ROVER 75 2.5 - drobné problémy

PL4YM4T3S
Příspěvky: 21
Registrován: pon zář 23, 2013 14:32
Bydliště: Horoměřice, Praha-západ

ROVER 75 2.5 - drobné problémy

Příspěvek od PL4YM4T3S » stř říj 30, 2013 12:40

Zdravím vás přátelé,

s nadšením jsem před několika dny vstoupil do rodiny Roveristů pořízením krásné 75, je to láska na první pohled.

Je to kousek, který byl nějakou chvíli ve vlastnictví mého dobrého kamaráda, dlouholetého Roveristy (a bohužel jsem zapomněl jeho nick tady na fóru) a byl inzerován i tady. (2.5, r.v. 1999, bledě modrá metalíza, automat, cca 150tkm na tacho).

Protože dal auto během svého vlastnictví řádně do kupy (přední poloosa, přetěsněný motor, rozvody a spousta dalších drobností, za což jsem mu neskonale vděčný), nicméně protože, jak jistě uznáte, si 75 zaslouží nebývalou péči, rád bych v jeho údržbě pokračoval a proto vás prosím o rady ohledně následujících závad:

Tempomat - lze zapnout na palubce, po spuštění na volantu se kontrolka rozsvítí, ale tempomat nefunguje. Nejen tady na fóru jsem se dočetl, že toto nejčastěji způsobuje vypadlý mikroswitch nad pedálem spojky, ale máte nějaké nápady u automatu?

Vyhřívání sedačky řidiče - nefunguje, ale spínač na středové konzoli se normálně rozsvítí - mohlo by to být třeba jen pojistkou?

Parkovací senzory - díval se na to elektrikář a zjistil, že ze senzorů signál přichází, ale že zřejmě odešel "bzučák" - dá se někde sehnat? kde ho případně v autě najdu?

Malá korozivní bublinka na zadních dveřích + drobná koroze zadního levého blatníku - máte zkušenosti s někým pokud možno z Prahy a okolí, kdo je schopen to opravit? Myslíte, že je nutné nechat přelakovat celé dveře a blatník, nebo to půjde vybrousit a opravit lokálně?

Zkroucené přední brzdové kotouče - jsem ochoten se přes ty vibrace do volantu při brzdění přenést a vyměnit třeba až s destičkami, ale neničí se tím další části auta?

Díky za pomoc!

Uživatelský avatar
Keksin
Příspěvky: 3382
Registrován: čtv zář 27, 2007 12:50
Bydliště: jižní Morava

Re: ROVER 75 2.5 - drobné problémy

Příspěvek od Keksin » stř říj 30, 2013 13:23

Nazdar a gratuluji ke koupi.
Ohledně vyhřívaní sedadel bych se mrknul na konektory pod sedadlem.
Bzučák od park. senzorů je pod platem u zadního okna.
Víc asi neporadím.

Uživatelský avatar
AnderN
Site Admin
Příspěvky: 6964
Registrován: pon zář 17, 2007 17:46
Bydliště: Brno, tel.: +420 725 378 817
Kontaktovat uživatele:

Re: ROVER 75 2.5 - drobné problémy

Příspěvek od AnderN » stř říj 30, 2013 17:41

Kotouče podle stavu by mohly jít opravit na soustruhu. Otázka je, jestli je to opravdu vadnými kotouči. A taky se může stát, že už mají nejlepší za sebou a budeš muset koupit nové (samo že i s deskami).
Obrázek
MG ZT CDTi @ 118 kW / 370 Nm - 2009-? :: 200.000 km @ Obrázek
Rover 25 18K4F / automat CVT - 2013-? :: 50.000 km @ Obrázek
Rover Mini Cooper - 2016-? :: 20.000 km @ Obrázek
Ex. Rover 620 SDi - 2004-2009 :: 100.000 km @ Obrázek

Uživatelský avatar
roverix
Příspěvky: 3062
Registrován: sob led 31, 2009 19:30
Bydliště: Ublo, taková díra u Vizovic 75rover@seznam.cz tel. 604464504

Re: ROVER 75 2.5 - drobné problémy

Příspěvek od roverix » stř říj 30, 2013 18:00

Pokud vyhrivani sedadel sviti. Pojistka je ok. Pokud nepomuze rozhybat konektor pod sedadlem. Nebo vzajemne vymenit tlacitka a vyzkouset. Pak uz jen sedadlo ven a kontrolovat konetory a kabely uvnitr. Vyhrivani sedadla a operadla je zapojeno do serie. Nahradni bzucak na couvaky mam. Automat ma ten mikrosvith taky. A vibracemi pri brzdeni trpi loziska , vsechny cepy v naprave a kdovi co jeste
Britská auta v minulosti: Ford Cortina 1200 3x / Austin Maestro 1.3 / Maestro 1.6 / Rover 213s / Rover 75 1.8 Současný vozový park: Rover75 2.5 manual. Rover75 2.5 automat Rover45 IDT Rover25 1.4 TEL. 604464504

Tommi_82
Příspěvky: 6440
Registrován: čtv zář 20, 2007 18:17
Bydliště: Šumperk
Kontaktovat uživatele:

Re: ROVER 75 2.5 - drobné problémy

Příspěvek od Tommi_82 » stř říj 30, 2013 21:30

tempomat má switch u pedálu spojky a taky u pedálu brzdy, ty spojku nemáš, takže zbývá...
Jsi si jistý že mačkáš tlačítka na volantu správně? Já musím přiznat že napoprvé jsem je mačkal blbě a divil se proč to nejde...

vyhřívání - já měl přetrhlej drát, takže sundat potah sedačky a mrknout na to..

lehce zvlněný kotouče se daj stáhnout, dneska už se to dá dělat i přímo na autě, já to podstoupil před nějakým tím rokem v olomouci a výsledek super.
Dříve: 214 Si r.v. 1996 modrá met.
Obrázek
Dříve: 75 Tourer 2.0 CDT r.v. 04/2002 modrá met.(Royal blue)
Obrázek
Obrázek
Dříve: Mazda CX-7 2.3 DiSi Turbo 191 kW r.v. 2008
Obrázek
Nyní: Opel Zafira Tourer 2.0 CDTi 143 kW r.v. 2014
Obrázek

Uživatelský avatar
_DoG_
Příspěvky: 128
Registrován: ned kvě 13, 2012 14:36
Bydliště: Brno

Re: ROVER 75 2.5 - drobné problémy

Příspěvek od _DoG_ » stř říj 30, 2013 23:08

Gratuluji ke koupi a vítám Tě tu :-) Co se kotoučů týče.Souhlasím s před.reakcemi.Také mi začal při brzdění lehce kopat pedál.Objednal jsem desky a kotouče nechal sjet na soustruhu Práce 1,5hod a je klid :wink:
Rover 75 2.0 V6 r.v. 99

Uživatelský avatar
rOMAN007
Příspěvky: 438
Registrován: pon říj 29, 2007 23:19
Bydliště: Plzen jih

Re: ROVER 75 2.5 - drobné problémy

Příspěvek od rOMAN007 » čtv říj 31, 2013 0:22

3t a mas nove kotouce a desky a zaroven i klid s vibracema pri brzdeni car::
Rover 220 Sdi (99)
Rover 75 Tourer CDTi (04)
Škoda 130L rally https://www.youtube.com/watch?v=wKCL7N__AfM

PL4YM4T3S
Příspěvky: 21
Registrován: pon zář 23, 2013 14:32
Bydliště: Horoměřice, Praha-západ

Re: ROVER 75 2.5 - drobné problémy

Příspěvek od PL4YM4T3S » čtv říj 31, 2013 10:25

Díky všem za vyčerpávající odpovědi, kotouče vyměním a na zbytek se podívám.

Ještě k plánovaným investicím v nejbližší době - myslím, že bude rozumné vyměnit olej v převodovce - máte s tím někdo zkušenosti?

Evidentně to není až tak jednoduchý úkon, miláčka dám do rukou odborníkům. Máte představu o ceně? Případně někoho, kdo by to byl schopen v Praze nebo okolí provést?

Uživatelský avatar
AnderN
Site Admin
Příspěvky: 6964
Registrován: pon zář 17, 2007 17:46
Bydliště: Brno, tel.: +420 725 378 817
Kontaktovat uživatele:

Re: ROVER 75 2.5 - drobné problémy

Příspěvek od AnderN » čtv říj 31, 2013 12:04

Hlavně dbej na to, aby tam dali olej takové specifikace, která tam patří. Nejednou jsme se setkali s přístupem, že "odborníci" dali do automatu olej pro manuální převodovku a byli naprosto klidní. Však co ... jejich ta převodovka není, že?

Automatická převodovka ve Tvém autě je japonská JATCO JF506E a kromě R75/ZT ji používal taky LR Freelander I, Jaguar X-Type, Ford Mondeo, VW Sharan, Golf a další. Výrobce MG-Rover ji plnil olejem Texaco N402, danou specifikaci dále splňují např. ESSO ATF LT 71141, Castrol Transmax Z (v ČR nebýval k sehnání, mě ho dovezli z DE nebo AT) a myslím, že i Millers Oils mají něco v nabídce: viewtopic.php?f=9&t=2756#p52854

Oleje by tam měly být 4 litry, ale potřeba je mnohem víc. Olej se nedá vypustit celý, takže se mění několikrát. Procedura je poměrně zdlouhavá, dělá se myslím při běžícím motoru. Interval výměny je myslím 60 tis. km(?). Místní automechanici mě kdyžtak opraví, pokud jsem se dopustil nepřesností nebo nejasností.
Obrázek
MG ZT CDTi @ 118 kW / 370 Nm - 2009-? :: 200.000 km @ Obrázek
Rover 25 18K4F / automat CVT - 2013-? :: 50.000 km @ Obrázek
Rover Mini Cooper - 2016-? :: 20.000 km @ Obrázek
Ex. Rover 620 SDi - 2004-2009 :: 100.000 km @ Obrázek

Pítrs
Příspěvky: 2060
Registrován: čtv dub 21, 2011 18:32
Bydliště: Uherské Hradiště

Re: ROVER 75 2.5 - drobné problémy

Příspěvek od Pítrs » čtv říj 31, 2013 13:05

Zdravím.
Pokud nemáte prokazatelnou servisní historii, tak ten olej bez debat vyměňte. To bych koneckonců udělal i u ruční převodovky.
A jinak vše ostatní viz nahoře AnderN. (poctivost a důslednost se vždy vyplácí)

Ke korozi- lze to samozřejmě lokálně bez problémů opravit, ale bude to poznat. Alespoň tohle mi říkali 2 lakýrníci, se kterýma jsem kdysi letmo pár "drobností" kdysi řešil.
Dle nich je 100% oprava taková, když se opraví komplet díl.
Ale za tento názor/zkušenost ruku do ohně nedám. V lakýřině se nevyznám.
Rover 75 1.8L Turbo sedan 2004
Tento automobil byl: 72 453. ve výrobním pořadí, z celkového počtu 112 381 ks, 752. 1.8 T Connoisseur z celkového počtu 2 392 ks, 1 003. v barvě laku Odyssey Blue (kód: JGA) z celkového počtu 2 856 ks.

Alfa Romeo 147, 1.6 L Twinspark 105 KS

Uživatelský avatar
KDB
Příspěvky: 2148
Registrován: úte úno 26, 2008 21:41
Bydliště: Křivoklátsko

Re: ROVER 75 2.5 - drobné problémy

Příspěvek od KDB » čtv říj 31, 2013 17:02

Za chodu se to dělá při proplachu. Jinak se to doma normálně vypustí , naleje se stejné mn. nového a při běžícím motoru se jen kontroluje hladina a případně dolévá. Nic složitého. Největší záludnost (stává se i servisům) je povolit správné šrouby na vypouštění a kontrolu hladiny, a nesplést ho s šroubem, co drží pásovou brzdu....pak je nutné rozebrat převodovku :roll: ...
Kdyby jsi chtěl, mám doma dva 5l kanystry N402, co mě zbyly z doby, kdy jsem měl Freelandera ( má stejnou převodovku).
MGF, Tourer, RR P38,R75, MGF Trophy, Rover 200 BRM, Rover 827 Coupe, 827 Sedan, Elise S1, XK8 , Škoda Felicia(60´), 1000(64) + 1100(67)MB, 110R(70,71,72,78,80), Garde(83), W353(67,73)...prostě mě to baví.

Uživatelský avatar
KDB
Příspěvky: 2148
Registrován: úte úno 26, 2008 21:41
Bydliště: Křivoklátsko

Re: ROVER 75 2.5 - drobné problémy

Příspěvek od KDB » čtv říj 31, 2013 17:11

Jo ....Andern - to slyším prvně o náhradách.. ESSO ATF LT 71141 (mám ho do automatu ZF v BMW 320) je v podstatě kapalina specifikace Dexron III, ale upravená jako dlouhoživotnostní - první výměna po 160000 km, tak by mě překvapila záměnnost s N402. A vzhledem k ceně, která je jen o něco nižší, tak jediná výhoda je lepší dostupnost.
Osobně jsem se do Jatca neopovážil dát něco jinýho, než N402-
MGF, Tourer, RR P38,R75, MGF Trophy, Rover 200 BRM, Rover 827 Coupe, 827 Sedan, Elise S1, XK8 , Škoda Felicia(60´), 1000(64) + 1100(67)MB, 110R(70,71,72,78,80), Garde(83), W353(67,73)...prostě mě to baví.

lenham3
Příspěvky: 2349
Registrován: pát lis 30, 2007 0:52
Bydliště: Zlin,Canterbury,Zlin +420603476566 lenham3@seznam.cz

Re: ROVER 75 2.5 - drobné problémy

Příspěvek od lenham3 » čtv říj 31, 2013 19:31

Jj take radeji nalevam origo co si vozim z anglie,i kdyz me znamy co opravuje automaticke prevodovky ze nahradu dela Petro kanada,cenove vychazi podobne tak jsem zustal u N402

Uživatelský avatar
Olaf
Příspěvky: 55
Registrován: úte srp 07, 2012 10:45
Bydliště: Praga mater urbium

Re: ROVER 75 2.5 - drobné problémy

Příspěvek od Olaf » pon lis 04, 2013 17:50

Gratuluju k pořízení R75 a přeju mnoho km bez nehody.

Ad zpátečnický senzory: může to být také čidlem (plug) na převodovce.
Jestli máš tento problém můžeš autodiagnostikovat tím, jestli ti svítí při zařazený zplátečce "zpátečka", ie. světla bíle...
Pokud ti zpátečka normál svítí, tímto to nebude.
Rover 75 2.0 V6, Vespa ET2, Yamaha FZ6 Fazer SA

PL4YM4T3S
Příspěvky: 21
Registrován: pon zář 23, 2013 14:32
Bydliště: Horoměřice, Praha-západ

Re: ROVER 75 2.5 - drobné problémy

Příspěvek od PL4YM4T3S » úte lis 12, 2013 10:56

Ahoj,

ještě jednou díky všem za postřehy a rady.

Trošku jsem se v autě pošťoural a ujel první 2000 km, takže jsem si stihnul všechno vyzkoušet v klidu.

Myslím, že s ohledem na urgentnost jednotlivých oprav a finanční náročnost se do toho pustím takhle:
1. destičky a kotouče
2. Parkovací senzory - za pár korun bzučák
3. Lakýrník (bublinka na dveřích, zadní blatník)
4. Olej v převodovce
5. Nová 2DIN navigace (mám Hi originál verzi s barevným LCD, ale počítač od GPS patrně nefunguje - mám ho odpojený, ale po zapojení si ani neškytne a vypadá to, že se do něj dostala vlhkost - nepočítám, že by to bylo opravitelné).
6. LPG

Rád bych většinu (kromě navigace a LPG) stihnul do konce roku, snad to bude stačit.

Ohledně problémů s vyhříváním a tempomatem - všechny konektory jsou zapojené, ale mám zajímavý problém, hlavně s tempomatem. Jak jsem zjistil, funguje ve velmi zvláštním režimu, kdy vyžaduje velmi mírně sešlápnutý pedál plynu - nesetkali jste se s tím? Když pedál plynu pustím, tempomat nefunguje, ale stačí na něj jen lehce položit nohu a spolehlivě si drží třeba 160.

Sedačka topí, ale jen velmi málo - možná si ještě pohraji s tím konektorem. Který to je? Pod sedačkou jich je několik, zkoušel jsem se dívat i ke spolujezdci - je to takový žlutý konektor, nebo ten je k ovládání polohy sedadel?

Jinak moje dojmy z R75.
Najezdil jsem odhadem 200.000 km ve služebních Fabiích (1 i 2, krátké i dlouhé), něco málo v Octávkách a Superbu 2. Občas se svezu novou Astrou, měl jsem Felicii, Vectru, starého Escorta Cabrio, Tigru, pár tisíc km s předchozí generací Civicu a s Nissanem Pathfinderem. Jezdím tedy docela dost a musím říct, že jsem nikdy, ale opravdu nikdy, ani v novém Superbu, neměl tak nádherný pocit z jízdy, jako v R75.

I když má to auto už něco za sebou (přeci jen je mému broučkovi 14), je ho radost řídit. Není to sporťák, to určitě ne (navíc s automatem), ale je to cestovní koráb jako dělaný na dálnice a totálně pohodovou jízdu. Když je ale potřeba někoho předjet (a mám čas si pár chvilek počkat, než se převodovka odhodlá si podřadit, což chvíli zabere i při kickdownu), miláček vystřelí jak splašené pometlo. Nikdy jsem žádné auto neměl tak rád, jako R75, je to vášeň :)

Odpovědět