autobaterka
Napsal: pát úno 15, 2008 20:49
...príhoda dnešného dňa...
...ráno nasadnem do R75 (tourer, disel 2.0, automat), naštartujem, oškriabem lad s okna a vyrážam do práce, ako vždy zapnem si aj vyhrievanie sedačky vodiča, kedže tá koža v zime dosť chladí... a čo to, začne mi blikať na palubovke batérka, hmmm... reku, je zima, nebude ju dráždiť, asi sa v noci trochu vyšťavila, tak vypnem vyhrievanie... nevenujme tomu pozornosť, do práce to je asi 10-12km... zaparkujem...
...18:00, nasadám do auta, štartujem, rozbehnem sa a batérka bliká, reku, asi je fakt zima alebo čo, neriešim, v aute nezapínam nič čo by ju zbytočne žmíkalo... prejdem asi 200m, zastavím na križovatke, ako stojím začne svietiť ABS, ho hooo... ale som v klude, však on sa baterka dobije si vravím... cesta pokračuje od semafóru k semafóru... asi v polke cesty sa pridáva kontrolka airbagov a o minútku na to výstražný trojholník... pri rozbiehani na ďalšej križovatke cítiť stratu výkonu, asi turbo... a takmer pred koncom cesty, odišla prevodovka aj servo... zotrvačnosťou som sa dogúlal na čerpaciu stanicu, ktorá zhodou okolnisi ako na zavolanie bola predomnou...
...a moja otázka na vás, je normálne, že sa viacej vybíja autobatéria ako sa cez alternátor nabíja??? pretože na ceste som bol cca 10-15 minút, kým sa od naštartovania úplne vybila...
...ešte dodám, že po pripojený cez káble na inú baterku sa Rover dal bezproblémov naštartovať, takže asi buď mi odišla baterka alebo alternátor...
...aké sú vaše skúsenosti s baterkami v zime a odberom vašich aút?
...ráno nasadnem do R75 (tourer, disel 2.0, automat), naštartujem, oškriabem lad s okna a vyrážam do práce, ako vždy zapnem si aj vyhrievanie sedačky vodiča, kedže tá koža v zime dosť chladí... a čo to, začne mi blikať na palubovke batérka, hmmm... reku, je zima, nebude ju dráždiť, asi sa v noci trochu vyšťavila, tak vypnem vyhrievanie... nevenujme tomu pozornosť, do práce to je asi 10-12km... zaparkujem...
...18:00, nasadám do auta, štartujem, rozbehnem sa a batérka bliká, reku, asi je fakt zima alebo čo, neriešim, v aute nezapínam nič čo by ju zbytočne žmíkalo... prejdem asi 200m, zastavím na križovatke, ako stojím začne svietiť ABS, ho hooo... ale som v klude, však on sa baterka dobije si vravím... cesta pokračuje od semafóru k semafóru... asi v polke cesty sa pridáva kontrolka airbagov a o minútku na to výstražný trojholník... pri rozbiehani na ďalšej križovatke cítiť stratu výkonu, asi turbo... a takmer pred koncom cesty, odišla prevodovka aj servo... zotrvačnosťou som sa dogúlal na čerpaciu stanicu, ktorá zhodou okolnisi ako na zavolanie bola predomnou...
...a moja otázka na vás, je normálne, že sa viacej vybíja autobatéria ako sa cez alternátor nabíja??? pretože na ceste som bol cca 10-15 minút, kým sa od naštartovania úplne vybila...
...ešte dodám, že po pripojený cez káble na inú baterku sa Rover dal bezproblémov naštartovať, takže asi buď mi odišla baterka alebo alternátor...
...aké sú vaše skúsenosti s baterkami v zime a odberom vašich aút?