Stránka 1 z 1

Rozdíl mezi spojkama

Napsal: úte pro 24, 2013 21:25
od maartyy
Zdravím, chci se zeptat, kdo už měnil spojku na CDT, je nějaký rozdíl mezi spojkou na jednohmotý a dvouhmotý setrvačník? Loni jsem dával do auta komplet jednohmotu, hučí mi s tím převodovka a po roce mě to už nasralo natolik, že jsem sehnal zase dvouhmotu a kupoval jsem i spojkovou sadu k tomu.

Měl jsem za to že na staré dvouhmotě byla lamela bez pružin, protože rázy tlumí přece dvouhmota. S novou jednohmotou dorazila lamela s pružinama. Teď jsem objednával spojkovou sadu LUK 623314509 a po otevření krabice jsem zjistil, že lamela má pružiny??? :shock:

Kde je teda pravda?

Jsou všechny spojkové sady s pružinama na lamele? Objednával jsem teda novou spojkovou sadu zbytečně?
Díky za rychlou odpověď, ať ji kdyžtak můžu včas vrátit :?

Re: Rozdíl mezi spojkama

Napsal: stř pro 25, 2013 11:53
od J0hny
Nevím jak u roverů, ale u jiných automobilek stupo: Jsou lamely s pružinama i když má motor dvouhmotu, dvouhmota tlumí kmity a vibrace motoru, kdežto tyhle pružiny slouží k zachycení kmitů při spínání spojky a k "měkčímu" rozjezdu

Re: Rozdíl mezi spojkama

Napsal: pát pro 27, 2013 19:25
od maartyy
J kámoš už se mi díval do katalogu a lamela na jednohmotu má 4 pružiny, zatímco lamela na dvouhmotu jich má 6.