"Zakousnuté" šrouby kol
"Zakousnuté" šrouby kol
Zdravím vás všechny,
jen se chci zeptat, jestli někdo nemáte zkušenost se stejným problémem. Řešíme ho vlastně při každé výměně kol, hlavně po letní (delší) sezóně. Z nějakého důvodu se šrouby držící kola zakousávají do náboje kola takovým způsobem, že na jejich vyšroubování je zapotřebí opravdu hrubá síla dvou dospělých mužů. Po výměně jsou kola vždy dotáhnuta příslušným momentovým klíčem, tzn. nehrozí, že by byla utáhnutá příliš.
Nesetkali jste se s tím náhodou někdo? Můj mechanik vždy jen kroutí hlavou a v podstatě mi dal dvě možnosti: buď je něco špatně se šrouby, což by byla levnější varianta, nebo s náboji, což by bylo (finančně) mnohem horší. Jenže neumí říct, jestli je to ta nebo ona varianta, ani jestli to nemůže být způsobeno něčím jiným. Třeba je to u R75 častým jevem?
Díky za pomoc.
Honza
jen se chci zeptat, jestli někdo nemáte zkušenost se stejným problémem. Řešíme ho vlastně při každé výměně kol, hlavně po letní (delší) sezóně. Z nějakého důvodu se šrouby držící kola zakousávají do náboje kola takovým způsobem, že na jejich vyšroubování je zapotřebí opravdu hrubá síla dvou dospělých mužů. Po výměně jsou kola vždy dotáhnuta příslušným momentovým klíčem, tzn. nehrozí, že by byla utáhnutá příliš.
Nesetkali jste se s tím náhodou někdo? Můj mechanik vždy jen kroutí hlavou a v podstatě mi dal dvě možnosti: buď je něco špatně se šrouby, což by byla levnější varianta, nebo s náboji, což by bylo (finančně) mnohem horší. Jenže neumí říct, jestli je to ta nebo ona varianta, ani jestli to nemůže být způsobeno něčím jiným. Třeba je to u R75 častým jevem?
Díky za pomoc.
Honza
Rover 75 Tourer 2.0 CDTi, r. v. 2003
Re: "Zakousnuté" šrouby kol
Zdravím.
Mám originální šrouby (jednou jsem měl i neoriginální), každý rok přehazuju kola letní za zimní a naopak, při každé demontáží závity a šrouby očistím a stříknu měděnou vazelínou.
Zpočátku dotahováno "od oka", poté momenťákem.
Už jsem to takto dělal 3x (6x), nikdy nebyl sebemenší problém.
Vždy to šlo jednoduše povolit továrním klíčem.
Jen jednou jsem si všiml, že poté, co jsem závity nenamazal, šly šrouby povolit výrazně hůř.
Ale hrubou sílu jsem užít nemusel.
Na takové zakousnuté šrouby se docela hodí rázový utahovák. Trápit se tím osobně je o zdraví.
Mám originální šrouby (jednou jsem měl i neoriginální), každý rok přehazuju kola letní za zimní a naopak, při každé demontáží závity a šrouby očistím a stříknu měděnou vazelínou.
Zpočátku dotahováno "od oka", poté momenťákem.
Už jsem to takto dělal 3x (6x), nikdy nebyl sebemenší problém.
Vždy to šlo jednoduše povolit továrním klíčem.
Jen jednou jsem si všiml, že poté, co jsem závity nenamazal, šly šrouby povolit výrazně hůř.
Ale hrubou sílu jsem užít nemusel.
Na takové zakousnuté šrouby se docela hodí rázový utahovák. Trápit se tím osobně je o zdraví.

Rover 75 1.8L Turbo sedan 2004
Tento automobil byl: 72 453. ve výrobním pořadí, z celkového počtu 112 381 ks, 752. 1.8 T Connoisseur z celkového počtu 2 392 ks, 1 003. v barvě laku Odyssey Blue (kód: JGA) z celkového počtu 2 856 ks.
Alfa Romeo 147, 1.6 L Twinspark 105 KS
Tento automobil byl: 72 453. ve výrobním pořadí, z celkového počtu 112 381 ks, 752. 1.8 T Connoisseur z celkového počtu 2 392 ks, 1 003. v barvě laku Odyssey Blue (kód: JGA) z celkového počtu 2 856 ks.
Alfa Romeo 147, 1.6 L Twinspark 105 KS
Re: "Zakousnuté" šrouby kol
Tak buď šrouby se špatnou hlavou, nebo kola s vyžvejkanými dírami... to máš origo kola?
Re: "Zakousnuté" šrouby kol
Díky moc oběma,
kola jsou originál a při výměně mažeme šrouby i "díry". A jestli je rázový utahovák takový ten "pneumatický přístroj na vyjmutí šroubů" - tak ten prostě neměl šanci
kola jsou originál a při výměně mažeme šrouby i "díry". A jestli je rázový utahovák takový ten "pneumatický přístroj na vyjmutí šroubů" - tak ten prostě neměl šanci

Rover 75 Tourer 2.0 CDTi, r. v. 2003
Re: "Zakousnuté" šrouby kol
No, každopádně jedno, nebo druhé je špatné, takže zjisti co z toho a to vyměň.... víc ti tu s tím asi nepomůžeme 

- roverix
- Příspěvky: 3065
- Registrován: sob led 31, 2009 19:30
- Bydliště: Ublo, taková díra u Vizovic 75rover@seznam.cz tel. 604464504
Re: "Zakousnuté" šrouby kol
Já tam při každé výměně kol prcnu takovou vazellínu, ktero zrovna v ten moment najdu. Utahuji fest , co mi má síla dovolí originál klíčem. Dosud nebyl nikdy s povolením problém. Vzal bych závitník a zkusil projet díry. Pokud by z toho šly špóny, je to špatně. Oprava je možná vyvložkováním. Pak bych očkem projel šrouby a jestli by to ubíralo ze závitu, tak nové šrouby.
Britská auta v minulosti: Ford Cortina 1200 3x / Austin Maestro 1.3 / Maestro 1.6 / Rover 213s / Rover 75 1.8 Současný vozový park: Rover75 2.5 manual. Rover75 2.5 automat Rover45 IDT Rover25 1.4 TEL. 604464504
Re: "Zakousnuté" šrouby kol
Dosedací plochu náboje občas stříknu také měděným sprejem a hlavně pokaždé máznu šrouby a jejich dosedací kónus.
I přes to, že se odjaktěživ říkalo šrouby/matky u kol nemazat.
Oxidace je sviňa kor hliník s kovem.
Jinak samozřejmě, můžeš mít po smrti jak šrouby, tak závity v nábojích.
Jednoduché zjištění- při sundání kola zkusíš šrouby rukou našroubovat do náboje. Nesmí tam být žádná vůle, ani nesmí jít příliš ztuha.. Po celém rozsahu závitu.
I přes to, že se odjaktěživ říkalo šrouby/matky u kol nemazat.
Oxidace je sviňa kor hliník s kovem.
Jinak samozřejmě, můžeš mít po smrti jak šrouby, tak závity v nábojích.
Jednoduché zjištění- při sundání kola zkusíš šrouby rukou našroubovat do náboje. Nesmí tam být žádná vůle, ani nesmí jít příliš ztuha.. Po celém rozsahu závitu.
Re: "Zakousnuté" šrouby kol
Díky všem za podněty a připomínky. S tím "ručním šroubováním" to vyzkouším, ale jinak mažeme, promazáváme a prostě se kousnou. Zatím to vypadá na dlouhodobější problém - šrouby se seknou až po delší době (takže k tomu asi dochází relativně pomalu). Řešení zatím vidím jediné - ne moc praktické, ale vcelku levné - prostě to budu muset jednou za čas povolit a přitáhnout
Ještě jednou díky moc.

Ještě jednou díky moc.
Rover 75 Tourer 2.0 CDTi, r. v. 2003
Re: "Zakousnuté" šrouby kol
Zdravím. Já jsem měl problém loni při přezouvání z bezpečnostním šroubem na jednom kole. Byl tam tisícihran, který se postupně mačkal, až se při povolování strhl. V pneuservisu se s toho málem picly. Celou hlavu štoubu musely odvrtat a obrousit, až na kužel. Hodinu se s tím trápily. Ztupily hromadu vrtáků, a když už to drželo jen na kousku, tak to šlo jen ulomit kolem. Zbytek šroubu vyšrouboval dvěma prsty. Tak to ten hliníkový disk držel... Když jsem objednával nové bezpečnostní šrouby, tak jsem koukal aby tam byli pořádný výstupky. Aby se to nestalo znovu. A jinak mažu trochou grafitové vazelíny.
-
- Příspěvky: 2384
- Registrován: pát lis 30, 2007 0:52
- Bydliště: Zlin,Canterbury,Zlin +420603476566 lenham3@seznam.cz
Re: "Zakousnuté" šrouby kol
Pokud strhes na origo bezpecaku tisicidran tak tam staci narazit nactavec na golu 4hran a povolis to nemusis vrtat a je to za minutu venku
Re: "Zakousnuté" šrouby kol
Hm... Tak to nikoho nenapadlo. Mohly jsme si ušetřit čas i nervy.