Trippling/trojblik - Rover 75/MG ZT - vývoj
- AnderN
- Site Admin
- Příspěvky: 6976
- Registrován: pon zář 17, 2007 18:46
- Bydliště: Brno, tel.: +420 725 378 817
- Kontaktovat uživatele:
Trippling/trojblik - Rover 75/MG ZT - vývoj
Ano, všichni máme trojblik v levačce ... ono to není úplně neřešitelné, protože R75 má řídicí jednotku osvětlení podobnou/shodnou s BMW E46. Moduly existují, vyrábí se hlavně v Německu, ale diametrální rozdíl je v ceně. Tady jsme řešili moduly za 700,- Kč a na BMW se běžně prodávají za 4-7 tisíc. Pravda, umí to pak víc, než jen trippling, ale pokud chce člověk jen to, je to celkem raketa.
Re: Trippling / trojblik
Celkem mě to taky chybí, takže ještě chvilku a hecnu se k tomu se dopátrat nějakého rozumného řešení...
Re: Trippling / trojblik
Co dalšího umí? Pokud by to byly nějaký rozumný fce, proč ostatně ne...AnderN píše:...na BMW se běžně prodávají za 4-7 tisíc. Pravda, umí to pak víc, než jen trippling, ale pokud chce člověk jen to, je to celkem raketa.
Rover 75 2.0 V6, Vespa ET2, Yamaha FZ6 Fazer SA
- AnderN
- Site Admin
- Příspěvky: 6976
- Registrován: pon zář 17, 2007 18:46
- Bydliště: Brno, tel.: +420 725 378 817
- Kontaktovat uživatele:
Re: Trippling / trojblik
Nejlevnější verze umí kromě trojbliku ještě denní svícení pomocí předních mlhovek. Další vyšší verze pak dovedou takové věci, jako je automatické rozsvícení světel při setmění (obsahuje čidlo), zamknutí auta po rozjezdu a zároveň odemknutí po zhasnutí motoru (R75 umí jen to zamykání), automatické sklápění/vyklápění zrcátek při zamknutí/odemknutí auta (mávátka), přisvětlování mlhovkami do zatáček (u škodovky známé jako funkce corner) a možná ještě něco, už nevím.
Re: Trippling / trojblik
Co tak čtu, tak by teoreticky mohla jít ta jednotka přeprogramovat (otázka změny několika instrukcí, dokonce jsem našel i kterých) a nebo sehnat z BMW, které trojblik mělo (ale tam bude možná problém to spárovat, protože to má v sobě uložený VIN a bude to tedy asi taky chtít zásah minimálně diagnostikou). Nicméně pořád si myslím, že by se dal udělat na vstup mechanismus (elektronický), který bude simulovat to, že se páčka drží déle.
- AnderN
- Site Admin
- Příspěvky: 6976
- Registrován: pon zář 17, 2007 18:46
- Bydliště: Brno, tel.: +420 725 378 817
- Kontaktovat uživatele:
Re: Trippling / trojblik
Jenže ten modul, který používáme v autech bez ŘJ osvětlení, je koncipovaný jinak. Proto se ho tenkrát nepodařilo upravit.
Re: Trippling / trojblik
Taky nemyslím ten váš, ale ten můj první od Fujiho, který byl sice blbánek s relátkama, ale zato snadno modifikovatelný 

- AnderN
- Site Admin
- Příspěvky: 6976
- Registrován: pon zář 17, 2007 18:46
- Bydliště: Brno, tel.: +420 725 378 817
- Kontaktovat uživatele:
Re: Trippling / trojblik
Do R75/ZT možná toto by mohlo fungovat, ale vyžaduje to přerušení některých vodičů:
https://sites.google.com/site/bmwtrippling/home
https://sites.google.com/site/bmwtrippling/home
Re: Trippling / trojblik
Zdravím vylepšovatele svých vozů
Kolega mi psal, že sháníte něco na dodělání tripplingu do Roverů.
Já sice nevlastním tento typ přibližovadla, jsem majitelem a upravovatelem Oplíka, ale např trippling jsem sám vyrobil, je to řízené procesorem a v současné době dotažený k dokonalosti.
Nevím, jaké máte požadavky, ale je jasné, že se asi nesmíříte ( jako já) s něčím, co je sice rychlé na montáž, ale klidně umožní rozsvícení blinkrů na obou stranách auta!! Ano, i to se dá sehnat, za to si dokonce někteří nechávají platit.
Podrobnější popis , co jsem vyrobil a používám nejen já jetady.
Sice už tu nějakého výrobce máte, jak jsem četl, narazil jsem tu ale na zmínku, že to není na R75??
Tady ovšem netuším, o čem je řeč.
Myslím, že by nebyla až taková věda něco vyzkoumat a vyrobit na tohle, jen potřebuju " osvětu", abych se v tom problému zorientoval a pokud možno schema vnitřní elektroinstalace od pojistek, přes spínač varovných světel a páčky blinkrů k žárovkám.
Tolik úvodem...k těm základním informacím, jestli tu je někde ideální vlákno, pošlete mi odkaz, ať se tu zbytečně neřeší něco , co všichni znáte.

Kolega mi psal, že sháníte něco na dodělání tripplingu do Roverů.
Já sice nevlastním tento typ přibližovadla, jsem majitelem a upravovatelem Oplíka, ale např trippling jsem sám vyrobil, je to řízené procesorem a v současné době dotažený k dokonalosti.
Nevím, jaké máte požadavky, ale je jasné, že se asi nesmíříte ( jako já) s něčím, co je sice rychlé na montáž, ale klidně umožní rozsvícení blinkrů na obou stranách auta!! Ano, i to se dá sehnat, za to si dokonce někteří nechávají platit.
Podrobnější popis , co jsem vyrobil a používám nejen já jetady.
Sice už tu nějakého výrobce máte, jak jsem četl, narazil jsem tu ale na zmínku, že to není na R75??
Tady ovšem netuším, o čem je řeč.
Myslím, že by nebyla až taková věda něco vyzkoumat a vyrobit na tohle, jen potřebuju " osvětu", abych se v tom problému zorientoval a pokud možno schema vnitřní elektroinstalace od pojistek, přes spínač varovných světel a páčky blinkrů k žárovkám.
Tolik úvodem...k těm základním informacím, jestli tu je někde ideální vlákno, pošlete mi odkaz, ať se tu zbytečně neřeší něco , co všichni znáte.
Opel Zafira 2,2DTi Elegance 2005, diagnostika OP-COM
Re: Trippling / trojblik
Ahoj,
problém je v tom, že R75 má pro management světel svoji řídící jednotku (tzv. LCM modul, který je stejný jako v BMW z téhož roku), takže jsou dvě možnosti, které aktuálně vidím:
Pořídit novější verzi LCM z E46, která je programovatelná, spárovat ji a nastavit trojitý blik.
Udělat na vstup triviální obvod, který bude simulovat prodloužené namáčknutí páčky, ale musí to být jen o tom, protože obvod nesmí signál nijak modulovat.
Díky tomu je schéma skoro na prd:
problém je v tom, že R75 má pro management světel svoji řídící jednotku (tzv. LCM modul, který je stejný jako v BMW z téhož roku), takže jsou dvě možnosti, které aktuálně vidím:
Pořídit novější verzi LCM z E46, která je programovatelná, spárovat ji a nastavit trojitý blik.
Udělat na vstup triviální obvod, který bude simulovat prodloužené namáčknutí páčky, ale musí to být jen o tom, protože obvod nesmí signál nijak modulovat.
Díky tomu je schéma skoro na prd:
Re: Trippling / trojblik
Leccos se dá obejít, Nevím, jak moc je ta jednotka " chytrá" , aby si nechala líbit např odpojení páčky blinkrů, její informaci dostat do modulu tripplingu, ten by v tomto případě musel převzít i funkci časovače impulsů přerušovače blinkrů. A to pak napojit na výstupní relé žárovek blinkrů.
Můžeš mi poslat schema i blinkrů? Případně je- li odkaz na komplet dokumentaci, pak bych se tím prokousal.
Můžeš mi poslat schema i blinkrů? Případně je- li odkaz na komplet dokumentaci, pak bych se tím prokousal.
Opel Zafira 2,2DTi Elegance 2005, diagnostika OP-COM
Re: Trippling / trojblik
http://e31wiki.org/wiki/One-touch_turn_ ... patibility .... Tak a tu se potvrzuje i to, co je videt ve schematu... Ze od packy vede jeden drat a spinac jen prepina mezi odporama a tim je rizen signal do LCM ... Takze opet moje teorie - neco, co bude suplovat sepnuti packy po nejakou dobu. Cokoli jineho je marnost.
Re: Trippling / trojblik
Abs, jestli se chceš přidat k objednávce námi osvědčeného modulu, který funguje na RT, XW a RF, tak řekni... s tím problém není a jen se čeká na dostatečné množství zájemců (pravděpodobně by ti ale fungovalo i to, co nabízí tvůj kolega alzafir).
Ale když už se tu alzafir objevil, tak bych toho rád využil, jestli by nebyl schopný něco vymyslet se zapojením na R75, kde je to oříšek, protože veškeré osvětlení auta je řízené sofistikovanou procesorovou jednotkou.
Přikládám komplet schéma R75, přičemž blinkry jsou na straně 69 - 71. Ale je z toho vidět, že vše řeší jednotka. Od páček vede jeden drát, přičemž páčky přepínají odpor, přes který je vstup jednotky uzeměný.
Jinak LCM jednotka umí trojblik od verze sw 4.0, což asi nebude náš případ.... ale dají se koupit na BMW (panel by asi šel přeletovat) např. tu http://aukro.cz/bmw-e46-98-01-spinaci-j ... 08703.html Otázkou je, jestli by šla tahle jednotka přes diagnostiku spárovat (potřebuje VIN) a pak by mělo jít z diagnostiky nastavit zapnutí trojbliku.
Ale když už se tu alzafir objevil, tak bych toho rád využil, jestli by nebyl schopný něco vymyslet se zapojením na R75, kde je to oříšek, protože veškeré osvětlení auta je řízené sofistikovanou procesorovou jednotkou.
Přikládám komplet schéma R75, přičemž blinkry jsou na straně 69 - 71. Ale je z toho vidět, že vše řeší jednotka. Od páček vede jeden drát, přičemž páčky přepínají odpor, přes který je vstup jednotky uzeměný.
Jinak LCM jednotka umí trojblik od verze sw 4.0, což asi nebude náš případ.... ale dají se koupit na BMW (panel by asi šel přeletovat) např. tu http://aukro.cz/bmw-e46-98-01-spinaci-j ... 08703.html Otázkou je, jestli by šla tahle jednotka přes diagnostiku spárovat (potřebuje VIN) a pak by mělo jít z diagnostiky nastavit zapnutí trojbliku.
- Přílohy
-
- rover75_ele_schema.zip
- (21.16 MiB) Staženo 224 x
Re: Trippling / trojblik
Dík za schemata, jen tak v cuku letu jsem to proběhl, ale páčku blinkrů nenašel. Musím nasadit hloubkové studium
A musím si rýpnout, ať je Opel jakkoli "spolehlivý", tak schemata má udělané špičkově, tady se musí kolegové od Rovera ještě hodně učit.
Z odkazu...http://e31wiki.org/wiki/One-touch_turn_ ... ility...co platí pro zmiňovanou instalaci? Nikde nevidím, že by z páčky vedl jen 1 drát, pokaždé je jasně daná informace L nebo P a společný kontakt, který vede na kladnou nebo zápornou sběrnici. A podle to ho se jen softem upraví, na co trippling reaguje ( případ mé krabičky)
Takže pořád 3 dráty....

A musím si rýpnout, ať je Opel jakkoli "spolehlivý", tak schemata má udělané špičkově, tady se musí kolegové od Rovera ještě hodně učit.

Z odkazu...http://e31wiki.org/wiki/One-touch_turn_ ... ility...co platí pro zmiňovanou instalaci? Nikde nevidím, že by z páčky vedl jen 1 drát, pokaždé je jasně daná informace L nebo P a společný kontakt, který vede na kladnou nebo zápornou sběrnici. A podle to ho se jen softem upraví, na co trippling reaguje ( případ mé krabičky)
Takže pořád 3 dráty....
Opel Zafira 2,2DTi Elegance 2005, diagnostika OP-COM