ROVER 75 CDT - Cukání motoru při nízkých otáčkách [VYŘEŠENO]

Odpovědět
Uživatelský avatar
heimat
Příspěvky: 20
Registrován: pát říj 28, 2011 15:56
Bydliště: Liberec

ROVER 75 CDT - Cukání motoru při nízkých otáčkách [VYŘEŠENO]

Příspěvek od heimat » pát říj 28, 2011 16:14

Ahoj,

právě jsem se stal novým majitelem této nádhery, tak Vás zkušenější prosím o radu.

Auto má najeto poctivých 109.000km, je vidět, že se o něho majitel pečlivě staral a nezaznamenal jsem žádný větší problém. Pouze při nízkých otáčkách (cca 1.000 otáčkách za minutu) se občas stane, že motor mírně (fakt lehce) jakoby cukne. Děje se tak při akceleraci, kdy stoupá výkon, ale i třeba v momentě, kdy jedu po rovině na nízké otáčky. Pokud motor více vytočím, problém mizí.

Je problém v palivovém filtru, nebo to chce vyměnit svíčky? Budu dělat rozvody a měnit olej, ale nepředpokládám, že by to tento mírný nedostatek vyřešilo.

Máte také prosím nějaký typ, kde bych našel dobrý servis v okolí Liberce, nebo v Praze? Třeba by bylo lepší, abych tohle všechno nechával dělat u zkušenějších mechaniků. Na foru jsem bohužel tuto sekci nenašel. :-/

Díky moc za typy a těším se na odpověď. :-]



Honza
Obrázek
ROVER 75 2.0 CDT

Tommi_82
Příspěvky: 6440
Registrován: čtv zář 20, 2007 19:17
Bydliště: Šumperk
Kontaktovat uživatele:

Re: 2001 ROVER 75 2.0 CDT - Cukání motoru při nízkých otáčká

Příspěvek od Tommi_82 » pát říj 28, 2011 17:53

počkej, kde je chyba? CDT je nafta! Svíčky jsou u naftovýho auta jedině tak žhavící a ty bezdůvodně rozhodně neměň! Nemaj na to vůbec vliv.
Rozvod motru je u tohohle auta řetězem(a tense rozhodně bezdůvodně nemění), jsou tam teda taky dva řemeny ale ty jsou na pohánění klimatizace, pumpy, serva atd. Je otázka jestli to měnit, mění se to jednou za 6 let. Když se kterejkoli z těch řemenů přetrhne, tak ti odvážnější z nás ještě lehkou nohou dojedou do nejbližšího servisu. :lol:

Co bys měl vyměnit je palivový a vzduchový filtr. Až to bude vyměněný a bude to cukat, bude důvod přemýšlet kde by mohl být problém.
Dříve: 214 Si r.v. 1996 modrá met.
Obrázek
Dříve: 75 Tourer 2.0 CDT r.v. 04/2002 modrá met.(Royal blue)
Obrázek
Obrázek
Dříve: Mazda CX-7 2.3 DiSi Turbo 191 kW r.v. 2008
Obrázek
Nyní: Opel Zafira Tourer 2.0 CDTi 143 kW r.v. 2014
Obrázek

Uživatelský avatar
heimat
Příspěvky: 20
Registrován: pát říj 28, 2011 15:56
Bydliště: Liberec

Re: 2001 ROVER 75 2.0 CDT - Cukání motoru při nízkých otáčká

Příspěvek od heimat » pát říj 28, 2011 21:03

Tommi_82 píše:počkej, kde je chyba? CDT je nafta! Svíčky jsou u naftovýho auta jedině tak žhavící a ty bezdůvodně rozhodně neměň! Nemaj na to vůbec vliv.
Rozvod motru je u tohohle auta řetězem(a tense rozhodně bezdůvodně nemění), jsou tam teda taky dva řemeny ale ty jsou na pohánění klimatizace, pumpy, serva atd. Je otázka jestli to měnit, mění se to jednou za 6 let. Když se kterejkoli z těch řemenů přetrhne, tak ti odvážnější z nás ještě lehkou nohou dojedou do nejbližšího servisu. :lol:

Co bys měl vyměnit je palivový a vzduchový filtr. Až to bude vyměněný a bude to cukat, bude důvod přemýšlet kde by mohl být problém.
No vidíš, zatím jsem měl jen benzínová auta, takže díky za objasnění. :-]] To, co píšeš, vyměním a uvidíme no.
Obrázek
ROVER 75 2.0 CDT

Uživatelský avatar
heimat
Příspěvky: 20
Registrován: pát říj 28, 2011 15:56
Bydliště: Liberec

Re: 2001 ROVER 75 2.0 CDT - Cukání motoru při nízkých otáčká

Příspěvek od heimat » pát říj 28, 2011 21:05

rover100 píše:Ahoj,mám stejný problém,výměna naftového filtru,vzducháč KN,a pořád cukání.Zlepšilo se to přechodem na lepší naftu(zatím necuká) :)
Ahoj! A jak to dlouho ti to cukalo, nehoršilo se to? Koukám, že jsi z Prahy, máš nějaký typ na ten servis prosím? S tou naftou to zkusím.
Obrázek
ROVER 75 2.0 CDT

cvrko
Příspěvky: 1677
Registrován: sob led 01, 2011 21:17
Bydliště: Havířov

Re: 2001 ROVER 75 2.0 CDT - Cukání motoru při nízkých otáčká

Příspěvek od cvrko » pát říj 28, 2011 22:03

Ahoj,rozhodně tankuj značkovou naftu,když nabereš tzv. šmejd tak z toho nic dobrého nevzejde a ty filtry zkus vyměnit,ale spíš bych řekl,že to bude vzduchový--podle mě v nízkých točkách nestačí okysličit motor. :wink:
Obrázek Obrázek
Rover 75 CDTi r.v. 2005

Uživatelský avatar
heimat
Příspěvky: 20
Registrován: pát říj 28, 2011 15:56
Bydliště: Liberec

Re: 2001 ROVER 75 2.0 CDT - Cukání motoru při nízkých otáčká

Příspěvek od heimat » sob lis 05, 2011 14:21

Tak jsem vyměnil vzduchový filtr a problém je vyřešen. :-] KN snad něco vydrží.
Obrázek
ROVER 75 2.0 CDT

Uživatelský avatar
AnderN
Site Admin
Příspěvky: 6973
Registrován: pon zář 17, 2007 18:46
Bydliště: Brno, tel.: +420 725 378 817
Kontaktovat uživatele:

Re: 2001 ROVER 75 2.0 CDT - Cukání motoru při nízkých otáčká

Příspěvek od AnderN » sob lis 05, 2011 15:41

Ajaj ... KN a CDT motor, to je taky někdy loterie.
Obrázek
MG ZT CDTi @ 118 kW / 370 Nm - 2009-? :: 200.000 km @ Obrázek
Rover 25 18K4F / automat CVT - 2013-? :: 50.000 km @ Obrázek
Rover Mini Cooper - 2016-? :: 20.000 km @ Obrázek
Ex. Rover 620 SDi - 2004-2009 :: 100.000 km @ Obrázek

Uživatelský avatar
heimat
Příspěvky: 20
Registrován: pát říj 28, 2011 15:56
Bydliště: Liberec

Re: 2001 ROVER 75 2.0 CDT - Cukání motoru při nízkých otáčká

Příspěvek od heimat » sob lis 05, 2011 20:13

Proč loterie? Výrobce uvádí, že filtr je plnohodnotný a nahrazuje. či převyšuje parametry ten tovární. :-] O KN jsem slyšel jen špatné v tý souvislosti, když to uživatel přemastil olejem.
Obrázek
ROVER 75 2.0 CDT

Uživatelský avatar
AnderN
Site Admin
Příspěvky: 6973
Registrován: pon zář 17, 2007 18:46
Bydliště: Brno, tel.: +420 725 378 817
Kontaktovat uživatele:

Re: 2001 ROVER 75 2.0 CDT - Cukání motoru při nízkých otáčká

Příspěvek od AnderN » sob lis 05, 2011 21:45

heimat píše:... O KN jsem slyšel jen špatné v tý souvislosti, když to uživatel přemastil olejem.
Přesně na to jsem narážel ... někdy ani není potřeba výrazně přemastit a drobné kapky oleje od filtru jsou strhávány do sání, až zanesou měřič hmotnosti nasávaného vzduchu (váhu). Je to častý případ, ale neznamená to, že se s KN filtrem nedá jezdit. Taky ho mám doma, akorát jsem ho musel zase demontovat, protože si s ním nerozuměl můj nachipovaný motor.
Obrázek
MG ZT CDTi @ 118 kW / 370 Nm - 2009-? :: 200.000 km @ Obrázek
Rover 25 18K4F / automat CVT - 2013-? :: 50.000 km @ Obrázek
Rover Mini Cooper - 2016-? :: 20.000 km @ Obrázek
Ex. Rover 620 SDi - 2004-2009 :: 100.000 km @ Obrázek

Odpovědět