Roverclub.cz Dolomity Tour 2011 (Dolomiti di Brenta-Italy)
Re: Roverclub.cz Dolomity Tour 2011 (Dolomiti di Brenta-Ital
Myslím, že na výlety by jsme mohli jezdit tak, aby byla auta obsazena alespoň 4. osobami. Tak to bysme se do 10. aut vlézt měli, ne?
- Welinka
- Příspěvky: 1857
- Registrován: pon zář 17, 2007 22:07
- Bydliště: Liberecký kraj
- Kontaktovat uživatele:
Re: Roverclub.cz Dolomity Tour 2011 (Dolomiti di Brenta-Ital
Taky se tím utěšuji
Ale jo,ono to půjde..musí!
..vyrábím i "krizový" itinerář, aby se nám nikdo neztratil...
Psala jsem tuším Tommimu, jednak aby jste v mapách a itiku ode mně věnovali pozornost těm dvojjazyčným názvům měst a obcí..aby vás to pak po cestě na výletech nepřekvapilo a taky..ikdyž je Jižní Tyrolsko původně území Rakouska a místní se neustále snaží v referendech o odpojení(naprosto chápu, nač živit zbytek líné Itálie atp..), je tu dost Italů, a to jsou prostě magoři...jak je budeme cestou do kopců brzdit, budou se vztekat. A hodně. Bude nutno obrnit se trpělivostí..
Hlásím se k místním, tedy k "JihoTyrolákům". Mluví se tu německy a rozdíly kdo je a není "místní" poznáte opravdu na první pohled. Zkusím tomuto tématu věnovat extra odstavec v "referátu".
Kdo neovládá němčinu ani italštinu, Italové vám anglicky budou rozumět..s místními už to bude horší. Ale anglicky se snad také většina "chytí". Vládne tu tyrolské nářečí,a to je taková hezky pokřivená němčina(němečtí turisté tu moc nerozumí
).


..vyrábím i "krizový" itinerář, aby se nám nikdo neztratil...
Psala jsem tuším Tommimu, jednak aby jste v mapách a itiku ode mně věnovali pozornost těm dvojjazyčným názvům měst a obcí..aby vás to pak po cestě na výletech nepřekvapilo a taky..ikdyž je Jižní Tyrolsko původně území Rakouska a místní se neustále snaží v referendech o odpojení(naprosto chápu, nač živit zbytek líné Itálie atp..), je tu dost Italů, a to jsou prostě magoři...jak je budeme cestou do kopců brzdit, budou se vztekat. A hodně. Bude nutno obrnit se trpělivostí..
Hlásím se k místním, tedy k "JihoTyrolákům". Mluví se tu německy a rozdíly kdo je a není "místní" poznáte opravdu na první pohled. Zkusím tomuto tématu věnovat extra odstavec v "referátu".
Kdo neovládá němčinu ani italštinu, Italové vám anglicky budou rozumět..s místními už to bude horší. Ale anglicky se snad také většina "chytí". Vládne tu tyrolské nářečí,a to je taková hezky pokřivená němčina(němečtí turisté tu moc nerozumí

-
- Příspěvky: 6440
- Registrován: čtv zář 20, 2007 19:17
- Bydliště: Šumperk
- Kontaktovat uživatele:
Re: Roverclub.cz Dolomity Tour 2011 (Dolomiti di Brenta-Ital
Jsme se možná nepochopili s těma benzínkama Weli, měl jsem na mysli benzínky na trase Břeclav - Wilfersdorf.
Jízda ve skupině je mnohem větší riziko, proto je opravdu dobré skupinu minimalizovat co to půjde, bohužel ne u všech to půjde(k nám do auta už se holt nikdo nevleze).
Z některých srazů jsem už poučen, že stačí málo a skupina se roztrhne a jedna část jede jinam než ta druhá.
Čím míň aut, tím líp.
Já osobně právě na delší cesty(dovolená, atd.) pokud možno odmítám s někým jezdit ve skupině, protože stačí malá nepozornost a je průser na světě. Je dost práce si na trase 1000 km ohlídat svoje auto a ne se ještě rozptylovat tím, co dělá ten druhej atd.
Jízda ve skupině je mnohem větší riziko, proto je opravdu dobré skupinu minimalizovat co to půjde, bohužel ne u všech to půjde(k nám do auta už se holt nikdo nevleze).
Z některých srazů jsem už poučen, že stačí málo a skupina se roztrhne a jedna část jede jinam než ta druhá.

Já osobně právě na delší cesty(dovolená, atd.) pokud možno odmítám s někým jezdit ve skupině, protože stačí malá nepozornost a je průser na světě. Je dost práce si na trase 1000 km ohlídat svoje auto a ne se ještě rozptylovat tím, co dělá ten druhej atd.
- Welinka
- Příspěvky: 1857
- Registrován: pon zář 17, 2007 22:07
- Bydliště: Liberecký kraj
- Kontaktovat uživatele:
Re: Roverclub.cz Dolomity Tour 2011 (Dolomiti di Brenta-Ital
To budu ráda když to takhle rozumně vezme většina.. Budeme na sebe určitě "navazovat",ale je dobré aby měl pak každý cestu bod po bodu před sebou.. 

Re: Roverclub.cz Dolomity Tour 2011 (Dolomiti di Brenta-Ital
Tommi_82, rakouskou známku (10ti denní) mají i na OMV uTesca na D2 (Heršpice) a loni jsem platil okolo 250Kč. Ale už si to nepamatuju přesně.
http://www.mapy.cz/#mm=ZTtTcP@x=1382018 ... 64064@z=15
http://www.mapy.cz/#mm=ZTtTcP@x=1382018 ... 64064@z=15
Re: Roverclub.cz Dolomity Tour 2011 (Dolomiti di Brenta-Ital
mají rakušáci i třeba dvoudenní? chci se jet podivat na ty veteráy
R75 CONNOISSEUR 2.0 CDT 03/2000


-
- Příspěvky: 6440
- Registrován: čtv zář 20, 2007 19:17
- Bydliště: Šumperk
- Kontaktovat uživatele:
Re: Roverclub.cz Dolomity Tour 2011 (Dolomiti di Brenta-Ital
nee, 10 dní je min.
Keksi moc díky za tip!
Keksi moc díky za tip!
- AnderN
- Site Admin
- Příspěvky: 6977
- Registrován: pon zář 17, 2007 18:46
- Bydliště: Brno, tel.: +420 725 378 817
- Kontaktovat uživatele:
Re: Roverclub.cz Dolomity Tour 2011 (Dolomiti di Brenta-Ital
Tomu nerozumím ... co pořád máte s tou Břeclaví
Jedete snad na Slovensko
Je to úplně na druhou stranu ... z Brna jezdím buď klasicky na Mikulov a na rakouské straně už by měla fungovat nová dálníce na Vídeň, nebo se dá jet na Znojmo a St. Pölten, jak psal tuším dědula. To jsou dvě trasy, které jezdím podle nálady. Když už nic, tak je to zhruba o 50 km kratší. Přes Břeclav to má smysl snad jedině pro Romana_MG, který jede z Hodonína.
Nemusí se přece nutně jezdit týden všude v koloně. Vezměte si autoatlasy, mapy, navigace, kompasy a buzoly (ti, kdo jezdí Narozemini to stejně mají ve standardní výbavě
), a pak stačí stanovít cíl cesty a tam se všichni potkáme. Stejně se někdo zdrží někde s miminem apod. Kdo bude nezávislý a nebude počítat jen s tím, že ho celý týden někdo někam povede, zjednoduší práci a ubere starostí i organizátorce.
INZER -- nejkratší je 10-denní za cca 200-250,- Kč (cca 8,- EUR).


Nemusí se přece nutně jezdit týden všude v koloně. Vezměte si autoatlasy, mapy, navigace, kompasy a buzoly (ti, kdo jezdí Narozemini to stejně mají ve standardní výbavě

INZER -- nejkratší je 10-denní za cca 200-250,- Kč (cca 8,- EUR).
-
- Příspěvky: 6440
- Registrován: čtv zář 20, 2007 19:17
- Bydliště: Šumperk
- Kontaktovat uživatele:
Re: Roverclub.cz Dolomity Tour 2011 (Dolomiti di Brenta-Ital
Přes Břeclav je to sice o chlup =8km delší(jak přes mikulov), ale z toho úseku tvoří mnohem delší část dálnice. Nezapírám že stav D2 je horší než stav R52, ale je po ní rychlejší cestování než přes mlýny, mikulov atd. Časově by to ale mělo vycházet rychleji přes Břeclav, nejpohodlněji přes Mikulov a nejkratší cestou přes Znojmo. Řekl bych ale že přes Znojmo je to zcela jistě časově zcela nevýhodné, nehledě na tu hovadskou cestu od Pohořelic.
A já chci jet přes Břeclav abych to tam poznal, protože jsem tama ještě nejel.
A já chci jet přes Břeclav abych to tam poznal, protože jsem tama ještě nejel.
Re: Roverclub.cz Dolomity Tour 2011 (Dolomiti di Brenta-Ital
Okokok.... Ondro, jedes s nama Kupeckem?
Ty weli, kdyby nas bylo mnoho, tak neni problem se rozdelit na vice skupin... mi nedela problem se "trhnout" a udelat si nas oblibeny vylet "kam zabloudim, tam je taky krasne"
Navic Verka by urcite rada zabloudila nekam k mori (doufam, ze to neni tak moc daleko
)

Ty weli, kdyby nas bylo mnoho, tak neni problem se rozdelit na vice skupin... mi nedela problem se "trhnout" a udelat si nas oblibeny vylet "kam zabloudim, tam je taky krasne"


- AnderN
- Site Admin
- Příspěvky: 6977
- Registrován: pon zář 17, 2007 18:46
- Bydliště: Brno, tel.: +420 725 378 817
- Kontaktovat uživatele:
Re: Roverclub.cz Dolomity Tour 2011 (Dolomiti di Brenta-Ital
Jako že bych si dal ten tankodrom Pohořelice-Znojmo na zadním sedadle vašeho supersportu, abych měl na tu cestu taky nějakou památku
Hmm ...
S tím mořem teda nevím ... taky bych zajel, ale nejblíž to bude asi někde mezi Benátkami a Terstem a to je bratru cca 300 km (cca 3-3,5 hod.) jedna cesta, z toho většina po dálnici, která nebude zadarmo. Nebo kratší cestou asi 250-270 km mimo dálnice, ale potom se připrav aspoň na 4 hod. jízdy. Vidělo by se na místě, jak na tom bude špunt, jestli takový výlet zvládne.
EDIT: Ale jinak námětů na různé výlety bude jistě nespočet, takže klidně můžeme mít více variant na každý den a každý pojede tam, kam se mu chce. Ráno bude vyvěšen denní rozkaz, ustanoví se velitel každé skupiny a bude to


S tím mořem teda nevím ... taky bych zajel, ale nejblíž to bude asi někde mezi Benátkami a Terstem a to je bratru cca 300 km (cca 3-3,5 hod.) jedna cesta, z toho většina po dálnici, která nebude zadarmo. Nebo kratší cestou asi 250-270 km mimo dálnice, ale potom se připrav aspoň na 4 hod. jízdy. Vidělo by se na místě, jak na tom bude špunt, jestli takový výlet zvládne.
EDIT: Ale jinak námětů na různé výlety bude jistě nespočet, takže klidně můžeme mít více variant na každý den a každý pojede tam, kam se mu chce. Ráno bude vyvěšen denní rozkaz, ustanoví se velitel každé skupiny a bude to

-
- Příspěvky: 6440
- Registrován: čtv zář 20, 2007 19:17
- Bydliště: Šumperk
- Kontaktovat uživatele:
Re: Roverclub.cz Dolomity Tour 2011 (Dolomiti di Brenta-Ital
S mořem nikomu nebráním, ale my určitě nee, už jsem se v tom moři měl možnost koupat (zhruba někde uprostřed mezi Benátkama a Terstem) a nejhorší moře, do jakýho jsem se smočil. Jednoznačně. Takovej hnus rodině dopřávat nebudu. Kdyb to bylo po cestě, tak neřeknu(moře je lepší než nic) ale jet dobrovolně takovou štreku za tím hnusem, tak to nee.
- Welinka
- Příspěvky: 1857
- Registrován: pon zář 17, 2007 22:07
- Bydliště: Liberecký kraj
- Kontaktovat uživatele:
Re: Roverclub.cz Dolomity Tour 2011 (Dolomiti di Brenta-Ital
Aby se ukončily dohady o cestě do Itálie, zde je nástin možných tras cesty.
Jsou to 4 varianty, vyzkoušené 17lety cest do SüdTirol.
Sraz bude v Innsbrucku, přesněji kousíček za Innsbruckem na již výše zmíněné benzince Shell . Odtud už pojedeme organizovaně, podle ohlasů, s největší pravděpodobností po vedlejší silnici, tudíž bez dalších poplatků.
Cesta do Innsbrucku:
1. Nejjednodušší cestu budou mít ti, kteří se rozhodnou využít rakouskou dálnici A1 (České Budějovice, Brno atd), jede se: Linz; Salzburg – tady se najede na německou dálnici A8; Rosenheim(D) – zde odbočit na dálnici A93 směr Innsbruck; Kufstein (A) - dálnice A12; Innsbruck. U Innsbrucku je křižovatka dálnic, na ní odbočit na Brenner (I), cca po 1km se projede tunelem a asi po 500m za tunelem sjet z dálnice a jste u pumpy/místa srazu.
U této varianty zaplatíte rakouskou dálniční známku cca. 7,80eur, tahle známka je na 10dní, takže ji použijete i na zpáteční cestu!
2. Pro obyvatele severních, středních a západních končin naší krásné vlasti bychom doporučili trasu: Praha; Plzeň; Rozvadov; kousek za hranicemi se najede na dálnici A93; Regensburg; Wolnzach – najede se na dálnici A9; Mnichov. Odtud se dá jet dvěma způsoby:
a) Po rakouské dálnici (doporučuju jen v případě velmi špatného počasí, nebo spěchu).
Od začátku Mnichova se držet cedulí Rosenheim,Salzburg,Innsbruck – dálnice A8; Rosenheim – zde odbočit na dálnici A93 směr Innsbruck a dále viz. bod 1. Musíte opět zaplatit rakouskou známku.
b) Krásná cesta po „státovce“ přes Alpy – rozhodně doporučuji, neplatí se žádný poplatek!
Mnichov se projede podle cedulí na Garmisch-Partenkirchen/dálnici A95; Garmisch-Partenkirchen; Mittenwald; Seefeld (A) – pozor na prudké klesání ze Seefeldu do Zirlu (podařilo se nám tu několikrát uvařit brzdy), pod kopcem Vás silnice navede na rakouskou dálnici, musí se zase okamžitě sjet do vesnice. Dál podle cedulí do Innsbrucku. Přes Innsbruck se držet cedulí Brenner (ale ne dálnice !) a vyjedete u místa srazu/benzinky Shell nad Innsbruckem.
3. Poslední možnost je použít hraniční přechod Železná Ruda (popř. Furth im Wald); Deggendorf – dálnice A92; Landshut; Mnichov a dále ad 2.
Palivo:
Nejlevnější je v Rakousku, ale jen mimo dálnici. Rozdíl dálnice-město bývá tak 8-15 centů na litru. Benzinka Shell, kde se sejdeme je trošku dražší než ve městě, ale levnější než na dálnici.
Jsou to 4 varianty, vyzkoušené 17lety cest do SüdTirol.
Sraz bude v Innsbrucku, přesněji kousíček za Innsbruckem na již výše zmíněné benzince Shell . Odtud už pojedeme organizovaně, podle ohlasů, s největší pravděpodobností po vedlejší silnici, tudíž bez dalších poplatků.
Cesta do Innsbrucku:
1. Nejjednodušší cestu budou mít ti, kteří se rozhodnou využít rakouskou dálnici A1 (České Budějovice, Brno atd), jede se: Linz; Salzburg – tady se najede na německou dálnici A8; Rosenheim(D) – zde odbočit na dálnici A93 směr Innsbruck; Kufstein (A) - dálnice A12; Innsbruck. U Innsbrucku je křižovatka dálnic, na ní odbočit na Brenner (I), cca po 1km se projede tunelem a asi po 500m za tunelem sjet z dálnice a jste u pumpy/místa srazu.
U této varianty zaplatíte rakouskou dálniční známku cca. 7,80eur, tahle známka je na 10dní, takže ji použijete i na zpáteční cestu!
2. Pro obyvatele severních, středních a západních končin naší krásné vlasti bychom doporučili trasu: Praha; Plzeň; Rozvadov; kousek za hranicemi se najede na dálnici A93; Regensburg; Wolnzach – najede se na dálnici A9; Mnichov. Odtud se dá jet dvěma způsoby:
a) Po rakouské dálnici (doporučuju jen v případě velmi špatného počasí, nebo spěchu).
Od začátku Mnichova se držet cedulí Rosenheim,Salzburg,Innsbruck – dálnice A8; Rosenheim – zde odbočit na dálnici A93 směr Innsbruck a dále viz. bod 1. Musíte opět zaplatit rakouskou známku.
b) Krásná cesta po „státovce“ přes Alpy – rozhodně doporučuji, neplatí se žádný poplatek!
Mnichov se projede podle cedulí na Garmisch-Partenkirchen/dálnici A95; Garmisch-Partenkirchen; Mittenwald; Seefeld (A) – pozor na prudké klesání ze Seefeldu do Zirlu (podařilo se nám tu několikrát uvařit brzdy), pod kopcem Vás silnice navede na rakouskou dálnici, musí se zase okamžitě sjet do vesnice. Dál podle cedulí do Innsbrucku. Přes Innsbruck se držet cedulí Brenner (ale ne dálnice !) a vyjedete u místa srazu/benzinky Shell nad Innsbruckem.
3. Poslední možnost je použít hraniční přechod Železná Ruda (popř. Furth im Wald); Deggendorf – dálnice A92; Landshut; Mnichov a dále ad 2.
Palivo:
Nejlevnější je v Rakousku, ale jen mimo dálnici. Rozdíl dálnice-město bývá tak 8-15 centů na litru. Benzinka Shell, kde se sejdeme je trošku dražší než ve městě, ale levnější než na dálnici.
-
- Příspěvky: 6440
- Registrován: čtv zář 20, 2007 19:17
- Bydliště: Šumperk
- Kontaktovat uživatele:
Re: Roverclub.cz Dolomity Tour 2011 (Dolomiti di Brenta-Ital
Navazuji na debatu s Welinkou na ICQ.
tohle je normální trasa po dálnici:
http://maps.google.cz/maps?f=d&source=s ... 8&t=h&z=11
Má jen 30 km.
A tohle je ta objížďka kteru jsem myslel:
http://maps.google.cz/maps?f=d&source=s ... 9&t=h&z=12
A ta je jen o 3 km delší. Až na ten kopeček kolem Europabrucke skoro kopíruje dálnici.
Přiznám se že ale moc netuším jak tam ty cesty vypadaj a proto jsem se na to ptal.
EDIT: Tak jsem si zkratku projel ve 3D v google earth a nevim nevim, to je vesnice za vesnicí, z kopce dolů by to možná šlo ale do toho kopce je asi lepší se vyškábat po dálnici. Jsem zjistil že to je převýšení jako kráva nahoru na ty hranice.
tohle je normální trasa po dálnici:
http://maps.google.cz/maps?f=d&source=s ... 8&t=h&z=11
Má jen 30 km.
A tohle je ta objížďka kteru jsem myslel:
http://maps.google.cz/maps?f=d&source=s ... 9&t=h&z=12
A ta je jen o 3 km delší. Až na ten kopeček kolem Europabrucke skoro kopíruje dálnici.
Přiznám se že ale moc netuším jak tam ty cesty vypadaj a proto jsem se na to ptal.
EDIT: Tak jsem si zkratku projel ve 3D v google earth a nevim nevim, to je vesnice za vesnicí, z kopce dolů by to možná šlo ale do toho kopce je asi lepší se vyškábat po dálnici. Jsem zjistil že to je převýšení jako kráva nahoru na ty hranice.
