

Celkem prča je, když se takto hecneš s někým v chrochtáku či turbo motorem, přilepí se za tebe a pak někde za pomalou zatáčkou to rozjedete. Ty trojku a pedál na podlahu a jedeš a jedeš a jedeš... chrochtala se statně drží. A u tebe dojde k nejlepšímu kolem 4.500 otáček, před sebou dalších luxusních cca 2.500 otáček a ejhle co to? Chrochták najednou mizí v dáli, protože chudák musel řadit


Jasan, dej mu náležitou péči a odvděčí se ti velkou radostí. Tyhle VVC z prvních let mají výhodu v tom, že mají živější naladění. Motor mnohem lépe reaguje na vnější podmínky a je mírně točivější, než VVC s MEMS3 jednotkou. Každopádně stojí za to si dát záležet na tom, aby jsi do motoru přiváděl co nejchladnější vzduch, protože na to je hodně citlivý. Takže origo filtr box (případně větší) a nějakou sportovní vložku. Dobře zaizolovat a 52mm klapka taky není na škodu. Má to mírně lepší reakci na plyn.
A co se týká VVC, tak hlídat si opravdu bedlivě hladinu oleje (raději ho držet na horní hladině) a s VVC nebude problém. Já teď jedu Millers Oil NanoDrive a minimálně pocitem je znát, jak si motor čvachtá

A poslední... jak subjektivně vnímáš hlučnost motoru. Takové dieselové klepkání když trošku pootevřeš klapku, to je VVC mechanismus. Ono to vydrží hodně i když už je to fakt dost hlučné, ale tohle je prostě projev toho, jak se majitelé starali o olejový režim. Pokud to není nijak protivné, tak jsi natrefil na fajn kus. A tak pak už je jen problém se sáknutím oleje z hlavy, tak to je potřeba koupit z Anglie kompletní sadu těsnění a udělat horní půlku hlavy. Není to zas tak nákladné a tolik práce a hlavně pak má člověk lepší pocit, když není motor celý od oleje. Hodí se to udělat při výměně rozvodů
