R75 2.0 CDT - topení

Odpovědět
eltazar
Příspěvky: 92
Registrován: pát čer 13, 2008 12:17
Bydliště: okr. Příbram

R75 2.0 CDT - topení

Příspěvek od eltazar » čtv srp 15, 2013 7:26

čus,

tak jsem si v pondělí přivezl 75 CDT. včera a dnes ráno jsem si chtěl zatopit, ale teplý vzduch z fukaru ne a ne dostat (zkoušel jsem všechny nastavení co na panelu jsou, a prostě pořád fičí studený severní vítr :) )

našel jsem http://www.roverclub.cz/bb3/viewtopic.p ... %AD#p91609 tak to zkusím příští týden vyčistit, ale jde mi to to, jestli nemáte někdo ještě tip co jiného by to mohlo být. možná termostat?

mám autoklimu (s tlačítky)
75 2.0 CDT

Uživatelský avatar
Keksin
Příspěvky: 3382
Registrován: čtv zář 27, 2007 12:50
Bydliště: jižní Morava

Re: R75 2.0 CDT - topení

Příspěvek od Keksin » čtv srp 15, 2013 7:52

Ještě zkus otočit kolečkem co je pod nebo nad??? hodinama, do polohy aby to bralo ohřátej vzduch od motoru. V manuálu je to líp popsaný. Pokud to nepomůže, tak musíš vyčistit radiátor topení.

Pítrs
Příspěvky: 2060
Registrován: čtv dub 21, 2011 18:32
Bydliště: Uherské Hradiště

Re: R75 2.0 CDT - topení

Příspěvek od Pítrs » čtv srp 15, 2013 7:54

Zdar.
Tipy:
a) termostat chladícího okruhu bych zcela vyloučil (resp. jinou závadu na motoru) - buď by se to brzo přehřívalo, tlakovalo by to do expanzky nebo by byl motor podchlazený....atd......kolik má teplotu chladící kapalina po ujetí 10 km?)
b) ucpaný radiátor topení
c) nefunkčnost klapek/servomotorků, co otvírají přístup vzduchu k radiátoru.
d) nějaký blok v hadicích, co přivádí chladící kapalinu do radiátoru
e) zkus si udělat "samodiagnostiku" klimatizace, jde to ručně v kabině bez dalšího nářadí, někde jsem viděl návod, ale kruci se nevzpomenu kde......

ad a) tady se třeba mýlím, neznám přesně chladící okruh naftového motoru, tedy nechť mě někdo prosím opraví
ad b) pokud to budeš čistit, tak se neřiď příliš striktně tím návodem, co je tu uveden (viewtopic.php?f=9&t=5084), chybí tam jedna zásadní informace, tak ať se s tím zbytečně nenadřeš nebo něco neponičíš.... list:
ad c) a d) zkus nejprve udělat následující: pokud má tedy chladící okruh po zahřátí normální provozní teplotu (tzn. nad 80°C), zkus tedy sundat kryt pod volantem a kryt napravo u řidičových nohou, co je u toho výdechu. Mačkáním tlačítka topení prověř funkci servomotorku. Prověř, zdali je radiátor topení teplý- a to jak topná, tak vratná trubka.
Rover 75 1.8L Turbo sedan 2004
Tento automobil byl: 72 453. ve výrobním pořadí, z celkového počtu 112 381 ks, 752. 1.8 T Connoisseur z celkového počtu 2 392 ks, 1 003. v barvě laku Odyssey Blue (kód: JGA) z celkového počtu 2 856 ks.

Alfa Romeo 147, 1.6 L Twinspark 105 KS

Uživatelský avatar
kptHergot
Příspěvky: 297
Registrován: úte říj 05, 2010 10:44
Bydliště: Frýdek Místek

Re: R75 2.0 CDT - topení

Příspěvek od kptHergot » čtv srp 15, 2013 8:56

hadraplán MGF 1.8 VVC
Rover 75 2.0 V6 - v péči když je nemocná

eltazar
Příspěvky: 92
Registrován: pát čer 13, 2008 12:17
Bydliště: okr. Příbram

Re: R75 2.0 CDT - topení

Příspěvek od eltazar » čtv srp 15, 2013 19:21

Pítrs píše:Zdar.
Tipy:
a) termostat chladícího okruhu bych zcela vyloučil (resp. jinou závadu na motoru) - buď by se to brzo přehřívalo, tlakovalo by to do expanzky nebo by byl motor podchlazený....atd......kolik má teplotu chladící kapalina po ujetí 10 km?)
b) ucpaný radiátor topení
c) nefunkčnost klapek/servomotorků, co otvírají přístup vzduchu k radiátoru.
d) nějaký blok v hadicích, co přivádí chladící kapalinu do radiátoru
e) zkus si udělat "samodiagnostiku" klimatizace, jde to ručně v kabině bez dalšího nářadí, někde jsem viděl návod, ale kruci se nevzpomenu kde......

ad a) tady se třeba mýlím, neznám přesně chladící okruh naftového motoru, tedy nechť mě někdo prosím opraví
ad b) pokud to budeš čistit, tak se neřiď příliš striktně tím návodem, co je tu uveden (viewtopic.php?f=9&t=5084), chybí tam jedna zásadní informace, tak ať se s tím zbytečně nenadřeš nebo něco neponičíš.... list:
ad c) a d) zkus nejprve udělat následující: pokud má tedy chladící okruh po zahřátí normální provozní teplotu (tzn. nad 80°C), zkus tedy sundat kryt pod volantem a kryt napravo u řidičových nohou, co je u toho výdechu. Mačkáním tlačítka topení prověř funkci servomotorku. Prověř, zdali je radiátor topení teplý- a to jak topná, tak vratná trubka.
díky za rady; můžu se ještě zeptat, co přesně v tom návodu chybí? když už to rozebíráme, ať vím, čeho se vyvarovat :)
75 2.0 CDT

Pítrs
Příspěvky: 2060
Registrován: čtv dub 21, 2011 18:32
Bydliště: Uherské Hradiště

Re: R75 2.0 CDT - topení

Příspěvek od Pítrs » čtv srp 15, 2013 19:27

Jistě.
Je třeba ještě povolit sponu, co drží ty dvě trubky pohromadě, jinak to nelze demontovat.
Napíšu ohledně toho detailní příspěvek do tématu ohledně toho čištění.
Rover 75 1.8L Turbo sedan 2004
Tento automobil byl: 72 453. ve výrobním pořadí, z celkového počtu 112 381 ks, 752. 1.8 T Connoisseur z celkového počtu 2 392 ks, 1 003. v barvě laku Odyssey Blue (kód: JGA) z celkového počtu 2 856 ks.

Alfa Romeo 147, 1.6 L Twinspark 105 KS

eltazar
Příspěvky: 92
Registrován: pát čer 13, 2008 12:17
Bydliště: okr. Příbram

Re: R75 2.0 CDT - topení

Příspěvek od eltazar » stř srp 21, 2013 10:14

kptHergot píše:viewtopic.php?f=9&t=5084
sakra já debil zkopíroval do prvního příspěvku blbej link, samozřejmě jsem myslel tenhle topic! :)

zítra odpoledne na to jdem, tak se uvidí... jinak všem dík za rady a tipy ;)
75 2.0 CDT

Pítrs
Příspěvky: 2060
Registrován: čtv dub 21, 2011 18:32
Bydliště: Uherské Hradiště

Re: R75 2.0 CDT - topení

Příspěvek od Pítrs » stř srp 21, 2013 10:35

Já to tam dneska večer napíšu.
Bohužel nebylo dost času to udělat dřív.....
Rover 75 1.8L Turbo sedan 2004
Tento automobil byl: 72 453. ve výrobním pořadí, z celkového počtu 112 381 ks, 752. 1.8 T Connoisseur z celkového počtu 2 392 ks, 1 003. v barvě laku Odyssey Blue (kód: JGA) z celkového počtu 2 856 ks.

Alfa Romeo 147, 1.6 L Twinspark 105 KS

maartyy
Příspěvky: 133
Registrován: pon říj 17, 2011 19:23
Bydliště: Hranice

Re: R75 2.0 CDT - topení

Příspěvek od maartyy » stř srp 21, 2013 20:46

Trochu se přidám, jak má vlastně přesně fungovat webasto? Ohřívá vzduch co jde do kabiny hned po startu? Nebo jenom pomáhá rychlej ohřát motor? Teplý vzduch mi po nastartování v zimě nějakou chvíli neběží, chce to tak 3 minuty běhu motoru aby to začlo topit. Jinak má na webasto vliv tlačítko ECON nebo to ovlivňuje jen klimatizaci? Když v zimě zastavím tak jde slyšet jak bufík vyfukuje. Tak jen pro moji jistotu jestli to běží jak má :-D Díky
In da house
Rover 200 1.4Si 75kW

Uživatelský avatar
AnderN
Site Admin
Příspěvky: 6964
Registrován: pon zář 17, 2007 17:46
Bydliště: Brno, tel.: +420 725 378 817
Kontaktovat uživatele:

Re: R75 2.0 CDT - topení

Příspěvek od AnderN » stř srp 21, 2013 23:22

Webasto typicky přihřívá chladicí kapalinu po startu, pokud je teplota pod nějakou hranici, tuším kolem 5°C. Pokud máš konfiguraci s časovačem nebo dokonce se spuštěním přes mobil, může ti předehřát motor ještě před příchodem k autu a tím pádem budeš topit dříve.

Tlačítko ECON zamezí ventilačnímu počítači sepnout kompresor klimatizace. Na Webasto to nemá vliv.
Obrázek
MG ZT CDTi @ 118 kW / 370 Nm - 2009-? :: 200.000 km @ Obrázek
Rover 25 18K4F / automat CVT - 2013-? :: 50.000 km @ Obrázek
Rover Mini Cooper - 2016-? :: 20.000 km @ Obrázek
Ex. Rover 620 SDi - 2004-2009 :: 100.000 km @ Obrázek

Pítrs
Příspěvky: 2060
Registrován: čtv dub 21, 2011 18:32
Bydliště: Uherské Hradiště

Re: R75 2.0 CDT - topení

Příspěvek od Pítrs » čtv srp 22, 2013 8:03

Rover 75 1.8L Turbo sedan 2004
Tento automobil byl: 72 453. ve výrobním pořadí, z celkového počtu 112 381 ks, 752. 1.8 T Connoisseur z celkového počtu 2 392 ks, 1 003. v barvě laku Odyssey Blue (kód: JGA) z celkového počtu 2 856 ks.

Alfa Romeo 147, 1.6 L Twinspark 105 KS

Odpovědět