MG ZR 160, 2002 - Trundova ostrá dailyna
-
- Příspěvky: 1478
- Registrován: sob kvě 17, 2008 18:33
- Bydliště: Tachov
- Kontaktovat uživatele:
Re: MG ZR 160, 2002 - Trundova ostrá dailyna
Vem lešenářskou, je betelnější.
Rover 75 CDTi British Racing Green
MG ZT-T 190 Trophy Blue
MG ZT-T 190 Trophy Blue - EX Trundovic
Rover 75 CDT Copperleaf Red
ZT + ZTT jako zdroje ND
MG ZT-T 190 Trophy Blue
MG ZT-T 190 Trophy Blue - EX Trundovic
Rover 75 CDT Copperleaf Red
ZT + ZTT jako zdroje ND
Re: MG ZR 160, 2002 - Trundova ostrá dailyna
Ti pujčím betonářskou stojku, budeš si moci i mezi jízdama zvolit předpětí mezi stranama 

Rover 216Si, 82kW, r.v. 1997; 2011...
Rover SD1; 2300; six-cylinder engine - inline - MKII. 88kW; 2013 - dlouholetý repas
Roversd1.cz start 2015 ...bohužel konec záhy - web napadnut, adresu držím.
Rover 75 CDT r.v. 2002 2015-2022
Ford Tourneo Connect 2017 1,6 88kW 7 míst, Zlaťák; 2022-...
vypal.it - živnost na zpracování všelikého materiálu
2024- ...
Rover SD1; 2300; six-cylinder engine - inline - MKII. 88kW; 2013 - dlouholetý repas
Roversd1.cz start 2015 ...bohužel konec záhy - web napadnut, adresu držím.
Rover 75 CDT r.v. 2002 2015-2022
Ford Tourneo Connect 2017 1,6 88kW 7 míst, Zlaťák; 2022-...
vypal.it - živnost na zpracování všelikého materiálu

Re: MG ZR 160, 2002 - Trundova ostrá dailyna
Vleze se mi pod kapotu?
-
- Příspěvky: 2125
- Registrován: úte pro 09, 2008 9:30
- Bydliště: Králův Dvůr
- Kontaktovat uživatele:
Re: MG ZR 160, 2002 - Trundova ostrá dailyna
Já vyměnil po 3,5 roce olej 

- djmicho
- Příspěvky: 757
- Registrován: sob úno 06, 2016 22:01
- Bydliště: Polná, Dukovany
- Kontaktovat uživatele:
Re: MG ZR 160, 2002 - Trundova ostrá dailyna
No co říct k té předchozí stránce... asi jen... radši nic... a nebo TRUNDO TY SI HOV*DO 

Provozovatel maloobjemového dieslu (3222ccm)
Re: MG ZR 160, 2002 - Trundova ostrá dailyna
V rámci možností jsem dnes ještě zkusil seřídit sbíhavost na nulu. Ale pokaždé, když jsem auto postavil na kola, tak se to rozlezlo jinak, takže nevím, co tam mám.
Odvzdušnil jsem přední brzdy a vytlačil z nich asi deci kapaliny.
Dolil jsem asi čtvrt litru oleje do převodovky.
Víc jsem krom sbalení všech krámů nedal... včera jsem se kdesi nachladil a dnes jsem byl rád, že jsem byl rád.
Odvzdušnil jsem přední brzdy a vytlačil z nich asi deci kapaliny.
Dolil jsem asi čtvrt litru oleje do převodovky.
Víc jsem krom sbalení všech krámů nedal... včera jsem se kdesi nachladil a dnes jsem byl rád, že jsem byl rád.
Re: MG ZR 160, 2002 - Trundova ostrá dailyna
Koukám, že je tu nějak mrtvo, tak než se tu rozepíši o tom, jak parádně bylo na Mini Race Day, tak bych tu měl jednu myšlenku 
Viz. viewtopic.php?f=34&t=11188&p=144641#p144641

Viz. viewtopic.php?f=34&t=11188&p=144641#p144641
Re: MG ZR 160, 2002 - Trundova ostrá dailyna
Bacha, Trunda je nemocnej, tak ten článek o MRDu bude asi hodně dlouhej, bo má hodně času 

Rover 216Si, 82kW, r.v. 1997; 2011...
Rover SD1; 2300; six-cylinder engine - inline - MKII. 88kW; 2013 - dlouholetý repas
Roversd1.cz start 2015 ...bohužel konec záhy - web napadnut, adresu držím.
Rover 75 CDT r.v. 2002 2015-2022
Ford Tourneo Connect 2017 1,6 88kW 7 míst, Zlaťák; 2022-...
vypal.it - živnost na zpracování všelikého materiálu
2024- ...
Rover SD1; 2300; six-cylinder engine - inline - MKII. 88kW; 2013 - dlouholetý repas
Roversd1.cz start 2015 ...bohužel konec záhy - web napadnut, adresu držím.
Rover 75 CDT r.v. 2002 2015-2022
Ford Tourneo Connect 2017 1,6 88kW 7 míst, Zlaťák; 2022-...
vypal.it - živnost na zpracování všelikého materiálu

Re: MG ZR 160, 2002 - Trundova ostrá dailyna
Volný čas, když jsem nemocný, to bejvávalo....
Nemám v plánu psát elaborát, ale mám nějaká videa a ta jaksi z domu neuploadnu. Proto s tím reportem čekám až se dostanu do civilizace
Nemám v plánu psát elaborát, ale mám nějaká videa a ta jaksi z domu neuploadnu. Proto s tím reportem čekám až se dostanu do civilizace

Re: MG ZR 160, 2002 - Trundova ostrá dailyna
Tak aby toho nebylo málo....
Na levé náhradní těhlici mi začalo hučet ložisko. Nic hrozného, ale čekal jsem to vzhledem k tomu, že v tom ložisku to na jednom místě drhlo, než jsem to tam dával. Před MRDem už jsem to nestihl vyměnit, protože jsem do poslední chvíle čekal na to, že se mi od borca vrátí opískované těhlice, ale borec na mě peče... tak jsem s tím jel na závod.
Bohužel po závodě se ale objevil nový problém. Auto začalo táhnout k levé straně. A to fakt vysloveně byla změna, která byla citelné po té, co jsem z okruhu na běžných pneumatikách vyjel zpět na silnici.
No, všiml jsem si, že levé přední kolo se zahřívalo jakoby od ložiska víc, než na druhé straně. Nepřišlo mi, že by byl teplejší brzdič. Tak jsem si říkal ok, ložisko dostalo záhul a je prostě přidřené.
Tak jsem se včera pustil do mega akce.
Šel jsem vymordovat těhlici ven a ejhle - matice poloosy povolená
No asi jak jsem tam dával náhradní těhlici, tak jsem to sice dotáhl na předepsaný moment, ale asi jsem blbě zajistil matici a ona se časem povolila. A tak to bylo asi to, proč to začalo hučet. Bylo na místě dilema, jestli to jen nedotáhnout a nechat být. Ale vzhledem k tomu, jak to táhlo do strany, tak mi to nedalo a rozhodl se pro klid ložisko vyměnit.
Zprvu jsem si myslel, že těhlici rozeberu opět pomocí palice a svěráku a pak na zalisování použiji lis, kterému schází pouze dodat pružiny. Takže jsem to rozpadl, jen kroužek z unašeče kotouče jsem musel nařezávat flexou dvakrát, než povolil. Jo a segerovka tam byla zahnilá jak sviň a tu jsem z tama doloval snad půl hodiny. No a jak jsem to měl rozebrané a viděl tu ohnilou potvoru těhlici, že bych do ní měl dávat nové ložisko, tak mi to nedalo a celou těhlici jsem tak nějak ojel flexou a pilníkem, natřel nejprve odrezovačem a pak zbytkem Hammeritu. Tak nějak halabala, aby to nebyla koule rzi a aby to ohnilo až za rok
Večer, když jsem to dával dohromady, tak to ještě hezky lepilo 
Ložisko jsem tam nakonec zamáčknul svěrákem, což šlo luxusně. A nakonec jsem si to podložil pod středním kroužkem ložiska a unašeč do něj namlátil taky kladivem. Humus, ale nemlátil jsem to přes kuličky, tak co.... protože lis selhal. Chtěl jsem ho použít na vylisování uložení z dolního ramene. Jenže ta stará socialistická panenka je po smrti - vyjede sice nahoru, ale pak nedá tlak. A to bohužel přišel ke slovu opět svěrák. Z druhého ramene jsem to tudle vylisoval celkem bez brutálního násilí. Tentokrát to tam drželo opět jak sviň a protože nebylo cesty zpět a auto jsem musel na dnešek složit, abych mohl jet do práce
, tak jsem svěráku pomáhal palicí po tyčce
.... chudáček, ale je to pořádnej socialistickej svěrák a dal to. Jak budu mít chvilku, tak mu za odměnu dám péči, rozeberu ho, vyčistím a namažu šroubovici 
Tedy těhlice kompletní, dolní rameno ready a zbývala ještě jedna věc. Homokineťák na téhle straně se mi dost nelíbil. Na druhé straně jsem ho po koupi auta měnil za zachovalý a tenhle sice nechroupal, ale vůli měl už fakt brutální. No a když jsem ho sklepnul z tisícihranu, tak ejhle, z toho aretačního kroužku tam byla jen polovina. Někdo tam nasadil kroužek blbě a namlátil tam kloub tak, že ho půlku střihnul. A kde se tam pak pohyboval, to nevím. Sám jsem pak dost bojoval s tím, abych ho nestřihl. Patlanice se povedla, homouš na místě.
Takže všechno poskládat, trošku se pomordovat s ramenem, abych ho i s polyuretanovým silentblokem dostal do nápravnice, ale povedlo se. Jo a ještě jsem vyměnil čep řízení
No, že to pojedu projet. Z vrat z kopce to vezmu bez motoru. Jednou se tam ozvalo takové křoupnutí... no.... žeby ještě nepromazané kuličky v homokineťáku? Ok.... jedu..... a..... blbý. Táhlo to do strany pořád stejně. Ok, volant dost nakřivo, tak jsem ještě poměřil rovnost předních vůči zadním kolům a ještě jsem trošku stáhnul sbíhavost o jeden závit tak, že jsou kola skoro dokonale v rovině.
Jak se to chová? Jedu po rovné silnici, držím plyn tak, aby motor nezabíral a ani nebrzdil. Klidně pustím volant, mimochodem hezky na středu a auto jede samo rovně. Přidám plyn a okamžitě auto jede k levé straně. Stejně tak i když naopak uberu plyn. Co to?
Přijedu z práce, zkusím teploty kol a opět levé kolo teplé. No jasné..... zvednu přední nápravu a levý brzdič fakt přidřený jeden čep. A to jsem je před MRDem kontroloval, ale tedy jen jestli se hýbe a ne, jestli nejsou pod manžetou suché, tedy klidně se mohl při závodech vysušit a seknout tím, jak to dostalo počoudit. Ale! Přidřená brzda a to taky ne zas tak extra moc, to přeci nebude způsobovat to táhnutí ke straně pod plynem!?!?!?!
Tak..... a tu už to asi nikdo nedočetl
.... Sorry no
Ale jdeme do finále....
Ráno uvidím, lepší to asi bude, ale nevěřím tomu, že brzda vyřeší táhnutí do strany.
Mám totiž mnohem žhavějšího kandidáta ve formě rozsypané klece ložiska na levé straně diferáku. Ložiska tam jsou s origo plastovou klecí.... dostalo to brutus morbidus v Mejtě, kde to je na diferák to nejhorší, co může být.... táhnutí pod plynem může být to, že hnaný diferenciál má tendencí je na stranách tendenci se opřít na stranu ložisek, čímž se zatíží kuličky a ty se bez klece blbě rozutečou a drhnou. Mimochodem, křupnutí při vyjíždění z průjezdu.... víme co dělají rozutíkané kuličky v ložisku, že?
Tááááže..... ráno se uvidí
Když to pojede rovně, tak budu rád, že ložiska ještě počkají, protože teď na ně fakt už čas mít nebudu. Jinak blbý.... budu muset všechno objednat, od boku asi i vymezovací podložky pod ložiska a budu si muset vzít den dovolenou a bude to zas jednodenní hurá akce. V nejhorším mám v záloze delší převodovku z VIčka, ale to bych fakt nerad to měnil na dvakrát.....
Jo..... a to jsem chtěl popisovat ještě to, jak jsem poléčil korozi na šoférových dveřích, jak jsem vyměnil servozámek, stejně jako na kufr dveřích a nakonec poléčil i zámek u spolujezdce, takže při zamykání už to jen svakne a už ne to klasické RFové ostudné chrčení
.... ale to už nemám sílu víc rozepsat 
Na levé náhradní těhlici mi začalo hučet ložisko. Nic hrozného, ale čekal jsem to vzhledem k tomu, že v tom ložisku to na jednom místě drhlo, než jsem to tam dával. Před MRDem už jsem to nestihl vyměnit, protože jsem do poslední chvíle čekal na to, že se mi od borca vrátí opískované těhlice, ale borec na mě peče... tak jsem s tím jel na závod.
Bohužel po závodě se ale objevil nový problém. Auto začalo táhnout k levé straně. A to fakt vysloveně byla změna, která byla citelné po té, co jsem z okruhu na běžných pneumatikách vyjel zpět na silnici.
No, všiml jsem si, že levé přední kolo se zahřívalo jakoby od ložiska víc, než na druhé straně. Nepřišlo mi, že by byl teplejší brzdič. Tak jsem si říkal ok, ložisko dostalo záhul a je prostě přidřené.
Tak jsem se včera pustil do mega akce.
Šel jsem vymordovat těhlici ven a ejhle - matice poloosy povolená

Zprvu jsem si myslel, že těhlici rozeberu opět pomocí palice a svěráku a pak na zalisování použiji lis, kterému schází pouze dodat pružiny. Takže jsem to rozpadl, jen kroužek z unašeče kotouče jsem musel nařezávat flexou dvakrát, než povolil. Jo a segerovka tam byla zahnilá jak sviň a tu jsem z tama doloval snad půl hodiny. No a jak jsem to měl rozebrané a viděl tu ohnilou potvoru těhlici, že bych do ní měl dávat nové ložisko, tak mi to nedalo a celou těhlici jsem tak nějak ojel flexou a pilníkem, natřel nejprve odrezovačem a pak zbytkem Hammeritu. Tak nějak halabala, aby to nebyla koule rzi a aby to ohnilo až za rok


Ložisko jsem tam nakonec zamáčknul svěrákem, což šlo luxusně. A nakonec jsem si to podložil pod středním kroužkem ložiska a unašeč do něj namlátil taky kladivem. Humus, ale nemlátil jsem to přes kuličky, tak co.... protože lis selhal. Chtěl jsem ho použít na vylisování uložení z dolního ramene. Jenže ta stará socialistická panenka je po smrti - vyjede sice nahoru, ale pak nedá tlak. A to bohužel přišel ke slovu opět svěrák. Z druhého ramene jsem to tudle vylisoval celkem bez brutálního násilí. Tentokrát to tam drželo opět jak sviň a protože nebylo cesty zpět a auto jsem musel na dnešek složit, abych mohl jet do práce



Tedy těhlice kompletní, dolní rameno ready a zbývala ještě jedna věc. Homokineťák na téhle straně se mi dost nelíbil. Na druhé straně jsem ho po koupi auta měnil za zachovalý a tenhle sice nechroupal, ale vůli měl už fakt brutální. No a když jsem ho sklepnul z tisícihranu, tak ejhle, z toho aretačního kroužku tam byla jen polovina. Někdo tam nasadil kroužek blbě a namlátil tam kloub tak, že ho půlku střihnul. A kde se tam pak pohyboval, to nevím. Sám jsem pak dost bojoval s tím, abych ho nestřihl. Patlanice se povedla, homouš na místě.
Takže všechno poskládat, trošku se pomordovat s ramenem, abych ho i s polyuretanovým silentblokem dostal do nápravnice, ale povedlo se. Jo a ještě jsem vyměnil čep řízení

No, že to pojedu projet. Z vrat z kopce to vezmu bez motoru. Jednou se tam ozvalo takové křoupnutí... no.... žeby ještě nepromazané kuličky v homokineťáku? Ok.... jedu..... a..... blbý. Táhlo to do strany pořád stejně. Ok, volant dost nakřivo, tak jsem ještě poměřil rovnost předních vůči zadním kolům a ještě jsem trošku stáhnul sbíhavost o jeden závit tak, že jsou kola skoro dokonale v rovině.
Jak se to chová? Jedu po rovné silnici, držím plyn tak, aby motor nezabíral a ani nebrzdil. Klidně pustím volant, mimochodem hezky na středu a auto jede samo rovně. Přidám plyn a okamžitě auto jede k levé straně. Stejně tak i když naopak uberu plyn. Co to?
Přijedu z práce, zkusím teploty kol a opět levé kolo teplé. No jasné..... zvednu přední nápravu a levý brzdič fakt přidřený jeden čep. A to jsem je před MRDem kontroloval, ale tedy jen jestli se hýbe a ne, jestli nejsou pod manžetou suché, tedy klidně se mohl při závodech vysušit a seknout tím, jak to dostalo počoudit. Ale! Přidřená brzda a to taky ne zas tak extra moc, to přeci nebude způsobovat to táhnutí ke straně pod plynem!?!?!?!
Tak..... a tu už to asi nikdo nedočetl


Ráno uvidím, lepší to asi bude, ale nevěřím tomu, že brzda vyřeší táhnutí do strany.
Mám totiž mnohem žhavějšího kandidáta ve formě rozsypané klece ložiska na levé straně diferáku. Ložiska tam jsou s origo plastovou klecí.... dostalo to brutus morbidus v Mejtě, kde to je na diferák to nejhorší, co může být.... táhnutí pod plynem může být to, že hnaný diferenciál má tendencí je na stranách tendenci se opřít na stranu ložisek, čímž se zatíží kuličky a ty se bez klece blbě rozutečou a drhnou. Mimochodem, křupnutí při vyjíždění z průjezdu.... víme co dělají rozutíkané kuličky v ložisku, že?
Tááááže..... ráno se uvidí

Jo..... a to jsem chtěl popisovat ještě to, jak jsem poléčil korozi na šoférových dveřích, jak jsem vyměnil servozámek, stejně jako na kufr dveřích a nakonec poléčil i zámek u spolujezdce, takže při zamykání už to jen svakne a už ne to klasické RFové ostudné chrčení


Re: MG ZR 160, 2002 - Trundova ostrá dailyna
Rychlé info po cestě do práce.....
.... táhnutí do strany se uvolněním zatuhlého čepu na brzdě nevyřešilo. S vymáčknutou spojkou jede rovně, se záběrem motoru táhne doleva. Při vymáčknuté spojce je slyšet hučení ložiska. Tedy za mě je bohužel diagnóza jasná
Jednu pozitivní věc ale mám.... v pravém rameni jsem polyuretan měl, teď jsem ho dal i do levého a řekl bych, že rozdíl je to jako hrom. V pravém oblouku je najednou auto výrazně jistější. Bohužel objektivnější posouzení toho, jestli to je změna díky silentbloku kazí problém s převodovkou.
.... táhnutí do strany se uvolněním zatuhlého čepu na brzdě nevyřešilo. S vymáčknutou spojkou jede rovně, se záběrem motoru táhne doleva. Při vymáčknuté spojce je slyšet hučení ložiska. Tedy za mě je bohužel diagnóza jasná

Jednu pozitivní věc ale mám.... v pravém rameni jsem polyuretan měl, teď jsem ho dal i do levého a řekl bych, že rozdíl je to jako hrom. V pravém oblouku je najednou auto výrazně jistější. Bohužel objektivnější posouzení toho, jestli to je změna díky silentbloku kazí problém s převodovkou.
Re: MG ZR 160, 2002 - Trundova ostrá dailyna
Materiál jsem naskladnil, tak v sobotu to tam nasypu.
Ještě uvažuji o jedné věci. Z vytočené jedničky na dvojku nestíhá synchron a hnusně to chřoupne. Co koukám, tak synchron pro 1/2 je pro všechny varianty PG1 stejný - https://rimmerbros.com/Item--i-DBM812EVA a já tu mám jednu převodovku rozebranou. Jenže je otázka, jestli tam je synchron lepší. Poradil by někdo jak se to dá poznat?
Ještě uvažuji o jedné věci. Z vytočené jedničky na dvojku nestíhá synchron a hnusně to chřoupne. Co koukám, tak synchron pro 1/2 je pro všechny varianty PG1 stejný - https://rimmerbros.com/Item--i-DBM812EVA a já tu mám jednu převodovku rozebranou. Jenže je otázka, jestli tam je synchron lepší. Poradil by někdo jak se to dá poznat?

Re: MG ZR 160, 2002 - Trundova ostrá dailyna
Průšvih.... ložiska jsou ok...