Stránka 1 z 5

Spotřeba 2.0CDT

Napsal: úte pro 21, 2010 18:22
od Žabák
Stále mě trápí spotřeba R75 2.0CDT. Spotřeba mi kulminuje mezi 9-10 litry na sto. Jezdím teď jenom po městě, ale nestávám v zácpách a jezdím převážně po "větších" silnicích kde je 70ka. Kladl jsem si otázku, jestli si ŘJ nečte po komunikaci data o množství nafty kterou spaluje webasto a tak jsem dneska zkusil s motorem ohřátým na 88st C jet po rovince konstantní rychlostí 50 na čtyřku a na trojku. Na trojku mi vychází 9,6l/100km a na čtyřku 7,6l/100km. To se mi zdá moc. Tohle auto nemůže jezdit s takovou spotřebou. Bratr s freelanderem v kterém má podobný (na podobném základě - nemá ještě TD4, ale starší verzi) motor a i teď jezdí po městě za 8l na sto bez problému.

Souhrn informací:

Mám nové filtry
Tankuju jenom verva diesel od Benziny
Mám vyměněný termostat
Brzdy nedrhnou
Auto nekouří
Motor má dobrý zvuk, plynulý nástup "výkonu"
Regulace turba funguje
Váha vzduchu zřejmě funkční (po odpojení žádný rozdíl ve výkonu, motor nekouří...)
Pneumatiky 195/65R15

Přijímám jakékoliv rady a hlavně bych rád poprosil někoho, jestli by mohl vyzkoušet na rovince s ohřátým motorem, kolik mu ukazuje aktuální spotřeba na 4tý rychlostní stupeň(po ustálení rychlosti)..

Re: Spotřeba 2.0CDT

Napsal: úte pro 21, 2010 19:16
od INZER
Po odpojení zádný rozdíl? Nejaký divný. Kolik ujedes na plnou nádrž? 950km je akorát. Zkuste to napichnout.

Re: Spotřeba 2.0CDT

Napsal: úte pro 21, 2010 19:41
od Tommi_82
To je téma pro mě!

Ta jízda jak jsi jí popsal odpovídá pouze počátečním hodnotám(je v pořádku pokud auto nevyužívá setrvačnosti), pokud tímhle stylem ujedeš 100 metrů tak pokud fakt jedeš po rovině tak ta spotřeba klesne v nejlepším případě až na polovinu a zůstane tak dokud nechceš zrychlit.

Nemůžu ti napsat přesnou hodnotu, protože do toho vstupuje strašně moc faktorů. Stejnej úsek jedu někdy za 3,5 a jindy třeba za 5,2 ale určitě žádnejch 7 nebo tak něco, to vůbec neodpovídá konstantní jízdě v rychlostech kolem 50.

Z kopce na neutrál ti teda auto zrychluje dobře?
Když jedu po rovině tak mám vyzkoušený že když to rozjedu na 50-55 km/h a vyřadím tak ujedu 500 metrů(měřil jsem si to těď na mapě) a během této trasy auto spomalí zhruba na 25-30 km/h. Ta trasa co mám ozkoušený je mírně do zatáčky. Takže tvůj výsledek by měl být lepší. Je potřeba zjistit jestli tvoje auto nemá nějakej problém, co by ho zbržďoval a nutil motor makat víc než by musel.

Jednotka palivo pro WEBASTO neuvažuje, jde to jinýma cestama a jednotka o tom nemá ponětí.

Jestli chceš jezdit za levno, tak jezdi tak abys nemusel brzdit a akceleruj krátce(žádný loudavý zrychlování, je lepší na to krátce šlápnout na 3/4 plynu než to dlouze roztahovat na 1/2 plynu). Na rovinkách když víš že na konci rovinky budeš třeba zastavovat na křižovatce vyřazuj a využívej setrvačnost, pak se dá bez potíží jezdit i za 5 (mimo město, ve městě by tě asi za takovej styl jízdy brzo vytroubili).
Na neutrál na rovince ujedeš třeba 700 metrů se spotřebou 1,5 - 2,5 l/100 když dojíždíš se zařazenou ryclostí tak ujedeš tak 100 metrů se spotřebou 0-1,5l/100.

Re: Spotřeba 2.0CDT

Napsal: úte pro 21, 2010 19:52
od Žabák
Tankuju od plný do plný a vychází mi to o něco líp podle tankování, než podle PC( to je pesimista). Na nádrž ujedu po městě kolem 600km...Musím zavolat p. Maredovi a domluvit se na diagnostiku. Je možný, že je problém někde na motoru, protože se mi to zdá nesmírně líný. Sedím buď v R75 nebo ve Fabii 1.2HTP a v "mém testovacím kopci" dokážou obě auta dosáhnout zhruba stejnou rychlost. Proto si na jaře chci koupit (ač jsem velký nepřítel chiptuningu) kouzelnou krabičku synergy2...

Pro všechny: není tu někdo z Prahy se stejným autem? Ani mi ho nemusí půjčovat, může se projet mým, nebo se na nezasněžený cestě svezeme vedle sebe - třeba večer na jižní spojce...jde mi jen o to, jestli to tak má jet, nebo mám problém.

Diagnostika nesvítí, čerpadla jedou, startuje dobře (ale možná trochu dýl - nemám s čím porovnat... Jedinej problém s motorem, který mám je, že po ohřátí za jízdy při vyřazení, nebo vyšlápnutí spojky padnou otáčky, že to skoro chcípne a za cca 1-2 sekundy se to samo srovná a drží. Nejdřív jsem podezíral EGR, tak jsem ho zaslepil a nic - je to pořád stejný, tak mě napadlo, jestli funguje dobře čidlo tlaku na railu - je možný, že si auto myslí, že mám větší tlak na vstřikách než tam je ve skutečnosti. A tak si myslí, že stříklo víc nafty, než ve skutečnosti. Za jízdy, se to vyřeší silnějším šlápnutím na plyn, ale na volnoběh stříkne jak si myslí a když to začne zdechávat, tak samozřejmě přidá.

Re: Spotřeba 2.0CDT

Napsal: úte pro 21, 2010 20:03
od Tommi_82
Nejezdíš se zaplou klimou?????

To padání otáček je u CDT normální to mi dělá taky(ale jen někdy). Samo se to srovná, problém s tím nejspíš nesouvisí.

Re: Spotřeba 2.0CDT

Napsal: úte pro 21, 2010 20:08
od Žabák
Tommi to není počáteční hodnota. Počáteční hodnotu popíšu následně. (Jezdil jsem si stejnej okruh přes půl hodiny a zkoušel všechno možný).

všechny varianty jsou ze zastaveného auta na rovině a jízdě po rovině...

Varianta č.1 (úsporná):

Zařadím jedničku a pozvolna se rozjedu (okamžitá spotřeba je kolem 35l/100km), kolem 2000ot/min přeřadím na dvojku (cca 28l/100km), mám cca třetinu plynu a pohybuju se mezi 1800-2200 ot/min než se dostanu na čtyřku a jedu podle tacho 50. Po dosažení 50 je okamžitá spotřeba kolem 13l/100km a padne k 7,3-7,6

Varianta č.2 (varianta bez troubení ostatních účastníků silničního provozu):

viz varianta č. 1, jen plyn šlapu cca do půlky. okamžité spotřeby rozjezd 50-60 l/100km, potom kolem 34l/100, finále stejný...

Re: Spotřeba 2.0CDT

Napsal: úte pro 21, 2010 20:10
od Žabák
To, že ti to dělá taky nemusí znamenat, že je to normální :) To by si to auto za nova nikdo nekoupil...neni přeci normální, že se auto jen tak na chvilku rozklepe jak ratlík a skoro chcípne...

Re: Spotřeba 2.0CDT

Napsal: úte pro 21, 2010 20:14
od Žabák
S klimou nejezdím - mám zaplej econ...

Re: Spotřeba 2.0CDT

Napsal: úte pro 21, 2010 20:19
od INZER
No tak to projedem, jsem taky prazskej. Kdy a kde?

Re: Spotřeba 2.0CDT

Napsal: úte pro 21, 2010 20:20
od Tommi_82
Tak to nevím, v životě jsem neviděl větší aktuální spotřebu než třeba 35 litrů/100. Je teda fakt že nemůže nastat situace že bych měl studenej motor a přidal plnej plyn. Je otázka co by to v takové situaci ukázalo?? Ale na půl plynu určitě nikdy víc než 35 l.

Docela bych se bál, jestli ti neumírá jeden ze vstřiků. To vypadnutí otáček u mě rozhodně neprobíhá tak tragicky jak popisuješ.

Re: Spotřeba 2.0CDT

Napsal: úte pro 21, 2010 20:29
od donutil
To jsou problémy že až mě potkají taky,radši to prodám.V životě mě nekolísaly otáčky,nebo že by se nějak měnily,na to su citlivej a spotřebu mám pořád max.6,5l a to jezdím normálně svižně a někdy s vozíkem.Počítač nemám,ale než mě spadne ručička palivoměru na tři čtvrtiny nádrže najíždím 300 až 350 km.Tanjuju mezi 800 až 900 km ale vždy pod 60l do plné.

Re: Spotřeba 2.0CDT

Napsal: úte pro 21, 2010 20:40
od Žabák
Za studena na to taky nešlapu - nejsem masochista (krom toho, když jsem auto koupil, našel jsem v popelníku zmuchlanou fakturu za opravu hlavy a podle ceny za vaření to vypadá na milimetr dva mezi sedlama ventilů, tak se k tomu motoru chovám moc hezky...Auto má servisku, veškerý dokumenty z Francie od původního majitele, ale serviska je podle mě 100% falešná, respektive serviska je 100% pravá, ale záznamy krom prvního jsou šmé(přesně jsem si teď vzpomněl na běžnou praxi v jednom nejmenovaném autorizovaném servisu Škoda v Praze - "máte s sebou servisku? Máte, fajn a chcete tam tuhle výměnu oleje napsat? Jo vy to budete prodávat, budete si nechávat stáčet tachometr? ptám se jen pro to, abych věděl jaký mám zapsat kilometry..."). Krom toho nájezd 82000km za 10 let je kravina, nebo s tím jezdil někdo mezi vesnicema a auto tím dostalo větší kouř jak kdyby mělo najeto 250 000km...kdyby to bylo vstřikem, tak je to paráda - to je oprava za pár korun a na pár minut. Blbý je, že to auto potřebuju každej den - proto jsem ještě nebyl u p. Maredy na diagnostice...jinak co tě vede k podezření na vstřik? Motor má dobrej zvuk, nekouří, nehoupou se mu otáčky...

Re: Spotřeba 2.0CDT

Napsal: úte pro 21, 2010 20:48
od Žabák
donutil píše:To jsou problémy že až mě potkají taky,radši to prodám.V životě mě nekolísaly otáčky,nebo že by se nějak měnily,na to su citlivej a spotřebu mám pořád max.6,5l a to jezdím normálně svižně a někdy s vozíkem.Počítač nemám,ale než mě spadne ručička palivoměru na tři čtvrtiny nádrže najíždím 300 až 350 km.Tanjuju mezi 800 až 900 km ale vždy pod 60l do plné.
Na tom autě vynechám-li díly vyžadující specializovaný pracoviště (vysokotlaký čerpadlo, vstřiky, ŘJ, geometrie...) mě nenapadá nic co bych si nedokázal udělat sám. Díly když víš kde shánět nejsou vůbec drahý, auto se mi líbí, jízdní vlastnosti ucházející, krom výkonu(to bude zřejmé způsobený závadou) - já mám jasno, zbavovat se budu až to bude vypadat jako vrak, bude ošoupanej interiér tak, že se budu štítit si do toho sednout a nebo po bouračce, po který bych to nedal s COčkem za víkend zase do hromady a kde by se musela rovnat kastle - na to vybaven nejsem. :) já totiž vůbec nevím co bych si koupil po R75, protože se mi málo co líbí (respektive málo co na co mám peníze), takže mi musí pětasedma vydržet ještě alespoň pět let - to jí bude táhnout na šestnáct...

Re: Spotřeba 2.0CDT

Napsal: úte pro 21, 2010 20:54
od Žabák
INZER píše:No tak to projedem, jsem taky prazskej. Kdy a kde?
Úplně jsem tvůj návrh přehlídnul v záplavě ostatních příspěvků...jsem z Břevnova a teď toho mám dost, práce, dárky, kraviny a dohánění všeho. Nejdřív někdy po štědrém dnu. Třeba mezi svátkama - to mám dovolenou. Určitě se domluvíme, jednak jsem zvědavej jak jede jiný CDTčko, druhak rád pokecám s někým kdo R75 má...

Re: Spotřeba 2.0CDT

Napsal: úte pro 21, 2010 21:33
od Tommi_82
Ten vstřik mě napadl jen v souvislosti s tím že se ti to tak zaklepe. Byla to možná zcestná úvaha ale na druhou stranu je fakt, že vstřiky určitě nevydržej věčnost.