Rozdíl 1.4i a 1.4 Si

JK Mini
Příspěvky: 315
Registrován: pon úno 25, 2013 20:53
Bydliště: Plzeň

Re: Rozdíl 1.4i a 1.4 Si

Příspěvek od JK Mini » sob pro 07, 2013 23:53

2000- 40 koní,ale to je jedno.Ono byl jsi někdy na brzdě?
Měří se na nejvyšší rychlostní stupeň a začíná od nejnižších otáček,co dovolí,takže si roztočí válec prvníma 4-ma kvaltama a pak zařadí 5-ku podtočenou a dá plnej kotel.
Samozřejmě nemůžeš mít 80 koní při tak nízkejch otáčkách.To bysme museli mluvit o úplně jinym motoru. :wink:
Máš pravdu,že podle výrobce je nejvyšší výkon 82 kW při 6000 a já jsem o 500 otáček dál.
Výkon je stejně jen fyzikální veličina počítaná pávě z točivýho momentu.Ten je důležitej.
Výkon = práce za čas = síla x dráha x čas =N x m x ot / min . Newim jestli to píšu správně,brali jsme to na škole a už to nemam v živej paměti. :oops:
Mě jen na grafu nesedí ten skok mezi 2500 3000 ot/min ,jinak se mi líbí celkem plochá křivka toho momentu a že jde skoro až do omezovače do mrtva. weed:
Zkusim ještě nový svíčky a vyčistit rozdělovač,jinak jsem s motorem spokojenej,jen by mohl ten moment bejt trochu vyšší. oo:
MG ZT-T 25K4F 140 kW 245 Nm.
Mini SPI 1995 -> 18K4K 118 kW 174Nm?

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 18087
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Rozdíl 1.4i a 1.4 Si

Příspěvek od Trunda » ned pro 08, 2013 7:17

Nepletu-li se, tak obcejny K-Series toci max 7000 otacek, a VVC s odlehcenyma ventilama toci 7200... Jinak moc pekny graf... Jak z ucebnice o idealnim motoru :-D
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | ex MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

wrabesek
Příspěvky: 368
Registrován: úte zář 04, 2012 15:47
Bydliště: Kousek od Ústí nad Labem

Re: Rozdíl 1.4i a 1.4 Si

Příspěvek od wrabesek » ned pro 08, 2013 11:20

Nebyl jsem na brzdě, ale viděl jsem grafy právě a ty všecky vypadaly jinak.. Snad až jendou pudu na brzdu, budu tam mít 250kw a 350 Nm :D Ale jinak chápu, že prostě výkon jde s otáčkama ;) klasika benzín..
Roverka 214i 55kW, r.v.98 - Prodáno
MG ZR 160 118kw, r.v. 03 Obrázek

JK Mini
Příspěvky: 315
Registrován: pon úno 25, 2013 20:53
Bydliště: Plzeň

Re: Rozdíl 1.4i a 1.4 Si

Příspěvek od JK Mini » ned pro 08, 2013 13:04

Krátkej přehled charakteristik. ;)
A jak píše Trunda,nechtěl jsem se sice chlubit,ale graf mýho Rovera je jako z učebnice o ideálu. list:
Jestli jsi myslel sestupnou křivku výkonu,tak ta bude podle toho,jestli motor za max. výkonem ztratí dech a moment klesá strmě dolů,dle mě.
Mě sepne omezovač podle otáčkoměru ve 7200,ale může trochu kecat no...navíc je to už pak fofr :mrgreen:
V grafu mam konec těsně za 7000,ale to nesepnul omezovač,tak by ještě možná trochu dovolil,ale při měření to už pak nemá smysl.
Motor má údajně najeto jen 85000,dělal jsem si rozvody,ale byl jsem dost pečlivej,tak by měly sedět.Možná jsem o malinko jinde,ale mě se ten průběh líbí a motor si ševelí.
Ale to už se tu hrabu jen ve svým autě. msm:
K věci:Jsi zvyklej na 8-mi ventila a chápu,že se ti líbí plynulej zátah odspodu.Já měl předtím feldu 1,6 a byl jsem s tim taky sopkojenej,jak si ševelí kolem 2800 a táhne v klidu.
Ale adrenalin ti zvedne právě to stoupání otáček,je to návykový jak weed:
Doporučuju ti se s někým svézt.Kolega si po mejch referencích šel koupit 25 1,4 a kdž už teď doladil mouchy,který tam nechal italskej majitel,tak chválí jak to jede jako ďas.
Koukni na net a 1,4-ku určitě do 10ky najdeš.Typ motoru je sice problém,ale až takovou hlavu bych si z toho nedělal,jen musíš Roverovi prošlapat trochu cestičku.
Jinak chválim ,žes to trochu poslal dolů,ale na origo kolech to má šťávu,žádnej čínskej tuningovej šmejd tam nedávat.
Přílohy
Mini%20Cooper[2].jpg
Mini 1,3 SPI
BMW%20530d[1].jpg
BMW 530D
BMW%20E30%20V8[1].jpg
BMW e30 V8
MG ZT-T 25K4F 140 kW 245 Nm.
Mini SPI 1995 -> 18K4K 118 kW 174Nm?

wrabesek
Příspěvky: 368
Registrován: úte zář 04, 2012 15:47
Bydliště: Kousek od Ústí nad Labem

Re: Rozdíl 1.4i a 1.4 Si

Příspěvek od wrabesek » ned pro 08, 2013 17:41

Já znám ten rozdíl, když člověk jede do táhlý zatáčky v 110 na 5 a najendou když tam nacpe 3 :lol: Plynulý zátah odspodu.. 2800ot. ? Ono to je slabý, ale mě se líbí, že prostě i když jedu na tu čtyřku, tak je to schopný v těch 60 se pohnout ;) Asi budu líný předělávat a pak problémy s prodejem .. Já vážně nevim .. Mnohem jednodušší by bylo koupit si ZR .. Přemýšlím ta 1.4 s chipem by mohla jet dobře a mělo by to trochu snížit spotřebu, zase na druhou stranu, 1.8 s chipem, když prý snižuje spotřebu o 10-15% a někdo říkal, že jezdí s tím za 8.5 litru v pohodě, tak by to bylo někde kolem 8 /100 řekněme, a já ted s 55kw jezdím za 7,5 na zimních kolech..


SNížený auto nemám a ty poklice z pidi fotky taky ne, tym i ukradli, koupim jsem si na zimu alu z R 45 car::
Roverka 214i 55kW, r.v.98 - Prodáno
MG ZR 160 118kw, r.v. 03 Obrázek

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 18087
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Rozdíl 1.4i a 1.4 Si

Příspěvek od Trunda » ned pro 08, 2013 17:53

Prosim te, o zadnem "chipu" na benzinovou atmosferu ani neuvazuj.... Je to marketingova blbost, ktera spis zhorsi vlastnosti motoru.... A o vlivu na spotrebu uz vubec nemluve... S VVC jezdim dlouhodobe za 8 litru stejne jako s 1.6kou... a to jezdim dost dynamicky.... Je to nejvic o stylu jizdy a ne o tom, jestli mas chip....
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | ex MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

wrabesek
Příspěvky: 368
Registrován: úte zář 04, 2012 15:47
Bydliště: Kousek od Ústí nad Labem

Re: Rozdíl 1.4i a 1.4 Si

Příspěvek od wrabesek » ned pro 08, 2013 18:19

Takže s 1.8 ZR se dá v pohodě dostat na 8 litrů ? Když už ted jezdim za 7.5 a 2,5x slabšim autem, bych asi ten půllitr přežil :lol: za to jiný svezění ;)
Roverka 214i 55kW, r.v.98 - Prodáno
MG ZR 160 118kw, r.v. 03 Obrázek

JK Mini
Příspěvky: 315
Registrován: pon úno 25, 2013 20:53
Bydliště: Plzeň

Re: Rozdíl 1.4i a 1.4 Si

Příspěvek od JK Mini » ned pro 08, 2013 18:51

Tímto se Trundo omlouvám,měl jsi pravdu,7000 ot. ml:
Chip je hloupost,to na atmosféře neni k ničemu.Jo lidi si nahrávaj jiný mapy,ale to je když to spojí s jinejma úpravama.Žrát to bude míň tak na TDIčku. :lol:
Z fotky se zdálo,že je položenej dost dole.
Jinak já jezdim za 11,ale to beru 5 km cesty do práce a domů,dálka bude lepší. :wink:
Ještě se chci zeptat Trundo,kupátko ti klepe pořád,nebo když se olej ohřeje?
MG ZT-T 25K4F 140 kW 245 Nm.
Mini SPI 1995 -> 18K4K 118 kW 174Nm?

wrabesek
Příspěvky: 368
Registrován: úte zář 04, 2012 15:47
Bydliště: Kousek od Ústí nad Labem

Re: Rozdíl 1.4i a 1.4 Si

Příspěvek od wrabesek » ned pro 08, 2013 20:10

Dálka, mám to asi 16km do školy, ale jezdím víkendovky, protože vlak je 5x levnější :lol: A o víkendu mi toho moc nejede ..

Nene nemám to snížený ;) Tady je fotka ze září drive: Já nevim, bojim se mco velký spotřeby u 1.8.. A ono teda fakt najít ZR v 5 dveřáku skoro nemožný :(

Obrázek
Roverka 214i 55kW, r.v.98 - Prodáno
MG ZR 160 118kw, r.v. 03 Obrázek

JK Mini
Příspěvky: 315
Registrován: pon úno 25, 2013 20:53
Bydliště: Plzeň

Re: Rozdíl 1.4i a 1.4 Si

Příspěvek od JK Mini » ned pro 08, 2013 20:48

MG ZT-T 25K4F 140 kW 245 Nm.
Mini SPI 1995 -> 18K4K 118 kW 174Nm?

wrabesek
Příspěvky: 368
Registrován: úte zář 04, 2012 15:47
Bydliště: Kousek od Ústí nad Labem

Re: Rozdíl 1.4i a 1.4 Si

Příspěvek od wrabesek » ned pro 08, 2013 22:37

Todle vysí na netu dost dlouho ;) A taky za ty peníze se dá sehant facelift ..
Roverka 214i 55kW, r.v.98 - Prodáno
MG ZR 160 118kw, r.v. 03 Obrázek

JK Mini
Příspěvky: 315
Registrován: pon úno 25, 2013 20:53
Bydliště: Plzeň

Re: Rozdíl 1.4i a 1.4 Si

Příspěvek od JK Mini » pon pro 09, 2013 6:20

Tak cena by se dala určitě stáhnout.Hlavně jestli to tam leží dlouho.Mě se nelibí spíš barva.ZRo je pěkný v modrej,ale to je věc každýho.Já na to spíš jen narazil a moc to neštudoval.Po zkušenosti s kolegovo 25-kou bych ho obhlídnul pořádně,Italové jsou fakt prasata. vzek: Třeba tady zaražený mřížky topení v palubce,to mohl aspoň bazarní narafičit. :?:
MG ZT-T 25K4F 140 kW 245 Nm.
Mini SPI 1995 -> 18K4K 118 kW 174Nm?

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 18087
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Rozdíl 1.4i a 1.4 Si

Příspěvek od Trunda » pon pro 09, 2013 8:25

Se spotřebou se to má zhruba takto....
Máš nějaký jízdní styl, jezdíš nějakou trasu, máš ji nějak najetou. Dojíždíš pomalejší auta a předjíždíš je.... Na tohle všechno potřebuješ nějaký výkon a výkon, resp. práce vykonaná motorem se cca rovná příslušně vyšší spotřebě. Tedy, ty k tomu, abys svoji jízdu odjel tak, jak jsi zvyklý, využíváš potenciál auta dle možností auta a tratě. S autem jedeš v otáčkách tak, aby jsi měl příslušný výkon. Pokud dostaneš do ruky dvakrát víc výkonné auto, tak to neznamená, že budeš využívat jeho potenciál na plno. Nee, protože složitost tratě, provoz a klimatické podmínky ti nedovolí jel dynamičtěji, než jak jsi jel se slabším autem.
Takže ZR 160 má sice maximální výkon mnohem vyšší, než máš teď, ale ty ho využívat nebudeš ani zdaleka. Co co teď jedeš na krev motorově, to pojedeš v ZRku na pohodu, ale v obou případech budeš stejně limitovaný tím, že musíš auto udržet na silnici.
Můj případ... stejná trasa (cca 30 km 2X denně), dvě různé motorizace 82/107 kW, ale stejná spotřeba cca 8l/100km ... prostě s Kupéčkem jezdím na pohodu, zato Labuti musím trošku šlápnout na krk, abych s ní jel podle svých představ....

JK... klepe mi to řekl bych pořád tak nějak stejně, spíš je to ovlivněné hladinou oleje a podmínkami pro naplnění hydroštelů... chystám se sem dát nějaký popis k rozdílu hydroštelů mezi obyč. K-Series a VVC .... VVC hydroštel se plní menším objemem oleje, aby po naplnění byl lehčí, to je ale na úkor toho, že o to víc záleží na kvalitě plnění (těsnost okruhu, kondice olejového čerpadla, kvalita oleje a jeho správa) a na kondici hydroštelu... je konstruovaný tak na hraně, že typuju jeho životnost v optimálním stavu na cca půlku toho, co klasický hydroštel. Jinak labužníci předělávají VVC hydroštely na pevné... rozeberou je a pístek vypodloží.
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | ex MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Karel825
Příspěvky: 1869
Registrován: čtv črc 16, 2009 17:28
Bydliště: skoro Přerov

Re: Rozdíl 1.4i a 1.4 Si

Příspěvek od Karel825 » pon pro 09, 2013 11:33

Hezky napsáno, ale nelze to uplatňovat na všechna auta!Třeba 1,2 TSi a 2,0 Turbo vychází 7,5 vs 10 litrů/100 km a to se Fábkou nedokáži ani z daleka přiblížit mým představám :lol:
jinak samozřejmě 1,4 i vs 1,4 Si to tak může plus mínus být.
Všechna svá auta jsem prodal,takže momentálně bez Roveru!

Uživatelský avatar
KDB
Příspěvky: 2181
Registrován: úte úno 26, 2008 21:41
Bydliště: Křivoklátsko

Re: Rozdíl 1.4i a 1.4 Si

Příspěvek od KDB » pon pro 09, 2013 11:38

Dýzlový klapot VVC má příčinu podle mého soudu a bádání v samotném mechanizmu VVC. Podle UK for to řeší výměna mechanizmu (těch dvou bakulí :-D ).
Můj motor měl najeto 70.000 km a klepal skoro jako Trundův - když jsem ho rozebral, tak mechanizmy nevykazovaly známky opotřebení, max. záběhu. Na druhých, které jsem měl z potkaného motoru BRm (asi 145.000km) už byly znát vyjeté rýhy od ložisek.
Vyměnil jsem nakonec těsnící kroužek pístu hydraulického ovládání VVC - můj těsnil, ale s minimálním přítlakem. To byl jediný zásah do VVC - dýzlový zvuk se tak o 50-60% zlepšil.
Na druhou stranu u Lenhama jsem slyšel po 2 měsících nastartované ZR160 z kopřiv (asi 160.000 km) - šepot květin. S kilometry to tedy pravděpodobně nesouvisí, malé životnosti se není potřeba bát.
MGF, Tourer, RR P38,R75, MGF Trophy, Rover 200 BRM, Rover 827 Coupe, 827 Sedan, Elise S1, XK8 , Škoda Felicia(60´), 1000(64) + 1100(67)MB, 110R(70,71,72,78,80), Garde(83), W353(67,73)...prostě mě to baví.

Odpovědět