Stránka 1 z 1

brzdové kotouče - opotřebení

Napsal: úte lis 06, 2012 16:03
od norbert
Ahoj kluci,

mám 75 CDT, sedan.

1)
když jsem měnil kola, tak jsem zjistil, že:

Levý přední disk není ze strany od motora vylešténý po celé ploše ale je tam asi 4 cm široký pásna vnitřním okraji brzdné plochy,tedy blíž ke středu disku), který není zrovna rezavý ale je jasné, že tam není skoro žádné tření. Naopak pravý pření kotouč je lesklý na obou stranách po celé pološe (není tam ani milimetr rzi na okrajích brzdné plochy. Obávám se, že když je na té levé straně dost velká plocha neúčinná, žese to muže projevit v nerovnoměrném brzdném účinku.

Zadní disky mám vyleštěné jenom ve stŕedu. Tento leslý pás je lemován rezavými pásy, takže je jasné, že 50% plochy není funkční. Je to tak na obou stranách a viděl jsem to běžně i na jiných autech.

Deštičky vzadu nejsou zrovna nové ale vidno na nich ještě zkosenou hranu.
Přední Deštičky i kotoče jsou staré 6 měsícu a byli měněny současně. Na deštičkách ještě vidno skosenou hranu, každopádné už ale desetb tisíc kilometru mají za sebou takže by mněli být už zajeté.

Dá sa s tím něco dělat?

2)

Když intenzivněji zabrzdím, tak zepředu je slyštet nejaké kleputí. Vždy ale jenom jedno klepnutí. Když jsem měnil ty kola tak jsem zkontroloval ramena a tyče stabilizátoru ale zdá se být vše v pořádku, když jsem ale otáčel diskem doprava a doleva tak to kleplo někde v motorovém prostoru když jsem otočil disk a pár milimetru. Ty klepy se ozývali při točení n obě strany. Je to jakoby tam bola nějaká vule a po tom klepnutí jako by si to dosedalo. Co si myslíte o tomhle? Je potřeba to řešit, nebo je to normální?

Re: brzdové kotouče - opotřebení

Napsal: úte lis 06, 2012 16:17
od Trunda
... no ty brzdy... není co řešit... je potřeba udělat revizi třmenů a vyměnit (případně přetočit) kotouče a dát nové desky.... tenhle stav nastává v momentě, kdy např. někdo vymění kotouče a dá tam staré desky.... a nebo brzdy pravidelně nečistí, nekontroluje, neopravuje.... brzdy je potřeba minimálně jednou za rok komplet projít a případné nedostatky ihned řešit....

Re: brzdové kotouče - opotřebení

Napsal: úte lis 06, 2012 17:23
od Jarda
Sundej čelisti ze třmenů, vyčisti čepy a namaž je tušim měděnou pastou? Asi už nebudou moc plovoucí (možná že by nebylo od věci podívat se jak na tom sou pístky, jestli nejsou orezlé, ale pokud se v tom nevyznáš tak to radši nedělej, mohli by ti vypadnout). Ten druhej problém může být diferák, poloosy atd... nejlépe servis a nejlépe co nejdřív ;)

Re: brzdové kotouče - opotřebení

Napsal: úte lis 06, 2012 18:56
od Tommi_82
1) Kotouče bys měl všecky čtyři nechat stáhnout. Dneska už se to dělá i přímo na autě(sundaj kolo, sundaj třmeny a místo třmenů nasaděj soustruh). Nechal jsem si to dělat u Šafrána v Olomouci (cena je asi 600-700 kč za kolo včetně sundání a znovunasazení) a výsledek dobrej. Rovnou kontrolovali i třmeny atd. taky ti řeknou jestli jsou desky ještě použitelný nebo se koupijou nový.

2) To bude chtít kontrolu v servise.

Re: brzdové kotouče - opotřebení

Napsal: úte lis 06, 2012 20:18
od cvrko
To klepnutí?Já byl před dovolenou na geometrii a zjistili mi tam špatnou levou axiální tyč---takzvanou tyč řízení a projevovalo se mi to taky tak.
Zjistit jestli to je ono a jinak sehnat a výměna trvala asi půl hodiny a pak geometrie a je klid. :P

.

Napsal: úte lis 06, 2012 20:36
od LukasR75
.

Re: brzdové kotouče - opotřebení

Napsal: úte lis 06, 2012 20:41
od Trunda
Jj, nedávat.... ta měděná pasta nemá primární účel mazat, ale spíš konzervovat. V každý mototechně se dá koupit speciální vazelína na třmeny a stojí to pár kaček.

Re: brzdové kotouče - opotřebení

Napsal: úte lis 06, 2012 20:46
od Jarda
Aha to jsem nevěděl, myslel jsem si že ta vazelína musí vydržet vysoké teploty aby hned nevytekla ven.

.

Napsal: úte lis 06, 2012 20:52
od LukasR75
.

Re: brzdové kotouče - opotřebení

Napsal: úte lis 06, 2012 21:27
od KDB
Ta pasta hlavně neudělá dobře pryžovým dílům.
Korozi kotoučů způsobí málo používané brzdy - dlouhé stání auta na ulici, málo intenzivní brždění....prostě, co se pořádně nepoužívá, to upadne (resp. zreziví).
Je potřeba vyloučit zatuhlé třmeny, nebo pístek. Jestli jsou v pořádku, tak ideální je kotouče sundat, a nechat soustružníkovi srovnat.

Re: brzdové kotouče - opotřebení

Napsal: úte lis 06, 2012 21:36
od KDB
Ještě jedno - k tomu předku . Odfláklá výměna destiček - destička musí být lehce suvná v uložení. Když to tam někdo naklepne kladívkem přes rez, nebo nepřesně vyrobenou destičku.....Destička je pak ojetá ke straně (podobně, jako když zatuhlý třmen).

Re: brzdové kotouče - opotřebení

Napsal: pát lis 23, 2012 21:05
od norbert
To klepnutí při zabrždění je zpusobeno vymláceným zadním silentblokem (rod assembly-lower tie - KKH 101 402) Rimmerbros chce za něj 86,46 pounds což s poštou vychází na 120 EUR. Za takovou jednoduchou součástku je to docela pálka. Zjistil jsem ale, že je monžé vyměnit jen tu gumovou část (bush). Není to ale z gumy jako originál ale z červeného polyurethanu. Výrobcem je Powerflex a kód tohto výrobku je PFLEX-PFF63-610. Na anglickém fóru jsem četl, že zkušenosti se žlutým předchudcem nebyli právě nejlepší z duvodu větších vibrací. Proto byl pro diesely vyvinutá červená modifikace - o té ale nejsou žádné reference. Co myslíte, jít do toho červeného nebo ne?