Chcípnutí motoru 2.0 CDT nedostatkem paliva - v nádrži 20L

Odpovědět
pernicek88
Příspěvky: 35
Registrován: úte úno 10, 2009 22:19
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Chcípnutí motoru 2.0 CDT nedostatkem paliva - v nádrži 20L

Příspěvek od pernicek88 » pon čer 27, 2016 12:14

Zdravím všechny,

možná budu vypadat hloupě, když napíšu, že mi motor chcípnul nedostatkem paliva, ale i tak potřebuji poradit :)

Mám nově pětasedmu s 2.0 CDT (85kw) z roku 2001. Motor běží podle mě slušně, má najeto (dle tachometru) necelých 230tis. Spotřeba (dle počítače) teď nějakých 6,5L, což je si myslím normální.

Teď kde je problém...

Když jsem jel minulý týden do Ostravy přes Mohelnici tak mi začala svítit rezerva (dojezd cca 120km dle počítače), a v kopci před Mor. Třebovou mi to chcíplo, prostě jakoby došla nafta...přikládal jsem to své hlouposti (i když jsem od rozsvícení kontrolky ujel cca 15km), dolil jsem 5L nafty a motor zase naskočil. Myslel jsem si tedy, že je něco špatně v ukazateli paliva...

Ale...

V sobotu jsem jel z Opavy zase do Ovy a před Hrabyní mi to opět chcíplo (stejně jako předtím, v kopci), ale tentokrát mi ani nesvítila kontrolka a dojezd byl 150km...zašel jsem tedy zase pro naftu (už mám kanystr v kufru) a po dolití 5L to zase jelo...

Finále...

Dojel jsem do Ovy k Avionu (cca 20km od dolití 5L) a co se nestalo při parkování??? Zase to chcíplo a nešlo nastartovat, to už mě málem kleplo (když pominu ten neskutečný pařák venku). Dolil jsme dalších 5L a odjel na benzínku, kde jsem načepoval "plnou"...co mě překvapilo (nebo spíš ani ne), tak se vlezlo jen 40L nafty, takže v momentě, kdy to chcíplo muselo být v nádrži min. 15L nafty.

Nevíte někdo, čím to může být?
Rover 216Si 16V 82 kW r.v 97( nově motor z Rover 25)
Rover 75 2.0 V6 110kW r.v.99
Rover 75 2.0 CDT 85kW r.v.01

Uživatelský avatar
AnderN
Site Admin
Příspěvky: 6973
Registrován: pon zář 17, 2007 18:46
Bydliště: Brno, tel.: +420 725 378 817
Kontaktovat uživatele:

Re: Chcípnutí motoru 2.0 CDT nedostatkem paliva - v nádrži 2

Příspěvek od AnderN » pon čer 27, 2016 12:59

Nádrž má objem 65 litrů, takže tam zbývalo ještě asi 25 litrů nafty. Pravděpodobně bude chyba někde v dodávce paliva (např. čerpadlo). Je zajímavé, že pomůže vždy dolít pár litrů paliva, to by možná ukazovalo na závadu plováku v nádrži. Zkusil jsi po chvíli nastartovat bez dolévání nafty? V každém případě bych začal diagnostikou, kde by se měla objevit nějaká anomálie. Od toho se pak dá odpíchnout dál.
Obrázek
MG ZT CDTi @ 118 kW / 370 Nm - 2009-? :: 200.000 km @ Obrázek
Rover 25 18K4F / automat CVT - 2013-? :: 50.000 km @ Obrázek
Rover Mini Cooper - 2016-? :: 20.000 km @ Obrázek
Ex. Rover 620 SDi - 2004-2009 :: 100.000 km @ Obrázek

Hombre
Příspěvky: 2772
Registrován: pon zář 17, 2007 8:26
Bydliště: Krnov, tel: 604 573 386

Re: Chcípnutí motoru 2.0 CDT nedostatkem paliva - v nádrži 2

Příspěvek od Hombre » pon čer 27, 2016 14:04

Podle mě to je tím, že po vyjetí nádrže do sucha je potřeba natankovat alespoň 15-20l paliva (5l je úplně na nic), protože se musí zaplavit i přepad do komory čerpadla, který je až ve výšce hladiny těch 15-20 litrů - a který se samozřejmě při vyjetí do sucha zavzdušnil. Takže pokud už to teď po natankování plné nádrže nebude zlobit, neřešil bych to.
.....Rover 45 1.6 2005...............MG-F 1.8 1999........
Obrázek.Obrázek
........Obrázek...........Obrázek.......

klevis
Příspěvky: 322
Registrován: sob zář 22, 2007 17:01
Bydliště: Kojetín
Kontaktovat uživatele:

Re: Chcípnutí motoru 2.0 CDT nedostatkem paliva - v nádrži 2

Příspěvek od klevis » pon čer 27, 2016 18:46

Nejsem si úplně jistý, ale vypadá to, že ti neběží podávací čerpadlo. Už jsem viděl pár aut co jezdilo jen na vysokotlaké čerpadlo a chovaly se podobně.

Odpovědět