Stránka 1 z 3

S "novým" autem nové trable

Napsal: pon říj 17, 2011 21:43
od maartyy
Zdravím. Jsem čerstvý majitel Rovera 75 2.0CDT 85kw 2000 , snad po otcově vzoru, který vlastní 214Si.

Autiko je dovezené z Německa, na tachometru má 166000, což mi přijde tak o 100 min než by mohla byt realita, ale chlap se odvolával že to kupoval od prvního majitele a v německé servisce je poslední kontrola v roce 2005 kde má auto 90000km, no ale nevím nevím :-D

Auto má nějaké mouchy tak se začnu ptát, pokud znáte na něco odpověď budu vděčný za cokoli :-)

První a významný problém je pro mě špatně držící kapota, špatně se zacvakává, auto stávalo určitě venku, ty dva zuby co zakousne kapota do předního rámu jsou celkem orezlé, musí se na několikrát a když už se zacvakne tak stejně za jízdy na hrbech problikává kontrolka na displayi, pročistil jsem to kontaktolem ale nic moc zlepšení. Co vlastně spíná to čidlo a na co se mám teda zaměřit, kapota je zacvaknutá ale auto si myslí opak.

Levé zrcátko u řidiče je prasklé, je sice v celku, ale k Roveru to prostě nepatří. Nějaký fígl na výměnu skla? Stačí nechat u skláře vyříznout zrcadlo o stejném rozměru a plesknut ho tam?

Autorádio mám sice jen na kazety, ale originál a krásně tam sedí, jenomže je zakódované. Prý při odpojení baterky to prostě udělá. Prodejce mi řekl že někdo kdo stáčí kilometry by se do toho měl umět dostat a buď kód zjistit nebo ho změnit. Podle mě je to docela složitý postup. Na rádiu je napsáno lihovou fixou 123(3 nebo 5 nedá se to skoro poznat, takový klikyhák)400 což je trochu moc čísel. To samé SN, taky má víc znaků než požadují všechny internetové hledače kódu. Pokud by někdo věděl budu moc vděčný. WAIT na rádiu trvá strašně dlouho než dovolí kód zadat znovu a pokus omyl to tedy nepůjde.
Alpine XQD101042PUY
S/NO: AL7RV630XD114660
E90114660A

Dále by mě zajímalo jestli se dá nějak změnit jazyk palubního počítače a všech kontrolek. Z němčiny na angličtinu bohatě postačí.

Pravým zadním dveřím centrál nevytlačí štupl. Ten při zamčení centrálu zajede až pod úroveň té chromované kapky co je kolem něj a i při odemčení centrálem jdou dveře odemknout jen zevnitř, to čudlík ochotně vyskočí ale vnější klika s ním nehne.

Jak se dá vyresetovat oilservice? Olej vždy na autě měním sám i s filtrem a rád bych si i sám resetnul tenhle nápis co se ukáže při otočení klíčku na dvojku.

Existuje nějaký klíčový fígl na kufr? Když táhnu nákup, tak ho musím položit, jít k řidiči, zmáčknout čudlík který je celkem na blbém místě aby mi nadskočil kufr a pak zas jít zpátky. I pětkrát zmáčknout klíček by bylo pohodlnější :-D

No zatím vše, pokud si ještě na něco vzpomenu tak dám vědět.

Obrázek

Re: S "novým" autem nové trable

Napsal: pon říj 17, 2011 22:24
od AnderN
Vítej v klubu! Zkusím ti dát odpovědi aspoň na některé z tvých otázek.

Ta kapota je asi problém více kusů ... když ji nezabouchnu pořádně, stává se mi to taky, hlavně v zimě na dálnici, když se zvýší nápor vzduchu. Zkus ji pořádně zabouchnout, pustit klidně z 30 cm dolů. Pokud to bude přetrvávat, zkusil bych asi sehnat zámek kapoty z vrakoviště, kontakty tady jsou.

Skla zrcátek se dají sehnat, není potřeba řezat. Sklo je v zrcátku nacvaknuté, ale při jeho vyndávání dávej pozor, abys neulomil ty packy, co ho drží. Někde je tady k tomu téma, tuším Jeytee je vyndával a zpevňoval kvůli vibracím.

U R75 vybavených Highline rádiem s TV a navigací se dá jazyk přepínat v menu. Pokud máš navigaci (alespoň tu jednodušší, co využívá displej mezi rychloměrem a otáčkoměrem), mělo by to taky jít někde v nastavení. Pokud ne, dá se to přepnout přes diagnostiku.

Čudlík ve dveřích -- budeš muset rozebrat a zjistit, kde je problém. Možná zámek, možná kontakt. Taky mě to čeká.

Na reset oil service má fígl Tommi_82 ... nám ostatním to resetují v servisu při výměně.

Kufr -- zkusil jsi zmáčknout tlačítko odemykání na klíči a podržet ho cca 1-2 sekundy?

Stáhni uživatelský a ve tvém případě asi i servisní manuál. Bude se ti hodit.

Re: S "novým" autem nové trable

Napsal: pon říj 17, 2011 22:55
od kptHergot
K řidiči při otevírání kufru chodit nemusíš, prostě strč klíč do zámku a otoč :wink: , ale tobě jde asi o otevírání kufru dálkovým, což nejde, možná snad u posledních modelů ano . . . . jinak rádio má pin čtyřmístný, nevím jak ostatní, u nás je to postupka . . . . když zadáš špatně, lze to opakovat až za nějakou dobu, blokne se to . . . . zámek kapoty doporučuji rozebrat, vyčistit promazat , kápnout olej i do bovdenů a tuším, že přítlak kapoty by měl jít seřídit, ale nejsem si jistý . . . . car::

Re: S "novým" autem nové trable

Napsal: úte říj 18, 2011 6:21
od Tommi_82
Gratuluju ke koupi, i když v případě těchto starších kusů to já osobně nevnímám moc jako výhru.

- S kapotou třísknout a vůbec se s tím nemazat.
- Reset oleje : http://www.rover-club.net/graphics/manu ... terval.pdf
- Skla zrcátek jsou vyhřívaná, osobně bych si zajel do jeseníku na vrakáč vybrat(nebo si ho nechal poslat). Majitel určitě není podvodník a má super ceny. Kupuju u něj něco co chvila. Kontakty na vrakáče máš tu:
Zlín 603476566
Jeseník 603 269 750
Praha, Hradec Králové 608 233 388
Hranice na Moravě 776 653 319
- Angličtina výhradně přes diagnostiku.
- S tím kódem na rádio je to potíž, taky mi ve sklepě jedno leží. Osobně doporučuju rádio vymontovat a zaměnit za moderní 2DIN(nebo 1DIN s rámečkem) rádio, kvalita zvuku dnešních rádií je o 2 třídy dál.
- Odemykání kufru jedině u novějších kusů, v tvým případě v žádným případě ovladačem odemknout nepůjde. Jedinej fígl je poslat manželku nebo děcka ať ten kufr otevřou. Jestli jezdíš hodně nakupovat, měls koupit tourera, ten to má řešený oproti sedanu geniálně(teď to záměrně zlehčuju).
- Zadní dveře rozebrat, asi se ti zohl ten drát na kterým ten čudl je. Pravděpodobně to někdo už rozebíral a blbě složil.

Re: S "novým" autem nové trable

Napsal: úte říj 18, 2011 17:17
od maartyy
To je fajn že vrakáč s roverama je v Hranicích, pracuju tam :-D
Jinak díky za odpovědi. Příští týden mám dovolenou tak se na všechno postupně vrhnu, s tím rádiem mě to ale mrzí, ten rámeček, jiné rádio, nebude to ono :-D U kufru to přežiju tím klíčem.

Re: S "novým" autem nové trable

Napsal: stř říj 19, 2011 17:24
od Tommi_82
Kecat ti do toho nebudu, ale osobně bych z hranic jel raději na výlet do jeseníku. Rozdíl v ceně by mi tu cestu možná zaplatil.

Re: S "novým" autem nové trable

Napsal: stř říj 19, 2011 18:04
od AnderN
Asi tak ... s Hranicemi tady má vícero lidí negativní zkušenost, ale někteří si nestěžují.

Re: S "novým" autem nové trable

Napsal: stř říj 19, 2011 18:55
od Trunda
Uz jsem mu daval echo... a dokonce si to sam overil :-D

Re: S "novým" autem nové trable

Napsal: ned říj 23, 2011 21:29
od maartyy
Objevil jsem jestě jednu záhadu a to, že na zadní sedadla za každé situace funí jenom studený vzduch. Zadní fukar nemá vyhřívání? Popřípadě jak se dostanu k té věcičce co ohřívá vzduch pro zadní sedadla. Díky

Re: S "novým" autem nové trable

Napsal: ned říj 23, 2011 21:32
od Keksin
Na zadní sedadla jde jen studenej vzduch. Teplej vzduch jde jen zpod sedadel.

Re: S "novým" autem nové trable

Napsal: ned říj 23, 2011 21:35
od Trunda
Smankote fakt?! No to je teda docela smutna nevychytavka :-(

Re: S "novým" autem nové trable

Napsal: ned říj 23, 2011 22:00
od roverix
To je tam schválně a je to proto, když si vzadu někdo prdne, tak druhý nemusí hledat plynovou masku. Prostě si pustí na xicht čerstvý vzduch

Re: S "novým" autem nové trable

Napsal: pon říj 24, 2011 13:29
od maartyy
Je možné že má kontrola trakce vliv na výkon? Jinak si totiž nedovedu vysvětlit jak mě kamoš mohl natřít při zrychlení z 50 na 100 s 66kw oktávou v kombajnu. Rozhodně to nebyl nějaký závod, ale tak oba sme tam měli čtverku, oba sešlápli plyn a on kupředu vystřelil daleko líp.

Re: S "novým" autem nové trable

Napsal: pon říj 24, 2011 13:33
od Trunda
Protoze mate oba jinak zprevodovanou prevodovku.... on uz tam mohl mit otacky, ve kterych ma spicku kroutici moment... .... hodne spatny zpusob porovnavani :-D

Re: S "novým" autem nové trable

Napsal: pon říj 24, 2011 13:38
od maartyy
Jako jasne, ale postavit dva naftaky vedle sebe na caru aby nam to prcina v minishortkach odstartovala to fakt ne :D Uz tak jsem malem brecel kdyz mi na emisich tocil motor na prazdno.

Davaly se na rovery nejake origo litaky 16"-17"? Na ty 15" co mam obuju zimáky a na léto pořídím komplet sadu nových 16" nebo 17" a libily by se mi originály rover.