Klepání u ZP kola
Klepání u ZP kola
Neřešil jste někdo podobný případ? Z oblasti zadního pravého kola vychází záhadné klepání. Už to dělá asi rok, zpočátku to bylo jen příležitostně, chvilkově, nyní se to vyskytuje již téměř souvisle. Lze to popsat asi takto:
- klepání není příliš hlasité, žádný ostrý zvuk, spíše tlumené, ale zase ne natolik nevýrazné, abych to ignoroval
- nemá to patrně souvislost s nerovností silnice, klepe to i na rovném asfaltu.
- děje se tak pouze při jízdě v přímém směru, po dobu zatáčení ustane
- taktéž ustane při brzdění (stačí jen zlehka), nebo při sundání nohy z plynu
- frekvence klepání původně byla konstantní, odhadem 2-3x za sekundu, bez vztahu k rychlosti jízdy, ale nyní je již závislá na rychlosti jízdy, čím vyšší rychlost tím vyšší frekvence, začíná to už někde okolo 30 km/hod a tváří se to, že jedno klepnutí = jedna otočka kola.
Původně jsem se domníval, že to způsobuje poklice na kole, ale po sundání žádná změna. Pak padlo podezření, že to bude nějaký volný konektor, nebo kabel v kufru. Po odstrojení obložení kufru a prohlídce provedení elektroinstalace jsem ale i tuto možnost vyloučil. Prohlídkou brzd, kola samotného i jeho zavěšení taky nic zásadního nezjištěno. Uložení stabilizátoru v silentblocích má sice mírnou vůli, ale chodí to měkce, v gumě. Kulový čep horního ramene vůli nemá. U uložení horního ramene v karoserii je sice utržena guma od pouzdra silentbloku (už to půjde vyměnit), ale je to zatím natěsno a nikde nic do ničeho nenaráží. Uložení pružiny a tlumiče a všechny tři spodní ramena v pohodě. Na ložisko kola mi to taky nepřijde, citelnou vůli nemá a při protáčení nevydává žádné zvuky.
Tak ještě leda zkusit na válcích?
- klepání není příliš hlasité, žádný ostrý zvuk, spíše tlumené, ale zase ne natolik nevýrazné, abych to ignoroval
- nemá to patrně souvislost s nerovností silnice, klepe to i na rovném asfaltu.
- děje se tak pouze při jízdě v přímém směru, po dobu zatáčení ustane
- taktéž ustane při brzdění (stačí jen zlehka), nebo při sundání nohy z plynu
- frekvence klepání původně byla konstantní, odhadem 2-3x za sekundu, bez vztahu k rychlosti jízdy, ale nyní je již závislá na rychlosti jízdy, čím vyšší rychlost tím vyšší frekvence, začíná to už někde okolo 30 km/hod a tváří se to, že jedno klepnutí = jedna otočka kola.
Původně jsem se domníval, že to způsobuje poklice na kole, ale po sundání žádná změna. Pak padlo podezření, že to bude nějaký volný konektor, nebo kabel v kufru. Po odstrojení obložení kufru a prohlídce provedení elektroinstalace jsem ale i tuto možnost vyloučil. Prohlídkou brzd, kola samotného i jeho zavěšení taky nic zásadního nezjištěno. Uložení stabilizátoru v silentblocích má sice mírnou vůli, ale chodí to měkce, v gumě. Kulový čep horního ramene vůli nemá. U uložení horního ramene v karoserii je sice utržena guma od pouzdra silentbloku (už to půjde vyměnit), ale je to zatím natěsno a nikde nic do ničeho nenaráží. Uložení pružiny a tlumiče a všechny tři spodní ramena v pohodě. Na ložisko kola mi to taky nepřijde, citelnou vůli nemá a při protáčení nevydává žádné zvuky.
Tak ještě leda zkusit na válcích?
ROVER 75CDT, r.v. 2001, zelená HEW
ROVER 620SDi, r.v. 1995, šedý
ROVER 620SDi, r.v. 1998, zelený
ROVER 620SDi, r.v. 1997, modrý
OLTCIT CLUB 11R
ROVER 620SDi, r.v. 1995, šedý
ROVER 620SDi, r.v. 1998, zelený
ROVER 620SDi, r.v. 1997, modrý
OLTCIT CLUB 11R
-
- Příspěvky: 2121
- Registrován: úte pro 09, 2008 9:30
- Bydliště: Králův Dvůr
- Kontaktovat uživatele:
Re: Klepání u ZP kola
Zkus zajet na STK ať ti to prohlídnou, jinak je tam taky zadní díl výfuku..
Re: Klepání u ZP kola
No jo, to je pravda, trubka výfuku jde dost těsně kolem spodních příčných ramen. Mohlo by to tam někde ťukat, jak se výfuk třepe v závěsech. Ještě zkusím kouknout.
ROVER 75CDT, r.v. 2001, zelená HEW
ROVER 620SDi, r.v. 1995, šedý
ROVER 620SDi, r.v. 1998, zelený
ROVER 620SDi, r.v. 1997, modrý
OLTCIT CLUB 11R
ROVER 620SDi, r.v. 1995, šedý
ROVER 620SDi, r.v. 1998, zelený
ROVER 620SDi, r.v. 1997, modrý
OLTCIT CLUB 11R
Re: Klepání u ZP kola
Tak výfuk asi můžu taky vyloučit. Sám žádné zvuky nevydává (že by se v něm klepaly třeba uvolněné přepážky) a do ničeho taky nenaráží. Tedy naráží, ale to se s ním musí pořádně zamlet.
Ale zkusil jsem jet s mírně zataženou ruční brzdou a klepání se nevyskytlo. Tak už možná přihořívá.
Ale zkusil jsem jet s mírně zataženou ruční brzdou a klepání se nevyskytlo. Tak už možná přihořívá.
ROVER 75CDT, r.v. 2001, zelená HEW
ROVER 620SDi, r.v. 1995, šedý
ROVER 620SDi, r.v. 1998, zelený
ROVER 620SDi, r.v. 1997, modrý
OLTCIT CLUB 11R
ROVER 620SDi, r.v. 1995, šedý
ROVER 620SDi, r.v. 1998, zelený
ROVER 620SDi, r.v. 1997, modrý
OLTCIT CLUB 11R
-
- Příspěvky: 2121
- Registrován: úte pro 09, 2008 9:30
- Bydliště: Králův Dvůr
- Kontaktovat uživatele:
Re: Klepání u ZP kola
Neskáčou ti destičky v držáku?Většinou se najde behem let nějakej tupec a vymezovací plíšky vyndá, protože je línej očistit dosedačky od rezu aby tam šly destičky a volně jezdily.
Re: Klepání u ZP kola
Na to jsem před tím nekoukal. Zítra se podívám. Když jsem měnil čepy na předku, měl jsem sundané třmeny, abych nemusel odpojovat hadičky, a tam ty pružné plíšky byly. Při té příležitosti jsem to opucoval, sestavil a pěkně to chodilo. Ale je fakt, že ten počátek klepání se shoduje s dobou kdy se měnily zadní kotouče i destičky. Normálně bych si to vyměnil sám, ale v tu chvíli jsem na to spěchal a sám jsem neměl čas, tak jsem to dal do servisu. Jo a to je navíc to samé kolo, kde jsem hned nato provedl razantní záběh nových destiček, protože měli v servisu zamálo rozhýbat bowden - ručka se úplně nevracela.
ROVER 75CDT, r.v. 2001, zelená HEW
ROVER 620SDi, r.v. 1995, šedý
ROVER 620SDi, r.v. 1998, zelený
ROVER 620SDi, r.v. 1997, modrý
OLTCIT CLUB 11R
ROVER 620SDi, r.v. 1995, šedý
ROVER 620SDi, r.v. 1998, zelený
ROVER 620SDi, r.v. 1997, modrý
OLTCIT CLUB 11R
-
- Příspěvky: 2121
- Registrován: úte pro 09, 2008 9:30
- Bydliště: Králův Dvůr
- Kontaktovat uživatele:
Re: Klepání u ZP kola
Ajééje už asi svítá
Už jsem slyšel i o broušení destiček na brusce atd
Už jsem slyšel i o broušení destiček na brusce atd
Re: Klepání u ZP kola
No JOhny myslím že jsi na to kápl. Děkuji za nasměrování. Dnes jsem sundal kolo a jen tak rychle jsem to prohlédl. Ani jsem destičky netahal ven. Příčina je již patrně jasná. Vnitřní destička (u pístku) nějak sedí, ale ta vnější si v držáku poskakuje celkem volně. Dopředu - dozadu to ještě jde, ten vymezovací napružený plíšek co tlačí na destičky zezadu (po směru jízdy) tam je, i když jazýčky dosedající na vnější destičku jsou znatelně poddajnější. Ale nahoru - dolů si destička chodí tak 2,5 mm, a to proto, že tam na spodku držáku chybí ten druhý vymezovací plíšek ve tvaru L. Na levé straně je to v pořádku. Jak jsem s destičkou hýbal, řekl bych, že to je přesně zvuk toho klapání. Prostě za jízdy si jí nabere kotouč, cvakne o vršek držáku, spadne, cvakne o spodek držáku,... a tak stále dokola.
A taky jsem zjistil co tomu pomáhá, nebo určitě minimálně neprospívá. Aby ho husa kopla (automechanika). Nové kotouče jen nasadil na šrouby kol! Neupevnil je dvěma šrouby se zápustnou hlavou. Nemohl - v závitech nechal zbytky zalomených původních šroubů. No on kotouč přece nikam neuteče, je přitlačovaný diskem kola. Ale má na těch šroubech kol nějakou vůli, takže zvýšenou házivost.
A taky jsem zjistil co tomu pomáhá, nebo určitě minimálně neprospívá. Aby ho husa kopla (automechanika). Nové kotouče jen nasadil na šrouby kol! Neupevnil je dvěma šrouby se zápustnou hlavou. Nemohl - v závitech nechal zbytky zalomených původních šroubů. No on kotouč přece nikam neuteče, je přitlačovaný diskem kola. Ale má na těch šroubech kol nějakou vůli, takže zvýšenou házivost.
ROVER 75CDT, r.v. 2001, zelená HEW
ROVER 620SDi, r.v. 1995, šedý
ROVER 620SDi, r.v. 1998, zelený
ROVER 620SDi, r.v. 1997, modrý
OLTCIT CLUB 11R
ROVER 620SDi, r.v. 1995, šedý
ROVER 620SDi, r.v. 1998, zelený
ROVER 620SDi, r.v. 1997, modrý
OLTCIT CLUB 11R
Re: Klepání u ZP kola
Jeho přístup je hodný do sekce Zastřelte si svého mechanika
Všechna svá auta jsem prodal,takže momentálně bez Roveru!
Re: Klepání u ZP kola
A o to smutnější to je, že to sice není přímo kamarád, ale taky není zase tak cizí, jako někdo v nějakém noname servisu, kterému se právě ve snaze, aby se mi toto nestalo, preventivně vyhýbám. Navíc to není první věc co takto vyšperkoval.
ROVER 75CDT, r.v. 2001, zelená HEW
ROVER 620SDi, r.v. 1995, šedý
ROVER 620SDi, r.v. 1998, zelený
ROVER 620SDi, r.v. 1997, modrý
OLTCIT CLUB 11R
ROVER 620SDi, r.v. 1995, šedý
ROVER 620SDi, r.v. 1998, zelený
ROVER 620SDi, r.v. 1997, modrý
OLTCIT CLUB 11R
-
- Příspěvky: 2121
- Registrován: úte pro 09, 2008 9:30
- Bydliště: Králův Dvůr
- Kontaktovat uživatele:
Re: Klepání u ZP kola
Musíš u všeho co se na autě dělá bejt a mlátit přes hnáty
Re: Klepání u ZP kola
Pravda, být u toho je asi jediné účinné preventivní řešení. Ale přemýšlím, že jsem s autem zatím byl v servisu snad jen tehdy, když jsem na to sám neměl čas, jinak většinu jsem si vždy dělal sám.
ROVER 75CDT, r.v. 2001, zelená HEW
ROVER 620SDi, r.v. 1995, šedý
ROVER 620SDi, r.v. 1998, zelený
ROVER 620SDi, r.v. 1997, modrý
OLTCIT CLUB 11R
ROVER 620SDi, r.v. 1995, šedý
ROVER 620SDi, r.v. 1998, zelený
ROVER 620SDi, r.v. 1997, modrý
OLTCIT CLUB 11R
Re: Klepání u ZP kola
Mám stejnou zkušenost.... jakmile jsem nebyl schopný sám a hledal rychlé řešení někde v okolí, tak to dopadlo špatně... vždy byly důsledkem jiné škody. Takže když už si na to netroufnu sám, tak si raději zavolám Lenhamovi, ať dojede s valníkem. U Jarka mám aspoň pocit jistoty, že si nedovolí něco odfláknout. A když už se něco nepovede, tak je ochotný to řešit.
Re: Klepání u ZP kola
A takových je potřeba si o to víc vážit.
ROVER 75CDT, r.v. 2001, zelená HEW
ROVER 620SDi, r.v. 1995, šedý
ROVER 620SDi, r.v. 1998, zelený
ROVER 620SDi, r.v. 1997, modrý
OLTCIT CLUB 11R
ROVER 620SDi, r.v. 1995, šedý
ROVER 620SDi, r.v. 1998, zelený
ROVER 620SDi, r.v. 1997, modrý
OLTCIT CLUB 11R