Stránka 1 z 2

ROVER 75 2.5 - drobné problémy

Napsal: stř říj 30, 2013 12:40
od PL4YM4T3S
Zdravím vás přátelé,

s nadšením jsem před několika dny vstoupil do rodiny Roveristů pořízením krásné 75, je to láska na první pohled.

Je to kousek, který byl nějakou chvíli ve vlastnictví mého dobrého kamaráda, dlouholetého Roveristy (a bohužel jsem zapomněl jeho nick tady na fóru) a byl inzerován i tady. (2.5, r.v. 1999, bledě modrá metalíza, automat, cca 150tkm na tacho).

Protože dal auto během svého vlastnictví řádně do kupy (přední poloosa, přetěsněný motor, rozvody a spousta dalších drobností, za což jsem mu neskonale vděčný), nicméně protože, jak jistě uznáte, si 75 zaslouží nebývalou péči, rád bych v jeho údržbě pokračoval a proto vás prosím o rady ohledně následujících závad:

Tempomat - lze zapnout na palubce, po spuštění na volantu se kontrolka rozsvítí, ale tempomat nefunguje. Nejen tady na fóru jsem se dočetl, že toto nejčastěji způsobuje vypadlý mikroswitch nad pedálem spojky, ale máte nějaké nápady u automatu?

Vyhřívání sedačky řidiče - nefunguje, ale spínač na středové konzoli se normálně rozsvítí - mohlo by to být třeba jen pojistkou?

Parkovací senzory - díval se na to elektrikář a zjistil, že ze senzorů signál přichází, ale že zřejmě odešel "bzučák" - dá se někde sehnat? kde ho případně v autě najdu?

Malá korozivní bublinka na zadních dveřích + drobná koroze zadního levého blatníku - máte zkušenosti s někým pokud možno z Prahy a okolí, kdo je schopen to opravit? Myslíte, že je nutné nechat přelakovat celé dveře a blatník, nebo to půjde vybrousit a opravit lokálně?

Zkroucené přední brzdové kotouče - jsem ochoten se přes ty vibrace do volantu při brzdění přenést a vyměnit třeba až s destičkami, ale neničí se tím další části auta?

Díky za pomoc!

Re: ROVER 75 2.5 - drobné problémy

Napsal: stř říj 30, 2013 13:23
od Keksin
Nazdar a gratuluji ke koupi.
Ohledně vyhřívaní sedadel bych se mrknul na konektory pod sedadlem.
Bzučák od park. senzorů je pod platem u zadního okna.
Víc asi neporadím.

Re: ROVER 75 2.5 - drobné problémy

Napsal: stř říj 30, 2013 17:41
od AnderN
Kotouče podle stavu by mohly jít opravit na soustruhu. Otázka je, jestli je to opravdu vadnými kotouči. A taky se může stát, že už mají nejlepší za sebou a budeš muset koupit nové (samo že i s deskami).

Re: ROVER 75 2.5 - drobné problémy

Napsal: stř říj 30, 2013 18:00
od roverix
Pokud vyhrivani sedadel sviti. Pojistka je ok. Pokud nepomuze rozhybat konektor pod sedadlem. Nebo vzajemne vymenit tlacitka a vyzkouset. Pak uz jen sedadlo ven a kontrolovat konetory a kabely uvnitr. Vyhrivani sedadla a operadla je zapojeno do serie. Nahradni bzucak na couvaky mam. Automat ma ten mikrosvith taky. A vibracemi pri brzdeni trpi loziska , vsechny cepy v naprave a kdovi co jeste

Re: ROVER 75 2.5 - drobné problémy

Napsal: stř říj 30, 2013 21:30
od Tommi_82
tempomat má switch u pedálu spojky a taky u pedálu brzdy, ty spojku nemáš, takže zbývá...
Jsi si jistý že mačkáš tlačítka na volantu správně? Já musím přiznat že napoprvé jsem je mačkal blbě a divil se proč to nejde...

vyhřívání - já měl přetrhlej drát, takže sundat potah sedačky a mrknout na to..

lehce zvlněný kotouče se daj stáhnout, dneska už se to dá dělat i přímo na autě, já to podstoupil před nějakým tím rokem v olomouci a výsledek super.

Re: ROVER 75 2.5 - drobné problémy

Napsal: stř říj 30, 2013 23:08
od _DoG_
Gratuluji ke koupi a vítám Tě tu :-) Co se kotoučů týče.Souhlasím s před.reakcemi.Také mi začal při brzdění lehce kopat pedál.Objednal jsem desky a kotouče nechal sjet na soustruhu Práce 1,5hod a je klid :wink:

Re: ROVER 75 2.5 - drobné problémy

Napsal: čtv říj 31, 2013 0:22
od rOMAN007
3t a mas nove kotouce a desky a zaroven i klid s vibracema pri brzdeni car::

Re: ROVER 75 2.5 - drobné problémy

Napsal: čtv říj 31, 2013 10:25
od PL4YM4T3S
Díky všem za vyčerpávající odpovědi, kotouče vyměním a na zbytek se podívám.

Ještě k plánovaným investicím v nejbližší době - myslím, že bude rozumné vyměnit olej v převodovce - máte s tím někdo zkušenosti?

Evidentně to není až tak jednoduchý úkon, miláčka dám do rukou odborníkům. Máte představu o ceně? Případně někoho, kdo by to byl schopen v Praze nebo okolí provést?

Re: ROVER 75 2.5 - drobné problémy

Napsal: čtv říj 31, 2013 12:04
od AnderN
Hlavně dbej na to, aby tam dali olej takové specifikace, která tam patří. Nejednou jsme se setkali s přístupem, že "odborníci" dali do automatu olej pro manuální převodovku a byli naprosto klidní. Však co ... jejich ta převodovka není, že?

Automatická převodovka ve Tvém autě je japonská JATCO JF506E a kromě R75/ZT ji používal taky LR Freelander I, Jaguar X-Type, Ford Mondeo, VW Sharan, Golf a další. Výrobce MG-Rover ji plnil olejem Texaco N402, danou specifikaci dále splňují např. ESSO ATF LT 71141, Castrol Transmax Z (v ČR nebýval k sehnání, mě ho dovezli z DE nebo AT) a myslím, že i Millers Oils mají něco v nabídce: viewtopic.php?f=9&t=2756#p52854

Oleje by tam měly být 4 litry, ale potřeba je mnohem víc. Olej se nedá vypustit celý, takže se mění několikrát. Procedura je poměrně zdlouhavá, dělá se myslím při běžícím motoru. Interval výměny je myslím 60 tis. km(?). Místní automechanici mě kdyžtak opraví, pokud jsem se dopustil nepřesností nebo nejasností.

Re: ROVER 75 2.5 - drobné problémy

Napsal: čtv říj 31, 2013 13:05
od Pítrs
Zdravím.
Pokud nemáte prokazatelnou servisní historii, tak ten olej bez debat vyměňte. To bych koneckonců udělal i u ruční převodovky.
A jinak vše ostatní viz nahoře AnderN. (poctivost a důslednost se vždy vyplácí)

Ke korozi- lze to samozřejmě lokálně bez problémů opravit, ale bude to poznat. Alespoň tohle mi říkali 2 lakýrníci, se kterýma jsem kdysi letmo pár "drobností" kdysi řešil.
Dle nich je 100% oprava taková, když se opraví komplet díl.
Ale za tento názor/zkušenost ruku do ohně nedám. V lakýřině se nevyznám.

Re: ROVER 75 2.5 - drobné problémy

Napsal: čtv říj 31, 2013 17:02
od KDB
Za chodu se to dělá při proplachu. Jinak se to doma normálně vypustí , naleje se stejné mn. nového a při běžícím motoru se jen kontroluje hladina a případně dolévá. Nic složitého. Největší záludnost (stává se i servisům) je povolit správné šrouby na vypouštění a kontrolu hladiny, a nesplést ho s šroubem, co drží pásovou brzdu....pak je nutné rozebrat převodovku :roll: ...
Kdyby jsi chtěl, mám doma dva 5l kanystry N402, co mě zbyly z doby, kdy jsem měl Freelandera ( má stejnou převodovku).

Re: ROVER 75 2.5 - drobné problémy

Napsal: čtv říj 31, 2013 17:11
od KDB
Jo ....Andern - to slyším prvně o náhradách.. ESSO ATF LT 71141 (mám ho do automatu ZF v BMW 320) je v podstatě kapalina specifikace Dexron III, ale upravená jako dlouhoživotnostní - první výměna po 160000 km, tak by mě překvapila záměnnost s N402. A vzhledem k ceně, která je jen o něco nižší, tak jediná výhoda je lepší dostupnost.
Osobně jsem se do Jatca neopovážil dát něco jinýho, než N402-

Re: ROVER 75 2.5 - drobné problémy

Napsal: čtv říj 31, 2013 19:31
od lenham3
Jj take radeji nalevam origo co si vozim z anglie,i kdyz me znamy co opravuje automaticke prevodovky ze nahradu dela Petro kanada,cenove vychazi podobne tak jsem zustal u N402

Re: ROVER 75 2.5 - drobné problémy

Napsal: pon lis 04, 2013 17:50
od Olaf
Gratuluju k pořízení R75 a přeju mnoho km bez nehody.

Ad zpátečnický senzory: může to být také čidlem (plug) na převodovce.
Jestli máš tento problém můžeš autodiagnostikovat tím, jestli ti svítí při zařazený zplátečce "zpátečka", ie. světla bíle...
Pokud ti zpátečka normál svítí, tímto to nebude.

Re: ROVER 75 2.5 - drobné problémy

Napsal: úte lis 12, 2013 10:56
od PL4YM4T3S
Ahoj,

ještě jednou díky všem za postřehy a rady.

Trošku jsem se v autě pošťoural a ujel první 2000 km, takže jsem si stihnul všechno vyzkoušet v klidu.

Myslím, že s ohledem na urgentnost jednotlivých oprav a finanční náročnost se do toho pustím takhle:
1. destičky a kotouče
2. Parkovací senzory - za pár korun bzučák
3. Lakýrník (bublinka na dveřích, zadní blatník)
4. Olej v převodovce
5. Nová 2DIN navigace (mám Hi originál verzi s barevným LCD, ale počítač od GPS patrně nefunguje - mám ho odpojený, ale po zapojení si ani neškytne a vypadá to, že se do něj dostala vlhkost - nepočítám, že by to bylo opravitelné).
6. LPG

Rád bych většinu (kromě navigace a LPG) stihnul do konce roku, snad to bude stačit.

Ohledně problémů s vyhříváním a tempomatem - všechny konektory jsou zapojené, ale mám zajímavý problém, hlavně s tempomatem. Jak jsem zjistil, funguje ve velmi zvláštním režimu, kdy vyžaduje velmi mírně sešlápnutý pedál plynu - nesetkali jste se s tím? Když pedál plynu pustím, tempomat nefunguje, ale stačí na něj jen lehce položit nohu a spolehlivě si drží třeba 160.

Sedačka topí, ale jen velmi málo - možná si ještě pohraji s tím konektorem. Který to je? Pod sedačkou jich je několik, zkoušel jsem se dívat i ke spolujezdci - je to takový žlutý konektor, nebo ten je k ovládání polohy sedadel?

Jinak moje dojmy z R75.
Najezdil jsem odhadem 200.000 km ve služebních Fabiích (1 i 2, krátké i dlouhé), něco málo v Octávkách a Superbu 2. Občas se svezu novou Astrou, měl jsem Felicii, Vectru, starého Escorta Cabrio, Tigru, pár tisíc km s předchozí generací Civicu a s Nissanem Pathfinderem. Jezdím tedy docela dost a musím říct, že jsem nikdy, ale opravdu nikdy, ani v novém Superbu, neměl tak nádherný pocit z jízdy, jako v R75.

I když má to auto už něco za sebou (přeci jen je mému broučkovi 14), je ho radost řídit. Není to sporťák, to určitě ne (navíc s automatem), ale je to cestovní koráb jako dělaný na dálnice a totálně pohodovou jízdu. Když je ale potřeba někoho předjet (a mám čas si pár chvilek počkat, než se převodovka odhodlá si podřadit, což chvíli zabere i při kickdownu), miláček vystřelí jak splašené pometlo. Nikdy jsem žádné auto neměl tak rád, jako R75, je to vášeň :)