Stránka 1 z 3
hodnota v buducnosti
Napsal: pon led 14, 2013 12:40
od M@t0
Zdravim. uz dlhsie sa pozeram po 75kach. je to naozaj nadherne auto. pri citani rezencie ma zaujala tato veta : + Jednou bude ceněnou kuriozitou. Co si o tom myslite ? stanu sa z vasich 75kach raz hodnotne veterany ?

Uz teraz je tych aut hodne malo a v dobrom stave uz ani nehovorim takze o takych 10 - 20 rokov by mohla zacat jeho hodnota rast.
Re: hodnota v buducnosti
Napsal: pon led 14, 2013 13:16
od Trunda
Vítej

.... tak je pravda, že kuriozita to je už teď, ale jestli se to někdy stane ceněnou kuriozitou, tak to mám dost vážné pochyby. Dle mého názoru pětasedma není ani trochu šťastné auto pro to, aby z něj byl veterán a to skrz svou složitost a použité materiály. Stará auta byla většinou tvořena z materiálů, které jsou snadno nahraditelné a opravitelné - ocelový plech, ocel, kůže, dřevo... ale moderní auta už jsou samé plasty, které velmi rychle podléhají klimatickým vlivům. Říkám to proto, že se sám nad touhle problematikou zamýšlím denně pokaždé, když sednu do mých "hranáčů" obě auta chci zachovat a už teď řeším problém s tím, že některé interiérové plasty jsou vetché a začínají se rozpadat - a čím je nahradit, když je to lisovaný plast. Jestli podle něj vyrobit kopito a časem si hrát s laminátem, nebo nechat potáhnout u čalouníka.... sahnat nový díl je téměř nemožný a když už, tak bude taky zestárlý. No a jakákoli jiná náhrada nebude originál. Co třeba časem udělá potah na palubce? Atd..... Pětasedma je na tom o to hůř, že je tam takových věcí hodně moc a k tomu všemu se časem určitě přidají problémy s elektronikou, která je v ní echt složitá.... su v tomhle skeptický. Nebudeme to mít lehké a bude to záležitost spíš pro otrlé.
Takže jestli chceš pořídit, tak pořiď, ale spíš s tím, že si kupuješ auto na ježdění a co dál, to nech na situaci... třeba se do ní tak zamiluješ, že budeš ochotný nastoupit cestu k zachování svého kusu dalším generacím

Re: hodnota v buducnosti
Napsal: pon led 14, 2013 13:56
od Pítrs
Čau.
Znáš 3D tiskárny?

Re: hodnota v buducnosti
Napsal: pon led 14, 2013 14:06
od Trunda
Jojo znám

.... Pravda asi takovým nějakým směrem se budeme muset ubírat.....
Re: hodnota v buducnosti
Napsal: pon led 14, 2013 14:27
od Jenda
ok, kdo si bere na starost digitalizaci hlavního panelu?

kdysi tu byl borec co měl 200Rf 3dveř z venku zdigitalizovaný a říkal, že bude dělat i interiér... ale sem už nechodí
Re: hodnota v buducnosti
Napsal: pon led 14, 2013 15:20
od Pítrs
Trunda píše:Jojo znám

.... Pravda asi takovým nějakým směrem se budeme muset ubírat.....
Nemyslím si, že by byl nějaký obrovský problém takovéto moderní auto zrenovovat.
V jakémkoliv technologickém celku se najde nějaké řešení (např. viz ty 3D tiskárny).
Jediný potencionální problém vidím ve sklech a gumových profilech....ale to ukáže čas....
Další věcí je jistota, že spousta ND, které nejsou v provozu a válí se někde po regálech, bude hodně zachovaná, takže půjde použít.
I přesto, že jsou na Rovery ND blbě k sehnání, oproti např. předválečným vozům je to naprostá brnkačka.
Tam je to úplný adrenalin.
Navíc tam byly úplně jiné vyrobené počty...a oproti nějakým 250 000 kusům 75/ZT jsme taky někde jinde.
Spíš je otázkou, jestli se po nějaké době bude někomu chtít takové auto sebrat hrobníkovi z lopaty.
V současné době je to spíš tak, že vůz typu R75/ZT je v očích společnosti obyčejný spotřební vergl, který po pár letech používání, slušně řečeno, pošlu do prdele a koupím si něco dalšího.
Ukazatelem jsou např. ceny jetých aut - a ty určuje trh, potažmo lidé.
Takže odhadovat, že za 15-20 letech do auto bude ceněný kus, je, si myslím, celkem nejisté.
Re: hodnota v buducnosti
Napsal: pon led 14, 2013 15:31
od Trunda
No ty gumy to je problém, skla.... ty aspoň tak rychle nestárnou.... ale těm dílům z regálů bych moc nevěřil. Taky je neskladujou v ideálních podmínkách, takže i ony stárnou... opravdu když se v autě podívám na všechno, co je z plastu a jak to začíná rychlo puchřet, tak je mi ouzko....
Re: hodnota v buducnosti
Napsal: pon led 14, 2013 15:41
od Pítrs
Trunda píše:No ty gumy to je problém, skla.... ty aspoň tak rychle nestárnou.... ale těm dílům z regálů bych moc nevěřil. Taky je neskladujou v ideálních podmínkách, takže i ony stárnou... opravdu když se v autě podívám na všechno, co je z plastu a jak to začíná rychlo puchřet, tak je mi ouzko....
Optimisticky řečeno- mnohé jde zrepasovat.
I ty plasty, přípravků je na to dost.
A faktem je, že když např. koupím teď gumovou hadici nebo klíňák a schovám to do šuplíku, kde není zrovna celoročně 40°C, tak to vydrží mnohem dél než za provozu po pěti letech, kde se střídá vedro-mráz a sucho-vlhko. Nehledě na vibrace a přítomnost olejů a agresívních kapalin.
Fakt je, že ty materiály vydrží mnohem míň, než kdysi....to vylovíš z kopřiv traktor z první republiky, očistíš, navaříš, natřeš...a jedeme i po osmdesáti letech dál....
Gumy? Na autech z prvních republiky byly použité většinou standardní profily na těsnění dveří a jdou celkem úspěšně nahradit, ani to nepoznáš, ale tvarový speciál na dveře tamtoho či tamtoho auta z devadesátých let?
Re: hodnota v buducnosti
Napsal: pon led 14, 2013 15:46
od Trunda
Svatá pravda.....
Re: hodnota v buducnosti
Napsal: pon led 14, 2013 17:57
od Keksin
Snad tak R75 / MG ZT s motorem 4.6 l V8. Nebo prodlouženej R75. Ty by mohly po cca 15ti letech mít zajimavou cenu. Pak ještě z R75 sedan udělat R75 coupe, ale to bude majlant.
Re: hodnota v buducnosti
Napsal: pon led 14, 2013 19:26
od M@t0
tak tie V8 stoja kopu penazi este aj dnes. ale myslim ze dobry potencial by mohla mat aj 1.8T kedze je ich tak malo. Sice teraz ludia beru 75ky ako lacnu jazdenku ale je ich cim dalej tym menej a v dalsich rokoch to bude este horsie. ved aj mustangy mal v USA skoro kazdy a teraz su to hodotne auta

Re: hodnota v buducnosti
Napsal: pon led 14, 2013 21:00
od Pítrs
M@t0: Na tom něco bude. O důvod víc pro mě, abych se svého automobilu nezbavoval

K těm Mustangům- je to určitě tak...i když co vím o Fordech-T, tak v severní americe to jsou "plečky, kterých jsou plné stodoly", zatímco tady jsou to poměrně ceněné a drahé kousky. Rovněžtak např. Škoda 1000MB může být např. pro ruského sběratele zajímavý kus za ne zrovna nejmenší peníz, u nás je to však takové celkem obyčejné staré auto, za které prodávající povětšinou víc jak 15 000,- nedostane a to ještě nesmí být v mizerném stavu. Neplatí to pro model MBX
Záleží od země, kontinentu, na situaci a celkově době.....
Hodnotu auta ovlivňuje počet vyrobených kusů, staří, unikátnost konstrukce, celkově technický stav, typ karoserie, renomé výrobce, původní prodejní cena, módní vlna, historie daného kusu....faktorů je víc a já osobně si netroufám odhadovat, co bude za 20 let....
V našich zemích bohužel anglické vozy příliš nezdomácněly, takže to spousta lidí vůbec nezná a je to výsadou jen těch srdcařů, tzn. s cenou mohou být na tom pětasedmy v CZ a SK celkem dost na dně i po sto letech...
Re: hodnota v buducnosti
Napsal: pon led 14, 2013 21:20
od M@t0
v amerike maju veterany celkovo mensiu hodnotu ako u nas. teda myslim tie v katastrofalnom stave pred renovaciou. tam sa daju taketo kusky zohnat skoro zadarmo kdezto u nas za prehrdzaveny cadillca deville zaplatime ja 9000€

takze tazko odhadovat ako to s tym roverom bude ale myslim ze potencial by mohol mat. ked nie u nas tak aspon zapadna europa tam su znamejsie trosku viac. keby sme ale chceli aby auto vydrzalo dalsich 20 rokov v povodnom stave trebalo by ho dobre zakonzervovat a odlozit co je dost nerealne

Re: hodnota v buducnosti
Napsal: pon led 14, 2013 21:25
od Pítrs
Kam Tvé téma směřuje?
Chceš investovat?
Re: hodnota v buducnosti
Napsal: pon led 14, 2013 21:40
od M@t0
temu som vytvoril len kvoli diskusii co si o tom myslite

ci ste vobec niekedy uvazovali nad tym ze z vasho auta by sa raz mozno stal vzacny veteran