75 1.8 - neustále prehrievanie - termostat vymeneny.

jeffocadca
Příspěvky: 21
Registrován: sob říj 02, 2010 15:13

75 1.8 - neustále prehrievanie - termostat vymeneny.

Příspěvek od jeffocadca » pon pro 19, 2011 22:57

Obraciam sa na Vas s problemom.
Mam moj rover 75 uz asi 3 mesiace a posledny mesiac mi robi velke starosti.
Zacalo to tym ze prisli prve mrazy a pri navratu z mesta (cca 6km) zacala stupat teplota a zacalo vyhadzovat chladiacu kvapalinu von.
V servise to odhadli na seknuty termostat nakolko tesnenie bolo pred nedavnom menene za kvalitne dvojzlozkove, s kovovymi skrutkami a vymedzovacimi kolikmi. Vodna pumpa bola tiez len nedavno menena pri vymene rozvodov.
Takze na prvy pohlad to vyzeralo na termostat.
Lenze po vymene a prejdeni par kilometrov od servisu sa problem zopakoval.
Vyriesilo sa to reklamaciou termostatu nakolko podla hadic, teploty chladica pri nastartovanom motore a nezapinani termostatu sa to tak javilo.

Lenze problem len nastal, objednal sa rovnaky termostat a po vymene mi uz mechanik zo servisu volal ze to zahriali nechali na vyssich otackach a opat to javi vsetky znamky vadneho termostatu. So slovami ze nahrady to obcas robia, tuto vec este raz reklamovali a objednali iny termostat od ineho dodavatela..

Prisiel som si do servisu po auto a na vlastne oci som sa presvedcil ze auto funguje, ako mi mechanik ukazoval hadice boli horuce tak ako mali byt, ked termostat otvorilo bolo citit horucu kvapalinu na tej plastovej hadici za nim, ventilator zopinalo, chladic bol teply.. parada.. naskocil som do auta a odfrcal zo servisu..

Lenze som tomu zacal nakladat aby som videl ci to fakt drzi teplotu a nezacne zas prehrievat.
No presiel som asi kilometer na 3000 - 3500 otackach a vodu mi zacalo zas varit.. Vratil som sa po schladeni do servisu a pred servisom ma cakal mechanik hned sme otvorili kapotu, skusal hadice, chladic, plastovu hadicu za termostatom a zas to bolo to iste.. chladic studeny, za termostatom tiez chladna hadica.. Termostat seklo..

Podotykam ze neustale sme nechceli uverit tomu ze to uz treti termostat nevydrzal, tak sme skusali ci nie je tesnenie vadne, alebo nieco ine.. Ale vsetko nasvedcovalo ze je to opat termostat.

Takze sme objednali orginal termostat, vymenili a opatrne som siel z servisu.. Asi 15 km auto slo v poriadku, kurilo, teplota na normale vsetko fajn.. Chcel som to preverit tak som podradil na 3 rychlost a nechal som auto turovat na 3800 otackach.. Teplota zacala behom chvile stupat..
Skoro som dostal infarkt lebo uz som fakt dufal ze bola zavada odstranena..

Nechal som auto trocha schladit (asi 15 minut) a siel som nazad domov na parkovisko (asi 12 km) celu cestu auto kurilo, teplota sa drzala na normale... ale siel som do 2000 otacok..

Fakt neviem co sa deje..

Ale teraz nejake veci ktore som spozoroval
1. auto vydava zvlastne zvuky za studena ked sa s nim pohnem - zblnka v nom.. pocut ako voda zblnkoce..
2. v expanske nie je olej, ani sa nevytvara kapucino, takziez ani netlakuje ked je ovoreny uzaver a nastartovany motor
3. na viku od oleja neni ziadna emulzia
4. auto sa prvy krat prehrialo ked teplota vonku bola 0 stupnov

Poradte mi prosim.. Myslim ze tesnenie to nebude.. Skor by to mohla byt vodna pumpa.. alebo ma este napadlo ze by to mohla byt prasklina na bloku motora, ktoru predosly majitel zatesnil pripravkom stop leak alebo niecim podobnym a auto mi hned predal. Ja som s nim odjazdil asi len 2-3 tisic km..

Takze - co moze sposobovat to zblnkanie? Ako sa prejavuje poskodena alebo nefunkcna vodna pumpa?

Este jeden dotaz - mam kamarata ktory robi v anglicku v autoservise a sam vlastni Rover 75 a tvrdi mi ze Rover 75 maju 2 termostaty. Na mojej 1.8 je jeden za motorom a druhy by mal byt dole pri chladici na pravej strane ked stojime pred motorom. Ten druhy chladic by mal byt taky T - spoj.. Lenze ja tam ziaden nemam, prezeral to mechanik, hadice su dute nic v nich nie je..

Prosim poradte mi .. fakt som bezradny..

Uživatelský avatar
roverix
Příspěvky: 3062
Registrován: sob led 31, 2009 19:30
Bydliště: Ublo, taková díra u Vizovic 75rover@seznam.cz tel. 604464504

Re: 75 1.8 - neustále prehrievanie - termostat vymeneny.

Příspěvek od roverix » pon pro 19, 2011 23:43

A mechanik to pak odvzdušnil? Jestli ano, tak ještě vyměnit víčko chladiče (není to jen plast , uvnitř je ventil)
Britská auta v minulosti: Ford Cortina 1200 3x / Austin Maestro 1.3 / Maestro 1.6 / Rover 213s / Rover 75 1.8 Současný vozový park: Rover75 2.5 manual. Rover75 2.5 automat Rover45 IDT Rover25 1.4 TEL. 604464504

lenham3
Příspěvky: 2349
Registrován: pát lis 30, 2007 0:52
Bydliště: Zlin,Canterbury,Zlin +420603476566 lenham3@seznam.cz

Re: 75 1.8 - neustále prehrievanie - termostat vymeneny.

Příspěvek od lenham3 » úte pro 20, 2011 0:52

V jakem jsi to mel servisu zalezi ? Zalezi zda uz tam nejakeho roverka a konkretne 75 uz meli na opravu z timto problemem :wink: ,
Odkud jsi? poslal jsem ti jeste sz tak mrkni

Hombre
Příspěvky: 2761
Registrován: pon zář 17, 2007 7:26
Bydliště: Krnov, tel: 604 573 386

Re: 75 1.8 - neustále prehrievanie - termostat vymeneny.

Příspěvek od Hombre » úte pro 20, 2011 7:03

Mně to připadá, jako když vodní pumpa jede a nejede - jako by se uvolnilo na hřídeli pumpy lopatkové kolečko a to se teď otáčí současně s hřídelí a řemenicí pumpy jen někdy. Mohlo se uvolnit pokud by v pumpě zůstal kousek ledu - pokud byl mráz a chladicí kapalina neobsahovala dost nemrznoucí složky, nebo nebyla dobře promíchaná. Nebo se uvolnil kousek toho tmelu, co s ním bývalý majitel zapiplal ten blok a dostal se do pumpy a zablokoval ji. Ale nenapadá mě jiný způsob jak to ověřit, než demontáž pumpy.
.....Rover 45 1.6 2005...............MG-F 1.8 1999........
Obrázek.Obrázek
........Obrázek...........Obrázek.......

jeffocadca
Příspěvky: 21
Registrován: sob říj 02, 2010 15:13

Re: 75 1.8 - neustále prehrievanie - termostat vymeneny.

Příspěvek od jeffocadca » úte pro 20, 2011 11:20

Odvzdusnil to este aj predo mnou ked som prisiel tak povolil odvzdusnovaci srob. Uz som mal Rover 75 V6 2.0 - a ten mi tiez servisoval tento servisak. Je celkom spolahlivy, casto ma vola k autu nech sa pridem pozriet, chodi aj na Rover fora, takze sa celkom snazi. Ale aj tak je to pre nas zahadou co to robi..

Ja som vcera vecer este nasiel na jednej anglickej stranke presne tento isty problem - ze vymenil 3 termostaty a stale sa mu to prehrievalo. Nakoniec termostat odstranil a jazdi bez kurenia - resp. slabo mu vykuruje. A to menil tesnenie, vodnu pumpu a termostat. Som fakt zufaly. Co by sposobovalo keby som mal zalepene vicko expansky ? Kde zozeniem nove? Alebo mozem toto stare vicko len prevarit ?

Hombre
Příspěvky: 2761
Registrován: pon zář 17, 2007 7:26
Bydliště: Krnov, tel: 604 573 386

Re: 75 1.8 - neustále prehrievanie - termostat vymeneny.

Příspěvek od Hombre » úte pro 20, 2011 11:39

Víčko expanzky obsahuje přetlakový ventil, který udržuje po zahřátí v chladicím systému přetlak okolo 100kPa. Představ si chladicí systém jako tlakový hrnec - papiňák, a víčko expanzky je přetlakový ventil.
- Když nebude těsnit, (to by mohl být tvůj případ)nebude v systému tlak a voda bude vřít už při provzní teplotě, kdy u zdroje tepla (v našem případě hlava motoru) vytvoří parní bubliny, které jakoby zavzdušní celý systém, který pak nechladí ani netopí.
- Když bude ucpaný a systém se nepřehřeje (protože je chlazen chladičem atd), nestane se nic. Když se přehřeje a tlak stoupne moc, odnese to některá hadice, těsnění, nebo chladič.
Můžeš zkusit pod víčko přivřít hrubší igelit, tím se jakoby víčko trvale uzavře, odvzdušnit a jezdit, přitom hlídat teplotu a topení.
.....Rover 45 1.6 2005...............MG-F 1.8 1999........
Obrázek.Obrázek
........Obrázek...........Obrázek.......

Uživatelský avatar
Keksin
Příspěvky: 3382
Registrován: čtv zář 27, 2007 12:50
Bydliště: jižní Morava

Re: 75 1.8 - neustále prehrievanie - termostat vymeneny.

Příspěvek od Keksin » úte pro 20, 2011 15:12

Nebo zkusit druhý víčko. Roverixovi se doma určitě bude nějaký válet.

jeffocadca
Příspěvky: 21
Registrován: sob říj 02, 2010 15:13

Re: 75 1.8 - neustále prehrievanie - termostat vymeneny.

Příspěvek od jeffocadca » úte pro 20, 2011 16:44

Dakujem za odpovede. Ak Vas este nieco napadne piste dalej. ZAjtra rano to idem riesit. Skusim este odvzdusnit chladenie. Takziet skusim zatesnit vicko na expanske. Snad to bude ok.

ketzll
Příspěvky: 242
Registrován: čtv led 21, 2010 15:05

Re: 75 1.8 - neustále prehrievanie - termostat vymeneny.

Příspěvek od ketzll » stř pro 21, 2011 9:20

Čau, i já bych viděl prolém ve vodním čerpadle... To co popisuješ opravdu vypadá, jako by si vodní pumpa dělala co chtěla.. Jednou jde a podruhý zas ne.. Kor, když uvádíš, že to nedělá když točíš do 2tis ot. A nad 2tis už se začne vařit.. Do těch dvou tis. vodní pumpa stíhá honit vodu, ale jakmile přidáš asi se protočí a točí se stejně jako při 2tis, nebo vubec, takže přestává stíhat.. Vím, že jsi tu psal, že byla měněná s rozvody.. Ale dám ti příklad ze svého, dělalo se to samé na babičině puntu a vodní pumpa byla 3X reklamovaná, než se zadařilo... A vždy se ujelo max do 3kilometru než to začalo... Další možností je, že je někde něco ucpané... - Nestačí pak protékat větší objem chl. kapaliny při vyších otáčkách a tím to vaří... A dost možná, že bude i špatné přetlakové víčko... A do toho termostatu si vrtni 2až3 dirky a máš klid.. A hlavně motor se ti bude pozvolnějc ohřívat, takže nedostane takové teplotní šoky.. Jediná nevýhoda bude, že to bude trochu dýl trvat, než začne topit... Ale podle mě, motoru to pozvolné ohřívání prospěje... Měl jsem to udělané u všech aut... Tak držím palce. weed:

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17951
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: 75 1.8 - neustále prehrievanie - termostat vymeneny.

Příspěvek od Trunda » stř pro 21, 2011 10:05

No a nakonec taky neni termostat jako termostat... co to bylo za vyrobce? Prodavaj se tu totiz celkem nefunkcni smejdy... ale ja bych se osobne priklanel k tomu vyzkouset nejprv to vicko... je to minimalni investice..
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

ketzll
Příspěvky: 242
Registrován: čtv led 21, 2010 15:05

Re: 75 1.8 - neustále prehrievanie - termostat vymeneny.

Příspěvek od ketzll » stř pro 21, 2011 10:26

To: Trunda.... Moje řeč s tím víčkem...:-)

jeffocadca
Příspěvky: 21
Registrován: sob říj 02, 2010 15:13

Re: 75 1.8 - neustále prehrievanie - termostat vymeneny.

Příspěvek od jeffocadca » pát pro 23, 2011 14:05

Dakujem za odpovede... Tie predosle termostaty boli nahrady vyrobene pre rover 75 - cena cca 12,-€, prve dva boli od jedneho vyrobcu, treti od ineho a stvrty sme objednali orginal. Ale auto sa stale prehrieva.
Skusal som odvzdusnit maly okruh tak . ze tou hadickou ktora privadza kvapalinu do expanzky som uvolnil a nechal som ju vytekat do inej nadobky. Zo zaciatku siel len vzduch, neskor bubliny.. a potom kvapalina.. ale vicko expansky som nechal uzavrete a pre istotu som pod vickom nechal igelit.. .. Budem to musiet spravit este viac krat.. Pretoze sa mi spustil len ventilator, ale termostat neotvorilo - teda ta hadica co ide z termostatu bola studena..
Moze byt prasklina na hlave ? alebo prasklina na bloku motora? Pri nastartovani to netlakuje.. Vodu zacne varit az ked prejdem cca 6-10 km..
Co s tym, hm ?

Hombre
Příspěvky: 2761
Registrován: pon zář 17, 2007 7:26
Bydliště: Krnov, tel: 604 573 386

Re: 75 1.8 - neustále prehrievanie - termostat vymeneny.

Příspěvek od Hombre » pát pro 23, 2011 14:37

Myslím, že to pořád vypadá na tu pumpu, můžeš ještě vyzkoušet termostat vymontovat a buď jezdit bez něj (v tom případě se to trochu zlepší, hadice se ohřeje, ale pokud pumpa nejede, nebude to ono a nebude to ani topit) můžeš zkusit vymontovaný termostat dát vařit v hrci s vodou na sporáku, abys viděl jestli otevře. ale pokud je špatná pumpa, otevřít se nemůže ani dobrý termostat, protože je prostě okolo něj studená voda.
Jo a pokud by to bylo jen termostatem, tak by to aspoň topilo - topit to musí i když je termostat zavřený. Může být samozřejmě i prasklá hlava, nebo blok, ale zkontrolovat pumpu je jednodušší, než sundávat hlavu. Ještě můžeš provést jeden test: odvzdušni pečlivě chladicí soustavu (za studena s otevřeným kohoutem topení a stojícím motoru - expanzku natlakuj pusou přes nátrubek odpojené hadičky a foukej tak dlouho, až půjde z odpojené hadičky jen voda bez vzduchu. Při tom pořád kontroluj, aby bylo dost vody v expanzce) a pak připoj hadičku, otevři víčko expanzky, nastartuj a sleduj, jestli stoupají na hladinu v expanzce nějaké bubliny, popřípadě jestli tyto bubliny smrdí po výfukových plynech.
.....Rover 45 1.6 2005...............MG-F 1.8 1999........
Obrázek.Obrázek
........Obrázek...........Obrázek.......

lenham3
Příspěvky: 2349
Registrován: pát lis 30, 2007 0:52
Bydliště: Zlin,Canterbury,Zlin +420603476566 lenham3@seznam.cz

Re: 75 1.8 - neustále prehrievanie - termostat vymeneny.

Příspěvek od lenham3 » pát pro 23, 2011 18:57

Kdyz bude praskla hlava nebo blok tak by se stracela voda nebo by sla do oleje nebo naopak,psal jsem Ti at zavolas ;)

jeffocadca
Příspěvky: 21
Registrován: sob říj 02, 2010 15:13

Re: 75 1.8 - neustále prehrievanie - termostat vymeneny.

Příspěvek od jeffocadca » sob led 07, 2012 18:34

No pokrocil som o kusok dalej.
Stale sa to prehrievalo tak sme vymontovali termostat a prevrtali sme don 2 diery. V malom okruhu bola vzduchova bublina.
Auto sa zohrieva pomalsie, kuri o nieco slabsie. Jazdil som s nim zatial len malo asi 30 km na jednu trasu, takze nemam dobre odsledovane ci na dlhsich trasach nakoniec teplota nestupne.
Vzdy ked jazdim sledujem v servisnom mode teplotu motora - pohybuje sa okolo 60 az 80 stupnov.. Ale ked idem do kopca teplota vystupa aj na 95.. ked idem z kopca tak pada aj na 55... Tesnenie ani prasknuta hlava to nie je, pretoze netlakuje, z expanzky nejdu bubliny ani to nema ziadne ostatne priznaky.. MAm pocit ze to ale bude asi vodna pumpa.. Zblnkanie od motora stale pocujem.. a ked som dosiel minule na parkovisko a nechal som motor bezat sledoval som teplotu. Vystupala az na 103 stupnov.. musel som motor vypnut proteze sa mi to zdalo fakt vela. Skusil som vsetky hadice, boli horuce, bol horuci aj chladic a ked som stal na mieste tak teplota len stupala... cize zrejme vodna pumpa nestiha tlacit vodu.
NEviem.. ked pridem na nieco nove tak zas napisem..
Momentalne sa mi do toho vyskytla dalsia porucha a to taka ze auto nestartuje.. Este neviem ci je to len kablom k starteru alebo niecim inym.. Takze tak.. kazdu chvilu daco..

Odpovědět