Přehřívá se motor
Přehřívá se motor
Zdravím
Včera jsem si koupil Rover 75 1,8, 2004, jsem třetí majitel a má najeto 80 tisíc mil. S prodávajícím jsme to projeli cca 2 km a všechno v pohodě. Jak jsem jel dom, tak mi zničeho nic vyskočila ručička až do červenýho, tak, že se rozsvítila ta červená kontrolka teploměru. Hned jsem začal nadávat a zastavovat u krajnice, protože jsem myslel že je prasklý těsnění pod hlavou. Ujel jsem asi jen pět kilometrů. Po zastavení jsem otevřel kapotu a větrák hučel a nic víc jsem neviděl. Tak lezu dovnitř, že to pojedu vrátit, jenže teplota byla zase normálně na půlce. Jel jsem teda dom. Celou cestu po dálnici a vše bez problému, už zůstala pořád na půlce. Měl jsem to asi 200km. Dneska jsem jezdil ve městě a chvílema to zase skočí na červený, po chcípnutí v pohodě a pak zase do červenýho, větrák hučí i po zamčení auta asi minutu. někdy to z toho červenýho samo spadne na půlku, pak na tři čtvtě, zase červený atd.
Prosím o jakoukoliv radu, jsem z něj moc nadšený, ale tohle mi to dost kazí...
Děkuju
Včera jsem si koupil Rover 75 1,8, 2004, jsem třetí majitel a má najeto 80 tisíc mil. S prodávajícím jsme to projeli cca 2 km a všechno v pohodě. Jak jsem jel dom, tak mi zničeho nic vyskočila ručička až do červenýho, tak, že se rozsvítila ta červená kontrolka teploměru. Hned jsem začal nadávat a zastavovat u krajnice, protože jsem myslel že je prasklý těsnění pod hlavou. Ujel jsem asi jen pět kilometrů. Po zastavení jsem otevřel kapotu a větrák hučel a nic víc jsem neviděl. Tak lezu dovnitř, že to pojedu vrátit, jenže teplota byla zase normálně na půlce. Jel jsem teda dom. Celou cestu po dálnici a vše bez problému, už zůstala pořád na půlce. Měl jsem to asi 200km. Dneska jsem jezdil ve městě a chvílema to zase skočí na červený, po chcípnutí v pohodě a pak zase do červenýho, větrák hučí i po zamčení auta asi minutu. někdy to z toho červenýho samo spadne na půlku, pak na tři čtvtě, zase červený atd.
Prosím o jakoukoliv radu, jsem z něj moc nadšený, ale tohle mi to dost kazí...
Děkuju
Rover 75 1,8 2004
-
- Příspěvky: 6440
- Registrován: čtv zář 20, 2007 19:17
- Bydliště: Šumperk
- Kontaktovat uživatele:
Re: Přehřívá se motor
bych tipl těsnění nebo zavzdušnění. Ale je to jen tipovačka. Máš už nějakýho Rover servisáka? Kde bydlíš?
- roverix
- Příspěvky: 3065
- Registrován: sob led 31, 2009 19:30
- Bydliště: Ublo, taková díra u Vizovic 75rover@seznam.cz tel. 604464504
Re: Přehřívá se motor
nebo se jen sekl termostat. za dva roky mi to udělal 2x
Britská auta v minulosti: Ford Cortina 1200 3x / Austin Maestro 1.3 / Maestro 1.6 / Rover 213s / Rover 75 1.8 Současný vozový park: Rover75 2.5 manual. Rover75 2.5 automat Rover45 IDT Rover25 1.4 TEL. 604464504
-
- Příspěvky: 2387
- Registrován: pát lis 30, 2007 0:52
- Bydliště: Zlin,Canterbury,Zlin +420603476566 lenham3@seznam.cz
Re: Přehřívá se motor
Jj bud tesneni pod hlavou,zavzdusnene nebo take termostat a vicko na expanzni nadobce.Odkud jses?
- roverix
- Příspěvky: 3065
- Registrován: sob led 31, 2009 19:30
- Bydliště: Ublo, taková díra u Vizovic 75rover@seznam.cz tel. 604464504
Re: Přehřívá se motor
najeto 80 tis mil --- asi je monentálně na ostrovech.
Britská auta v minulosti: Ford Cortina 1200 3x / Austin Maestro 1.3 / Maestro 1.6 / Rover 213s / Rover 75 1.8 Současný vozový park: Rover75 2.5 manual. Rover75 2.5 automat Rover45 IDT Rover25 1.4 TEL. 604464504
Re: Přehřívá se motor
Jsem na ostrově. To mě nestrašte s těsněním pod hlavou. To bych s tím přece bez jakýchkoliv problémů nedojel 200km dom. Myslel jsem si, že je to jen nějáký problém v elektrice. Ta rafička je na půlce a pak prostě jen tak hned vylítne nahoru. Když ho chcípnu, tak větrák běží, ale rafička klesne zase nejdřív na tři čtvrtě a pak zase normálně na půl a to během minuty. Jak se to odvzdušňuje a jak zjistím jestli to není termostat? Proto jsem kupoval co nejnovější, protože jsem slyšel, že od roku nula dva už tam není cosi plastovýho ale kovovýho a tím se problém vyřešil. Co bych měl teda dělat, jak to zjistit čím to je. Do servisu to nepovezu, protože bych se nedoplatil a ani si to momentálně nemůžu dovolit. Přece jen jsem si koupil auto na ježdění a ne na opravy.
Děkuju
Děkuju
Rover 75 1,8 2004
-
- Příspěvky: 6440
- Registrován: čtv zář 20, 2007 19:17
- Bydliště: Šumperk
- Kontaktovat uživatele:
Re: Přehřívá se motor
A stav chladící kapaliny v expanzce je teda Ok?
Těsnění může být fouklý na plno způsobů s některýma se dá jezdit i desítky tisíc km, s jiným a se nemá jezdit vůbec...
Těsnění může být fouklý na plno způsobů s některýma se dá jezdit i desítky tisíc km, s jiným a se nemá jezdit vůbec...
-
- Příspěvky: 2387
- Registrován: pát lis 30, 2007 0:52
- Bydliště: Zlin,Canterbury,Zlin +420603476566 lenham3@seznam.cz
Re: Přehřívá se motor
Mrkni na hadice od chladice kdyz mas taplotu v cervenem jaka je ta vrchni hadice ud chladice ta silna.je jak kamen nebo je meka?
V ktere casti anglie jsi? Jezdim kazdy mesic do anglie ....
V ktere casti anglie jsi? Jezdim kazdy mesic do anglie ....
- roverix
- Příspěvky: 3065
- Registrován: sob led 31, 2009 19:30
- Bydliště: Ublo, taková díra u Vizovic 75rover@seznam.cz tel. 604464504
Re: Přehřívá se motor
Kontroluji stav nemrzky v expanzce každý měsíc. Celý rok není potřeba dolét ani kapku. Najednou koukám ručička v červeném, zastavím, nechám na volnoběh schladnout. Doleji litr a půl kapaliny a jede se dál. A pak to zas drží několik měsíců. Jediné vysvětlení, co mě napadá je, že se sekne termostat, přes víčko expanzky se za většího tlaku vytlačí část kapaliny. Termostat pak povolí ale už je málo kapaliny a začne to vařit. A protože jezdím hlavně krátké trasy, 3- 10 km. klidně mohlo od seknutí termostatu do vření motoru uplynout několik dní. No ale udělalo mi to jen 2x za dva roky a jen v zimě kolem nuly.
Britská auta v minulosti: Ford Cortina 1200 3x / Austin Maestro 1.3 / Maestro 1.6 / Rover 213s / Rover 75 1.8 Současný vozový park: Rover75 2.5 manual. Rover75 2.5 automat Rover45 IDT Rover25 1.4 TEL. 604464504
Re: Přehřívá se motor
Teď jsem to byl zkusit, jestli tam nebude ta kapučino pěna v te předni nadobce od chladiče. Nastartoval jsem to a čekal. Po pěti minutách (venku 3 stupně) se ukazatel teploty pohl asi o dva mm od spodní tečky. Trošku jsem přidal plyn a rafička začla stoupat a zastavila se na půlce. Jel jsem se teda projet asi tři km a hned na začátku se sepne větrák a už nevypne. teď mi rafička zůstala pořád na půlce. Zaparkoval jsem a nechal to běžet, jenže větrák to neuchladí, furt běží, přitom, rafička je pořád v půlce. Teprve až to chcípnu, tak se větrák asi po 30 vteřinách vypne. Počkal jsem pět minut a chtěl jsem otevřít nádobku s kapalinou, jenže se to nedá, začne s toho pod tlakem vytýkat zelená chladící kapalina. Jsem z toho fakt dost na nervy. Nemáte někdo nějákou diagnozu?
Díky
Jo a jsem z Irska
Díky
Jo a jsem z Irska
Rover 75 1,8 2004
-
- Příspěvky: 2387
- Registrován: pát lis 30, 2007 0:52
- Bydliště: Zlin,Canterbury,Zlin +420603476566 lenham3@seznam.cz
Re: Přehřívá se motor
Tak to je tesneni pod hlavou
Re: Přehřívá se motor
no tak to je super, co teď? Mám ho vrátit? Nebo to vyměnit? Díval jsem se na Ebay, že to těsnění stojí kolem 20 euro, ale co práce? A nedá se s tím normálně jezdit? Jak se to mohlo posrat, vždyť od 2002 už to měli mít pořešený?
Rover 75 1,8 2004
-
- Příspěvky: 6440
- Registrován: čtv zář 20, 2007 19:17
- Bydliště: Šumperk
- Kontaktovat uživatele:
Re: Přehřívá se motor
Já jsem měl prasklinu někde v bloku(asi někde mezi kanálkama, nikdo nevěděl), tvářilo se to jak těsnění, nikdo nebyl schopnej to dát do kupy, a i borci z Rover servisu už od toho dávali ruce pryč, od té doby jsem ale skeptik a auto bych určitě vrátil. Dyť je plno jinejch, který jsou v cajku....
(mě se to nijak nepřehřívalo, jen se mi dělalo kapučíno ve vodě, voda v oleji nebyla, takže se s tím dalo uplně normálně jezdit, jen se musela pravidelně čistit expanzka)
To že tam dávali jiný kolíky ten problém uplně nevyřešilo, snížila se náchylnost ale určitě nezmizela. Posrat se to teoreticky může a co se posrat může tak se občas(ne vždy) posere. Někdo s tím jezdil, nedal si pozor třeba to uvařil uvařil a je to, nebo cokoliv jinýho, každopádně ten motor už má za sebou něco špatnýho a ten člověk kterej se ho zbavuje asi moc dobře ví proč.
(mě se to nijak nepřehřívalo, jen se mi dělalo kapučíno ve vodě, voda v oleji nebyla, takže se s tím dalo uplně normálně jezdit, jen se musela pravidelně čistit expanzka)
To že tam dávali jiný kolíky ten problém uplně nevyřešilo, snížila se náchylnost ale určitě nezmizela. Posrat se to teoreticky může a co se posrat může tak se občas(ne vždy) posere. Někdo s tím jezdil, nedal si pozor třeba to uvařil uvařil a je to, nebo cokoliv jinýho, každopádně ten motor už má za sebou něco špatnýho a ten člověk kterej se ho zbavuje asi moc dobře ví proč.
Re: Přehřívá se motor
Já bych to tak černě neviděl. To, že ti z toho teče kapalina, když to je horké a otevřeš expanzku neznamená nic. Horké se to otvírat nesmí, protože jak to otevřeš, klesne tlak v chladicím okruhu a tím se bod varu chladicí kapaliny dostane na hodnotu nižší, než je aktuálně její teplota a kapalina začne v hlavě, kde je nejvyšší teplota vřít - proto vytéká z expanzky ven.
Takže než začneš měnit těsnění pod hlavou, což je až poslední možnost, vyzkoušej ještě ty hadice, jestli jsou po zahřátí všechny horké, nepíšeš, jestli to pěkně topí, jestli se ztrácí chladicí kapalina, pokud teda neotevíráš expanzku, zkontroluj a vyčisti zásuvky od čidel na teplotu chladicí kapaliny. Snad to nebude nic hrozného, možná ten zaseklý termostat - ten poznáš tak, že jak to bude v červeném, půjdeš honem ohmatat ty hadice a ty hrubé hadice k chladiči budou studené nebo vlažné.
Teď jsem to ještě jednou pročítal: jak ychle se pohybuje ta ručička z červenýho zpět na půlku? Pokud by to bylo těsnění, určitě by zase nespadla rychle zpět, to není z fyzikálního hlediska možné, podle mě to bude něco s tou elektrikou
Takže než začneš měnit těsnění pod hlavou, což je až poslední možnost, vyzkoušej ještě ty hadice, jestli jsou po zahřátí všechny horké, nepíšeš, jestli to pěkně topí, jestli se ztrácí chladicí kapalina, pokud teda neotevíráš expanzku, zkontroluj a vyčisti zásuvky od čidel na teplotu chladicí kapaliny. Snad to nebude nic hrozného, možná ten zaseklý termostat - ten poznáš tak, že jak to bude v červeném, půjdeš honem ohmatat ty hadice a ty hrubé hadice k chladiči budou studené nebo vlažné.
Teď jsem to ještě jednou pročítal: jak ychle se pohybuje ta ručička z červenýho zpět na půlku? Pokud by to bylo těsnění, určitě by zase nespadla rychle zpět, to není z fyzikálního hlediska možné, podle mě to bude něco s tou elektrikou

Re: Přehřívá se motor
Díky Hombre, přesně takový rady potřebuju. Alespoň někdo mě trochu uklidní. Když to chcípnu a nechám zaplý klíček, tak se to vrátí za hukotu větráku během třiceti vteřin tak jakoby sekavě zase na půlku. Vždycky se pohne tak o tři mm dolů, pak zase o tři a je na půlce. Taky jsem to viděl spíš na el. protože tohle mě někdy udělá i za jízdy. Prostě vylítne a zachvilku třeba zase stejně rychle spadne. Ale co ten větrák, proč je furt zaplej? Jinak jsem se díval včera asi dvacet min po jízdě kdy už to bylo zase vychládlý a když jsem otevřel víčko nádobky tak to jenom trochu zasičelo a nějáká kapučíno pěna tam nebyla. Možná nějáký malý usazeniny ale nic víc. Dolil jsem kapalinu, ale nevešla se tam ani deci a bylo to zase plný.
Hadici jsem zkoušel mačkat a když je ukazatel na půlce tak ji zmáčknout trochu jde a je horká. Dneska ještě zkusím, jestli to topí.
Díky moc za rady
Hadici jsem zkoušel mačkat a když je ukazatel na půlce tak ji zmáčknout trochu jde a je horká. Dneska ještě zkusím, jestli to topí.
Díky moc za rady
Rover 75 1,8 2004