napsal: pon črc 26, 2010 21:51
od roverix
No přece souvislost poklesu napětí a zvýšení volnoběhu.

Re: Po výměně řemene altternátoru zmizely problémy s volnoběhem.

Napsal: úte črc 27, 2010 5:58
od Tommi_82
JJ,, mnoho zdaru.

Re: Po výměně řemene altternátoru zmizely problémy s volnoběhem.

Napsal: úte črc 27, 2010 21:19
od roverix
Výše uvedená hypotéza se nepotvrdila. Otáčky volnoběhu si zase dělají co chtějí a napětí na altíku se nemění. ( 13.65 až 13.72 V ) Tady pomůže jen testbook. Mám to 3 km od baráku. To už se vezme jedním vrzem i s rozvodama.

Re: Po výměně řemene altternátoru zmizely problémy s volnoběhem.

Napsal: stř srp 04, 2010 21:36
od roverix
Na diagnostice jsem ještě nebyl. Byla to mechanická vada škrtící klapky. Projel jsem ji výstružníkem a zatím 300 km bez chyby.

Re: Po výměně řemene altternátoru zmizely problémy s volnoběhem.

Napsal: stř srp 04, 2010 21:39
od Tommi_82
Tak ať je jízda radostí i nadále přeju.

Re: Po výměně řemene altternátoru zmizely problémy s volnoběhem.

Napsal: ned srp 15, 2010 10:37
od roverix
Díky za přání. Ještě jsem pootočil pružiny, které vracejí klapku o půl otáčky (víc to nejde) a klapka zatím funguje jako nikdy předtím. Otáčky volnoběhu spadnou okamžitě po sundání nohy z plynu. Hned poznám jak motor z kopce brzdí.