brzdové kotouče - opotřebení
Napsal: úte lis 06, 2012 16:03
Ahoj kluci,
mám 75 CDT, sedan.
1)
když jsem měnil kola, tak jsem zjistil, že:
Levý přední disk není ze strany od motora vylešténý po celé ploše ale je tam asi 4 cm široký pásna vnitřním okraji brzdné plochy,tedy blíž ke středu disku), který není zrovna rezavý ale je jasné, že tam není skoro žádné tření. Naopak pravý pření kotouč je lesklý na obou stranách po celé pološe (není tam ani milimetr rzi na okrajích brzdné plochy. Obávám se, že když je na té levé straně dost velká plocha neúčinná, žese to muže projevit v nerovnoměrném brzdném účinku.
Zadní disky mám vyleštěné jenom ve stŕedu. Tento leslý pás je lemován rezavými pásy, takže je jasné, že 50% plochy není funkční. Je to tak na obou stranách a viděl jsem to běžně i na jiných autech.
Deštičky vzadu nejsou zrovna nové ale vidno na nich ještě zkosenou hranu.
Přední Deštičky i kotoče jsou staré 6 měsícu a byli měněny současně. Na deštičkách ještě vidno skosenou hranu, každopádné už ale desetb tisíc kilometru mají za sebou takže by mněli být už zajeté.
Dá sa s tím něco dělat?
2)
Když intenzivněji zabrzdím, tak zepředu je slyštet nejaké kleputí. Vždy ale jenom jedno klepnutí. Když jsem měnil ty kola tak jsem zkontroloval ramena a tyče stabilizátoru ale zdá se být vše v pořádku, když jsem ale otáčel diskem doprava a doleva tak to kleplo někde v motorovém prostoru když jsem otočil disk a pár milimetru. Ty klepy se ozývali při točení n obě strany. Je to jakoby tam bola nějaká vule a po tom klepnutí jako by si to dosedalo. Co si myslíte o tomhle? Je potřeba to řešit, nebo je to normální?
mám 75 CDT, sedan.
1)
když jsem měnil kola, tak jsem zjistil, že:
Levý přední disk není ze strany od motora vylešténý po celé ploše ale je tam asi 4 cm široký pásna vnitřním okraji brzdné plochy,tedy blíž ke středu disku), který není zrovna rezavý ale je jasné, že tam není skoro žádné tření. Naopak pravý pření kotouč je lesklý na obou stranách po celé pološe (není tam ani milimetr rzi na okrajích brzdné plochy. Obávám se, že když je na té levé straně dost velká plocha neúčinná, žese to muže projevit v nerovnoměrném brzdném účinku.
Zadní disky mám vyleštěné jenom ve stŕedu. Tento leslý pás je lemován rezavými pásy, takže je jasné, že 50% plochy není funkční. Je to tak na obou stranách a viděl jsem to běžně i na jiných autech.
Deštičky vzadu nejsou zrovna nové ale vidno na nich ještě zkosenou hranu.
Přední Deštičky i kotoče jsou staré 6 měsícu a byli měněny současně. Na deštičkách ještě vidno skosenou hranu, každopádné už ale desetb tisíc kilometru mají za sebou takže by mněli být už zajeté.
Dá sa s tím něco dělat?
2)
Když intenzivněji zabrzdím, tak zepředu je slyštet nejaké kleputí. Vždy ale jenom jedno klepnutí. Když jsem měnil ty kola tak jsem zkontroloval ramena a tyče stabilizátoru ale zdá se být vše v pořádku, když jsem ale otáčel diskem doprava a doleva tak to kleplo někde v motorovém prostoru když jsem otočil disk a pár milimetru. Ty klepy se ozývali při točení n obě strany. Je to jakoby tam bola nějaká vule a po tom klepnutí jako by si to dosedalo. Co si myslíte o tomhle? Je potřeba to řešit, nebo je to normální?