
Žárovky na 75 a jejich výměna
Re: Žárovky na 75 a jejich výměna
Odfotím to večer v garáži...ráno to sem vložím..ešte stále kalamita,budem rád, keď si nájdem auto na 1. krát 

Predtým Rover Seventyfive 2,0 V6 AT, teraz Mercedes CLS 320 CDI, Chrysler 300 C 3,0 CRD
- roverix
- Příspěvky: 3065
- Registrován: sob led 31, 2009 19:30
- Bydliště: Ublo, taková díra u Vizovic 75rover@seznam.cz tel. 604464504
Re: Žárovky na 75 a jejich výměna
Jak na sviňu mi dnes odpoledne odešla žárovka. Koupil jse na benzince Osram a jak jsem ji tam potmě strkal, kůrňa spadla do nárazníku. I když se mi nechtělo, musel jsem se převléct, a jít lovit žárovku. Prvně jsem vylovil nějakou rozlámanou hadici. http://picasaweb.google.cz/roverix/Rozt ... 5660377362 Po 5ti minutách i žárovku. Ta hadice bude asi od sání? Strčil jsem ji zpátky, někdy to prozkoumám.
Britská auta v minulosti: Ford Cortina 1200 3x / Austin Maestro 1.3 / Maestro 1.6 / Rover 213s / Rover 75 1.8 Současný vozový park: Rover75 2.5 manual. Rover75 2.5 automat Rover45 IDT Rover25 1.4 TEL. 604464504
- AnderN
- Site Admin
- Příspěvky: 6977
- Registrován: pon zář 17, 2007 18:46
- Bydliště: Brno, tel.: +420 725 378 817
- Kontaktovat uživatele:
Re: Žárovky na 75 a jejich výměna
Jeytee -- samozrejme, ze to potrebuje rezistor; jsou to LEDky s malym odberem
Delal jsem to asi tak pulhodinu ... no mozna hodinu, presneji by ti to rekla moje zena ;D Ale vedle tech xenonu budou kazde zarovky vypadat zlute. S tim pocasim to je jasne, taky bych pockal na jaro.
undy -- nejspis mas na mysli kabelove spojky, jako jsou treba tyhle?
http://www.gme.cz/cz/f0810kw-3-p656-270.html

undy -- nejspis mas na mysli kabelove spojky, jako jsou treba tyhle?
http://www.gme.cz/cz/f0810kw-3-p656-270.html
Re: Žárovky na 75 a jejich výměna
na tom odkaze sa mi nechce zobraziť obrázok,bohužiaľ len červené x .Nevadí, večer to nafotím, zajtra ráno to tu bude, ak stihnem.Dávam tomu 90% že stihnem, uvidíme.Budú tam aj tie spojky, aj odpory aj celé zapojenie
Predtým Rover Seventyfive 2,0 V6 AT, teraz Mercedes CLS 320 CDI, Chrysler 300 C 3,0 CRD
-
- Příspěvky: 1924
- Registrován: úte lis 27, 2007 19:42
- Bydliště: Praha, občas Karlovy Vary
Re: Žárovky na 75 a jejich výměna
Ano, KW 3 a KW 4
EDIT:obrázky zapojenia a použité, pol roka fungujúce odpory, vôbec sa zezahrievajú.Pri fotení mi tá diodová žiarovka padla dnu du paraboly, odfotiť som to už nemal silu...Vy ste na vine
, tak teraz poraďte, ako to dostať von, je to v parabole diaľkového svetla...Vyberanie svetla a demontáž nárazníku ma asi neminie
Podľa tých farebných prúžkov sa údajne dá identifikovať ten odpor



EDIT:obrázky zapojenia a použité, pol roka fungujúce odpory, vôbec sa zezahrievajú.Pri fotení mi tá diodová žiarovka padla dnu du paraboly, odfotiť som to už nemal silu...Vy ste na vine


Podľa tých farebných prúžkov sa údajne dá identifikovať ten odpor

Predtým Rover Seventyfive 2,0 V6 AT, teraz Mercedes CLS 320 CDI, Chrysler 300 C 3,0 CRD
-
- Příspěvky: 218
- Registrován: úte zář 18, 2007 21:53
- Bydliště: Čechy krásné, Čechy mé - běloch
- Kontaktovat uživatele:
Re: Žárovky na 75 a jejich výměna
..už to zvládnu jednou rukou, po tmě, se zavřenými vočima a nudlí u nosu - chce to cvik, ale pár prvních výměn H7 bylo strašidelných, ani jsem netušil, kolik znám sprostých slov 

Mechwarrior Mireček Rover 75 2.0 CDT Fajnšmekr
Re: Žárovky na 75 a jejich výměna
hm, inženýři si zaslouží potlesk??? . . . já mívám přání při výměně žárovky, aby se jejich lejno před vykonáním potřeby v ježka proměnilo . . .Tommi_82 píše:Tak to zadeklování nemusí být těsněný, když to oddekluješ tak jseš teprve v motorovým prostoru, díky přesahům ti tam stříkat nebude a těch pár kapek, co tam zateče, není problém. Jinak myslím že je to řešený dobře, sice jsem ještě žárovky neměnil, ale stalo se mi že mi vyklouzla hadička z jednoho ostřikovače předního světla. Oddekloval jsem to a krásně to opravil během dvou-tří minutek bylo po starostech. Každopádně ten přístup z podběhu má mnoho využití a inženýři si zaslouží potlesk. Například u jistého francouzského služebního auta jsme mysleli že budeme muset nechat kvúli výměně žárovky vyndat motor. Tohle u pětasedmy nehrozí.
-
- Příspěvky: 6440
- Registrován: čtv zář 20, 2007 19:17
- Bydliště: Šumperk
- Kontaktovat uživatele:
Re: Žárovky na 75 a jejich výměna
Chválil jsem je za přístup podběhem což je vychytávka.
Tím co nás všecky sere při výměně žárovek je vstup do do těla světlometu(ten co se dekluje gumovou zátkou), o ten si lámem ruku. Díra v podběhu o které jsem mluvil ve větě "Každopádně ten přístup z podběhu má mnoho využití a inženýři si zaslouží potlesk", na kterou si reaguješ, pro nás není ničím limitující(za předpokladu že vytočíme plnej rejd na správnou stranu
).
Jinak s tou výměnou žárovek souhlas, to je porod.
Tím co nás všecky sere při výměně žárovek je vstup do do těla světlometu(ten co se dekluje gumovou zátkou), o ten si lámem ruku. Díra v podběhu o které jsem mluvil ve větě "Každopádně ten přístup z podběhu má mnoho využití a inženýři si zaslouží potlesk", na kterou si reaguješ, pro nás není ničím limitující(za předpokladu že vytočíme plnej rejd na správnou stranu

Jinak s tou výměnou žárovek souhlas, to je porod.
- AnderN
- Site Admin
- Příspěvky: 6977
- Registrován: pon zář 17, 2007 18:46
- Bydliště: Brno, tel.: +420 725 378 817
- Kontaktovat uživatele:
Re: Žárovky na 75 a jejich výměna
Osobně jsem žárovku (v mém případě výbojku) v hlavním světle ještě neměnil, ale taky si myslím, že to ještě není tak zlé, podobně to má řešené třeba Opel Astra (a samozřejmě BMW) ... pár příkladů za všechny:
- Ford Fiesta -- nutno demontovat mřížku chladiče a vyjmout celý světlomet
- Fiat Stilo -- nutno demontovat plastové kryty motoru a akumulátor
- Smart ForFour -- nutno demontovat celou přední masku
- VW Golf IV -- podle výrobce nutno navštívit servis, kde demontují celou příď včetně nárazníku, masky i světlometu
- Ford Fiesta -- nutno demontovat mřížku chladiče a vyjmout celý světlomet
- Fiat Stilo -- nutno demontovat plastové kryty motoru a akumulátor
- Smart ForFour -- nutno demontovat celou přední masku
- VW Golf IV -- podle výrobce nutno navštívit servis, kde demontují celou příď včetně nárazníku, masky i světlometu
-
- Příspěvky: 6440
- Registrován: čtv zář 20, 2007 19:17
- Bydliště: Šumperk
- Kontaktovat uživatele:
Re: Žárovky na 75 a jejich výměna
Tak mi dneska odešla jedna Nightbreakerka, vydržela zhruba přesně 5500 km a pouhejch zhruba 100 hodin provozu. Z toho jsem ji skutečně potřeboval tak 5 hodin, zbytek jsem propálil na denní svícení.Tommi_82 píše:Dneska jedu shánět NARVA PX26d RANGE POWER WHITE H7 12V 55W (viděl jsem to na sraze na autě od Maxe80 a uplně mě to bílomodrý světlo uchvátilo - jediná škoda že nejsou schválený, ale to mi nevadí) takže jestli seženu tak mě ten porod dneska čeká taky při výměně. Ruka zlomená na desetkrát a prsty celý bolavý.
Edit:
Tak tuhle Narvu jsem nesehnal. Neměl jsem už více síly hledat tak jsem koupil za stejnou cenu Osram Nightbreaker, který sice nejsou bílý ale svítěj dobře. Aspoň mě nebudou stavět cajti. Nestojím o jejich obdiv. Jinak výměna proběhla v pohodě, zarazily mě jen dvě věci. Zarazilo me že mi to taky u spolujezdce svítí vejš než u řidiče, stál jsem proti zdi, terén byl štěrk, těžko říct jestli uplně rovně, ale spolujezdcovo světlo mi svítí tak o 10-15 cm vejš než řidičovo(stál jsem tak 70 cm ode zdi). Takže roverixi žádná panika, máme stejnou nemoc na svým mazlíkovi. Otázka fakt je co stím dělat??????

Re: Žárovky na 75 a jejich výměna
Mne sa tiež zdá, že v posl. dobe mi odchádzajú nightbreaker rýchlejšie než kedysi. Nepamätám si presne tie intervaly, no jednu som menil na jeseň, a následne na jar, a jazdím relatívne málo. Za to ale už mám cvik a výmena mi ide oveľa ľahšie než kedysi!Tommi_82 píše:Tak mi dneska odešla jedna Nightbreakerka, vydržela zhruba přesně 5500 km a pouhejch zhruba 100 hodin provozu. Z toho jsem ji skutečně potřeboval tak 5 hodin, zbytek jsem propálil na denní svícení.Jsem z té výdrže docela rozladěnej.

Rover 75 2.0 V6 (2000) 2006-2011
-
- Příspěvky: 6440
- Registrován: čtv zář 20, 2007 19:17
- Bydliště: Šumperk
- Kontaktovat uživatele:
Re: Žárovky na 75 a jejich výměna


- Roman620ti
- Příspěvky: 3701
- Registrován: pon zář 17, 2007 5:58
Re: Žárovky na 75 a jejich výměna
Pak si zapoměl zmínit ještě Š120,tam je také potřeba vyjmout masku a pak celý světlomet, takže si hoši nestěžujteAnderN píše:
- Ford Fiesta -- nutno demontovat mřížku chladiče a vyjmout celý světlomet
- Fiat Stilo -- nutno demontovat plastové kryty motoru a akumulátor
- Smart ForFour -- nutno demontovat celou přední masku


2x Rover 620ti
- AnderN
- Site Admin
- Příspěvky: 6977
- Registrován: pon zář 17, 2007 18:46
- Bydliště: Brno, tel.: +420 725 378 817
- Kontaktovat uživatele:
Re: Žárovky na 75 a jejich výměna
Roman -- s tím rozdílem, že u Š120 vydrží žárovky H4 prakticky věčnost a mění se tak jednou za životnost auta, zato houby svítily (ale tam to nebyla ani tak vina žárovek).
Tommi -- zkus koupit OSRAM SilverStar ... mají vyšší svítivost než běžné žárovky a vydrží víc, než Nightbreaker nebo CoolBlue. Já měnil H1 na šestistovce zhruba po 13-15 tisících km, CoolBlue ani Nightbreaker nevydržely víc jak 7000 km. No a pokud chceš mít klid, tak kup OSRAM Light&Day, jsou levnější a zaměřené právě na delší výdrž při denním svícení ... ty jsem koupil jednou a auto jsem s nimi pak i prodal. Pravda, nesvítí tolik, jako ostatní jmenované, ale pořád slušně.
Tommi -- zkus koupit OSRAM SilverStar ... mají vyšší svítivost než běžné žárovky a vydrží víc, než Nightbreaker nebo CoolBlue. Já měnil H1 na šestistovce zhruba po 13-15 tisících km, CoolBlue ani Nightbreaker nevydržely víc jak 7000 km. No a pokud chceš mít klid, tak kup OSRAM Light&Day, jsou levnější a zaměřené právě na delší výdrž při denním svícení ... ty jsem koupil jednou a auto jsem s nimi pak i prodal. Pravda, nesvítí tolik, jako ostatní jmenované, ale pořád slušně.