Motorek naklápění světlometu

Hranostajové, Tourery, Cabria, Coupe/Targa
Uživatelský avatar
AnderN
Site Admin
Příspěvky: 6976
Registrován: pon zář 17, 2007 18:46
Bydliště: Brno, tel.: +420 725 378 817
Kontaktovat uživatele:

Re: Motorek naklápění světlometu

Příspěvek od AnderN » stř lis 28, 2012 8:34

Tak nějak pocitově bych šel cestou toho ukostření. Nemusí být špatný ten konektor, možná je chyba v ukostření někde dál. Jen tipuju ...
Obrázek
MG ZT CDTi @ 118 kW / 370 Nm - 2009-? :: 200.000 km @ Obrázek
Rover 25 18K4F / automat CVT - 2013-? :: 50.000 km @ Obrázek
Rover Mini Cooper - 2016-? :: 20.000 km @ Obrázek
Ex. Rover 620 SDi - 2004-2009 :: 100.000 km @ Obrázek

amper
Příspěvky: 45
Registrován: čtv čer 10, 2010 17:01
Bydliště: Štoky

Re: Motorek naklápění světlometu

Příspěvek od amper » čtv lis 29, 2012 17:36

Tak jsem to proměřil dnes na své 45. Přepínač má zezadu zelenej konektor. Přívod do přepínače, krajní vodič černej - kostra, prostřední vodič žlutej - napájení,druhej krajní vodič žlutomodrej - výstup. Napětí při přepínání se pohybuje zhruba 10V - 9V - 8V - 7V záleží na velikosti palubního napětí. Měřeno mezi krajnímy vodiči černej-kostra a žlutomodrej-výstup.
Hodnoty odporů v přepínaci
R1 - 390R
R2 - 180R
R3 - 2.7k
R4 - 680R
R5 - 750R
Ten konektor v přepínači je asi špatně řešen, když jsem s nim zamlel tak motorky taky začli jezdit.
Tak se na to zkus mrknout.

marcus_777
Příspěvky: 66
Registrován: pon srp 08, 2011 15:01
Kontaktovat uživatele:

Re: Motorek naklápění světlometu

Příspěvek od marcus_777 » čtv lis 29, 2012 19:30

Diky, to jsou velmi užitečné informace. Neměřil jsi náhodou i napětí na zelením vodiči u motorku? Tam jsem to měřil já a naměřil ty podivně nízké hodnoty. Ony ty motorky jsou hodně citlivé. Stačí se dotknout otočného vypínače a už jedou. Ten musím taky zkontrolovat. Snad se k tomu dostanu o víkendu. Momentálně jsem musel přestěhovat auto jinde, pač mi prasklá stupačka vytopila garáž :(

marcus_777
Příspěvky: 66
Registrován: pon srp 08, 2011 15:01
Kontaktovat uživatele:

Re: Motorek naklápění světlometu

Příspěvek od marcus_777 » sob pro 29, 2012 19:46

Chvilka volna, tak jsem zkontroloval, očistil a ošetřil všechny kostry v motorovém prostoru. Všechny konektory a spoje pod palubkou. Výsledek? Vše při starém. Zůstává už jen samotný přepínač(ač jsem jej už na podzim kontroloval). Odpojil jsem ho a zkoušel napřímo propojit bez přepínače, přes odpor 200 a 400ohmu(které jsem našel v garáži). Motorky krásně polohovaly a byly stabilní. Bez jakéhokoliv náznaku cyklování. Jen nevím, co se vpřepínači mohlo pokazit. Je tam pár odporů a posuvné kontakty. Rezistrory proměřím a spoje preventivně přepájím. Pak dám vědět.

marcus_777
Příspěvky: 66
Registrován: pon srp 08, 2011 15:01
Kontaktovat uživatele:

Re: Motorek naklápění světlometu

Příspěvek od marcus_777 » ned pro 30, 2012 16:39

Tak jsem rozebral a proměřil přepínač. Bud má Rover 45 jiný přepínač než 216 a nebo tam mám já přepínač z Hondy. Když porovnám mé měření s výsledky ampera, jsou jiné. Na plošnáku jsou japonské znaky, tak nevím který rezistor je R1... Napíšu to v pořadí od přívodu(červený kabel- hodnoty odečteny z multimetru) 700, 390, 80, 107 a 120 ohmu. Možná by pomohlo, kdyby sem hodil někdo popis svého funkčního přepínače z řady 200/400(třeba číslo na plošnáku, jestli má taky japonské popisky a nebo hodnoty odporů).

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 18087
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Motorek naklápění světlometu

Příspěvek od Trunda » ned pro 30, 2012 17:02

Človeče, teď koukám, že třeba XW a RF mají tyhle přepínače jiné... jako značení a je tudíž možné, že i hodnoty odporů. Sice se mi nezdá, že by jiné hodnoty odporů měly mít takový dopad na funkčnost, ačkoli pokud jsou serva nastavené tak, že očekávají nějaké konkrétní hodnoty, tak by to pak pochopitelné bylo.... ty potřebuješ vědět hodnoty odporů z XW... no zítra mám v úmyslu měnit jedno světlo, tak bych se na to mohl kouknout. A tys tenhle přepínač kupoval novej? Jako že bys do něho mohl přepájet odpory z toho originálu....
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | ex MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

marcus_777
Příspěvky: 66
Registrován: pon srp 08, 2011 15:01
Kontaktovat uživatele:

Re: Motorek naklápění světlometu

Příspěvek od marcus_777 » ned pro 30, 2012 17:24

Přepínač je původní, koupený s autem. Ten jediný jsem ještě neměnil :-D

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 18087
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Motorek naklápění světlometu

Příspěvek od Trunda » ned pro 30, 2012 17:49

Áha... no, tak zkus tam propájet co jde (pokud už jsi to nedělal), pročistit, promazat... pokud by to nepomohlo, tak odpory koupíš snadno a přepínač třeba z RFka seženeš raz dva a přepájíš tam ty odpory, pokud jsou jiné.... hele já mám doma navíc i přepínač z RFka, tak když by byl čas, tak bych ho taky přeměřil, jestli je stejný....
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | ex MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

marcus_777
Příspěvky: 66
Registrován: pon srp 08, 2011 15:01
Kontaktovat uživatele:

Re: Motorek naklápění světlometu

Příspěvek od marcus_777 » ned pro 30, 2012 17:59

To bys byl moc hodný. Zajímá mě hlavně ten z XW. Mé auto je z r95. Je možné, že tam bude Hondí, když mám i D-čkový motor. Můžu sem hodit označení plošnáku toho přepínače. Rozhodně ty motorky jsou do r95 jiné, tak předpokládám, že bude jiný i přepínač.

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 18087
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Motorek naklápění světlometu

Příspěvek od Trunda » ned pro 30, 2012 23:21

... No to je jedno jestli Hondi ci jake.... proste XW ;-)
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | ex MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

amper
Příspěvky: 45
Registrován: čtv čer 10, 2010 17:01
Bydliště: Štoky

Re: Motorek naklápění světlometu

Příspěvek od amper » pon pro 31, 2012 11:55

No já bych se zaměřil na konektor přepínače a kabelového svazku. Stopro tam bude špatnej kontakt, já když jsem s ním pomlel, tak mi taky světla začaly jezdit. Ale to už jsem ti myslím psal. Přepínač není výkonovej prvek odpory odejít nemohly. Zaměř se na ten konektor bude tam špatnej kontakt a tím pádem přechodovej odpor.

marcus_777
Příspěvky: 66
Registrován: pon srp 08, 2011 15:01
Kontaktovat uživatele:

Re: Motorek naklápění světlometu

Příspěvek od marcus_777 » pon pro 31, 2012 14:48

Je to na kebuli. Podezíral jsem předchozího majitele, jestli nedělal v elektrice nejaké ty kutilské zásahy. Ale vše vypadá původní(včetně štítků a označení svazků). Zajímavé je, že když místo přepínače dám natvrdo nejaký odpor(tzn mezi červený přívod a zelený řídící), tak motorky jezdí hezky. Nejsou citlivé ani na mizerný kontakt a pohyb drátků držených v prstech. Ale jakmile tam připojím ten přepínač, začnou jezdit jak zběsilé. Hlavně na polohu 0. Cím vyšší číslo polohy, tím jsou motorky stabilnější. Už jsem proměřil abs každý drát a zkontroloval každý konektor, který s tím naklápěním souvisí. Leda by mi na kostru přebíjelo něco jiného a jinde, co by to mohlo dělat. Jako by ten řídící proud v daných polohách přepínače neodpovídal tomu, co očekávají motorky. Ted to nechám být a po Novém roce se na to ještě podívám. Aby mě nepovažovali za asociála. Silvestr a já v garáži :D (To neznamená, že jsem tam dnes už nebyl :lol: )

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 18087
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Motorek naklápění světlometu

Příspěvek od Trunda » pon pro 31, 2012 15:51

Vidíš, já jsem stihl akorát přehodit světlo a po té z hrůzou zjistit, že na jednom jeho konektoru je asi ulomený drátek napájející parkovací světla :roll: , takže mám taky o zábavu postaráno.... a k tomu přepínači jsem se nedostal. Takže taky snad po Novém roce ;-)
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | ex MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 18087
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Motorek naklápění světlometu

Příspěvek od Trunda » pon pro 31, 2012 20:08

Tak nakonec jsem si na to čas našel. Rozebral jsem ho a zkusil ty odpory proměřit... už mám ale asi jetý sondy na multimetru, tak né všechny odpory jsem naměřil správně... takže lepší asi přečíst hodnoty podle barevného kódu:

Obrázek

... ale jak říkal Ampér, v odporech jako takových fakt problém nebude... na nich se nemá co pokazit. Takže opravdu, propájet všechny body, zkusit očistit třecí plochy přepínače, pročistit konektory... a když to nepomůže, tak sehnat jiný kus.
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | ex MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Uživatelský avatar
Austin
Moderátor
Příspěvky: 2288
Registrován: ned zář 16, 2007 23:32
Bydliště: Brno 602 770 206
Kontaktovat uživatele:

Re: Motorek naklápění světlometu

Příspěvek od Austin » pon pro 31, 2012 21:54

Já měl závadu, že mi to po závitu vyjelo až nahoru, pak poskakovalo o kousek dolů a nahoru, a dělalo to chod jen o pár cm na zdi,
v servisu mi to vyšroubovali, našroubovali odspoda a už to chodí (RF). Nevím, jak je to u XW, ale napřed vylučte mechanickou část.
Austin Allegro 1.5 MKII 76, Austin Princess 2.0 OHC MKI 76, Rover 200 CVT 1.6 Twincam 99, Mini Cooper 1.3 97

Odpovědět