Stránka 1 z 1
Problém s motorem CDT, cukání okolo 2500 otáček
Napsal: pon led 31, 2011 17:32
od Kula
Zdravím,
pořídil jsem si Rover 75 jako své první auto po svém otci. Stav je naprosto bezvadný, něco měnil, něco už očividně vůli má, ale co chci rychle vyřešit je problém s motorem.
Na motoru už je měněná vzduchová váha a pastorek startéru avšak při točení motoru nad 2500 otáček motor na chvíli vynechá a cukne s razantním nástupem výkonu. Stává se to jak při akceleraci tak i při držení otáček na dálnici.
Do 2500 otáček jsem problém nezpozoroval, jakmile ale tomu trochu přidám, cuká. Nepříjemné je to, že to udělá i třeba 3x za sebou.
mimo to, fórum sice projíždím ale jestli mi někdo nalinkuje vlákno s diskuzí o rádiu do 75, budu moc rád. Mám tam pouze kazetový přehrávač a není to úplně ono.
Re: Problém s motorem CDT, cukání okolo 2500 otáček
Napsal: pon led 31, 2011 17:56
od Tommi_82
Kazetový přehrávač tam máme skoro všichni. Holt jsou to auta z přelomu tisíciletí.
Ty výpadky může způsobit váha vzduchu, třeba i jen špatně připojený konektor, když jej odpojíš, dělá to taky?
Re: Problém s motorem CDT, cukání okolo 2500 otáček
Napsal: pon led 31, 2011 18:00
od F.i.s.h.men
Re: Problém s motorem CDT, cukání okolo 2500 otáček
Napsal: pon led 31, 2011 18:15
od Kula
Tommi_82 píše:Ty výpadky může způsobit váha vzduchu, třeba i jen špatně připojený konektor, když jej odpojíš, dělá to taky?
Váha je stará 25k. Je měněná po poruše. Když tomu naložím a točím to k vrcholům výkonu, někdy to neudělá, jindy stačí abych potřeboval přidat, plyn mám na podlaze, otáčky jedou nahoru a cuk. Motor vynechá. Je na chvíli úplné ticho. Jako kdyby nespaloval.
Nemám teď manuál před sebou ale najdu konektor k vzduchové váze v manuálu? Když to odpojím a projedu, nemůžu tomu nějak uškodit?
za rádia díky
Re: Problém s motorem CDT, cukání okolo 2500 otáček
Napsal: pon led 31, 2011 18:29
od Tommi_82
Může to dělat cokoli, špinavý filtry, problém s čerpadlem, jakýkoli čidla, ale jestli tam byl dřív nějakej problém s váhou začal bych od váhy.
Vzhledem k tomu že aby ses dostal ke konektoru váhy, je dobrý oddělat i kryt vzduchovýho filtru, je výhodný spojit to i s kontrolou vzduchovýho filtru.
Je potřeba sundat ten horní kdyt motoru s nápisem Rover (3 šroubky, tuším desítka klíč) Pod ním je další kryt, sundáš žlutý víčko nálevky oleje, povolíš 5 imbus šroubů a sundáš i ten kryt. Před spolujezdcem je váha vzduchu(MAF sensor).
http://tuning-diesels.com/75Zt/R75maf.htm
Re: Problém s motorem CDT, cukání okolo 2500 otáček
Napsal: pon led 31, 2011 23:14
od AnderN
Když váhu odpojíš, řídicí jednotka nebude dostávat signál a nahradí ho nějakou výchozí hodnotou. Takže když je váha špatná, pojede to s odpojenou lépe, než se špatnou zapojenou. Motoru to na chvíli neublíží, ale dlouhodobě tak samozřejmě jezdit nelze.
Váha vzduchu se ale projevuje podle mého názoru trochu jinak. Ta tvá závada bude spíš souviset s dodávkou paliva ... možná některé čerpadlo, možná vstřikovače. Možná by více napověděla diagnostika, takhle je to jako věštit ze Standovy křišťálovější čistší koule

Re: Problém s motorem CDT, cukání okolo 2500 otáček
Napsal: úte úno 01, 2011 6:15
od Tommi_82
Když jsem testoval odpojenou váhu, nechal jsem konektor ležet na zásuvce(jen ho povytáhl), tím jak to na nerovnostech drncalo tak tam docházelo k náhodným kontaktům a projevalo se to právě takovým brutálním cukáním. Okamžitě jsem zastavil a konektor zapojil a bylo to v klidu. Takže čistě teoreticky to může být i špatný kontakt na váze a to i přesto že klasická závada váhy se projevuje jinak jak už tu AnderN napsal.
Re: Problém s motorem CDT, cukání okolo 2500 otáček
Napsal: úte úno 01, 2011 9:00
od AnderN
To je pravda, něco podobného se mému autu vlastně taky stalo ... akorát s tím, že v kombinaci s automatem a chipem to mělo projevy umocněné na třetí
