MG ZR 160 - problém při odzvdušnění brzd

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17933
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: MG ZR 160 - problém při odzvdušnění brzd

Příspěvek od Trunda » stř zář 14, 2022 13:03

Co tam teď máš za desky? Máš na pístu nasazený kulatý plech, který má rozložit sílu?

Je fakt, že jsem tam teď dal nové ATE desky a oproti těm starým to je měkčí a ne tak kousavé, ale nevybavuji si teď jestli ATE desky tam mají tu měkčenou vrstvu. Ale skoro bych řekl, že ta je dělaná tak, aby se ze začátku přizpůsobila tomu, jak deska dosedá na kotouč a naopak deska na píst a po pár prohřátích to slehne a zůstane už nepoddajné. Ale co je fakticky účelem se dá třeba někde vygooglit...
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Hombre
Příspěvky: 2761
Registrován: pon zář 17, 2007 7:26
Bydliště: Krnov, tel: 604 573 386

Re: MG ZR 160 - problém při odzvdušnění brzd

Příspěvek od Hombre » stř zář 14, 2022 19:18

Podložky jsou antivibracni -Takze mají zabránit vibracim, u brzd o dost vysoké frekvenci,takže jsou tam jednoduse proti pískání brzd. Plech tam neni na rozlozeni sily, ale jako ooddelovac dvou ocelovych ploch.
Podložky můžeš klidně zkusit vytáhnout, ale nemyslím si, ze by to nějak pomohlo.
Co se týče odvzdusneni modulatoru, zkusil bych ještě nějaké pokusy, jako třeba zaklinovat auto, zvednout jedno přední kolo, nastartovat, dát trojku a nechat roztočit kolo na aspoň 20 km/h a pak šlápnout na brzdu, jestli se ABS aktivuje, pak odvzdusnit. Ale to mě teď jen tak napadlo, nikdy jsem to nezkoušel.
.....Rover 45 1.6 2005...............MG-F 1.8 1999........
Obrázek.Obrázek
........Obrázek...........Obrázek.......

syky93
Příspěvky: 29
Registrován: pon lis 19, 2018 15:42
Bydliště: ČB

Re: MG ZR 160 - problém při odzvdušnění brzd

Příspěvek od syky93 » stř zář 21, 2022 20:54

Desky jsou pravděpodobně origo co tam mají být, brzdy jsou včetně kotoučů vyměněny cca 20 tkm zpátky. Už mám stejně dopředu objednané žluté EBC, tak je tam pak dám a uvidím, co se stane. Možná ty antivibrační podložky zkusím nejdříve vyhodit na zadku, přijde mi, že i ručka je taková "blátivá" (kola se do smyku zablokují až při hodně usilovným zatažení). A to jsem i lanko dopínal. Chci stejně vyzkoušet, zda ty podložky mají na něco vliv nebo ne, mně se tomu pořád nechce věřit 🙈😁 Dám pak zase vědět, co jsem vypozoroval. Díky!
MG TF 135 BRG, MG ZR 160 mk2 silver

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17933
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: MG ZR 160 - problém při odzvdušnění brzd

Příspěvek od Trunda » čtv zář 22, 2022 7:24

Ta ručka bude vždycky hodně slabá, leda by to byly nové třmeny. Ten mechanismus je tragoška a já tedy na žádném z roveru ji neměl ve stavu, že bych tím byl schopný na asfaltu zablokovat kola. Prostě to na to není.
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

syky93
Příspěvky: 29
Registrován: pon lis 19, 2018 15:42
Bydliště: ČB

Re: MG ZR 160 - problém při odzvdušnění brzd

Příspěvek od syky93 » pon říj 31, 2022 11:24

Tak zpět k tématu :-D Dal jsem teď dopředu žlutý EBC desky (na původní kotouče a BEZ antivibračních podložek) a zlepšilo se obojí. Chod pedálu a zejména tedy brzdnej účinek. Pořád by ten krok mohl být podle mě kratší, ale rozhodně je teď jistota na brzdách daleko větší. Desky se „zakusují“ fakt krásně a na příští sezonu půjdou i na zadek. Původní destičky dostaly na posledním okruhovým dni v Mýtě celkem zabrat a po sundání jsem zjistil, že se už na pár místech regulérně drolí :-(

Teď v neděli mě čeká Most, tam předpokládám, že se odporoučí do věčných lovišť kotouče. Všichni mě straší, že brzdy tam dostanou fakt na p*del. Byl jste tam někdo jezdit s podobným autem jako je třeba ZR..?

Ať to jezdí! drive:
MG TF 135 BRG, MG ZR 160 mk2 silver

Uživatelský avatar
AnderN
Site Admin
Příspěvky: 6958
Registrován: pon zář 17, 2007 17:46
Bydliště: Brno, tel.: +420 725 378 817
Kontaktovat uživatele:

Re: MG ZR 160 - problém při odzvdušnění brzd

Příspěvek od AnderN » pon říj 31, 2022 11:47

syky93 píše:
pon říj 31, 2022 11:24
Původní destičky dostaly na posledním okruhovým dni v Mýtě celkem zabrat a po sundání jsem zjistil, že se už na pár místech regulérně drolí :-(
A ty puvodni byly taky EBC?
Obrázek
MG ZT CDTi @ 118 kW / 370 Nm - 2009-? :: 200.000 km @ Obrázek
Rover 25 18K4F / automat CVT - 2013-? :: 50.000 km @ Obrázek
Rover Mini Cooper - 2016-? :: 20.000 km @ Obrázek
Ex. Rover 620 SDi - 2004-2009 :: 100.000 km @ Obrázek

syky93
Příspěvky: 29
Registrován: pon lis 19, 2018 15:42
Bydliště: ČB

Re: MG ZR 160 - problém při odzvdušnění brzd

Příspěvek od syky93 » úte lis 01, 2022 11:36

Nene, původní byly nějaká aftermarket značka včetně kotoučů, výměna proběhla cca 20 tkm zpátky. Překvapilo mě, jaký rozdíl udělají jenom destičky. Rozhodně můžu jako upgrade doporučit ;)
MG TF 135 BRG, MG ZR 160 mk2 silver

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17933
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: MG ZR 160 - problém při odzvdušnění brzd

Příspěvek od Trunda » úte lis 01, 2022 13:24

Tak žluté EBC jsou na ZRu jistota, to se ví. Blbé je na nich to, že jejich výkon je samozřejmě za cenu větší spotřeby, tedy v běžném provozu to není dvakrát fajn vzhledem k jejich ceně. Ale pravda je to něco, co se taky už dlouho chystám zkusit, ale v Mejtě si vystačím s ATE deskami (i na slickách jsem je tam neutavil) a na větší okruh se nedostanu. Mimochodem jaký setup trati v Mejtě jste jezdili? Asi ne ten slalomový, že (v horní části ty oba obloučky)? Jaký čas na kolo?

https://miniraceday.cz/wp-content/uploa ... -index.jpg

V Mostě to jsou klasické spekulace, ale u ZRa bych se zas tak nebál, že to brzdy nedají. ATE kotouče a žluté EBC je nedoporučovanější kombinace a pokud tam nebudeš lítat celý den a nejedeš na nějakých fakt lepivých gumách, tak by to nemusela být jistá smrt. Ale záleží.... ZRo nemá zas tak velký výkon, na té dlouhé rovince se tomu už moc nechce. Nicméně není nic jednoduššího, než si na přední kotouče navést více vzduchu. V Mostě už to je asi žádoucí, není to zas tak složité něco vymyslet a přitom tím brzdy pošetřit.
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Uživatelský avatar
djmicho
Příspěvky: 756
Registrován: sob úno 06, 2016 22:01
Bydliště: Polná, Dukovany
Kontaktovat uživatele:

Re: MG ZR 160 - problém při odzvdušnění brzd

Příspěvek od djmicho » stř lis 02, 2022 22:12

V Mostě je jediná na brzdy náročná pasáž cílová rovinka a dobrždění před zatáčkou, kde se běžně brzdí z až 200km/h. Zbytek okruhu je pro brzdy oddychovka... Spíš se tam budeš potýkat s nedostatkem plnokrevníků než nedostatečnými brzdami...
Provozovatel maloobjemového dieslu (3222ccm)

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17933
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: MG ZR 160 - problém při odzvdušnění brzd

Příspěvek od Trunda » čtv lis 03, 2022 9:26

No, přesně..... a ten nedostatek výkonu bude právě cítit na konci té rovinky, kde se k těm 200 km/h zdaleka nedostane. Převodovka je dost krátká a krouťák končí někde ve 150ti....
Co v UK jezdí okruhové MG ZR 170, tak to mají naladěné jinak, mají zvedlý omezovač, ale stejně se tam jezdí na menších a členitějších okzuzích. Hlavně to jsou hromadné závody, spíš na výdrž a není to tolik o rychlosti.
ZR 160tka prostě není naladěná na maximálku, ale agilitu a proto s ní kdysi Rover zamýšlel spíš jezdit rally a na okruhy bylo ZSo. Je to taková okresková potvůrka :-)

Nicméně... dá se ze ZRa postavit bestie, podvozek se pořídit dá, dá se dost polepšit a motoru se dá pomoct turbem, kde tu 1.8T dnes bezpečně ladí na 200 koní a to pak v ZRu při té váze není zlá volba (rozhodně lepší, jako výrazně těžší T-Series). Jenže tohle když už někdo chce stavět na okruh, tak ten motor dá raději do ZSa, kde přeci jen delší rozvor a mnohem lepší podvozek tomu dává výrazně větší potenciál.
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Odpovědět