75 CDT Do chorvatska a zpátky
Napsal: úte srp 06, 2013 15:49
Všichni všude píšou jak jezdí k moři autem, dlouhé štreky mi problémy nedělaly nikdy, mám přece Rovera, tak co nevyjet taky
Já s přítelkyní a kamarád s přítelkyní jsme se do auta jakš takš vešli (mám sedan). Dva velké kufry, sport taška, dva plné batůžky, kartáč piv, nafukovací postel, rybářské pruty za zadní okno, lednička na zadní sedačky mezi děvčata. Jeli jsme klasickou štreku Břeclav>Wien>Gratz>před slovinskem sjezd na Mureck>Lenart>Ptuj>Zagreb>Sjezd u Šibeniku> Cíl Rogoznica. Auto šlapalo jak mělo, jeli jsme v noci z pátku na sobotu takže klima jen dolaďovala teplotu. Klimatizace mi už od koupi vozu funguje v podstatě jen nad rychlost 90km/h, jinak je vzduch teplejší, klima s autem poškubává a ano médium bylo kompletně vyměněno cca 2 měsíce zpátky. Na první zastávce mi na okýnko zaťukal vedle parkující slovák a oznámil mi že mi chčije voda, nádržka chladiče OK, tak jsem si vydedukoval že asi kondenzát z klimy vyhrkl ven, akorát jsem to nikdy ještě neviděl, ale naštěstí běžná záležitost.
Za Gratzem byla kolona asi na 45min. nějaké rekonstrukce, strašně moc lidí kteří jezdí do chorvatska....
Objížďka slovinska nebyla nic složitého, v jednom městě štrůdl českých spz odbočoval na semaforech doleva, já jel rovně a najednou všechny ty auta vypnuly blinkry a jely za mnou
Mě vedla navigace takže jsem se nemohl splést.
Další kolona následovala na sjezdu ze slovinské dálnice a táhla se až ke slovinsko-chorvatským hranicím. Od nájezdu na chorvatskou dálnici, to už svítalo po zagreb to šlo celkem rychle. No další kolona následovala při platbě prvního mýtného, 48 kn. Pak pomalá cesta obchvatem zagrebu, vzít si mýtnou kartičku a hurá směr split. Dálnice má dva pruhy, připojovací pruhy mívají cca 15 metrů a provoz byl docela hustý. Navíc chorvati si jezdí jak se jim zachce, pomalejší pruh předjíždí rychlejší pruh. Do toho rakouské prasata kterým patří svět a zmatkářští češi.
Při vjezdu do jednoho tunelu jsem jel v rychlejším pruhu, najednou auta přede mnou dup na brzdy, já brzdím dost dobře takže jsem nezajel do kufru té E46 přede mnou, no ale vidět ve zpětném zrcátku 6. generaci passata jak mu od pneumatik valí černý dým a obrovský přípojný vozík ho tlačí na mě, to není nic příjemného, naštěstí jsem mu mohl uhnout doprava a on to tak tak dobrzdil. Podobnou situaci jsem v rychlém pruhu zažil asi ještě dvakrát po cestě. Proč to jen tak z prdele na dálnici nezadupnout že? Aspoň to těch 10-15 aut za vaší prdelí probere, no jo, chorvati
Cca 30km před naším sjezdem z dálnice se v autě udělalo teplo, bylo cca 9hod. když se na nás klimatizace vysrala. Naštěstí jsme už nasávali vítr od moře tak se to dalo přežít.
V cíli dovolená proběhla dobře. Asi druhý den jsem si nechal klíče od auta v kapse a pochopitelně vlezl do moře. Snad jen díky brzkému zjištění a odolnosti krabičky klíče se nic nestalo. Baterku jsem hned vyhodil, klíč nechal sušit a do večera se stresoval. V autě jsem měl druhou baterku do klíče, nacvaknul jsem ji a klíč fungoval, auto startovalo.
No teď byla na řadě klima. Otevřu kapotu, hledám kompresor, na všech kladkách řemeny jsou, takže prasklý řemen to nebude. Otevřu pojistky na radu kamaráda (klima má pojistku? na co ty vole) a v kolonce s hvězdičkou byla prasklá 10A pojistka. Od sousedů italů jsme vyžebrali náhradní, zacvakli, nastartovali, klima chvílema fungovala, chvílema ne, jdu se podívat jestli pojistka nepraskla zas, pojistka držela, ale někde od kompresoru stoupal dým a vůně spálených kabelů. Takže zdechnout auto, pojistku ven a smířit se s tím že cesta domů bude opravdu teplá.
8000 Kč za dva lidi padlo a my se chystali domů. Plán byl že pojedeme do národního parku KRKA a vyrazíme na cestu až kolem sedmé večer, no bohužel druhé dvojici nezbyly peníze na vstup (95kn za dospělého) i když jsme se předem domlouvali, tak hold dvoje nové šatičky byly přednější. Takže odjezd v cca 12 a 40° na teploměru bylo fakt povzbuzujících. Co mě rozsekalo, tak když 20km před Zagrebem jsme se zastavili a poskakovali metr po metru. Skoro 3 hodiny v největší výhni v koloně před zas*anou mýtnou bránou. Opravdu to turistickou sezónu nestíhá.
Odtahovky lítaly jak zběsilé, kolona opravdu prověřila mnoho aut. Mazda 6, Hyundai ix35, nějaké novější Toyoty, bylo jich hodně kteří potřebovali žlutého anděla. Spojku mám od ledna novou, o tu jsem se nebál. Ručička teploty jednou vyletěla do výšin, ale stačilo pustit topení na max, uzavřít prostřední výdechy a horký vzduch hnát krajními výdechy ven z okýnek.
No ale cca 2km před mýtnicí se změnil zvuk auta a měnil se až dosáhl zvuku dodge chargera 7.2l ze 70. let. Na odpočivadle stačil pohled pod auto a bylo jasné že se rozpojil výfuk hned za svodama, před tím ohebným propletencem. A další topení (ohřev podlahy výfukovými plyny) bylo na světě. Navíc ty pohledy okolních aut (i chorvatské policie) při zvuku našeho projíždějícího auta říkaly jednoznačně: ,, To si jako děláš prdel?"
Další kolona byla na konci dálnice před chortvasko-slovinskou hanicí. Takže cca další hodina.
Po cca 450km po chorvatské dálnici v ceně 200kn byla průměrná rychlost kterou jsem před odjezdem domů resetoval 40km/h
Na slovinské dálnici mi policistka otevřela dveře od auta ( údajně se nesmí řídit v žabkách a jiné plážové obuvi, další novinka pro mě, kterou jsem zjistil až doma
ještě že jezdím vždy v teniskách) . Jinak slovinsko a rakouskou bylo už bezproblémů až na pár dalších nechápavých pohledů na odpočívadlech a že jsme našim příjezdem probudili celou ulici 
Takže teď mě čeká oprava výfuku a výměna nebo oprava (podle poškození) klimakompresoru.
Jinak za celou cestu jsem potkal asi 2 Rover 75 dokonce ve stejné barvě, jednu 45 a dvě 200.
A jestli za rok znova? Asi jo, ale v září, v sezóně už nikdy
Taková malá reportáž z cca 1800km v R75

Já s přítelkyní a kamarád s přítelkyní jsme se do auta jakš takš vešli (mám sedan). Dva velké kufry, sport taška, dva plné batůžky, kartáč piv, nafukovací postel, rybářské pruty za zadní okno, lednička na zadní sedačky mezi děvčata. Jeli jsme klasickou štreku Břeclav>Wien>Gratz>před slovinskem sjezd na Mureck>Lenart>Ptuj>Zagreb>Sjezd u Šibeniku> Cíl Rogoznica. Auto šlapalo jak mělo, jeli jsme v noci z pátku na sobotu takže klima jen dolaďovala teplotu. Klimatizace mi už od koupi vozu funguje v podstatě jen nad rychlost 90km/h, jinak je vzduch teplejší, klima s autem poškubává a ano médium bylo kompletně vyměněno cca 2 měsíce zpátky. Na první zastávce mi na okýnko zaťukal vedle parkující slovák a oznámil mi že mi chčije voda, nádržka chladiče OK, tak jsem si vydedukoval že asi kondenzát z klimy vyhrkl ven, akorát jsem to nikdy ještě neviděl, ale naštěstí běžná záležitost.
Za Gratzem byla kolona asi na 45min. nějaké rekonstrukce, strašně moc lidí kteří jezdí do chorvatska....
Objížďka slovinska nebyla nic složitého, v jednom městě štrůdl českých spz odbočoval na semaforech doleva, já jel rovně a najednou všechny ty auta vypnuly blinkry a jely za mnou

Další kolona následovala na sjezdu ze slovinské dálnice a táhla se až ke slovinsko-chorvatským hranicím. Od nájezdu na chorvatskou dálnici, to už svítalo po zagreb to šlo celkem rychle. No další kolona následovala při platbě prvního mýtného, 48 kn. Pak pomalá cesta obchvatem zagrebu, vzít si mýtnou kartičku a hurá směr split. Dálnice má dva pruhy, připojovací pruhy mívají cca 15 metrů a provoz byl docela hustý. Navíc chorvati si jezdí jak se jim zachce, pomalejší pruh předjíždí rychlejší pruh. Do toho rakouské prasata kterým patří svět a zmatkářští češi.
Při vjezdu do jednoho tunelu jsem jel v rychlejším pruhu, najednou auta přede mnou dup na brzdy, já brzdím dost dobře takže jsem nezajel do kufru té E46 přede mnou, no ale vidět ve zpětném zrcátku 6. generaci passata jak mu od pneumatik valí černý dým a obrovský přípojný vozík ho tlačí na mě, to není nic příjemného, naštěstí jsem mu mohl uhnout doprava a on to tak tak dobrzdil. Podobnou situaci jsem v rychlém pruhu zažil asi ještě dvakrát po cestě. Proč to jen tak z prdele na dálnici nezadupnout že? Aspoň to těch 10-15 aut za vaší prdelí probere, no jo, chorvati

Cca 30km před naším sjezdem z dálnice se v autě udělalo teplo, bylo cca 9hod. když se na nás klimatizace vysrala. Naštěstí jsme už nasávali vítr od moře tak se to dalo přežít.
V cíli dovolená proběhla dobře. Asi druhý den jsem si nechal klíče od auta v kapse a pochopitelně vlezl do moře. Snad jen díky brzkému zjištění a odolnosti krabičky klíče se nic nestalo. Baterku jsem hned vyhodil, klíč nechal sušit a do večera se stresoval. V autě jsem měl druhou baterku do klíče, nacvaknul jsem ji a klíč fungoval, auto startovalo.

No teď byla na řadě klima. Otevřu kapotu, hledám kompresor, na všech kladkách řemeny jsou, takže prasklý řemen to nebude. Otevřu pojistky na radu kamaráda (klima má pojistku? na co ty vole) a v kolonce s hvězdičkou byla prasklá 10A pojistka. Od sousedů italů jsme vyžebrali náhradní, zacvakli, nastartovali, klima chvílema fungovala, chvílema ne, jdu se podívat jestli pojistka nepraskla zas, pojistka držela, ale někde od kompresoru stoupal dým a vůně spálených kabelů. Takže zdechnout auto, pojistku ven a smířit se s tím že cesta domů bude opravdu teplá.
8000 Kč za dva lidi padlo a my se chystali domů. Plán byl že pojedeme do národního parku KRKA a vyrazíme na cestu až kolem sedmé večer, no bohužel druhé dvojici nezbyly peníze na vstup (95kn za dospělého) i když jsme se předem domlouvali, tak hold dvoje nové šatičky byly přednější. Takže odjezd v cca 12 a 40° na teploměru bylo fakt povzbuzujících. Co mě rozsekalo, tak když 20km před Zagrebem jsme se zastavili a poskakovali metr po metru. Skoro 3 hodiny v největší výhni v koloně před zas*anou mýtnou bránou. Opravdu to turistickou sezónu nestíhá.
Odtahovky lítaly jak zběsilé, kolona opravdu prověřila mnoho aut. Mazda 6, Hyundai ix35, nějaké novější Toyoty, bylo jich hodně kteří potřebovali žlutého anděla. Spojku mám od ledna novou, o tu jsem se nebál. Ručička teploty jednou vyletěla do výšin, ale stačilo pustit topení na max, uzavřít prostřední výdechy a horký vzduch hnát krajními výdechy ven z okýnek.
No ale cca 2km před mýtnicí se změnil zvuk auta a měnil se až dosáhl zvuku dodge chargera 7.2l ze 70. let. Na odpočivadle stačil pohled pod auto a bylo jasné že se rozpojil výfuk hned za svodama, před tím ohebným propletencem. A další topení (ohřev podlahy výfukovými plyny) bylo na světě. Navíc ty pohledy okolních aut (i chorvatské policie) při zvuku našeho projíždějícího auta říkaly jednoznačně: ,, To si jako děláš prdel?"

Další kolona byla na konci dálnice před chortvasko-slovinskou hanicí. Takže cca další hodina.
Po cca 450km po chorvatské dálnici v ceně 200kn byla průměrná rychlost kterou jsem před odjezdem domů resetoval 40km/h

Na slovinské dálnici mi policistka otevřela dveře od auta ( údajně se nesmí řídit v žabkách a jiné plážové obuvi, další novinka pro mě, kterou jsem zjistil až doma


Takže teď mě čeká oprava výfuku a výměna nebo oprava (podle poškození) klimakompresoru.
Jinak za celou cestu jsem potkal asi 2 Rover 75 dokonce ve stejné barvě, jednu 45 a dvě 200.
A jestli za rok znova? Asi jo, ale v září, v sezóně už nikdy

Taková malá reportáž z cca 1800km v R75
