Koupě R75
Koupě R75
Zdravím všechny.
Tak vážně uvažuji o zakoupení nějaké pětasedmdesátky.
Kritéria- sedan, r.v.2002 a novější, motor 1,8l, nejlépe s turbem.
Vím, že se to špatně shání, ale já jsem s to si tu práci s tím dát.
Sehnal jsem si spoustu informací o výhodách, či nevýhodách tohoto výtečného auta, ale často jsem tu na fóru narazil na slova typu jako "je dobré si vždy na jeté auto dát pozor a u Roverů to platí dvojnásobně".
Na co bych se měl tedy zaměřit?
Co tak prohlížím inzeráty, tak mě zaujaly tyto:
Např.:
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/detai ... rigin=PARK
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/detai ... rigin=PARK
http://www.autoscout24.de/Details.aspx?id=l4upkqeulo1u
Na víc jsem nenarazil.
Preferuji dovoz z Německa, má někdo prosím tip na dovozce?
V Polsku je jich mnohem víc na prodej, ale odtamtud bych to nechtěl ani náhodou, rovněž i Itálie.
Cenu auta tak moc neřeším, když vím, že si připlatím 30-40 000,- a budu mít lepší vůz, do kterého nebudu muset pár let hrábnout, tak ty peníze někde seženu.
Servis taky neřeším, protože jednoho mechanika, co do toho dělá, znám, navíc mám velmi dobrého známého, co má servisní dílnu, opravují kdeco a těm dost věřím, vždy s nima byla super domluva a práce odvedená na jedničku.
Potíže s ND taky neřeším, protože do ND přímo dělám a celkově vím, jak to chodí a na Rovery to není problém sehnat, stačí jen vědět, kde.
I když ta dostupnost není taková, že se nikde neválí jen tak skladem.
Na autě závislý nejsem, dvoutýdenní odstávka mě nevadí.
Vím, že to Německo je celkem daleko, ale tady je mnou požadovaná motorizace v podstatě nedostupná.
Máte někdo detailní zkušenosti se sháněním?
Předem moc děkuji za případné rady a tipy.
Dost mi to pomůže.
Jestli mám v něčem zcestný názor, tak mě prosím uveďte na správnou rovinu.
P.S.: Výbavu ani moc neřeším, s ohledem na to, kolik těch aut jezdí, si nemohu moc vymýšlet, jediné, co požaduji, je tempomat, když tam nebude, tak bych ho jednoduše nechal domontovat.
Tak vážně uvažuji o zakoupení nějaké pětasedmdesátky.
Kritéria- sedan, r.v.2002 a novější, motor 1,8l, nejlépe s turbem.
Vím, že se to špatně shání, ale já jsem s to si tu práci s tím dát.
Sehnal jsem si spoustu informací o výhodách, či nevýhodách tohoto výtečného auta, ale často jsem tu na fóru narazil na slova typu jako "je dobré si vždy na jeté auto dát pozor a u Roverů to platí dvojnásobně".
Na co bych se měl tedy zaměřit?
Co tak prohlížím inzeráty, tak mě zaujaly tyto:
Např.:
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/detai ... rigin=PARK
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/detai ... rigin=PARK
http://www.autoscout24.de/Details.aspx?id=l4upkqeulo1u
Na víc jsem nenarazil.
Preferuji dovoz z Německa, má někdo prosím tip na dovozce?
V Polsku je jich mnohem víc na prodej, ale odtamtud bych to nechtěl ani náhodou, rovněž i Itálie.
Cenu auta tak moc neřeším, když vím, že si připlatím 30-40 000,- a budu mít lepší vůz, do kterého nebudu muset pár let hrábnout, tak ty peníze někde seženu.
Servis taky neřeším, protože jednoho mechanika, co do toho dělá, znám, navíc mám velmi dobrého známého, co má servisní dílnu, opravují kdeco a těm dost věřím, vždy s nima byla super domluva a práce odvedená na jedničku.
Potíže s ND taky neřeším, protože do ND přímo dělám a celkově vím, jak to chodí a na Rovery to není problém sehnat, stačí jen vědět, kde.
I když ta dostupnost není taková, že se nikde neválí jen tak skladem.
Na autě závislý nejsem, dvoutýdenní odstávka mě nevadí.
Vím, že to Německo je celkem daleko, ale tady je mnou požadovaná motorizace v podstatě nedostupná.
Máte někdo detailní zkušenosti se sháněním?
Předem moc děkuji za případné rady a tipy.
Dost mi to pomůže.
Jestli mám v něčem zcestný názor, tak mě prosím uveďte na správnou rovinu.
P.S.: Výbavu ani moc neřeším, s ohledem na to, kolik těch aut jezdí, si nemohu moc vymýšlet, jediné, co požaduji, je tempomat, když tam nebude, tak bych ho jednoduše nechal domontovat.
Rover 75 1.8L Turbo sedan 2004
Tento automobil byl: 72 453. ve výrobním pořadí, z celkového počtu 112 381 ks, 752. 1.8 T Connoisseur z celkového počtu 2 392 ks, 1 003. v barvě laku Odyssey Blue (kód: JGA) z celkového počtu 2 856 ks.
Alfa Romeo 147, 1.6 L Twinspark 105 KS
Tento automobil byl: 72 453. ve výrobním pořadí, z celkového počtu 112 381 ks, 752. 1.8 T Connoisseur z celkového počtu 2 392 ks, 1 003. v barvě laku Odyssey Blue (kód: JGA) z celkového počtu 2 856 ks.
Alfa Romeo 147, 1.6 L Twinspark 105 KS
-
- Příspěvky: 6440
- Registrován: čtv zář 20, 2007 19:17
- Bydliště: Šumperk
- Kontaktovat uživatele:
Re: Koupě R75
Hlasuju pro 4)
Re: Koupě R75
Pěkný kousek,Max se vyzná.Dávám taky hlas.I když preferuji světlý interier,zdá se mě útulnější.Ale je to krásné auto za dobré peníze.
R75 1.8T,MG ZR 160
R200 1.4i/prodáno/
R200 1.4i/prodáno/
Re: Koupě R75
No ty penize nejsou spatne... ale bacha, neni to diesel a na benzinaka uz ma neco najeto a je tedy otazka, v jakem stavu motor je - obzvlaste turbo...
Re: Koupě R75
Jenze s turbo-benzinakama je pri nakupu problem obecne... tak se fakt tezko poznava v jakem je stavu. Ta tocici se vecicka je takovy Damokluv mec. Strasne moc zalezi na tom, jak se s autem jezdilo, jak kvalitni a pravidelny servis mel... a to proste nepoznas. Dle meho nazoru bych pri koupi takoveho auta a s tolika kilometrama chtel automaticky slevu na vymenu turba, pac jinak je to podle mne pekna loterie.... ale jak rikam, tohle plati u jakekoli znacky auta...
-
- Příspěvky: 6440
- Registrován: čtv zář 20, 2007 19:17
- Bydliště: Šumperk
- Kontaktovat uživatele:
Re: Koupě R75
Nedělejme z toho vědu, při koupi benzíňáka s turbem si prostě dostyčný nachystá 15 až 20 tyček navíc na případnej repas. Když je nevyužije tak za ně může koupit něco jinýho.
- AnderN
- Site Admin
- Příspěvky: 6973
- Registrován: pon zář 17, 2007 18:46
- Bydliště: Brno, tel.: +420 725 378 817
- Kontaktovat uživatele:
Re: Koupě R75
Oprava turba jistě není zadarmo, ale jestli turbo na zážehovém nebo vznětovém motoru, to už je snad jedno ... a turbodiesely se prodávají jak na běžícím pásu a nikdo se nad tím nepozastavuje. Tento motor (1.8T) má zcela standardní turbodmychadlo Honeywell Garrett GT20, je to malé turbo, takže když se náhodou poláme, nebude to nějak překvapivá darda (v porovnání s jinými).
Ten poslední kousek se mi líbí a pokud se při jízdě nebude projevovat podezřele, tak bych se toho vůbec nebál.
Ten poslední kousek se mi líbí a pokud se při jízdě nebude projevovat podezřele, tak bych se toho vůbec nebál.
-
- Příspěvky: 6440
- Registrován: čtv zář 20, 2007 19:17
- Bydliště: Šumperk
- Kontaktovat uživatele:
Re: Koupě R75
Nejsem turboinženýr , ale paušálně benzínový turbíny maj při stejným počtu najetých km natočeno víc rotací než dieselový turbíny. Proto taky všeobecně řečeno zasloužej o něco větší pozornost.
Vysíraj se samozřejmě i turbíny u dieselů.
Každopádně jak píše Ondra, jak ty Mitsu co se dávaj do CDT tak ty Garrety co se dávaj do 1.8 T jsou podle mýho repasovatelný do 20 000 CZK.
Vysíraj se samozřejmě i turbíny u dieselů.
Každopádně jak píše Ondra, jak ty Mitsu co se dávaj do CDT tak ty Garrety co se dávaj do 1.8 T jsou podle mýho repasovatelný do 20 000 CZK.
Re: Koupě R75
Repas turba v TurboCar Velká Bíteš,značí že dáš obal a opravna pajšl 17000, jinakak oprava do 12000, nové 22500,v Cartecu 49900.
R75 1.8T,MG ZR 160
R200 1.4i/prodáno/
R200 1.4i/prodáno/
- AnderN
- Site Admin
- Příspěvky: 6973
- Registrován: pon zář 17, 2007 18:46
- Bydliště: Brno, tel.: +420 725 378 817
- Kontaktovat uživatele:
Re: Koupě R75
Proč Pracovní otáčky turbodmychadel se přece neodvíjejí od otáček motoru. Vlastně neexistují turba určená pro zážehové nebo vznětové motory ... turba se liší velikostí, plnícím tlakem, regulací atd. a výrobce vybírá pro svůj motor turbo dle těchto parametrů, ale totéž turbo může sloužit jak v zážehovém, tak vznětovém motoru a jeho otáčky jsou pak zhruba stejné.Tommi_82 píše:... paušálně benzínový turbíny maj při stejným počtu najetých km natočeno víc rotací než dieselový turbíny ...
-
- Příspěvky: 6440
- Registrován: čtv zář 20, 2007 19:17
- Bydliště: Šumperk
- Kontaktovat uživatele:
Re: Koupě R75
No beru to selským rozumem(detaily neznám), při vyšších otáčkách motoru vyjde z motoru větší objem zplodin, zplodiny se pak opírají do lopatek a roztáčejí turbínu. Selským rozumem tedy počet otáček turba a počet otáček je spjat funkcí kterou sice nejsem schopen definovat ale o které se lze domnívat že má za následek že s rostoucími otáčkami motoru nějakým způsobem porostou i otáčky turba. Pro jeden typ turba tedy podle mého platí že na benzínovém motoru by dané jedno konkrétní turbo natočilo více než na naftovém.
Výrobce sice může vybírat turbo s určitými parametry a zcela jistě to i dělá ale u benzínových motorů výrobce potřebuje aby turbo bylo použitelné ve větším rozsahu otáček motoru(tedy podle mého ve větším rozsahu průtoků zplodin) než u naftového motoru, což je podle mě těžší a hůře zvládnutelný úkol. Hlavní rozdíl je tedy v tom že benzínovej motor na 100 km jízdy natočí o dost více než naftovej, sežere víc vzduchu a vytvoří větší objem (méně škodlivých) emisí než nafta.
Jsem smířenej s tím že tuhle teorii možná neobhájím.
V praxi ale vycházím z toho že v mém okolí skoro každý kdo má turbo benzín a moc jich není tak turbo repasoval (včetně děduly, mýho švagra, souseda, a z doslechu i další), a z toho davu turbonafťáků kolem mě repasovali jen majitelé škodovek Octavia TDI(druhej švagr, známej), semtam někdo s BMW XXX D(známej, bratr bude asi brzo následovat). No a jinak nikdo. Na to, jak je všude kolem rozšířená nafta je to až s podivem.
Výrobce sice může vybírat turbo s určitými parametry a zcela jistě to i dělá ale u benzínových motorů výrobce potřebuje aby turbo bylo použitelné ve větším rozsahu otáček motoru(tedy podle mého ve větším rozsahu průtoků zplodin) než u naftového motoru, což je podle mě těžší a hůře zvládnutelný úkol. Hlavní rozdíl je tedy v tom že benzínovej motor na 100 km jízdy natočí o dost více než naftovej, sežere víc vzduchu a vytvoří větší objem (méně škodlivých) emisí než nafta.
Jsem smířenej s tím že tuhle teorii možná neobhájím.
V praxi ale vycházím z toho že v mém okolí skoro každý kdo má turbo benzín a moc jich není tak turbo repasoval (včetně děduly, mýho švagra, souseda, a z doslechu i další), a z toho davu turbonafťáků kolem mě repasovali jen majitelé škodovek Octavia TDI(druhej švagr, známej), semtam někdo s BMW XXX D(známej, bratr bude asi brzo následovat). No a jinak nikdo. Na to, jak je všude kolem rozšířená nafta je to až s podivem.
- AnderN
- Site Admin
- Příspěvky: 6973
- Registrován: pon zář 17, 2007 18:46
- Bydliště: Brno, tel.: +420 725 378 817
- Kontaktovat uživatele:
Re: Koupě R75
No jo ale řekl bych, že právě proto mají turbodmychadla různé regulace a obtoky, které řídí pracovní otáčky a tím i plnící tlak. Jinak bys to mohl hnát řemenem přímo od kliky, kdyby tam měl být přímý převod. Jenže to by pak byl spíš kompresor.
Re: Koupě R75
Tady je taky něco co možná stojí za úvahu (výbava ale není max80 )
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... geNumber=1
Zajímavé jsou ty kilometry, pokud jsou pravda, bylo by to krásné (hlavně kvůli podvozku). Ale píšou úplná servisní historie, což je velké plus.
Z mé zkušenosti bych donutil prodejce projet se ne kolem bazaru, ale někde dál (10-15 km) a trošku mu šlápnout na krk (ne prodejci). Aby se ukázaly "skryté" vady. Říkám to z toho důvod, že dceřina 75 jela kolem bazaru krásně, ale až na dálnici pod zátěží se projevil prasklý válec
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... geNumber=1
Zajímavé jsou ty kilometry, pokud jsou pravda, bylo by to krásné (hlavně kvůli podvozku). Ale píšou úplná servisní historie, což je velké plus.
Z mé zkušenosti bych donutil prodejce projet se ne kolem bazaru, ale někde dál (10-15 km) a trošku mu šlápnout na krk (ne prodejci). Aby se ukázaly "skryté" vady. Říkám to z toho důvod, že dceřina 75 jela kolem bazaru krásně, ale až na dálnici pod zátěží se projevil prasklý válec
MGF 1.8 VVC; Jaguar S-type 4.2L; Rover 75 1.8/88 kW; Daimler X350 4.2L LWB SC; Jaguar XJS V12 5.3L Hess&Eisenhardt