Vlhkost v aute,ako nastavit kurenie.

Tommi_82
Příspěvky: 6440
Registrován: čtv zář 20, 2007 19:17
Bydliště: Šumperk
Kontaktovat uživatele:

Re: Vlhkost v aute,ako nastavit kurenie.

Příspěvek od Tommi_82 » sob říj 31, 2009 20:52

Zapíná se automaticky ale vypíná se taky automaticky takže žádnej strach Ondro. Možná jsi to ještě nestihl pořádně probádat. Vnitřní cirkulace se sama přepne do automatickýho režimu do 5 minut od zapnutí takže nejde docílit toho aby byla dlouhodobě zapnutá vnitřní cirkulace. Samozřejmě za určitých okolností (krátce po startu auta) se dá docílit toho že se okna zamlží, ale mám zaplou vnitřní cirkulaci poměrně často v dobách kdy je venku chladno a že by se mi mlžily okna se mi nestává(teplej vzduch to vyřeší). Klima vypnutá. V létě je situace jiná.

Co se týče vlivu vnitřní cirkulace na teplotu chladící kapaliny a tedy na teplotu motoru při ohřívání při vypnuté klimatizaci, to už jsme si tu v jiném tématu potvrdili, takže buďto nám můžeš věřit, nebo odpojit konektor webasta a testovat. Pevně věřím že se dopracuješ ke stejným výsledkům jako my.
Budu muset zjistit jakým způsobem se ohřívá studený vzduch jdoucí do interiéru, ale zdá se že to má opravdu vliv na teplotu chladící kapaliny.
Dříve: 214 Si r.v. 1996 modrá met.
Obrázek
Dříve: 75 Tourer 2.0 CDT r.v. 04/2002 modrá met.(Royal blue)
Obrázek
Obrázek
Dříve: Mazda CX-7 2.3 DiSi Turbo 191 kW r.v. 2008
Obrázek
Nyní: Opel Zafira Tourer 2.0 CDTi 143 kW r.v. 2014
Obrázek

Uživatelský avatar
Keksin
Příspěvky: 3419
Registrován: čtv zář 27, 2007 13:50
Bydliště: jižní Morava

Re: Vlhkost v aute,ako nastavit kurenie.

Příspěvek od Keksin » sob říj 31, 2009 21:17

A ještě nezapomenout na to kolečko nad středovým panelem.

Tommi_82
Příspěvky: 6440
Registrován: čtv zář 20, 2007 19:17
Bydliště: Šumperk
Kontaktovat uživatele:

Re: Vlhkost v aute,ako nastavit kurenie.

Příspěvek od Tommi_82 » sob říj 31, 2009 21:30

Já mám to kolečko(pod hodinama) nefunkční. Asi zaseknutá klapka v poloze studenej. Ale nechce se mi rozdělávat palubovku.
Dříve: 214 Si r.v. 1996 modrá met.
Obrázek
Dříve: 75 Tourer 2.0 CDT r.v. 04/2002 modrá met.(Royal blue)
Obrázek
Obrázek
Dříve: Mazda CX-7 2.3 DiSi Turbo 191 kW r.v. 2008
Obrázek
Nyní: Opel Zafira Tourer 2.0 CDTi 143 kW r.v. 2014
Obrázek

Tommi_82
Příspěvky: 6440
Registrován: čtv zář 20, 2007 19:17
Bydliště: Šumperk
Kontaktovat uživatele:

Re: Vlhkost v aute,ako nastavit kurenie.

Příspěvek od Tommi_82 » ned lis 01, 2009 17:21

AnderN píše:Jen par poznamek -- sice jste se dopatrali vlhkosti v aute, ale opravdu bych si pri dalsim provozu dal pozor i na tu vnitrni cirkulaci, ktera se u 75 zapina kolikrat automaticky. Pokud nejedete v rezimu ECO, tak to nevadi, protoze klima vzduch vysusi a muzete jet s vnitrni cirkulaci klidne celou cestu. Pokud ale zapnete ECO rezim (vypnete klimu), pak se po chvili pri zavrene vnitrni cirkulaci zacnou okna mlzit (na kazdem aute).

Mam za to, ze vnitrni cirkulace nema vliv na chlazeni motoru, pouze na cirkulaci vzduchu v interieru. Muze tedy leda lehce ovlivnit teplotu pro pasazery, nikoliv teplotu motoru.
Tommi_82 píše: Co se týče vlivu vnitřní cirkulace na teplotu chladící kapaliny a tedy na teplotu motoru při ohřívání při vypnuté klimatizaci, to už jsme si tu v jiném tématu potvrdili, takže buďto nám můžeš věřit, nebo odpojit konektor webasta a testovat. Pevně věřím že se dopracuješ ke stejným výsledkům jako my.
Budu muset zjistit jakým způsobem se ohřívá studený vzduch jdoucí do interiéru, ale zdá se že to má opravdu vliv na teplotu chladící kapaliny.
Díval jsem se do Rave Rover a řekl bych že mám stopro pravdu. Vnitřní cirkulace v době chladu opravdu pomůže rychleji ohřát motor, protože chladící médium přes radiátor ventilace není chlazeno studeným vzduchem z venku. Je to celkem logický a platí to asi u více aut(v závislosti na tom jestli maj malej okruh taky přes radiátor ventilace nebo ne).
Dneska jsem to opět a zase testoval a ani při vnitřní cirkulaci a 3 lidech v autě a venkovní teplotě 2°C se mi žádné okno nemlžilo(zadní by se zamlžilo /mám kombíka/ ale bylo zaplý vyhřívání), takže všem co maj diesel vřele v zimě doporučuju vnitřní cirkulaci. Netvrdím že až bude -20 tak se okna nebudou mlžit, možná i já budu nucen pak vnitřní cirkulaci vypnout. Ale budu se jí snažit používat jak jen to bude možné.

Jinak dneska jsem jel první 1 km z kopce a pak po rovině asi 4 km, jak jsem sjel kopec a jel po rovině 2000rpm tak při vnitřní cirkulaci mi pomalu a jistě začala stoupat ručička teploty, jakmile se to přeplo z vnitřní cirkulace na automatiku, tak ručička přestala stoupat. Nechal jsem to tak asi 1 km a fakt vůbec nestoupla, pak jsem zapl vnitřní cirkulaci a ručička zase začala stoupat.
Ti co maj webasto funkční tohle asi neřešej, ale já tohleto fakt využiju.

Možná někdo namítne že to není pravda protože termostat zavírá malej okruh, jenže malej okruh je pumpa->blok motoru->olejovej radiátor u olejovýho filtru->převodovkovej olejovej radiátor (pouze u automatu)->webasto->radiátor ventilace -> a zpět do pumpy.
Dříve: 214 Si r.v. 1996 modrá met.
Obrázek
Dříve: 75 Tourer 2.0 CDT r.v. 04/2002 modrá met.(Royal blue)
Obrázek
Obrázek
Dříve: Mazda CX-7 2.3 DiSi Turbo 191 kW r.v. 2008
Obrázek
Nyní: Opel Zafira Tourer 2.0 CDTi 143 kW r.v. 2014
Obrázek

Uživatelský avatar
Fujitsu
Příspěvky: 1187
Registrován: stř zář 19, 2007 21:04
Bydliště: Lanškroun
Kontaktovat uživatele:

Re: Vlhkost v aute,ako nastavit kurenie.

Příspěvek od Fujitsu » ned lis 01, 2009 19:15

No prosim, jak si Tommi opravil webasto a ušetřil 6000, zlatý český ručičky :lol: .
Rover 416Si, 1997, šedá kůže, Platinum Silver
http://www.rover-club.net/car_detail.php?id=212
www stránky: http://www.fuji.estranky.cz

Tommi_82
Příspěvky: 6440
Registrován: čtv zář 20, 2007 19:17
Bydliště: Šumperk
Kontaktovat uživatele:

Re: Vlhkost v aute,ako nastavit kurenie.

Příspěvek od Tommi_82 » ned lis 01, 2009 19:32

Na webasto nejsou peníze, to se bude opravovat nejdřív napřesrok.
Dříve: 214 Si r.v. 1996 modrá met.
Obrázek
Dříve: 75 Tourer 2.0 CDT r.v. 04/2002 modrá met.(Royal blue)
Obrázek
Obrázek
Dříve: Mazda CX-7 2.3 DiSi Turbo 191 kW r.v. 2008
Obrázek
Nyní: Opel Zafira Tourer 2.0 CDTi 143 kW r.v. 2014
Obrázek

Uživatelský avatar
AnderN
Site Admin
Příspěvky: 6977
Registrován: pon zář 17, 2007 18:46
Bydliště: Brno, tel.: +420 725 378 817
Kontaktovat uživatele:

Re: Vlhkost v aute,ako nastavit kurenie.

Příspěvek od AnderN » ned lis 01, 2009 19:43

Tommi_82 píše:Vnitřní cirkulace v době chladu opravdu pomůže rychleji ohřát motor, protože chladící médium přes radiátor ventilace není chlazeno studeným vzduchem z venku.
To samozrejme ano, ale ze by to melo az takovy vliv? Na druhou stranu by to vysvetlovalo, proc se u R75 pri studenem startu za nizke teploty automaticky zapina vnitrni cirkulace vzduchu.
Obrázek
MG ZT CDTi @ 118 kW / 370 Nm - 2009-? :: 200.000 km @ Obrázek
Rover 25 18K4F / automat CVT - 2013-? :: 50.000 km @ Obrázek
Rover Mini Cooper - 2016-? :: 20.000 km @ Obrázek
Ex. Rover 620 SDi - 2004-2009 :: 100.000 km @ Obrázek

Tommi_82
Příspěvky: 6440
Registrován: čtv zář 20, 2007 19:17
Bydliště: Šumperk
Kontaktovat uživatele:

Re: Vlhkost v aute,ako nastavit kurenie.

Příspěvek od Tommi_82 » ned lis 01, 2009 19:52

Jaja důvod se zdá být rozumný, vliv to podle mě opravdu má. V tomhle ohledu už nejsem nevěřící Tomáš ale pevně věřící Tomáš.
Dříve: 214 Si r.v. 1996 modrá met.
Obrázek
Dříve: 75 Tourer 2.0 CDT r.v. 04/2002 modrá met.(Royal blue)
Obrázek
Obrázek
Dříve: Mazda CX-7 2.3 DiSi Turbo 191 kW r.v. 2008
Obrázek
Nyní: Opel Zafira Tourer 2.0 CDTi 143 kW r.v. 2014
Obrázek

Odpovědět