Rover 218VVC Coupe, 1997 - Trundovy manželky ;-)
Re: Rover 216 Coupe, 1997 - Trundovy manželky ;-)
Protože jsi v Čechách.....
MGF, Tourer, RR P38,R75, MGF Trophy, Rover 200 BRM, Rover 827 Coupe, 827 Sedan, Elise S1, XK8 , Škoda Felicia(60´), 1000(64) + 1100(67)MB, 110R(70,71,72,78,80), Garde(83), W353(67,73)...prostě mě to baví.
Re: Rover 216 Coupe, 1997 - Trundovy manželky ;-)
Ano, nove cislo mam.... Tak mozna aj proto, ze kdyby nekdo pachal s tou ztracenou znackou nejake zlociny, tak bych byl jako prvni popotahovany ja.....
Karle, bylo to na Morave, ale i tu je to stejne padly na hlavu jak u vas v Cechach
Karle, bylo to na Morave, ale i tu je to stejne padly na hlavu jak u vas v Cechach

Re: Rover 216 Coupe, 1997 - Trundovy manželky ;-)
V pátek a sobotu jsme se s bratrem pustili do demontáže motoru z dárce.
Po patálii a mírné nervozitě z toho, že nechtělo čerpadlo nasát benzín (no
jasné že to nakonec byl bezpečnostní vypínač
) jsem úspěšně přejel s autem
do bratrovi garáže (viz. video)... škoda že jsou přední kola do šipky, takže se
s autem nedalo víc rozjet, ale i na jedničku to byl zážitek
Pak následovalo postupně odpojování kabelaze, vypuštění vody, vypuštění
kapaliny z posilovače řízení, odpojení hadic... pro jednodužší přístup jsme
vibrační pilkou odřízli přední masku. Pak odmontovat altík a kompresor.
Následně svody a rozebrat výfuk... Pak odšroubovat od karosérie mechanismus
řadičky. Další na řadě bylo spodní rameno (úchyt) motoru. A ejhle... koukám, to
rameno bylo rozříznuté, asi o 5 cm nastavené a vyosene svařené!?!?! Co to jako
má být? Naprosto nechápu proč to kdo udělal? Možná že to je důvod toho, proč se
tak snadno rozlétl úchyt na převodovce a proč se motor tolik cpal spodkem
dopředu... na jedné fotce je to rameno trošku vidět. Zkuste mi k tomu něco
říct... slyšel jsem, že RTcko má motor jinak nakloněny, tak že by to bylo třeba
nastavované rameno z RT? Nebo tím někdo kompenzoval moc dlouhý první díl
výfuků? Nenapadlo mě v ten moment ho změřit (zádám bráchovi
)
Pokračování bylo vyndáním poloos z nábojů - musela se oddělat přední část
napravnice. Po té jsme pod motor hezky naskládali metrové lešeňové trubky, na
ně podlážku... postupně jsme předek auta spustili dolů, až si motor sedl na tu
podlážku, dvěma prkýnkama jsme dopodložili převodovku a motor (překvapivě se po
vysunutí nepřeklopil a v podstatě má takový úhel, jaký měl v motoru), pak
povolili úchyt převodovky a horní uložení motoru... a pak tradaaaaa... po
trubkách s motorem z auta ven
... mám obrovskou radost, jak to šlo pěkně.
No podobný postup budeme aplikovat pak i při vyjmutí stávajícího motoru z
Kupéčká a opačné namontování tohoto VVCéčka. Horší to bude v tom, že nám tam
bude zavážet maska - moc nechápu, proč je navařená, proč ji neudělali na
několik šroubů....
Mám v plánu zbytek operace zvládnout nejpozději do října, kdy konci technická a
technickou dělat s novým motorem. Na úřadu jsem zjišťoval co je zapotřebí,
takže už se chystám psát na HelpReg
Jinak co se týká kompatibility - původně jsem myslel, že má být motor jinak
nakloněny, takže by nepasovaly moje svody. Už jsem měl vymyšlený jak napojím ty
z VIčka na můj výfuk, ale to nebude potřeba, protože náklon má být podle dílu v
katalogu stejný. Mechanismus ražení by taky neměl být problém, elektrika bude
znamenat jen namontovat ECU, připojit kabel od motoru a na pojistkovou skříňku
připojit kabely z kabiny. Chlazení no problem.... tím pádem jediný problém je
vyřešení urvaného úchytu na převodovce (viz. foto) - tento nelehký úkol jsem
zadal tátovi, tak snad si jako strojní inženýr nějak pořadí
V sobotu jsme dorozebírali motorový prostor, palivovou soustavu a kabinu...
takže už jen odmontovat nápravy, brzdové potrubí, napravnici a řízení a může se
řezat
K mání budou nějaké díly. Moc toho nebude, protože doma se téměř vše uplatní,
ale snad si z toho zbytku něco vyberete... seznam dodám do inzerce později.
Jinak věděli jste to, že ten gumový silentblok na hlavním vrchním úchytu je
naplněny olejem? Já myslel, že je to jen guma. Protože ten na VI byl roztržený,
tak z něj vyteklo překvápko
Tak a teď pár videí a fotek
Přejezd do garáže:
Poslední "grrrrrrr" VIčka:
Vytažení motoru:





Utržený úchyt převodovky:

Po patálii a mírné nervozitě z toho, že nechtělo čerpadlo nasát benzín (no
jasné že to nakonec byl bezpečnostní vypínač

do bratrovi garáže (viz. video)... škoda že jsou přední kola do šipky, takže se
s autem nedalo víc rozjet, ale i na jedničku to byl zážitek

Pak následovalo postupně odpojování kabelaze, vypuštění vody, vypuštění
kapaliny z posilovače řízení, odpojení hadic... pro jednodužší přístup jsme
vibrační pilkou odřízli přední masku. Pak odmontovat altík a kompresor.
Následně svody a rozebrat výfuk... Pak odšroubovat od karosérie mechanismus
řadičky. Další na řadě bylo spodní rameno (úchyt) motoru. A ejhle... koukám, to
rameno bylo rozříznuté, asi o 5 cm nastavené a vyosene svařené!?!?! Co to jako
má být? Naprosto nechápu proč to kdo udělal? Možná že to je důvod toho, proč se
tak snadno rozlétl úchyt na převodovce a proč se motor tolik cpal spodkem
dopředu... na jedné fotce je to rameno trošku vidět. Zkuste mi k tomu něco
říct... slyšel jsem, že RTcko má motor jinak nakloněny, tak že by to bylo třeba
nastavované rameno z RT? Nebo tím někdo kompenzoval moc dlouhý první díl
výfuků? Nenapadlo mě v ten moment ho změřit (zádám bráchovi

Pokračování bylo vyndáním poloos z nábojů - musela se oddělat přední část
napravnice. Po té jsme pod motor hezky naskládali metrové lešeňové trubky, na
ně podlážku... postupně jsme předek auta spustili dolů, až si motor sedl na tu
podlážku, dvěma prkýnkama jsme dopodložili převodovku a motor (překvapivě se po
vysunutí nepřeklopil a v podstatě má takový úhel, jaký měl v motoru), pak
povolili úchyt převodovky a horní uložení motoru... a pak tradaaaaa... po
trubkách s motorem z auta ven

No podobný postup budeme aplikovat pak i při vyjmutí stávajícího motoru z
Kupéčká a opačné namontování tohoto VVCéčka. Horší to bude v tom, že nám tam
bude zavážet maska - moc nechápu, proč je navařená, proč ji neudělali na
několik šroubů....
Mám v plánu zbytek operace zvládnout nejpozději do října, kdy konci technická a
technickou dělat s novým motorem. Na úřadu jsem zjišťoval co je zapotřebí,
takže už se chystám psát na HelpReg

Jinak co se týká kompatibility - původně jsem myslel, že má být motor jinak
nakloněny, takže by nepasovaly moje svody. Už jsem měl vymyšlený jak napojím ty
z VIčka na můj výfuk, ale to nebude potřeba, protože náklon má být podle dílu v
katalogu stejný. Mechanismus ražení by taky neměl být problém, elektrika bude
znamenat jen namontovat ECU, připojit kabel od motoru a na pojistkovou skříňku
připojit kabely z kabiny. Chlazení no problem.... tím pádem jediný problém je
vyřešení urvaného úchytu na převodovce (viz. foto) - tento nelehký úkol jsem
zadal tátovi, tak snad si jako strojní inženýr nějak pořadí

V sobotu jsme dorozebírali motorový prostor, palivovou soustavu a kabinu...
takže už jen odmontovat nápravy, brzdové potrubí, napravnici a řízení a může se
řezat

K mání budou nějaké díly. Moc toho nebude, protože doma se téměř vše uplatní,
ale snad si z toho zbytku něco vyberete... seznam dodám do inzerce později.
Jinak věděli jste to, že ten gumový silentblok na hlavním vrchním úchytu je
naplněny olejem? Já myslel, že je to jen guma. Protože ten na VI byl roztržený,
tak z něj vyteklo překvápko

Tak a teď pár videí a fotek

Přejezd do garáže:
Poslední "grrrrrrr" VIčka:
Vytažení motoru:
Utržený úchyt převodovky:
Re: Rover 216 Coupe, 1997 - Trundovy manželky ;-)
DOBRÁ PRÁCE
. Tahkle nějak sem se s tim taky s..l. Kdy se bude dávat do coupé?
Jestli se ti to povede zapsat do tp,tak napiš jak postupovat,taky přemýšlím o jiném motoru a autě
V tom prvnim videu máš krásnou přejezdovou sedačku

Jestli se ti to povede zapsat do tp,tak napiš jak postupovat,taky přemýšlím o jiném motoru a autě

V tom prvnim videu máš krásnou přejezdovou sedačku

Re: Rover 216 Coupe, 1997 - Trundovy manželky ;-)
...je ten clanek moc dlouhy, ze?
.... psal jsem to tam, ze to chci zvladnou max. behem rijna.... v podstate zalezi na tom, jak rychlo se podari vyresit ten urvany zaves a jestli se mi z HelpRegu vyjadri k prestavbe souhlasne.... 
... jaky motor, jaky auto???? Doufam, ze nemas zajeci umysly



... jaky motor, jaky auto???? Doufam, ze nemas zajeci umysly


Re: Rover 216 Coupe, 1997 - Trundovy manželky ;-)
Článek sem jenom v rychlosti prohlídnul
. Zaječí úmysli nemam,ale přemejšlim,že bych koupil časem něco jiného anglického a kdybych potřeboval vyměnit motor,tak abych věděl jak na úřady 


Re: Rover 216 Coupe, 1997 - Trundovy manželky ;-)
Vcera jsem Kupecku nadelil dva darecky.... jednak se mi podarilo vyresit katastrofalne vyhlizejici krytku osy zadniho sterace... rozpadla, odrbana, hnusna puvodni byla nahrazena krasnou, presne pasujici, festovni a zachovalou krytkou z VIcka
.... takova blbost, ale mam z toho radost, protoze jsem nevedel co s tim.... a kdyz jsem tu krytku uvidel na VIcku, tak jsem hned vedel co s ni 
Druhym dareckem je kozeny volant... ten z VIcka mi manzelka ve finale nedovolila predelat z Labute na Kupecko, tak jsem musel poridit druhy
... je to navykovy luxus a ten prechod z kozeneho na plastovy byl vzdy neprijemny... takze jsem vyuzil hned prvni prilezitosti odkoupit kozeny, celkem zachovaly kousek... no odkoupil... dostal jsem ho od brachy vymenou za nemale mnozstvi dilu, ktere si pobral z VIcka 
K tomu volantu mam dotaz.... existuje nejaka srajda, kterou by se ta kuze dala osetrit? Prijde mi oproti tomu druhemu kuze takova vyschla....
Jo a pak uz jsem si stanovil termin, kdy se vrhnu na vymenu motoru
.... stane se to 7.-8.9.2012 


Druhym dareckem je kozeny volant... ten z VIcka mi manzelka ve finale nedovolila predelat z Labute na Kupecko, tak jsem musel poridit druhy


K tomu volantu mam dotaz.... existuje nejaka srajda, kterou by se ta kuze dala osetrit? Prijde mi oproti tomu druhemu kuze takova vyschla....
Jo a pak uz jsem si stanovil termin, kdy se vrhnu na vymenu motoru


Re: Rover 216 Coupe, 1997 - Trundovy manželky ;-)
Mně na kůži doporučili elaskon. Je levný a patří prý mezi ty lepší. Patlam tim jednou za čas sedačky ve dvoukilu a kůže je vláčná a krásně pružná.Použil sem ho na sedačky už 3x a ještě tam mam na 2 použití
http://drogeriemarket.cz/produkt/3468/e ... kuze-170-g

Re: Rover 216 Coupe, 1997 - Trundovy manželky ;-)
Supr.... taky uz jsem o tom cetl chvalu.... 

Re: Rover 216 Coupe, 1997 - Trundovy manželky ;-)
..... ani s Kupéčkem nezahálím 
V první řadě jsem dostal vyjádření z HelpRegu a tramtadadá...... přestavba na Rover 218VVC bude shválena
Podmínkou bude samozřejmě převodovka a bohužel i zadní brzdy, které musí být kotoučové. To mi dělá trošku čáru přes rozpočet, protože jsem je sice chtěl předělávat, ale až třeba na jaře. Tak to budu muset sfouknout už teď. Materiál z části mám a ostatní už mám domluvené.
Taťka už udělal nákres toho, jak by mohl být úchyt... snad to tak bude dostatečné.


V první řadě jsem dostal vyjádření z HelpRegu a tramtadadá...... přestavba na Rover 218VVC bude shválena

Podmínkou bude samozřejmě převodovka a bohužel i zadní brzdy, které musí být kotoučové. To mi dělá trošku čáru přes rozpočet, protože jsem je sice chtěl předělávat, ale až třeba na jaře. Tak to budu muset sfouknout už teď. Materiál z části mám a ostatní už mám domluvené.
Taťka už udělal nákres toho, jak by mohl být úchyt... snad to tak bude dostatečné.

Re: Rover 216 Coupe, 1997 - Trundovy manželky ;-)
není náhodou výduť zevnitř do toho držáku? Aby když to provrtáte, tak aby to nebylo až dovnitř.
Rover 216Si, 82kW, r.v. 1997; 2011...
Rover SD1; 2300; six-cylinder engine - inline - MKII. 88kW; 2013 - dlouholetý repas
Roversd1.cz start 2015 ...bohužel konec záhy - web napadnut, adresu držím.
Rover 75 CDT r.v. 2002 2015-2022
Ford Tourneo Connect 2017 1,6 88kW 7 míst, Zlaťák; 2022-...
vypal.it - živnost na zpracování všelikého materiálu
2024- ...
Rover SD1; 2300; six-cylinder engine - inline - MKII. 88kW; 2013 - dlouholetý repas
Roversd1.cz start 2015 ...bohužel konec záhy - web napadnut, adresu držím.
Rover 75 CDT r.v. 2002 2015-2022
Ford Tourneo Connect 2017 1,6 88kW 7 míst, Zlaťák; 2022-...
vypal.it - živnost na zpracování všelikého materiálu

Re: Rover 216 Coupe, 1997 - Trundovy manželky ;-)
To si myslim ze ne... Ten vnitrni prostor prevodovky musi byt taky nejak "slusny", aby se tam olej spravne pohyboval...
Re: Rover 216 Coupe, 1997 - Trundovy manželky ;-)
Rychle info:
... dnes jsme zapocali prestavbu - opravny drzak prevodovky vyroben na CNC a namontovan. Odzkousena kompatibilita ACU (jednotky imobilizeru), vsechny srouby a uchyty se podarilo bez vetsiho nasili povolit, takze 16K4F je venku. 18K4K pripraven na vsunuti do auta. Motorovy prostor decentne vycisten (nijak extra to neresim, bo to stejne po prvnim desti bude zas jak prase). Zkontrolovana kompatibilita konektoru - pouze jeden konektor motoroveho svazku zustane nezapojeny a to od klimy, jinak by vse melo sedet.
Su docela mrtvy, protoze kancelarska krysa mela cely den tvrdou makacku
.... zitra to snad bez komplikaci seskladame a jestli motor naskoci, tak asi bouchnu sampano
... pomaha mi s tim tatka, ktery teda takovy adrenalin moc nemusi, ale zase je rad, ze muze se mnou makat na takove fajnove zalezitosti 
... dnes jsme zapocali prestavbu - opravny drzak prevodovky vyroben na CNC a namontovan. Odzkousena kompatibilita ACU (jednotky imobilizeru), vsechny srouby a uchyty se podarilo bez vetsiho nasili povolit, takze 16K4F je venku. 18K4K pripraven na vsunuti do auta. Motorovy prostor decentne vycisten (nijak extra to neresim, bo to stejne po prvnim desti bude zas jak prase). Zkontrolovana kompatibilita konektoru - pouze jeden konektor motoroveho svazku zustane nezapojeny a to od klimy, jinak by vse melo sedet.
Su docela mrtvy, protoze kancelarska krysa mela cely den tvrdou makacku



Re: Rover 216 Coupe, 1997 - Trundovy manželky ;-)
Opet rychle info.....
..... Well done
....
Jede to a az na nekolik drobnych nedostatku myslim velmi dobre zvladnuta akce
.... zpracuju data a brzy sepisu elaborat s foto a video prilohama.... Ted uz lezim v postely totalne KO a doufam, ze rano telo rozhejbam
... Na zaver jedna myslenka - ted me prekvapuje, ze jsem vubec mel odvahu jit do takove akce. Vubec jsem netusil do ceho jdu a myslim, ze min. rok zadny motor menit nebudu 
..... Well done

Jede to a az na nekolik drobnych nedostatku myslim velmi dobre zvladnuta akce


