Rover 75 CDTi vs. 1,8i

randajan
Příspěvky: 8
Registrován: ned zář 30, 2012 15:19

Rover 75 CDTi vs. 1,8i

Příspěvek od randajan » ned zář 30, 2012 17:09

Zdravíčko Roveráci a Roveračky,

právě procházím obdobím kdy mi již pomalu přestává stačit můj Rover 200 a rád bych přesedlal do pětasedmdesátky... Už delší dobu se poohlížím po verzi, která by mi padla na míru, ale pořád nejsem úplně rozhodnutý.

Všeobecně dávám přednost benzínovým motorům, hlavě proto, že nejezdím často a dokonce ani daleké trasy tak mi tolik nezáleží na spotřebě jako spíš na spolehlivosti a levnější údržbě (servisu) a aby auto bylo trochu živé (aby se neplazilo). Vyhlédl jsem si tedy Rover 75 1.8i, což se myslím všeobecně považuje za relativně správnou volbu. Pak jsem ale trochu zaváhal když jsem četl různé informace o spotřebě. Dle mého názoru je 8l na sto už docela šlupka.

Poprvé jsem seděl a měl tu čest řídit Rover 75 Tourer 1,8 automat a musím říct, že svezení to bylo překrásné, ale bylo prakticky jedno jestli šlapu nebo nešlapu na plyn, připadalo mi že tohle auto může jet rychleji snad jedině kdybych ho hodil ze skály. Ale myslím si, že to bylo zejména nevhodně zvolenou kombinací těžkého auto (Tourer) slabého motoru (1,8) a ještě autmatický převodovky.

Trochu mě to sklamalo a ztratil jsem jistotu, že chci 1,8i ... pak jsem koukal na parametry a spolehlivost nafťáků a došel jsem k názoru, že to možná nebude tak hrozný a jako bonus spotřeba kolem 6ti litrů na 100 přijde v dnešní době určitě vhod každému.

Tak jsem postoupil na 2,0 CDTi, ale pořád mám několik nejasností, které můžete spolehlivě objasnit určitě jen vy.

Zajímá mě jestli je to rozumná volba, ideálně prosím někoho kdo měl možnost srovnávat.
Zajímá mě jestli motor 2.0 CDTi má trochu života (byl jsem zvyklý na Rover 200 1,4i, který sice není super rychlý na dálnici, ale ve městě ve vyšších otáčkách je to mrštné zvířátko)
A zejména by mě zajímalo jestli někdo z vás má možnost srovnat tyto dva motory (1,8i a 2,0 CDTi) jak velký je rozdíl v jízdních vlastnostech, spolehlivosti.
Taky by mě zajímalo jak citelný je rozdíl mezi CDT a CDTi, jestli má vůbec za cenu pár kW usilovat o CDTi a pak brečet nad vysypanym turbem... (někde jsem četl, že na výkonu tolik poznat není)

A v neposlední řadě by mě zajímalo jestli se přikláníte ke koupi v Německu nebo jinde.


Budu vděčný za jakýkoliv postřeh už několik týdnů procházím všechny možné stránky a už jsem se dostal do stavu kdy jsem víc nerozhodný než na začátku :)

A doufám, že se brzo uvidíme na srazu :)

Tommi_82
Příspěvky: 6440
Registrován: čtv zář 20, 2007 18:17
Bydliště: Šumperk
Kontaktovat uživatele:

Re: Rover 75 CDTi vs. 1,8i

Příspěvek od Tommi_82 » ned zář 30, 2012 17:36

No srovnání mám. Osobně bych koupil CDTi, ne že by tam byl až takovej rozdíl ve výkonu. Trochu samozřejmě je. Ale je tam rozdíl dokonce i ve spotřebě(CDTi si bere míň než CDT). Ani s CDT si nepřipadám jako brzda provozu. Osobně si myslím že CDT/CDTi je nejspolejhlivější motor jakej se do R75 kdy montoval. Problémů s turbem u CDTi bych se pod 250 000 km vůbec nebál. Jedinou nevýhodu kterou cítím je že v zimě se bez Webasta ten naftovej motor hřeje mooooooc dlouho.
Dříve: 214 Si r.v. 1996 modrá met.
Obrázek
Dříve: 75 Tourer 2.0 CDT r.v. 04/2002 modrá met.(Royal blue)
Obrázek
Obrázek
Dříve: Mazda CX-7 2.3 DiSi Turbo 191 kW r.v. 2008
Obrázek
Nyní: Opel Zafira Tourer 2.0 CDTi 143 kW r.v. 2014
Obrázek

randajan
Příspěvky: 8
Registrován: ned zář 30, 2012 15:19

Re: Rover 75 CDTi vs. 1,8i

Příspěvek od randajan » ned zář 30, 2012 17:48

Děkuji za odpověď Tommi, ještě mě tak napado, ty jsi měl 214Síčko to je celkem podobný tomu co mám dnes ... jak by jsi srovnal tu současnou a svojí původní káru? Trochu se bojim, že příjdu o živou jízdu na kterou jsem zvyklej, koneckonců 75ka je určitě mnohem těžší a větší čímž bude určitě těžkopádnější třeba ve městě, ale co třeba zrychlení? Když jsem poprvé řídil tu 75ku Tourer v automatice měl jsem pocit, že za sebou táhnu nákladní vlak ...

Tommi_82
Příspěvky: 6440
Registrován: čtv zář 20, 2007 18:17
Bydliště: Šumperk
Kontaktovat uživatele:

Re: Rover 75 CDTi vs. 1,8i

Příspěvek od Tommi_82 » ned zář 30, 2012 17:54

Jakmile jsem si koupil pětasedmu už jsem nikdy do dvoustovky nesedl. I do bazaru ji vezl táta. Dodneška se mi nezačalo stýskat. Je pravda že 7500 otáček u dvoustovky dávalo mnohem agresivnější pocit z jízdy ale trasy který jedzdím, jezdím s pětasedmou za stejnej čas jako s dvoustovkou. Pětasedma je mnohem větší a těžší auto ale jezdí se v ní stokrát líp.

Edit: no přiznám se že jsem do ní možná sedl, už si to nepamatuju, ale každopádně kdybych měl pětasedmu a dvoustovku tak bych stejně jezdil pětasedmou.
Dříve: 214 Si r.v. 1996 modrá met.
Obrázek
Dříve: 75 Tourer 2.0 CDT r.v. 04/2002 modrá met.(Royal blue)
Obrázek
Obrázek
Dříve: Mazda CX-7 2.3 DiSi Turbo 191 kW r.v. 2008
Obrázek
Nyní: Opel Zafira Tourer 2.0 CDTi 143 kW r.v. 2014
Obrázek

mastemace
Příspěvky: 191
Registrován: čtv kvě 03, 2012 19:11
Bydliště: Český Těšín

Re: Rover 75 CDTi vs. 1,8i

Příspěvek od mastemace » ned zář 30, 2012 18:03

Obecne doporucuji neocekavat na nepodlozenych vecech ale aspon si udelat prehled. 214si ma 1015kg, kdezto r75 1.8a vazi 1430kg. Tedy cca o 40 % tezsi auto. Ale vykon motoru je 76kW vs 88kW, tedy jen +12 %.To je pak samozrejme, ze do sviznosti 214 dosahne velice obtizne...
Rover 214Si 1997 (prodáno) | Rover 25 2.0td MKII 2005 (prodáno) | MG ZR 160 2003 (prodáno) | Toyota Prius 2008 :)

Tommi_82
Příspěvky: 6440
Registrován: čtv zář 20, 2007 18:17
Bydliště: Šumperk
Kontaktovat uživatele:

Re: Rover 75 CDTi vs. 1,8i

Příspěvek od Tommi_82 » ned zář 30, 2012 18:43

No tohle papírový srovnání asi celkem vysvětluje proč je 75 ve zrychlení z 0 na 100 o 2 sekundy pomalejší než 214 Si. Každopádně jak říkám, nacvičený trasy s ní budeš jezdit za stejnej čas. Protože tam kde jsem s dvoustovkou musel brzdit a bál se že mi ustřelí zadek to s pětasedmou projedu a neřeším. Tolik můj názor, teď už nechám prostor taky ostatním.
Dříve: 214 Si r.v. 1996 modrá met.
Obrázek
Dříve: 75 Tourer 2.0 CDT r.v. 04/2002 modrá met.(Royal blue)
Obrázek
Obrázek
Dříve: Mazda CX-7 2.3 DiSi Turbo 191 kW r.v. 2008
Obrázek
Nyní: Opel Zafira Tourer 2.0 CDTi 143 kW r.v. 2014
Obrázek

JaRoY
Příspěvky: 238
Registrován: čtv čer 21, 2012 14:59
Bydliště: LM slovakia
Kontaktovat uživatele:

Re: Rover 75 CDTi vs. 1,8i

Příspěvek od JaRoY » ned zář 30, 2012 19:04

benzinove sa lacnejsie predavaju lebo viac ludi chce diesel. Ber radsej diesel. Motor vydrzi dlhsie. Ja mam CDTi tourer. Ak chces sa nahanat a turovat ber benzin. Na diesli usetris palivo. A do buducna lahsie predas diesel.
ROVER 75 TOURER CDTi
Obrázek

Uživatelský avatar
_DoG_
Příspěvky: 128
Registrován: ned kvě 13, 2012 14:36
Bydliště: Brno

Re: Rover 75 CDTi vs. 1,8i

Příspěvek od _DoG_ » ned zář 30, 2012 19:05

Ahoj :) Hned v úvodu píšeš,že spotřebu neřešíš a odstavec níž,už je to de facto rozhodující :) S Rover nafťáky zkušenost nemám.Ale od všech slyším,že naftové motory jsou opravdu velmi spolehlivé.Hlavně!Roz.řetěz,který nafťákům fakt závidím :) Dokonce jsem se setkal i s názorem (bez nějaké velké nadsázky) Že u naftových motorů se měli psát údržbové intervaly až do miliónu km :))) Ale to jen tak.
Já mám 2.0 v benzínu.Přiznám větší spotřebu,i s lehkou nohou je to 8-9l/100Km.Patřím mezi ty,co až tolik nejezdí.A když,tak většinou po "okolí" .A jestli je "živé"? To asi záleží na každém z řidičů a jeho požadavcích .Rozhodně to není auto na závodění na semaforech apod.(přeci jen je to limuzína) :) Ale po dálnici ujíždím Prasatům,chrochtávám a fóbiím jak nic :) :D
Rover 75 2.0 V6 r.v. 99

Uživatelský avatar
Keksin
Příspěvky: 3382
Registrován: čtv zář 27, 2007 12:50
Bydliště: jižní Morava

Re: Rover 75 CDTi vs. 1,8i

Příspěvek od Keksin » ned zář 30, 2012 19:15

Sice nemůžu srovnat R75 CDTi vs. R75 1,8i ale můžu srovnat R75 CDT sedan vs. R75 1,8i tourer (vše manual).
Píšeš, že "...nejezdím často a dokonce ani daleké trasy tak mi tolik nezáleží na spotřebě..." tak bych volil benzínovou R75 1,8i. Už jen kvůli zahřátí motoru v zimě. To auto prostě jede, žádné poruchy, jen spotřební věci, průměrná spotřeba 7,7l/100km (s lehčí nohou určitě míň). Pokud potřebuju zrychlit, tak na to šlápnu a je to pak řízená střela.
Nafťák je o 100kg těžší, má ale větší krouťák, nižší průměrnou spotřebu (momentálně mám 6,1l/100km).
V Tvém případě bych bral benzin a koukl se do zahraničí. Ještě se dají najít pěkný kousky.

randajan
Příspěvky: 8
Registrován: ned zář 30, 2012 15:19

Re: Rover 75 CDTi vs. 1,8i

Příspěvek od randajan » ned zář 30, 2012 20:10

Díky všem za příspěvky, budu rád když se vyjádří co nejvíc lidí, všechno pročítám, než se rozhodnu ještě to chvilku potrvá. Před příspěvkem od Keksina jsem už myslel že mám jasno :))

BTW: Jako tim, že mi nezáleží na spotřebě jsem myslel, že to nijak velice nehrotim... nepotřebuju honit setinky, ale upřímě i kdybych měl miliony nikdy bych si pro svoje účely nekoupil auto co žere nad deset na sto. Připadá mi to krajně zbytečný.

Uvažoval jsem i o R75 2.0, ale tam už se spotřeba lehce dotýká mojí hranice...

Pítrs
Příspěvky: 2060
Registrován: čtv dub 21, 2011 18:32
Bydliště: Uherské Hradiště

Re: Rover 75 CDTi vs. 1,8i

Příspěvek od Pítrs » ned zář 30, 2012 20:20

Zdravím.
Co ukazoval palubní počítač u mého automobilu, bylo toto (byl jsem na víkend na výletě):

dálnice Brno - Praha - rychlost 130-150 km/h, časté předjíždění - spotřeba zhruba 7,4 L/100 km
plně naložený kufr (asi 50 kg, řidič a 2 osoby k tomu)

dálnice Praha - Brno - co nejvíce ustálená rychlost (snaha jet na spotřebu) 100 km/h, bez předjíždění, žádné kolony, vcelku klidná jízda - spotřeba 4,7 L/100 km (na konci trasy)
plně naložený kufr (asi 70 kg, řidič a 2 osoby k tomu)

Jinak běžně po městě asi kolem 7L/100 km, měziměsto při lehké noze - 6,4L/100 km.

Dál se asi rozepisovat nemusím (podotýkám, že jezdím hodně na citovku a nezávodím).
Jestli je to pravda, netuším, to ukáže až srovnání kilometrů versus účtenky za tankování, které si schovávám a zapisuju tam kilometry.

P.S.: Automobil kup tam, kde je Tvá důvěra. Z Německa můžeš sehnat zachovalý vůz, ale jak tak čtu, poslední dobou i vybydlenou šunku....
Rover 75 1.8L Turbo sedan 2004
Tento automobil byl: 72 453. ve výrobním pořadí, z celkového počtu 112 381 ks, 752. 1.8 T Connoisseur z celkového počtu 2 392 ks, 1 003. v barvě laku Odyssey Blue (kód: JGA) z celkového počtu 2 856 ks.

Alfa Romeo 147, 1.6 L Twinspark 105 KS

Uživatelský avatar
mara00
Příspěvky: 562
Registrován: čtv srp 20, 2009 18:41
Bydliště: Svitavy

Re: Rover 75 CDTi vs. 1,8i

Příspěvek od mara00 » ned zář 30, 2012 20:23

jedine 1.8T
-peace and love-

cvrko
Příspěvky: 1677
Registrován: sob led 01, 2011 21:17
Bydliště: Havířov

Re: Rover 75 CDTi vs. 1,8i

Příspěvek od cvrko » ned zář 30, 2012 21:59

Ahoj,jestli jsi někde kolem Ostravy,tak se domluvíme a svezu Tě---uvidíš,že ropáci nejsou žádní loudové. msm:
Obrázek Obrázek
Rover 75 CDTi r.v. 2005

Uživatelský avatar
roman_mg
Příspěvky: 584
Registrován: pát dub 24, 2009 11:11
Bydliště: Hodonín, JM

Re: Rover 75 CDTi vs. 1,8i

Příspěvek od roman_mg » ned zář 30, 2012 22:59

Vzhledem k tomu, že mám MG v 1.8 a dcera 75 v 1.8 asi bych za naftu neměnil :-D. Té mám dost v jiných autech a pokud nejezdíš daleko a často, spotřeba není až tak (absolutně v Kč za rok) hrozná. Pokud bys koupil 1.8T tak si budeš chrochat :-D. Bez turba to sice není žádný rychlík při akceleraci, ale jak už bylo řečeno, teplo v autě v zimě téměř ihned po nastartování je k nezaplacení. Auto bych nehledal v DE ale spíš Belgie, Holandsko, Švýcarsko. Z Německa bude vyhoněné a vyhřáté z dálnic.
MGF 1.8 VVC; Jaguar S-type 4.2L; Rover 75 1.8/88 kW; Daimler X350 4.2L LWB SC; Jaguar XJS V12 5.3L Hess&Eisenhardt

Pítrs
Příspěvky: 2060
Registrován: čtv dub 21, 2011 18:32
Bydliště: Uherské Hradiště

Re: Rover 75 CDTi vs. 1,8i

Příspěvek od Pítrs » pon říj 01, 2012 6:34

Zdravím.
Naftový a benzinový motor mají každý své výhody a nevýhody.
Já jsem vždy upřednostňoval bensin, taky i mimo jiné proto, že moc nejezdím, takže mi vyšší spotřeba nevadí.
Nafťák jsem prostě hned na začátku zavrhl.
Musíš si ujasnit, která z těch nevýhod Ti nejvíce vadí a naopak kterou výhodu nejvíce vítáš natolik, že prostě upřednostníš daný motor.

Co se dívám na cizí země, tak nejvíce všemožných pětasedmiček se dá sehnat v Holandsku.
V Německu taky, ale bývá to riziko (dálnice jsou všude a jízda po nich je rozhodně menší zlo, než jízda po okreskách).....
Švýcarsko - nic moc, málo prodávajících.
Belgie- občas tam bývají taky na prodej.
Rakousko - nic moc, málo prodávajících.
Itálie - někdy se tam vyskytne něco zajímavého, ale byl bych opatrný.
Polsko - taky jsem tam viděl pár zajímavých vozů na prodej, ale zde nemám důvěru.
Rover 75 1.8L Turbo sedan 2004
Tento automobil byl: 72 453. ve výrobním pořadí, z celkového počtu 112 381 ks, 752. 1.8 T Connoisseur z celkového počtu 2 392 ks, 1 003. v barvě laku Odyssey Blue (kód: JGA) z celkového počtu 2 856 ks.

Alfa Romeo 147, 1.6 L Twinspark 105 KS

Zamčeno