Zapíná se automaticky ale vypíná se taky automaticky takže žádnej strach Ondro. Možná jsi to ještě nestihl pořádně probádat. Vnitřní cirkulace se sama přepne do automatickýho režimu do 5 minut od zapnutí takže nejde docílit toho aby byla dlouhodobě zapnutá vnitřní cirkulace. Samozřejmě za určitých okolností (krátce po startu auta) se dá docílit toho že se okna zamlží, ale mám zaplou vnitřní cirkulaci poměrně často v dobách kdy je venku chladno a že by se mi mlžily okna se mi nestává(teplej vzduch to vyřeší). Klima vypnutá. V létě je situace jiná.
Co se týče vlivu vnitřní cirkulace na teplotu chladící kapaliny a tedy na teplotu motoru při ohřívání při vypnuté klimatizaci, to už jsme si tu v jiném tématu potvrdili, takže buďto nám můžeš věřit, nebo odpojit konektor webasta a testovat. Pevně věřím že se dopracuješ ke stejným výsledkům jako my.
Budu muset zjistit jakým způsobem se ohřívá studený vzduch jdoucí do interiéru, ale zdá se že to má opravdu vliv na teplotu chladící kapaliny.
Vlhkost v aute,ako nastavit kurenie.
Re: Vlhkost v aute,ako nastavit kurenie.
A ještě nezapomenout na to kolečko nad středovým panelem.
-
- Příspěvky: 6440
- Registrován: čtv zář 20, 2007 19:17
- Bydliště: Šumperk
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vlhkost v aute,ako nastavit kurenie.
Já mám to kolečko(pod hodinama) nefunkční. Asi zaseknutá klapka v poloze studenej. Ale nechce se mi rozdělávat palubovku.
-
- Příspěvky: 6440
- Registrován: čtv zář 20, 2007 19:17
- Bydliště: Šumperk
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vlhkost v aute,ako nastavit kurenie.
AnderN píše:Jen par poznamek -- sice jste se dopatrali vlhkosti v aute, ale opravdu bych si pri dalsim provozu dal pozor i na tu vnitrni cirkulaci, ktera se u 75 zapina kolikrat automaticky. Pokud nejedete v rezimu ECO, tak to nevadi, protoze klima vzduch vysusi a muzete jet s vnitrni cirkulaci klidne celou cestu. Pokud ale zapnete ECO rezim (vypnete klimu), pak se po chvili pri zavrene vnitrni cirkulaci zacnou okna mlzit (na kazdem aute).
Mam za to, ze vnitrni cirkulace nema vliv na chlazeni motoru, pouze na cirkulaci vzduchu v interieru. Muze tedy leda lehce ovlivnit teplotu pro pasazery, nikoliv teplotu motoru.
Díval jsem se do Rave Rover a řekl bych že mám stopro pravdu. Vnitřní cirkulace v době chladu opravdu pomůže rychleji ohřát motor, protože chladící médium přes radiátor ventilace není chlazeno studeným vzduchem z venku. Je to celkem logický a platí to asi u více aut(v závislosti na tom jestli maj malej okruh taky přes radiátor ventilace nebo ne).Tommi_82 píše: Co se týče vlivu vnitřní cirkulace na teplotu chladící kapaliny a tedy na teplotu motoru při ohřívání při vypnuté klimatizaci, to už jsme si tu v jiném tématu potvrdili, takže buďto nám můžeš věřit, nebo odpojit konektor webasta a testovat. Pevně věřím že se dopracuješ ke stejným výsledkům jako my.
Budu muset zjistit jakým způsobem se ohřívá studený vzduch jdoucí do interiéru, ale zdá se že to má opravdu vliv na teplotu chladící kapaliny.
Dneska jsem to opět a zase testoval a ani při vnitřní cirkulaci a 3 lidech v autě a venkovní teplotě 2°C se mi žádné okno nemlžilo(zadní by se zamlžilo /mám kombíka/ ale bylo zaplý vyhřívání), takže všem co maj diesel vřele v zimě doporučuju vnitřní cirkulaci. Netvrdím že až bude -20 tak se okna nebudou mlžit, možná i já budu nucen pak vnitřní cirkulaci vypnout. Ale budu se jí snažit používat jak jen to bude možné.
Jinak dneska jsem jel první 1 km z kopce a pak po rovině asi 4 km, jak jsem sjel kopec a jel po rovině 2000rpm tak při vnitřní cirkulaci mi pomalu a jistě začala stoupat ručička teploty, jakmile se to přeplo z vnitřní cirkulace na automatiku, tak ručička přestala stoupat. Nechal jsem to tak asi 1 km a fakt vůbec nestoupla, pak jsem zapl vnitřní cirkulaci a ručička zase začala stoupat.
Ti co maj webasto funkční tohle asi neřešej, ale já tohleto fakt využiju.
Možná někdo namítne že to není pravda protože termostat zavírá malej okruh, jenže malej okruh je pumpa->blok motoru->olejovej radiátor u olejovýho filtru->převodovkovej olejovej radiátor (pouze u automatu)->webasto->radiátor ventilace -> a zpět do pumpy.
- Fujitsu
- Příspěvky: 1187
- Registrován: stř zář 19, 2007 21:04
- Bydliště: Lanškroun
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vlhkost v aute,ako nastavit kurenie.
No prosim, jak si Tommi opravil webasto a ušetřil 6000, zlatý český ručičky
.

Rover 416Si, 1997, šedá kůže, Platinum Silver
http://www.rover-club.net/car_detail.php?id=212 www stránky: http://www.fuji.estranky.cz
http://www.rover-club.net/car_detail.php?id=212 www stránky: http://www.fuji.estranky.cz
-
- Příspěvky: 6440
- Registrován: čtv zář 20, 2007 19:17
- Bydliště: Šumperk
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vlhkost v aute,ako nastavit kurenie.
Na webasto nejsou peníze, to se bude opravovat nejdřív napřesrok.
- AnderN
- Site Admin
- Příspěvky: 6977
- Registrován: pon zář 17, 2007 18:46
- Bydliště: Brno, tel.: +420 725 378 817
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vlhkost v aute,ako nastavit kurenie.
To samozrejme ano, ale ze by to melo az takovy vliv? Na druhou stranu by to vysvetlovalo, proc se u R75 pri studenem startu za nizke teploty automaticky zapina vnitrni cirkulace vzduchu.Tommi_82 píše:Vnitřní cirkulace v době chladu opravdu pomůže rychleji ohřát motor, protože chladící médium přes radiátor ventilace není chlazeno studeným vzduchem z venku.
-
- Příspěvky: 6440
- Registrován: čtv zář 20, 2007 19:17
- Bydliště: Šumperk
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vlhkost v aute,ako nastavit kurenie.
Jaja důvod se zdá být rozumný, vliv to podle mě opravdu má. V tomhle ohledu už nejsem nevěřící Tomáš ale pevně věřící Tomáš.