Downgrade V6
Downgrade V6
Vážení kolegové, čistě teoreticky.... nemáte někdo zkušenost se záměnou stávající 2.5 V6 za 2.0 V6 ?
Jde mi hlavně o verzi s automatem, jak si automat poradí s nižším výkonem a hlavně krouťákem 2.0 V6 ?
Jde mi hlavně o verzi s automatem, jak si automat poradí s nižším výkonem a hlavně krouťákem 2.0 V6 ?
MGF, Tourer, RR P38,R75, MGF Trophy, Rover 200 BRM, Rover 827 Coupe, 827 Sedan, Elise S1, XK8 , Škoda Felicia(60´), 1000(64) + 1100(67)MB, 110R(70,71,72,78,80), Garde(83), W353(67,73)...prostě mě to baví.
- Welinka
- Příspěvky: 1857
- Registrován: pon zář 17, 2007 22:07
- Bydliště: Liberecký kraj
- Kontaktovat uživatele:
Re: Downgrade V6
Moc zajímavý dotaz.
Rozum velí ,mechanicky by to samozřejmě šlo,převodovka je stejná..co na to ale elektronika,netuším. Zkusím "otravovat" Angličana..
Rozum velí ,mechanicky by to samozřejmě šlo,převodovka je stejná..co na to ale elektronika,netuším. Zkusím "otravovat" Angličana..
Re: Downgrade V6
Dík.Mechanicky tam určitě nebude problém, jediný háček čekám v nastavení převodovky - v krouťáku je docela velký rozdíl...... 240 => 185 Nm.
MGF, Tourer, RR P38,R75, MGF Trophy, Rover 200 BRM, Rover 827 Coupe, 827 Sedan, Elise S1, XK8 , Škoda Felicia(60´), 1000(64) + 1100(67)MB, 110R(70,71,72,78,80), Garde(83), W353(67,73)...prostě mě to baví.
-
- Příspěvky: 219
- Registrován: úte zář 18, 2007 18:01
- Bydliště: Žďár nad Sázavou
- Kontaktovat uživatele:
Re: Downgrade V6
Teoreticky by to šlo... ale nerozumím tomu. 2.5 je mnohem lepší motor než 2.0. Sdílejí svoje potíže, aniž by 2.0 měl výhody toho 2.0... a i se správným stálým převodem měl v praxi většinou větší spotřebu, protože musel mnohem víc "tahat".
Musí k němu být i původní ECU... aby šel nastartovat.
A i tak je třeba testbook - musí se sladit ECU imobilizéru, toho motoru a právě automatické převodovky.
Já bych do toho nešel...


Musí k němu být i původní ECU... aby šel nastartovat.
A i tak je třeba testbook - musí se sladit ECU imobilizéru, toho motoru a právě automatické převodovky.
Já bych do toho nešel...

Re: Downgrade V6
Důvod je prostý.
2.5 má naopak drtivě větší úmrtnost na mechanické poruchy, než 2.0.
Proč, když to jsou prakticky identické motory nikdo s jistotou a určitostí neví. Takže těžko tomu předcházet. Tenhle fakt mi potvrdilo i několik mechaniků zaměřených na Rovery, naposledy dnes p.Mareda.
Můžete koupit zachovalý motor, preventivně vyměnit plastové domky kolem termostatu, olejovou pumpu + sací koš, lágry kliky a ojnic, měnit olej po 10.000km, chovat ho jako vatě a přesto se nedá zásadně zmenšit šance, že se vysype.
Záměna za 2.0 mě napadla už při potížích s prvním motorem, bohužel mě zviklala víra, že není možné, že všechny 2.5V6 jsou na rychlé cestě do kopru a nebyl jsem si jistý, jak by 2.0 spolupracovala s převodovkou.....bohužel.
V současnosti mám už třetí 2.5l a opět průser (pravděpodobně asi pístní čep a lágry). Stálo mě to nehorázné peníze ( a to už 4.500 Euro stála oprava motoru předchozího majitele), úsilí a nervy.
Myšlenku záměny za 2.0l mě dnes opět přihrál p.Mareda, když ho navrhl jako jediný jistý a nejméně nákladný způsob, jak opět jezdit a nemuset auto prodat na ND s šíleným prodělem.
Takže asi tak...někdy i cesta dolů (2.5.....2.0) může vést vpřed.
Doufám.
2.5 má naopak drtivě větší úmrtnost na mechanické poruchy, než 2.0.
Proč, když to jsou prakticky identické motory nikdo s jistotou a určitostí neví. Takže těžko tomu předcházet. Tenhle fakt mi potvrdilo i několik mechaniků zaměřených na Rovery, naposledy dnes p.Mareda.
Můžete koupit zachovalý motor, preventivně vyměnit plastové domky kolem termostatu, olejovou pumpu + sací koš, lágry kliky a ojnic, měnit olej po 10.000km, chovat ho jako vatě a přesto se nedá zásadně zmenšit šance, že se vysype.
Záměna za 2.0 mě napadla už při potížích s prvním motorem, bohužel mě zviklala víra, že není možné, že všechny 2.5V6 jsou na rychlé cestě do kopru a nebyl jsem si jistý, jak by 2.0 spolupracovala s převodovkou.....bohužel.
V současnosti mám už třetí 2.5l a opět průser (pravděpodobně asi pístní čep a lágry). Stálo mě to nehorázné peníze ( a to už 4.500 Euro stála oprava motoru předchozího majitele), úsilí a nervy.
Myšlenku záměny za 2.0l mě dnes opět přihrál p.Mareda, když ho navrhl jako jediný jistý a nejméně nákladný způsob, jak opět jezdit a nemuset auto prodat na ND s šíleným prodělem.
Takže asi tak...někdy i cesta dolů (2.5.....2.0) může vést vpřed.
Doufám.
MGF, Tourer, RR P38,R75, MGF Trophy, Rover 200 BRM, Rover 827 Coupe, 827 Sedan, Elise S1, XK8 , Škoda Felicia(60´), 1000(64) + 1100(67)MB, 110R(70,71,72,78,80), Garde(83), W353(67,73)...prostě mě to baví.
-
- Příspěvky: 219
- Registrován: úte zář 18, 2007 18:01
- Bydliště: Žďár nad Sázavou
- Kontaktovat uživatele:
Re: Downgrade V6
Hmm... já tuhle informaci nemám - ale nehádám se.
Fakt je ten, že jsem na vlastní oči viděl 4 motory KV6 po smrti - a bylo to poctivě půl na půl. Přitom po ČR jezdilo v té době mnohem víc 2.0 než 2.0!
Aniž bych chtěl někomu něco vkládat do hlavy... a nemá náhodu pan Mareda jeden 2.0 motor na skladě?
Už mlčím.
I tak bych to řešil tím, že bych auto prodal a koupil 2.0... podívejte se na autoscout24.cz ... dvoulitry jsou obecně levnějkší než 2.5... je mi divný, že by tahle informace zůstala "trhu" utajená.
Fakt je ten, že jsem na vlastní oči viděl 4 motory KV6 po smrti - a bylo to poctivě půl na půl. Přitom po ČR jezdilo v té době mnohem víc 2.0 než 2.0!
Aniž bych chtěl někomu něco vkládat do hlavy... a nemá náhodu pan Mareda jeden 2.0 motor na skladě?

Už mlčím.
I tak bych to řešil tím, že bych auto prodal a koupil 2.0... podívejte se na autoscout24.cz ... dvoulitry jsou obecně levnějkší než 2.5... je mi divný, že by tahle informace zůstala "trhu" utajená.
Re: Downgrade V6
Pro statistiku jsem se díval na Mobile.de......ze stovky R75 V6 je tam 10 poškozených - 5 plechy, 5 motor (vše 2.5l).
Z aut, které mají 130-150.000km a více je mizivé procento 2.5l, většina pojízdných 2.5l má do 100.000km.......to by mohlo o něčem svědčit.
Z aut, které mají 130-150.000km a více je mizivé procento 2.5l, většina pojízdných 2.5l má do 100.000km.......to by mohlo o něčem svědčit.
MGF, Tourer, RR P38,R75, MGF Trophy, Rover 200 BRM, Rover 827 Coupe, 827 Sedan, Elise S1, XK8 , Škoda Felicia(60´), 1000(64) + 1100(67)MB, 110R(70,71,72,78,80), Garde(83), W353(67,73)...prostě mě to baví.
Re: Downgrade V6
Bohužel to nemám v 75, ale v Freelanderu, u něj jiná možnost benzínu k automatu není.
Jestli má p.Mareda motor skladem to určitě nesouvisí, mimo jiné věděl, že bych ho stejně bral odjinud a i montáž by pravděpodobně nebyla u něj. Info o potížích V6 jsem filtroval desítky hodin z internetu po celém světě, byl jsem za mechaniky z bývalého i současného zastoupení LR (i Rover) Zabývám se tím už rok... Hlas zněl téměř jednoznačně - 2.5l V6 se vyhnout obloukem.
Já idiot jsem byl přesvědčený, že dokážu opak.
Jestli má p.Mareda motor skladem to určitě nesouvisí, mimo jiné věděl, že bych ho stejně bral odjinud a i montáž by pravděpodobně nebyla u něj. Info o potížích V6 jsem filtroval desítky hodin z internetu po celém světě, byl jsem za mechaniky z bývalého i současného zastoupení LR (i Rover) Zabývám se tím už rok... Hlas zněl téměř jednoznačně - 2.5l V6 se vyhnout obloukem.
Já idiot jsem byl přesvědčený, že dokážu opak.
MGF, Tourer, RR P38,R75, MGF Trophy, Rover 200 BRM, Rover 827 Coupe, 827 Sedan, Elise S1, XK8 , Škoda Felicia(60´), 1000(64) + 1100(67)MB, 110R(70,71,72,78,80), Garde(83), W353(67,73)...prostě mě to baví.
Re: Downgrade V6
Ohledne prehozeni motoru v Land Roveru ci Freelanderu se zeptej Zakara, vim ze uz takhle prehazoval motory mezi dvema Land Rovery a myslim ze slo o rozdilne motory.
Zavolej mu, myslim ze ti poradi.
Zavolej mu, myslim ze ti poradi.
Re: Downgrade V6
To Zakar dělal pravděpodobně mě(už podruhé)...
Dával se tam ze ZT, což pro Zakara obnášelo dost přestrojování (vana, sací koš, prsa, setrvák, servo...), ale je to jinak shodný (výkonově) motor.
Zjevně jsem dost populární
....když jsem se bavil s Maredou, jaký je 2.5l průser, zeptal se mě, v čem ho mám. Když slyšel Friťák, povídá : nepřehazoval ti motory ....... .......(Zakar)? Jen nevím , jestli je tahle popularita ta dobrá... 

Zjevně jsem dost populární


MGF, Tourer, RR P38,R75, MGF Trophy, Rover 200 BRM, Rover 827 Coupe, 827 Sedan, Elise S1, XK8 , Škoda Felicia(60´), 1000(64) + 1100(67)MB, 110R(70,71,72,78,80), Garde(83), W353(67,73)...prostě mě to baví.
Re: Downgrade V6
Vlastně byl jeden jediný argument, proč jsem tenkrát znova zkusil 2.5l.
Ten motor se používal i k závodům, řada lidí ho upravuje a nahrazuje jím méně výkonné agregáty. Na tohle se obvykle problémové motory nepoužívají, a od tohodle okruhu uživatelů jsem nenašel zmínky o nějaké větší spotřebě motorů.....
Nehledě na to, že ten motor je sice výkonově slušnej, ale existuje řada motorů, které jsou na tom stejně, ale jsou spolehlivé, takže by nebyl důvod se trápit s KV6.
Proto jsem živil naději, že 2.5l může fungovat.
Dnes už ne, respektive už nechci utápět čas a peníze, abych to dokázal.
Ten motor se používal i k závodům, řada lidí ho upravuje a nahrazuje jím méně výkonné agregáty. Na tohle se obvykle problémové motory nepoužívají, a od tohodle okruhu uživatelů jsem nenašel zmínky o nějaké větší spotřebě motorů.....
Nehledě na to, že ten motor je sice výkonově slušnej, ale existuje řada motorů, které jsou na tom stejně, ale jsou spolehlivé, takže by nebyl důvod se trápit s KV6.
Proto jsem živil naději, že 2.5l může fungovat.
Dnes už ne, respektive už nechci utápět čas a peníze, abych to dokázal.
MGF, Tourer, RR P38,R75, MGF Trophy, Rover 200 BRM, Rover 827 Coupe, 827 Sedan, Elise S1, XK8 , Škoda Felicia(60´), 1000(64) + 1100(67)MB, 110R(70,71,72,78,80), Garde(83), W353(67,73)...prostě mě to baví.
-
- Příspěvky: 219
- Registrován: úte zář 18, 2007 18:01
- Bydliště: Žďár nad Sázavou
- Kontaktovat uživatele:
Re: Downgrade V6
Nevím... a vlastně necítím potřebu se hádat.
Nerozumím sice té poznámce o výkonu... motor ve Freelanderu má právě výkon jako Rover - ne jako MG = 130kW, ne 140kW. Ale nemusím rozumět všemu.
Dneska je opravdu těžké koupit 2.5 motor, ale zejména proto, že většina Roverů byla servisována v servisu BMW = jezdila na nevhodnej olej.
Velmi kvalitní... ale nevhodnej. Možná i to je důvod, proč jsou na tom dneska, zejména v Německu, dvoulitry líp - jejich majitelé jim tak drahej olej prostě nedopřáli... a tím jim neublížili.
Ze všech motorů, který mi kdy prošly rukama, tak problémy měly jen ty, co nejezdily na předepsaném oleji.
Ale jak říkám - co už teď.


Nerozumím sice té poznámce o výkonu... motor ve Freelanderu má právě výkon jako Rover - ne jako MG = 130kW, ne 140kW. Ale nemusím rozumět všemu.
Dneska je opravdu těžké koupit 2.5 motor, ale zejména proto, že většina Roverů byla servisována v servisu BMW = jezdila na nevhodnej olej.
Velmi kvalitní... ale nevhodnej. Možná i to je důvod, proč jsou na tom dneska, zejména v Německu, dvoulitry líp - jejich majitelé jim tak drahej olej prostě nedopřáli... a tím jim neublížili.

Ze všech motorů, který mi kdy prošly rukama, tak problémy měly jen ty, co nejezdily na předepsaném oleji.
Ale jak říkám - co už teď.

- AnderN
- Site Admin
- Příspěvky: 6976
- Registrován: pon zář 17, 2007 18:46
- Bydliště: Brno, tel.: +420 725 378 817
- Kontaktovat uživatele:
Re: Downgrade V6
Myslím, že KDB chtěl říct, že na 2.5 má ten motor slušný výkon. That's all.Angličan píše:Nerozumím sice té poznámce o výkonu... motor ve Freelanderu má právě výkon jako Rover - ne jako MG = 130kW, ne 140kW. Ale nemusím rozumět všemu.
Re: Downgrade V6
To o výkonu jsem vztahoval k využití KV6 na závodech a ladiči motorů, že by ho nepoužívali, kdyby byl tak průserový - protože i když má KV6 slušný výkon, tak se dá najít podobně výkonný motor, ale spolehlivý.
Místo KV6 pro závodní účely začali používat 1.8T Kserii, to ale kvůli menší hmotnosti.
Angličane,díky za názor. Také si myslím, že správná viskozita oleje je pro zásadně důležitá a i zbytek toho, co říkáš, má logiku. Jen už teď nevidím způsob, jak přijít k dobrému kusu 2.5l - možná je to únavou z té roční anabáze.
Kdyby se našla cesta, byl bych za to vděčný, s Freelanderem se jezdí báječně a i výkon a kultivovanost V6 k tomu přispívá.
Hledám řešení a nechce se mi zatím auto rozprodávat na ND.
Místo KV6 pro závodní účely začali používat 1.8T Kserii, to ale kvůli menší hmotnosti.
Angličane,díky za názor. Také si myslím, že správná viskozita oleje je pro zásadně důležitá a i zbytek toho, co říkáš, má logiku. Jen už teď nevidím způsob, jak přijít k dobrému kusu 2.5l - možná je to únavou z té roční anabáze.
Kdyby se našla cesta, byl bych za to vděčný, s Freelanderem se jezdí báječně a i výkon a kultivovanost V6 k tomu přispívá.
Hledám řešení a nechce se mi zatím auto rozprodávat na ND.
MGF, Tourer, RR P38,R75, MGF Trophy, Rover 200 BRM, Rover 827 Coupe, 827 Sedan, Elise S1, XK8 , Škoda Felicia(60´), 1000(64) + 1100(67)MB, 110R(70,71,72,78,80), Garde(83), W353(67,73)...prostě mě to baví.
-
- Příspěvky: 219
- Registrován: úte zář 18, 2007 18:01
- Bydliště: Žďár nad Sázavou
- Kontaktovat uživatele:
Re: Downgrade V6
To patřilo k tomuhle: "Dával se tam ze ZT, což pro Zakara obnášelo dost přestrojování (vana, sací koš, prsa, setrvák, servo...), ale je to jinak shodný (výkonově) motor."... ale jak říkám - už to nechme.
Ten motor je fajn, má zcela unikátní kontrukci bloku... ale jako 2.5 má o hodně delší ojnice... takže si asi umím představit, proč trpí víc než 2.0, naopak extrémně krátkozdvihovej...
Do Freelandera mi to ale stejně přijde šílenost - prostě bych ho tam nedával.
Čtyřkolku to neutáhne...
Ale to je ryze soukr názor!

Ten motor je fajn, má zcela unikátní kontrukci bloku... ale jako 2.5 má o hodně delší ojnice... takže si asi umím představit, proč trpí víc než 2.0, naopak extrémně krátkozdvihovej...
Do Freelandera mi to ale stejně přijde šílenost - prostě bych ho tam nedával.
Čtyřkolku to neutáhne...
Ale to je ryze soukr názor!
