Stránka 1 z 2

rozhrkany podvozok

Napsal: stř říj 03, 2012 21:57
od petbab
Nazdar, mam taku dost naivnu a amatersku otazku.
Co sa zvykne najcastejsie menit z podvozkovych dielov?
V poslednom case je totiz podvozok auta dost rozhrkany. Aj mala nerovnost znamena silny hluk + kazdu nerovnost citit, akoby to nebolo dobre odpruzene. Viac to citit pri mensich rychlostiach a zaroven sa mi zda ze pri dlhsej jazde je to lepsie ako pri kratsej.
Kolesa hustim na 2,5, menej sa neda lebo su opticky nedohustene, na viac nedavam ,bo to bude len horsie.
Dam to dakedy prezriet technikovi, co ale asi mozem cakat? + co asi stoji oprava - som zvedavy na vase skusenosti so servisovanim podvozku a co vas to stalo.
Auto nedavno preslo cez STK, cize ramena a podobne vecicky asi boli OK.
Dik.
P.

.

Napsal: stř říj 03, 2012 22:14
od LukasR75
.

Re: rozhrkany podvozok

Napsal: stř říj 03, 2012 22:15
od cvrko
Z mojí zkušenosti si zkontroluj silenbloky na přední nápravě--nahoře na ramenech,já je měl vybité a dost maras,zjistíš to velice jednoduše,jestli se Ti hýbou kola dopředu a dozadu,tak je to jasné. drive: SMOKE:

Re: rozhrkany podvozok

Napsal: stř říj 03, 2012 22:33
od JaRoY
mozu aj tycky stabilizatora. to by bola lacnajsia oprava.

Re: rozhrkany podvozok

Napsal: stř říj 03, 2012 22:54
od Pítrs
Ahoj.
Já na tom nevidím nic naivního a amatérského.
Prostě to nevíš a umíš zase něco jiného....jednoduše.
Jsem na tom podobně. Jen se o to trochu zajímám.

a) něco Ti na podvozku odchází, jak bylo řečeno od kolegů výše....chce to prověřit někým, kdo se tím zabývá...ale sám si to též zkontroluješ tak, že např. zvedneš auto a zakýveš kolem...nicméně říkáš, že cítíš špatné odpružení, jak dlouho? Zkus si osahat pneumatiku po obvodu, pokud to trvá nějaký ten kilometr, tak ucítíš, že je na běhounu "tisícihran". To je "poskákané" kolo ze zatáček, kdy opotřebovaný tlumič nezvládá tlumit nerovnosti a kolo po vozovce poskakuje...výsledkem je toto opotřebení.
b) huštění kola na 2,5 baru jen proto, že vypadá opticky nedohuštěné? Proč?? Výrobce po zkouškách stanovil, že to má být tak a tak, tak proč to měnit? Já dávám dle manuálu na předek 2.1 baru a dozadu 1.9 baru, ať to vypadá, jak chce.....

Co se týče cen ND, cenově nejlepší je si je dovézt z Anglie. Na http://www.rimmerbros.co.uk/ si zjistíš cenu (originální ND), ty samé se samolepkou MG Rover se též někdy dají sehnat na http://www.ebay.co.uk/, od jiných prodejců, kteří to mají skladem, ale za mnohem lepší peníz. Nebo Ti sežene servisák daný ND, otázkou je, za kolik a s jakou kvalitou. Brát takové věci z vrakoviště považuji za nesmysl. Chce to porovnat.

Novistar: Jak souvisí prasklá pružina s hlučným podvozkem? Mám za to, že když to praskne, tak bude řidiči velmi brzy jasné, co se stalo....a moc toho nenajezdí :-D

Re: rozhrkany podvozok

Napsal: stř říj 03, 2012 23:05
od petbab
dik za rychle odpovede
nadviazem na to hustenie. Mam micheliny energy 15ky, ktore uz maju nieco za sebou
ak ich dam na predpisovych 2,1 alebo 2,3, pneumatika vyzera byt podhustena, neviem ako to popisat, v priereze by na bokoch bola prilis roztiahnuta, asi to popisujem blbo ale snad mi niekto porozumie :-)
na 2,5 mi to nahustil pred 2 rokmi servisak, a ja som to doteraz dodrziaval
P.

Re: rozhrkany podvozok

Napsal: stř říj 03, 2012 23:11
od Pítrs
Já nevím....
Mám ty samé pneu - Michelin Energy Saver 195/65 R15 a vypadají úplně stejně "blbě".
Proč?
Nevím.
Jednou to výrobce stanovil tak a tak, a proč to vypadá blbě, netuším.
Možný sem někdo zkušenější přinese jasnou odpověď, jinak si jen tak ze zajímavosti obvolej nějaké (pneu)servisy a uvidíš.
Já to neřeším.
Huštění je předepsáno a tečka.
Dá se laborovat s tím, že prostě MG Rover zmrcasili vývoj a špatně předepsali tlak do pneumatik?
To si těžko dokážu představit, protože na tyto věci jistě v rámci homologace platí nějaké normy, to se nedá jen tak pokazit.

Re: rozhrkany podvozok

Napsal: stř říj 03, 2012 23:16
od petbab
ok, ja si rad necham poradit, som zvedavy aj na dalsie nazory.
P.

.

Napsal: čtv říj 04, 2012 8:27
od LukasR75
.

Re: rozhrkany podvozok

Napsal: čtv říj 04, 2012 11:00
od Tommi_82
Servis nafukuje na 2,5 protože počítají s tím že si to každý vypustí na hodnotu na kterou potřebuje. Logicky, vypustit gumu není problém, napustit ano.
Mít gumy přefouklý na 2,5 by nevadilo(je to jen opravdu mírný přefouknutí) krom dvou věcí : a) horší přilnavost a větší riziko prasknutí b) trpí víc podvozek i pasažér
Je lepší mít gumy mírně přefouklý než podhuštěný ale zdaleka nejlepší je mít gumy nafouklý na tolik kolik uvádí výrobce.

Byl bych taky rád kdyby se Hombre nebo někdo vyjádřil jak moc zkoumají na STK stav podvozku. U nás rozodně špatný tlumiče zatím neřešej(tuším že se to chystaj změnit protože to je opravdu velice častá komplikace u aut s najetými 150 tis. a více km), prasklou pružinu mám už několik let, to jim taky nevadí a nepřišli na to, to by se týkalo toho komfortu jízdy po nerovnostech.
Co se týká mlácení na nerovnostech - špatných ramena, na to by na STK přišli. Špatný stabilizátory - tak to nevím. Momentálně mám špatný stabilizátory(mlátí mi t o na nerovnostech a ramena to nejsou) a STK mě čeká za měsíc. Takže možná uvidíme jestli si toho všimnou nebo ne.

Re: rozhrkany podvozok

Napsal: čtv říj 04, 2012 16:18
od AnderN
Tommi_82 píše:... vypustit gumu není problém, napustit ano.
Snad u každé pumpy je kompresor, ne? Dobře, u každé druhé, páč jich půlka nefunguje.

Re: rozhrkany podvozok

Napsal: čtv říj 04, 2012 16:42
od Keksin
petbab píše:...... Aj mala nerovnost znamena silny hluk...... P.
Určitě tyčky stabilizátoru, dělají nepředstavitelnej randál.

Re: rozhrkany podvozok

Napsal: čtv říj 04, 2012 19:06
od Tommi_82
Ondro ale s podhuštěnýma gumama se po cestě k té pumpě může taky zabít, zvlášť když jsou gumy nově nasazený je lepší je přehustit než podhustit.
Ohledně rozhodování mezi rameno - stabilizátor : podle mých zkušeností a závěrů (možná chybných) když je problém s ramenem tak to mlácení byly takový hrubý rány, kdežto stabilizační tyče mi přijdou spíš jako takový řachtání. Ale neberte to jako stopro, nejlepší je to pořádně omrknout, prověřit, zacloumat atd.

Re: rozhrkany podvozok

Napsal: pát říj 05, 2012 12:37
od AnderN
Chtěl jsem jen říct, že nahustit pneu není problém. Je jasné, že pneuservis snad auto s výrazně podhuštěnými pneumatikami nepustí do provozu.

Re: rozhrkany podvozok

Napsal: úte říj 09, 2012 13:15
od Hombre
Tommi_82 píše:Byl bych taky rád kdyby se Hombre nebo někdo vyjádřil jak moc zkoumají na STK stav podvozku.
Tak ve zkratce:
- Čepy řízení musí být bez vůle , zkouší se tak, že řidič zacuká volantem na technik sleduje pohyb čepů, eventuelně i pohmatem.(od května nelze zapsat ani jako lehkou závadu)
- rejdové čepy a zavěšení ramen - zkouší se pomocí třasadla - řidič stojí na brzdě, aby se kolo nemohlo otáčet a technik pohybuje kolem do strany a dopředu-dozadu a sleduje místa, kde by mohla být vůle(od května nelze zapsat ani jako lehkou závadu)
- Ložiska kol - řidič povolí brzdu a technik pohybuje kolem pomocí třasadla do strany a sleduje vůli mezi kotoučem a štítem brzdy(od května nelze zapsat ani jako lehkou závadu)
- Stabilizátory - zkouší se pohmatem, popřípadě řidič zakolíbe celým autem za střechu do stran a vůle ve stabilizátorech se krásně ozvou, (od května nelze zapsat ani jako lehkou závadu)
-Tlumiče pérování - hodnotí se zatím jen jejich stav (vyteklý, rezavý) a upevnění, nikoli funkce, na to většina STK nemá technologie a není to ani v seznamu kontrolních úkonů
- Pružiny- pokud je prasklá, je to samozřejmě vážná závada, ale to si musí technik všimnout, někdy je prasklá pružina tak šikovně, že ta ulomená část už někde vypadla a zbytek dosedl na její místo a bez ohmatání není vidět vůbec nic

Pokud byste si chtěli počíst, všechny závady a hodnocení závad podrobně ve vyhl. č.83/2012 Sb.