Problém s motorem CDT, cukání okolo 2500 otáček

Odpovědět
Kula
Příspěvky: 9
Registrován: ned říj 21, 2007 15:32

Problém s motorem CDT, cukání okolo 2500 otáček

Příspěvek od Kula » pon led 31, 2011 17:32

Zdravím,

pořídil jsem si Rover 75 jako své první auto po svém otci. Stav je naprosto bezvadný, něco měnil, něco už očividně vůli má, ale co chci rychle vyřešit je problém s motorem.
Na motoru už je měněná vzduchová váha a pastorek startéru avšak při točení motoru nad 2500 otáček motor na chvíli vynechá a cukne s razantním nástupem výkonu. Stává se to jak při akceleraci tak i při držení otáček na dálnici.
Do 2500 otáček jsem problém nezpozoroval, jakmile ale tomu trochu přidám, cuká. Nepříjemné je to, že to udělá i třeba 3x za sebou.

mimo to, fórum sice projíždím ale jestli mi někdo nalinkuje vlákno s diskuzí o rádiu do 75, budu moc rád. Mám tam pouze kazetový přehrávač a není to úplně ono.

Tommi_82
Příspěvky: 6440
Registrován: čtv zář 20, 2007 19:17
Bydliště: Šumperk
Kontaktovat uživatele:

Re: Problém s motorem CDT, cukání okolo 2500 otáček

Příspěvek od Tommi_82 » pon led 31, 2011 17:56

Kazetový přehrávač tam máme skoro všichni. Holt jsou to auta z přelomu tisíciletí.

Ty výpadky může způsobit váha vzduchu, třeba i jen špatně připojený konektor, když jej odpojíš, dělá to taky?
Dříve: 214 Si r.v. 1996 modrá met.
Obrázek
Dříve: 75 Tourer 2.0 CDT r.v. 04/2002 modrá met.(Royal blue)
Obrázek
Obrázek
Dříve: Mazda CX-7 2.3 DiSi Turbo 191 kW r.v. 2008
Obrázek
Nyní: Opel Zafira Tourer 2.0 CDTi 143 kW r.v. 2014
Obrázek

F.i.s.h.men
Příspěvky: 1924
Registrován: úte lis 27, 2007 19:42
Bydliště: Praha, občas Karlovy Vary

Re: Problém s motorem CDT, cukání okolo 2500 otáček

Příspěvek od F.i.s.h.men » pon led 31, 2011 18:00

ObrázekObrázek<<<---Klikni pro zvětšení
Rover 216GSi - zanedlouho transplantace motoru D16Z2 (na obrázku) + pár dalších oprav a úprav HOTOVO 31.7.2011

Kula
Příspěvky: 9
Registrován: ned říj 21, 2007 15:32

Re: Problém s motorem CDT, cukání okolo 2500 otáček

Příspěvek od Kula » pon led 31, 2011 18:15

Tommi_82 píše:Ty výpadky může způsobit váha vzduchu, třeba i jen špatně připojený konektor, když jej odpojíš, dělá to taky?
Váha je stará 25k. Je měněná po poruše. Když tomu naložím a točím to k vrcholům výkonu, někdy to neudělá, jindy stačí abych potřeboval přidat, plyn mám na podlaze, otáčky jedou nahoru a cuk. Motor vynechá. Je na chvíli úplné ticho. Jako kdyby nespaloval.
Nemám teď manuál před sebou ale najdu konektor k vzduchové váze v manuálu? Když to odpojím a projedu, nemůžu tomu nějak uškodit?

za rádia díky

Tommi_82
Příspěvky: 6440
Registrován: čtv zář 20, 2007 19:17
Bydliště: Šumperk
Kontaktovat uživatele:

Re: Problém s motorem CDT, cukání okolo 2500 otáček

Příspěvek od Tommi_82 » pon led 31, 2011 18:29

Může to dělat cokoli, špinavý filtry, problém s čerpadlem, jakýkoli čidla, ale jestli tam byl dřív nějakej problém s váhou začal bych od váhy.

Vzhledem k tomu že aby ses dostal ke konektoru váhy, je dobrý oddělat i kryt vzduchovýho filtru, je výhodný spojit to i s kontrolou vzduchovýho filtru.
Je potřeba sundat ten horní kdyt motoru s nápisem Rover (3 šroubky, tuším desítka klíč) Pod ním je další kryt, sundáš žlutý víčko nálevky oleje, povolíš 5 imbus šroubů a sundáš i ten kryt. Před spolujezdcem je váha vzduchu(MAF sensor).
http://tuning-diesels.com/75Zt/R75maf.htm
Dříve: 214 Si r.v. 1996 modrá met.
Obrázek
Dříve: 75 Tourer 2.0 CDT r.v. 04/2002 modrá met.(Royal blue)
Obrázek
Obrázek
Dříve: Mazda CX-7 2.3 DiSi Turbo 191 kW r.v. 2008
Obrázek
Nyní: Opel Zafira Tourer 2.0 CDTi 143 kW r.v. 2014
Obrázek

Uživatelský avatar
AnderN
Site Admin
Příspěvky: 6977
Registrován: pon zář 17, 2007 18:46
Bydliště: Brno, tel.: +420 725 378 817
Kontaktovat uživatele:

Re: Problém s motorem CDT, cukání okolo 2500 otáček

Příspěvek od AnderN » pon led 31, 2011 23:14

Když váhu odpojíš, řídicí jednotka nebude dostávat signál a nahradí ho nějakou výchozí hodnotou. Takže když je váha špatná, pojede to s odpojenou lépe, než se špatnou zapojenou. Motoru to na chvíli neublíží, ale dlouhodobě tak samozřejmě jezdit nelze.

Váha vzduchu se ale projevuje podle mého názoru trochu jinak. Ta tvá závada bude spíš souviset s dodávkou paliva ... možná některé čerpadlo, možná vstřikovače. Možná by více napověděla diagnostika, takhle je to jako věštit ze Standovy křišťálovější čistší koule :D
Obrázek
MG ZT CDTi @ 118 kW / 370 Nm - 2009-? :: 200.000 km @ Obrázek
Rover 25 18K4F / automat CVT - 2013-? :: 50.000 km @ Obrázek
Rover Mini Cooper - 2016-? :: 20.000 km @ Obrázek
Ex. Rover 620 SDi - 2004-2009 :: 100.000 km @ Obrázek

Tommi_82
Příspěvky: 6440
Registrován: čtv zář 20, 2007 19:17
Bydliště: Šumperk
Kontaktovat uživatele:

Re: Problém s motorem CDT, cukání okolo 2500 otáček

Příspěvek od Tommi_82 » úte úno 01, 2011 6:15

Když jsem testoval odpojenou váhu, nechal jsem konektor ležet na zásuvce(jen ho povytáhl), tím jak to na nerovnostech drncalo tak tam docházelo k náhodným kontaktům a projevalo se to právě takovým brutálním cukáním. Okamžitě jsem zastavil a konektor zapojil a bylo to v klidu. Takže čistě teoreticky to může být i špatný kontakt na váze a to i přesto že klasická závada váhy se projevuje jinak jak už tu AnderN napsal.
Dříve: 214 Si r.v. 1996 modrá met.
Obrázek
Dříve: 75 Tourer 2.0 CDT r.v. 04/2002 modrá met.(Royal blue)
Obrázek
Obrázek
Dříve: Mazda CX-7 2.3 DiSi Turbo 191 kW r.v. 2008
Obrázek
Nyní: Opel Zafira Tourer 2.0 CDTi 143 kW r.v. 2014
Obrázek

Uživatelský avatar
AnderN
Site Admin
Příspěvky: 6977
Registrován: pon zář 17, 2007 18:46
Bydliště: Brno, tel.: +420 725 378 817
Kontaktovat uživatele:

Re: Problém s motorem CDT, cukání okolo 2500 otáček

Příspěvek od AnderN » úte úno 01, 2011 9:00

To je pravda, něco podobného se mému autu vlastně taky stalo ... akorát s tím, že v kombinaci s automatem a chipem to mělo projevy umocněné na třetí :-D
Obrázek
MG ZT CDTi @ 118 kW / 370 Nm - 2009-? :: 200.000 km @ Obrázek
Rover 25 18K4F / automat CVT - 2013-? :: 50.000 km @ Obrázek
Rover Mini Cooper - 2016-? :: 20.000 km @ Obrázek
Ex. Rover 620 SDi - 2004-2009 :: 100.000 km @ Obrázek

Odpovědět