Motorek naklápění světlometu
- AnderN
- Site Admin
- Příspěvky: 6976
- Registrován: pon zář 17, 2007 18:46
- Bydliště: Brno, tel.: +420 725 378 817
- Kontaktovat uživatele:
Re: Motorek naklápění světlometu
Tak nějak pocitově bych šel cestou toho ukostření. Nemusí být špatný ten konektor, možná je chyba v ukostření někde dál. Jen tipuju ...
Re: Motorek naklápění světlometu
Tak jsem to proměřil dnes na své 45. Přepínač má zezadu zelenej konektor. Přívod do přepínače, krajní vodič černej - kostra, prostřední vodič žlutej - napájení,druhej krajní vodič žlutomodrej - výstup. Napětí při přepínání se pohybuje zhruba 10V - 9V - 8V - 7V záleží na velikosti palubního napětí. Měřeno mezi krajnímy vodiči černej-kostra a žlutomodrej-výstup.
Hodnoty odporů v přepínaci
R1 - 390R
R2 - 180R
R3 - 2.7k
R4 - 680R
R5 - 750R
Ten konektor v přepínači je asi špatně řešen, když jsem s nim zamlel tak motorky taky začli jezdit.
Tak se na to zkus mrknout.
Hodnoty odporů v přepínaci
R1 - 390R
R2 - 180R
R3 - 2.7k
R4 - 680R
R5 - 750R
Ten konektor v přepínači je asi špatně řešen, když jsem s nim zamlel tak motorky taky začli jezdit.
Tak se na to zkus mrknout.
-
- Příspěvky: 66
- Registrován: pon srp 08, 2011 15:01
- Kontaktovat uživatele:
Re: Motorek naklápění světlometu
Diky, to jsou velmi užitečné informace. Neměřil jsi náhodou i napětí na zelením vodiči u motorku? Tam jsem to měřil já a naměřil ty podivně nízké hodnoty. Ony ty motorky jsou hodně citlivé. Stačí se dotknout otočného vypínače a už jedou. Ten musím taky zkontrolovat. Snad se k tomu dostanu o víkendu. Momentálně jsem musel přestěhovat auto jinde, pač mi prasklá stupačka vytopila garáž 

-
- Příspěvky: 66
- Registrován: pon srp 08, 2011 15:01
- Kontaktovat uživatele:
Re: Motorek naklápění světlometu
Chvilka volna, tak jsem zkontroloval, očistil a ošetřil všechny kostry v motorovém prostoru. Všechny konektory a spoje pod palubkou. Výsledek? Vše při starém. Zůstává už jen samotný přepínač(ač jsem jej už na podzim kontroloval). Odpojil jsem ho a zkoušel napřímo propojit bez přepínače, přes odpor 200 a 400ohmu(které jsem našel v garáži). Motorky krásně polohovaly a byly stabilní. Bez jakéhokoliv náznaku cyklování. Jen nevím, co se vpřepínači mohlo pokazit. Je tam pár odporů a posuvné kontakty. Rezistrory proměřím a spoje preventivně přepájím. Pak dám vědět.
-
- Příspěvky: 66
- Registrován: pon srp 08, 2011 15:01
- Kontaktovat uživatele:
Re: Motorek naklápění světlometu
Tak jsem rozebral a proměřil přepínač. Bud má Rover 45 jiný přepínač než 216 a nebo tam mám já přepínač z Hondy. Když porovnám mé měření s výsledky ampera, jsou jiné. Na plošnáku jsou japonské znaky, tak nevím který rezistor je R1... Napíšu to v pořadí od přívodu(červený kabel- hodnoty odečteny z multimetru) 700, 390, 80, 107 a 120 ohmu. Možná by pomohlo, kdyby sem hodil někdo popis svého funkčního přepínače z řady 200/400(třeba číslo na plošnáku, jestli má taky japonské popisky a nebo hodnoty odporů).
Re: Motorek naklápění světlometu
Človeče, teď koukám, že třeba XW a RF mají tyhle přepínače jiné... jako značení a je tudíž možné, že i hodnoty odporů. Sice se mi nezdá, že by jiné hodnoty odporů měly mít takový dopad na funkčnost, ačkoli pokud jsou serva nastavené tak, že očekávají nějaké konkrétní hodnoty, tak by to pak pochopitelné bylo.... ty potřebuješ vědět hodnoty odporů z XW... no zítra mám v úmyslu měnit jedno světlo, tak bych se na to mohl kouknout. A tys tenhle přepínač kupoval novej? Jako že bys do něho mohl přepájet odpory z toho originálu....
-
- Příspěvky: 66
- Registrován: pon srp 08, 2011 15:01
- Kontaktovat uživatele:
Re: Motorek naklápění světlometu
Přepínač je původní, koupený s autem. Ten jediný jsem ještě neměnil 

Re: Motorek naklápění světlometu
Áha... no, tak zkus tam propájet co jde (pokud už jsi to nedělal), pročistit, promazat... pokud by to nepomohlo, tak odpory koupíš snadno a přepínač třeba z RFka seženeš raz dva a přepájíš tam ty odpory, pokud jsou jiné.... hele já mám doma navíc i přepínač z RFka, tak když by byl čas, tak bych ho taky přeměřil, jestli je stejný....
-
- Příspěvky: 66
- Registrován: pon srp 08, 2011 15:01
- Kontaktovat uživatele:
Re: Motorek naklápění světlometu
To bys byl moc hodný. Zajímá mě hlavně ten z XW. Mé auto je z r95. Je možné, že tam bude Hondí, když mám i D-čkový motor. Můžu sem hodit označení plošnáku toho přepínače. Rozhodně ty motorky jsou do r95 jiné, tak předpokládám, že bude jiný i přepínač.
Re: Motorek naklápění světlometu
... No to je jedno jestli Hondi ci jake.... proste XW 

Re: Motorek naklápění světlometu
No já bych se zaměřil na konektor přepínače a kabelového svazku. Stopro tam bude špatnej kontakt, já když jsem s ním pomlel, tak mi taky světla začaly jezdit. Ale to už jsem ti myslím psal. Přepínač není výkonovej prvek odpory odejít nemohly. Zaměř se na ten konektor bude tam špatnej kontakt a tím pádem přechodovej odpor.
-
- Příspěvky: 66
- Registrován: pon srp 08, 2011 15:01
- Kontaktovat uživatele:
Re: Motorek naklápění světlometu
Je to na kebuli. Podezíral jsem předchozího majitele, jestli nedělal v elektrice nejaké ty kutilské zásahy. Ale vše vypadá původní(včetně štítků a označení svazků). Zajímavé je, že když místo přepínače dám natvrdo nejaký odpor(tzn mezi červený přívod a zelený řídící), tak motorky jezdí hezky. Nejsou citlivé ani na mizerný kontakt a pohyb drátků držených v prstech. Ale jakmile tam připojím ten přepínač, začnou jezdit jak zběsilé. Hlavně na polohu 0. Cím vyšší číslo polohy, tím jsou motorky stabilnější. Už jsem proměřil abs každý drát a zkontroloval každý konektor, který s tím naklápěním souvisí. Leda by mi na kostru přebíjelo něco jiného a jinde, co by to mohlo dělat. Jako by ten řídící proud v daných polohách přepínače neodpovídal tomu, co očekávají motorky. Ted to nechám být a po Novém roce se na to ještě podívám. Aby mě nepovažovali za asociála. Silvestr a já v garáži
(To neznamená, že jsem tam dnes už nebyl
)


Re: Motorek naklápění světlometu
Vidíš, já jsem stihl akorát přehodit světlo a po té z hrůzou zjistit, že na jednom jeho konektoru je asi ulomený drátek napájející parkovací světla
, takže mám taky o zábavu postaráno.... a k tomu přepínači jsem se nedostal. Takže taky snad po Novém roce 


Re: Motorek naklápění světlometu
Tak nakonec jsem si na to čas našel. Rozebral jsem ho a zkusil ty odpory proměřit... už mám ale asi jetý sondy na multimetru, tak né všechny odpory jsem naměřil správně... takže lepší asi přečíst hodnoty podle barevného kódu:

... ale jak říkal Ampér, v odporech jako takových fakt problém nebude... na nich se nemá co pokazit. Takže opravdu, propájet všechny body, zkusit očistit třecí plochy přepínače, pročistit konektory... a když to nepomůže, tak sehnat jiný kus.
... ale jak říkal Ampér, v odporech jako takových fakt problém nebude... na nich se nemá co pokazit. Takže opravdu, propájet všechny body, zkusit očistit třecí plochy přepínače, pročistit konektory... a když to nepomůže, tak sehnat jiný kus.
- Austin
- Moderátor
- Příspěvky: 2288
- Registrován: ned zář 16, 2007 23:32
- Bydliště: Brno 602 770 206
- Kontaktovat uživatele:
Re: Motorek naklápění světlometu
Já měl závadu, že mi to po závitu vyjelo až nahoru, pak poskakovalo o kousek dolů a nahoru, a dělalo to chod jen o pár cm na zdi,
v servisu mi to vyšroubovali, našroubovali odspoda a už to chodí (RF). Nevím, jak je to u XW, ale napřed vylučte mechanickou část.
v servisu mi to vyšroubovali, našroubovali odspoda a už to chodí (RF). Nevím, jak je to u XW, ale napřed vylučte mechanickou část.
Austin Allegro 1.5 MKII 76, Austin Princess 2.0 OHC MKI 76, Rover 200 CVT 1.6 Twincam 99, Mini Cooper 1.3 97