rozhrkany podvozok
rozhrkany podvozok
Nazdar, mam taku dost naivnu a amatersku otazku.
Co sa zvykne najcastejsie menit z podvozkovych dielov?
V poslednom case je totiz podvozok auta dost rozhrkany. Aj mala nerovnost znamena silny hluk + kazdu nerovnost citit, akoby to nebolo dobre odpruzene. Viac to citit pri mensich rychlostiach a zaroven sa mi zda ze pri dlhsej jazde je to lepsie ako pri kratsej.
Kolesa hustim na 2,5, menej sa neda lebo su opticky nedohustene, na viac nedavam ,bo to bude len horsie.
Dam to dakedy prezriet technikovi, co ale asi mozem cakat? + co asi stoji oprava - som zvedavy na vase skusenosti so servisovanim podvozku a co vas to stalo.
Auto nedavno preslo cez STK, cize ramena a podobne vecicky asi boli OK.
Dik.
P.
Co sa zvykne najcastejsie menit z podvozkovych dielov?
V poslednom case je totiz podvozok auta dost rozhrkany. Aj mala nerovnost znamena silny hluk + kazdu nerovnost citit, akoby to nebolo dobre odpruzene. Viac to citit pri mensich rychlostiach a zaroven sa mi zda ze pri dlhsej jazde je to lepsie ako pri kratsej.
Kolesa hustim na 2,5, menej sa neda lebo su opticky nedohustene, na viac nedavam ,bo to bude len horsie.
Dam to dakedy prezriet technikovi, co ale asi mozem cakat? + co asi stoji oprava - som zvedavy na vase skusenosti so servisovanim podvozku a co vas to stalo.
Auto nedavno preslo cez STK, cize ramena a podobne vecicky asi boli OK.
Dik.
P.
ex - R 75 CDT 2000
Toyota Corolla Verso, 2,2 D4D 100kw 7-miest, rv 2006
Toyota Corolla Verso, 2,2 D4D 100kw 7-miest, rv 2006
Re: rozhrkany podvozok
Z mojí zkušenosti si zkontroluj silenbloky na přední nápravě--nahoře na ramenech,já je měl vybité a dost maras,zjistíš to velice jednoduše,jestli se Ti hýbou kola dopředu a dozadu,tak je to jasné.





Rover 75 CDTi r.v. 2005
-
- Příspěvky: 238
- Registrován: čtv čer 21, 2012 15:59
- Bydliště: LM slovakia
- Kontaktovat uživatele:
Re: rozhrkany podvozok
mozu aj tycky stabilizatora. to by bola lacnajsia oprava.
ROVER 75 TOURER CDTi


Re: rozhrkany podvozok
Ahoj.
Já na tom nevidím nic naivního a amatérského.
Prostě to nevíš a umíš zase něco jiného....jednoduše.
Jsem na tom podobně. Jen se o to trochu zajímám.
a) něco Ti na podvozku odchází, jak bylo řečeno od kolegů výše....chce to prověřit někým, kdo se tím zabývá...ale sám si to též zkontroluješ tak, že např. zvedneš auto a zakýveš kolem...nicméně říkáš, že cítíš špatné odpružení, jak dlouho? Zkus si osahat pneumatiku po obvodu, pokud to trvá nějaký ten kilometr, tak ucítíš, že je na běhounu "tisícihran". To je "poskákané" kolo ze zatáček, kdy opotřebovaný tlumič nezvládá tlumit nerovnosti a kolo po vozovce poskakuje...výsledkem je toto opotřebení.
b) huštění kola na 2,5 baru jen proto, že vypadá opticky nedohuštěné? Proč?? Výrobce po zkouškách stanovil, že to má být tak a tak, tak proč to měnit? Já dávám dle manuálu na předek 2.1 baru a dozadu 1.9 baru, ať to vypadá, jak chce.....
Co se týče cen ND, cenově nejlepší je si je dovézt z Anglie. Na http://www.rimmerbros.co.uk/ si zjistíš cenu (originální ND), ty samé se samolepkou MG Rover se též někdy dají sehnat na http://www.ebay.co.uk/, od jiných prodejců, kteří to mají skladem, ale za mnohem lepší peníz. Nebo Ti sežene servisák daný ND, otázkou je, za kolik a s jakou kvalitou. Brát takové věci z vrakoviště považuji za nesmysl. Chce to porovnat.
Novistar: Jak souvisí prasklá pružina s hlučným podvozkem? Mám za to, že když to praskne, tak bude řidiči velmi brzy jasné, co se stalo....a moc toho nenajezdí
Já na tom nevidím nic naivního a amatérského.
Prostě to nevíš a umíš zase něco jiného....jednoduše.
Jsem na tom podobně. Jen se o to trochu zajímám.
a) něco Ti na podvozku odchází, jak bylo řečeno od kolegů výše....chce to prověřit někým, kdo se tím zabývá...ale sám si to též zkontroluješ tak, že např. zvedneš auto a zakýveš kolem...nicméně říkáš, že cítíš špatné odpružení, jak dlouho? Zkus si osahat pneumatiku po obvodu, pokud to trvá nějaký ten kilometr, tak ucítíš, že je na běhounu "tisícihran". To je "poskákané" kolo ze zatáček, kdy opotřebovaný tlumič nezvládá tlumit nerovnosti a kolo po vozovce poskakuje...výsledkem je toto opotřebení.
b) huštění kola na 2,5 baru jen proto, že vypadá opticky nedohuštěné? Proč?? Výrobce po zkouškách stanovil, že to má být tak a tak, tak proč to měnit? Já dávám dle manuálu na předek 2.1 baru a dozadu 1.9 baru, ať to vypadá, jak chce.....
Co se týče cen ND, cenově nejlepší je si je dovézt z Anglie. Na http://www.rimmerbros.co.uk/ si zjistíš cenu (originální ND), ty samé se samolepkou MG Rover se též někdy dají sehnat na http://www.ebay.co.uk/, od jiných prodejců, kteří to mají skladem, ale za mnohem lepší peníz. Nebo Ti sežene servisák daný ND, otázkou je, za kolik a s jakou kvalitou. Brát takové věci z vrakoviště považuji za nesmysl. Chce to porovnat.
Novistar: Jak souvisí prasklá pružina s hlučným podvozkem? Mám za to, že když to praskne, tak bude řidiči velmi brzy jasné, co se stalo....a moc toho nenajezdí

Rover 75 1.8L Turbo sedan 2004
Tento automobil byl: 72 453. ve výrobním pořadí, z celkového počtu 112 381 ks, 752. 1.8 T Connoisseur z celkového počtu 2 392 ks, 1 003. v barvě laku Odyssey Blue (kód: JGA) z celkového počtu 2 856 ks.
Alfa Romeo 147, 1.6 L Twinspark 105 KS
Tento automobil byl: 72 453. ve výrobním pořadí, z celkového počtu 112 381 ks, 752. 1.8 T Connoisseur z celkového počtu 2 392 ks, 1 003. v barvě laku Odyssey Blue (kód: JGA) z celkového počtu 2 856 ks.
Alfa Romeo 147, 1.6 L Twinspark 105 KS
Re: rozhrkany podvozok
dik za rychle odpovede
nadviazem na to hustenie. Mam micheliny energy 15ky, ktore uz maju nieco za sebou
ak ich dam na predpisovych 2,1 alebo 2,3, pneumatika vyzera byt podhustena, neviem ako to popisat, v priereze by na bokoch bola prilis roztiahnuta, asi to popisujem blbo ale snad mi niekto porozumie
na 2,5 mi to nahustil pred 2 rokmi servisak, a ja som to doteraz dodrziaval
P.
nadviazem na to hustenie. Mam micheliny energy 15ky, ktore uz maju nieco za sebou
ak ich dam na predpisovych 2,1 alebo 2,3, pneumatika vyzera byt podhustena, neviem ako to popisat, v priereze by na bokoch bola prilis roztiahnuta, asi to popisujem blbo ale snad mi niekto porozumie

na 2,5 mi to nahustil pred 2 rokmi servisak, a ja som to doteraz dodrziaval
P.
ex - R 75 CDT 2000
Toyota Corolla Verso, 2,2 D4D 100kw 7-miest, rv 2006
Toyota Corolla Verso, 2,2 D4D 100kw 7-miest, rv 2006
Re: rozhrkany podvozok
Já nevím....
Mám ty samé pneu - Michelin Energy Saver 195/65 R15 a vypadají úplně stejně "blbě".
Proč?
Nevím.
Jednou to výrobce stanovil tak a tak, a proč to vypadá blbě, netuším.
Možný sem někdo zkušenější přinese jasnou odpověď, jinak si jen tak ze zajímavosti obvolej nějaké (pneu)servisy a uvidíš.
Já to neřeším.
Huštění je předepsáno a tečka.
Dá se laborovat s tím, že prostě MG Rover zmrcasili vývoj a špatně předepsali tlak do pneumatik?
To si těžko dokážu představit, protože na tyto věci jistě v rámci homologace platí nějaké normy, to se nedá jen tak pokazit.
Mám ty samé pneu - Michelin Energy Saver 195/65 R15 a vypadají úplně stejně "blbě".
Proč?
Nevím.
Jednou to výrobce stanovil tak a tak, a proč to vypadá blbě, netuším.
Možný sem někdo zkušenější přinese jasnou odpověď, jinak si jen tak ze zajímavosti obvolej nějaké (pneu)servisy a uvidíš.
Já to neřeším.
Huštění je předepsáno a tečka.
Dá se laborovat s tím, že prostě MG Rover zmrcasili vývoj a špatně předepsali tlak do pneumatik?
To si těžko dokážu představit, protože na tyto věci jistě v rámci homologace platí nějaké normy, to se nedá jen tak pokazit.
Rover 75 1.8L Turbo sedan 2004
Tento automobil byl: 72 453. ve výrobním pořadí, z celkového počtu 112 381 ks, 752. 1.8 T Connoisseur z celkového počtu 2 392 ks, 1 003. v barvě laku Odyssey Blue (kód: JGA) z celkového počtu 2 856 ks.
Alfa Romeo 147, 1.6 L Twinspark 105 KS
Tento automobil byl: 72 453. ve výrobním pořadí, z celkového počtu 112 381 ks, 752. 1.8 T Connoisseur z celkového počtu 2 392 ks, 1 003. v barvě laku Odyssey Blue (kód: JGA) z celkového počtu 2 856 ks.
Alfa Romeo 147, 1.6 L Twinspark 105 KS
Re: rozhrkany podvozok
ok, ja si rad necham poradit, som zvedavy aj na dalsie nazory.
P.
P.
ex - R 75 CDT 2000
Toyota Corolla Verso, 2,2 D4D 100kw 7-miest, rv 2006
Toyota Corolla Verso, 2,2 D4D 100kw 7-miest, rv 2006
-
- Příspěvky: 6440
- Registrován: čtv zář 20, 2007 19:17
- Bydliště: Šumperk
- Kontaktovat uživatele:
Re: rozhrkany podvozok
Servis nafukuje na 2,5 protože počítají s tím že si to každý vypustí na hodnotu na kterou potřebuje. Logicky, vypustit gumu není problém, napustit ano.
Mít gumy přefouklý na 2,5 by nevadilo(je to jen opravdu mírný přefouknutí) krom dvou věcí : a) horší přilnavost a větší riziko prasknutí b) trpí víc podvozek i pasažér
Je lepší mít gumy mírně přefouklý než podhuštěný ale zdaleka nejlepší je mít gumy nafouklý na tolik kolik uvádí výrobce.
Byl bych taky rád kdyby se Hombre nebo někdo vyjádřil jak moc zkoumají na STK stav podvozku. U nás rozodně špatný tlumiče zatím neřešej(tuším že se to chystaj změnit protože to je opravdu velice častá komplikace u aut s najetými 150 tis. a více km), prasklou pružinu mám už několik let, to jim taky nevadí a nepřišli na to, to by se týkalo toho komfortu jízdy po nerovnostech.
Co se týká mlácení na nerovnostech - špatných ramena, na to by na STK přišli. Špatný stabilizátory - tak to nevím. Momentálně mám špatný stabilizátory(mlátí mi t o na nerovnostech a ramena to nejsou) a STK mě čeká za měsíc. Takže možná uvidíme jestli si toho všimnou nebo ne.
Mít gumy přefouklý na 2,5 by nevadilo(je to jen opravdu mírný přefouknutí) krom dvou věcí : a) horší přilnavost a větší riziko prasknutí b) trpí víc podvozek i pasažér
Je lepší mít gumy mírně přefouklý než podhuštěný ale zdaleka nejlepší je mít gumy nafouklý na tolik kolik uvádí výrobce.
Byl bych taky rád kdyby se Hombre nebo někdo vyjádřil jak moc zkoumají na STK stav podvozku. U nás rozodně špatný tlumiče zatím neřešej(tuším že se to chystaj změnit protože to je opravdu velice častá komplikace u aut s najetými 150 tis. a více km), prasklou pružinu mám už několik let, to jim taky nevadí a nepřišli na to, to by se týkalo toho komfortu jízdy po nerovnostech.
Co se týká mlácení na nerovnostech - špatných ramena, na to by na STK přišli. Špatný stabilizátory - tak to nevím. Momentálně mám špatný stabilizátory(mlátí mi t o na nerovnostech a ramena to nejsou) a STK mě čeká za měsíc. Takže možná uvidíme jestli si toho všimnou nebo ne.
- AnderN
- Site Admin
- Příspěvky: 6977
- Registrován: pon zář 17, 2007 18:46
- Bydliště: Brno, tel.: +420 725 378 817
- Kontaktovat uživatele:
Re: rozhrkany podvozok
Snad u každé pumpy je kompresor, ne? Dobře, u každé druhé, páč jich půlka nefunguje.Tommi_82 píše:... vypustit gumu není problém, napustit ano.
Re: rozhrkany podvozok
Určitě tyčky stabilizátoru, dělají nepředstavitelnej randál.petbab píše:...... Aj mala nerovnost znamena silny hluk...... P.
-
- Příspěvky: 6440
- Registrován: čtv zář 20, 2007 19:17
- Bydliště: Šumperk
- Kontaktovat uživatele:
Re: rozhrkany podvozok
Ondro ale s podhuštěnýma gumama se po cestě k té pumpě může taky zabít, zvlášť když jsou gumy nově nasazený je lepší je přehustit než podhustit.
Ohledně rozhodování mezi rameno - stabilizátor : podle mých zkušeností a závěrů (možná chybných) když je problém s ramenem tak to mlácení byly takový hrubý rány, kdežto stabilizační tyče mi přijdou spíš jako takový řachtání. Ale neberte to jako stopro, nejlepší je to pořádně omrknout, prověřit, zacloumat atd.
Ohledně rozhodování mezi rameno - stabilizátor : podle mých zkušeností a závěrů (možná chybných) když je problém s ramenem tak to mlácení byly takový hrubý rány, kdežto stabilizační tyče mi přijdou spíš jako takový řachtání. Ale neberte to jako stopro, nejlepší je to pořádně omrknout, prověřit, zacloumat atd.
- AnderN
- Site Admin
- Příspěvky: 6977
- Registrován: pon zář 17, 2007 18:46
- Bydliště: Brno, tel.: +420 725 378 817
- Kontaktovat uživatele:
Re: rozhrkany podvozok
Chtěl jsem jen říct, že nahustit pneu není problém. Je jasné, že pneuservis snad auto s výrazně podhuštěnými pneumatikami nepustí do provozu.
Re: rozhrkany podvozok
Tak ve zkratce:Tommi_82 píše:Byl bych taky rád kdyby se Hombre nebo někdo vyjádřil jak moc zkoumají na STK stav podvozku.
- Čepy řízení musí být bez vůle , zkouší se tak, že řidič zacuká volantem na technik sleduje pohyb čepů, eventuelně i pohmatem.(od května nelze zapsat ani jako lehkou závadu)
- rejdové čepy a zavěšení ramen - zkouší se pomocí třasadla - řidič stojí na brzdě, aby se kolo nemohlo otáčet a technik pohybuje kolem do strany a dopředu-dozadu a sleduje místa, kde by mohla být vůle(od května nelze zapsat ani jako lehkou závadu)
- Ložiska kol - řidič povolí brzdu a technik pohybuje kolem pomocí třasadla do strany a sleduje vůli mezi kotoučem a štítem brzdy(od května nelze zapsat ani jako lehkou závadu)
- Stabilizátory - zkouší se pohmatem, popřípadě řidič zakolíbe celým autem za střechu do stran a vůle ve stabilizátorech se krásně ozvou, (od května nelze zapsat ani jako lehkou závadu)
-Tlumiče pérování - hodnotí se zatím jen jejich stav (vyteklý, rezavý) a upevnění, nikoli funkce, na to většina STK nemá technologie a není to ani v seznamu kontrolních úkonů
- Pružiny- pokud je prasklá, je to samozřejmě vážná závada, ale to si musí technik všimnout, někdy je prasklá pružina tak šikovně, že ta ulomená část už někde vypadla a zbytek dosedl na její místo a bez ohmatání není vidět vůbec nic
Pokud byste si chtěli počíst, všechny závady a hodnocení závad podrobně ve vyhl. č.83/2012 Sb.